“İKT sahəsinə maraq
göstərən gənclərimiz çox
olduqca, inkişaf üçün də imkanlar
yaranacaq”
Suliddin Bağırov: “Bütün
sahələrdə olduğu kimi, müasir jurnalistikanı da
informasiya texnologiyalarının tətbiqi olmadan təsəvvür
etmək mümkün deyil”
Layihə
çərçivəsində Gürcüstan İctimai
İşlər İnstitutunun (GIPA) magistri Süliddin
Bağırovla müsahibəni təqdim edirik.
-Öncə özünüz haqqında məlumat vermənizi istərdik...
- 22 yaşım var. Media sahəsində bir ildir fəaliyyət göstərirəm. CBC telekanalında müxbir və xəbər aparıcısı olaraq çalışmışam. Hazırda Gürcüstan İctimai İşlər İnstitutunda (GIPA) ABŞ Dövlət Departamentinin təqaüdü əsasında “Jurnalistika və Media İdarəçiliyi” ixtisası üzrə magistratura təhsili alıram. Jurnalistika, xüsusilə telejurnalistika mənim üçün ən maraqlı peşədir və buna görə də peşəkarlıq baxımından özümü inkişaf etdirmək üçün daim çalışıram.
-GIPA-nın nə
kimi özəlliyi var?
-Gürcüstan İctimai İşlər İnstitutu (GIPA) 1994-cü ildə Tbilisidə Amerika Birləşmiş Ştatlarının dəstəyi ilə açılan ingilisdilli ali məktəbdir. Ali məktəb, regionda formalaşan postsovet cəmiyyətləri üçün yeni təfəkkürlü dövlət idarəçiliyi, hüquq, sosial elmlər və media sahəsində ixtisaslaşmış kadrlar hazırlayır.
Ali məktəbin nəzdində təhsil aldığım Qafqaz Jurnalistika və Media İdarəçiliyi məktəbi (4 fakültədən biri) 2001-ci ildə yaradılıb və uzun illərdir Azərbaycandan burada magistratura pilləsində tələbələr təhsil alır. Tələbələr, Amerika Birləşmiş Ştatlarının Azərbaycandakı səfirliyinin müəyyən etdiyi qəbul prosesi əsasında seçilir və müsahibəyə dəvət olunurlar. Müsahibədə amerikalı və yerli mütəxəssislər iştirak edirlər. Bu mərhələni keçən şəxslər magistratura pilləsində təqaüdlə təhsil almaq şansını qazanırlar.
2016-2018-ci illər üçün ali məktəbdə 6 azərbaycanlı tələbə təhsil alır. 2 illik təhsili tam başa vuran tələbələrə Jurnalistika və Media İdarəçiliyi ixtisası üzrə magistr dərəcəsi verilir. Azərbaycanlı məzunlardan Azərbaycanda və xaricdə çalışan uğurlu jurnalistlər var.
-Yeni dövr jurnalistikanın inkişafında İKT-nin nə kimi rolu var? Demək olarmı İKT bir çox sahələr kimi, medianın da qarşısına yeni tələblər qoydu.
-İKT, qloballaşan dünyanın ayrılmaz hissəsidir. Bütün sahələrdə olduğu kimi, müasir jurnalistikanı da informasiya texnologiyalarının tətbiqi olmadan təsəvvür etmək mümkün deyil. Müasir jurnalistikanın başlıca tələblərindən biri də multimedia jurnalistlərinin hazırlanmasıdır. Əgər əvvəllər jurnalistlər, sadəcə, xəbərin mətni üzərində cəmləşirdilərsə, beynəlxalq təcrübə göstərir ki, jurnalist həm də hazırlanan reportajın çəkilmə prosesindən, səs redaktəsindən və video mühəndisliyindən xəbərdar olmalıdır. Bütün bunlar isə, heç şübhəsiz, inkişaf etməkdə olan İKT-nin sayəsindədir. Fikrimcə, jurnalist, hazırladığı reportajın bütün detallarından xəbərdar olmalıdır. Bu zaman həm keyfiyyət, həm də peşəkarlıq baxımından yüksək nəticə əldə etmək mümkündür.
-Sizə tədris hansı metodlarla keçirilir?
-Təhsil aldığım
fakültədə tədris,
əsasən, ABŞ-ın
media sahəsində ixtisaslaşmış
ali məktəblərin
proqramı əsasında
keçirilir. 5 semestrlik magistratura proqramının 4 semestri intensiv dərslərə,
1 semestri isə magistr dissertasiyasına həsr olunur. Bütün fənlərdə beynəlxalq,
Azərbaycan və Gürcüstan təcrübəsinə
istinad edilir və bu yolla,
analitik bacarıqların
artırılmasına imkan
yaradılır. Ən vacib
məqam isə, tədris olunan fənlər üzrə yekun imtahanlarının əksəriyyətinin adi
qaydada, yəni yazılı və ya testlə deyil, təqdimat, araşdırma məqaləsi,
həmçinin xəbər
reportajının təqdim
olunması ilə keçirilməsidir.
-Praktikaya nə dərəcədə
üstünlük verilir?
-Praktika, GIPA-da tədris olunan fənlərin təməlidir.
Məsələn, Fotojurnalistika fənnindən
tapşırıqlar müxtəlif
mövzularda fotoların
çəkilməsi, adi
insanların portretlərinin
yaradılması və
bunların əsasında
foto-hekayələrin yazılmasını
əhatə edir.
İxtisasımızın əsas fənlərindən
olan Xəbərin hazırlanması fənnində
tapşırıqlarımız oktyabrda Gürcüstanda baş tutan parlament seçkilərini
işıqlandırmaq idi.
Tələbə olmağımıza baxmayaraq, media qurumlarının
nümayəndələri kimi,
biz də seçki məntəqələrinə yollandıq,
müsahibələr aldıq
və yekun olaraq yazılı xəbər şəklində
müəllimimizə təqdim
etdik. Düşünürəm
ki, bundan gözəl praktika ola bilməz.
-Siz
ABŞ-da təhsil alıbsız. İndi də
Gürcüstanda təhsilinizi
davam etdirirsiz. Bu ölkələrin təhsilində İKT-nin
tətbiqi nə dərəcədə özünü
göstərir?
-ABŞ-da təhsil aldığım bir il ərzində
orta məktəbdə
istər müəllimlərin,
istərsə də şagirdlərin İKT biliklərinin
kifayət qədər
yüksək olduğunu
müşahidə etdim.
Tədris olunan fənlərin
hamısı İKT-dən
istifadə etməklə
interaktiv yolla şagirdlərə çatdırılırdı.
ABŞ təhsil sisteminin ən başlıca hədəflərindən
biri də yetişən nəslin informasiya sistemləri, kompüter qrafikası və veb texnologiyalardan
geniş istifadəsinə
nail olmaqdır. Qonşu
Gürcüstan da, Azərbaycan kimi son 25 il ərzində
İKT sahəsinin inkişafına
geniş şərait
yaradır. Təhsil aldığım ali məktəbin tədris prosesində bu amili görmək
olar. Nəzəri və praktik
olmasından asılı
olmayaraq, bütün fənlərin metodikasında
İKT-yə geniş
yer ayrılır.
Başlıca olaraq bütün
fənlərin elektron
tədris materialları
mövcuddur. Əlavə
olaraq bütün fənlərdən individual, qrup
tapşırıqları və
yekun işlər Power
Point və ya Prezi proqramlarından istifadə etməklə təqdimat şəklində
nümayiş etdirilir.
-Xarici ölkədən Azərbaycanın
İKT mənzərəsi necə
görünür?
-Azərbaycan İKT sahəsi
kifayət qədər
uğurlu ölkədir.
Məsələn, “Bakutel” sərgisi
regionda kifayət qədər əhəmiyyətə
malik olan tədbirlərdəndir. Onu da qeyd etməliyəm ki, İKT sahəsinin yeniliklərində aparıcı
rola malik “ASAN xidmət”in məhz ən son innovasiyaları tətbiq etməsi də, ölkəmizin bu sahəyə verdiyi önəmi göstərir. Əlbəttə, bu sahənin inkişafına və beynəlxalq standartlara çatdırılması istiqamətində
hələ çox işlər görülməlidir,
ancaq düşünürəm
ki, bu sahəyə
maraq göstərən
gənclərimiz çox
olduqca, inkişaf üçün də imkanlar yaranacaq.
-Gənclər sosial şəbəkələrdən
faydalı şəkildə
istifadə edirlərmi?
-Bir çox hallarda gənclərin sosial şəbəkələrdən
səmərəli istifadə
etməməsi barədə
fikirlər səsləndirilir.
Bununla razı deyiləm. Nəzərə alsaq ki, sosial şəbəkələr
son beş ildə xəbərin yayılması, operativlik və müsbət dəyişikliklər baxımından
çox işlər görüb, o zaman cəmiyyətdəki “sosial
şəbəkə” təlaşının
əsassız olduğunu
görə bilərik.
Təbii
ki, hər kəs sosial şəbəkələrdən istifadə zamanı bu tendensiyaya əməl etmir, amma sağlam düşüncəli və
işinin peşəkarı
olan gənclər, sosial şəbəkələr
vasitəsilə ugurlara
imza atırlar və yaşadığımız
dünyanın müsbət
istiqamətdə dəyişməsinə
kömək edirlər.
-Sosial şəbəkələrdən
asılılıq gənclərə
hansı mənfi təsir göstərə
bilər?
-Qeyd etdiyim kimi,
sosial şəbəkədən
səmərəli istifadə
edildiyi təqdirdə
heç bir mənfi təsirin müşahidəsi mümkün
deyil. Mənfi təsirlər, ancaq
virtual həyatı real həyatdan
daha üstün tutan, psixoloji və məişət problemləri olan insanlarda özünü büruzə verə bilər. Bundan başqa, erkən
yaşda sosial şəbəkələrdən istifadə də gələcəkdə insanın
həyatına mənfi
təsir göstərmək
iqtidarındadır. Çox zaman
azyaşlılar sosial
şəbəkələrdən oyun oynamaq və
tanımadıqları insanlarla
ünsiyyət qurmaq üçün istifadə
edirlər. Bu isə həmin insanların əqli və fiziki inkişafına mane olur.
Əlbəttə, sosial şəbəkə
ilə internet anlayışlarını
eyniləşdirmək düzgün
deyil, çünki internetdən erkən yaşlarda bilik və bacarıqların artırılması üçün
istifadə etmək müsbət haldır.
-Sosial şəbəkələrin təbliğatda
nə kimi rolu var?
-Sosial şəbəkələr, ilk növbədə “vətəndaş jurnalistikası” anlayışın geniş vüsət almasına səbəb olub. Düzdür, “vətəndaş jurnalistikası”nın mənfi cəhətləri də var, amma son illər ərzində dünyada baş vermiş siyasi, iqtisadi proseslərin, təbii fəlakətlərin fəsadlarının və ümumilikdə cəmiyyətə təsir edən bir çox xəbərlərin yayılmasına sosial şəbəkələr və bu məfhumun ayrılmaz hissəsi olan “vətəndaş jurnalistikası” səbəb olub. Məsələn, “Ərəb baharı” zamanı inqilabların baş verdiyi ölkələrdəki internet istifadəçiləri “Facebook” və “Tvitter” kimi sosial şəbəkələr vasitəsilə dünya ictimaiyyətinə, əslində, nələrin baş verdiyini çatdırırdılar. Azərbaycan prizmasından baxdıqda, xüsusilə “aprel döyüşləri” zamanı vətəndaşlarımız sosial şəbəkələrin əhəmiyyətinin şahidi oldular. Döyüş bölgəsindəki rəsmi xəbərləri çatdıran Müdafiə Nazirliyi “Facebook” sosial şəbəkəsində səhifə yaratdı və beləliklə, ölkədəki internet istifadəçiləri əlavə saytlara və alternativ mənbələrə baş vurmadan birbaşa “Facebook” vasitəsilə xəbərləri oxumaq imkanı qazandılar. Fikrimcə, sosial şəbəkələr dünyada baş verən proseslərin ən qabarıq şəkildə aydınlanmasına şərait yaradan vasitədir və dünya heç vaxt bu qədər qloballaşma həddində olmayıb.
-Perspektiv
planlarınız nədən ibarətdir?
-Magistraturanı bitirdikdən sonra Azərbaycana qayıtmaq fikrim var. Bu fikri rəhbər tutaraq təhsilimi davam etdirirəm. Məqsədim, qazandığım təcrübəni milli mediada tətbiq etməkdir. Azərbaycan mediasının yeniliklərə və fərqli baxışa ehtiyacı var. Potensiallı jurnalistlərimiz və texniki imkanlar yetəri qədərdir. Sadəcə olaraq, medianın inkişafına qlobal kontekstdən yanaşmaq və beynəlxalq təcrübədən daha çox faydalanmaq lazımdır. Məncə, bu, çox vacib missiyadır.
Fuad Hüseynzadə
Palitra.-2016.-23 dekabr.-S.11.