“Rumıniyada
təhsil rumın, macar, ingilis, alman, fransız, ispan və italyan
dillərindədir”
Zamiq Əhmədov: “Bu ölkədə
təhsil almaq istəyən gənclərimiz
təhsildən öncə,
bu dillərdən ən azı, bir-ikisini səlis öyrənməlidirlər”
Xaricdə təhsil alan gənclərlə
bağlı rubrikamızın
budəfəki qonağı
Rumıniyada ali təhsilini davam etdirən aktiv gənclərimizdən olan
Zamiq Əhmədovdur.
Zamiq yalnız uğurlu təhsil üçün çalışmır,
Rumıniyada ölkəmizin
təmsil olunmasın da öz töhfəsini
verir. Bu istedadlı, adı birincilər sırasında hallanan gəncimizlə olan müsahibəni oxuculara təqdim edirik:
(Əvvəli ötən sayımızda)
-Rumıniyada təhsil almaq istəyən gənclərimizə
hansı məsləhətləri
verərdiniz?
-Rumıniya və Cluj-Napoca
şəhəri təhsil
almaq üçün
çox gözəl yerdir. Hətta Rumıniyanın hazırkı prezidenti
Klaus Yohannis də magistratura təhsilini Babeş-Bolyai Universitetində
alıb. Dünyanın 2-ci ən böyük özəl universiteti olan Spiru Haret
Universiteti də Rumıniyada yerləşir
ki, tələbələrinin
sayı 315000 nəfərdən
artıqdır. Rumıniya regionda
əsas beynəlxalq təhsil imkanı verən ölkələrdən
biridir ki, yüksək təhsil təklif edir. Ölkədə təhsil 7 əsas
dildə aparılır
- rumın, macar, ingilis, alman, fransız, ispan və italyan. Gənclərimizə məsləhətim bu ölkədə təhsil almağı qərarlaşdırmazdan öncə,
bu dillərdən ən azı 1-2-i səlis öyrənsinlər.
Təhsil alacaqları sahəni
öncədən müəyyən
etsinlər, daha sonra universitet seçimini etsinlər.
Çünki hər bir sahə bir
universitetdə eyni dərəcədə reytinqli
ola bilməz.
Məsələn, tibb sahəsi,
yaxud texniki sahələr bir çox universitetlərdə
var, lakin yaxşı olardı ki, bu ixtisasları
xüsusi ixtisaslaşmış
universitetlərdən öyrənsinlər.
Ümumi
götürdükdə, yeni
gəldikləri zaman bir qədər “cultural
shock” keçirə bilərlər.
Lakin çox keçməmiş,
onlar buraya alışacaq və təhsillərini uğurla
davam etdirə biləcəklər.
-Azərbaycan gəncliyi ilə Rumıniya gəncləri arasında müqayisələr aparardınız.
-Mənə görə gənclik və gənclər ölkədən,
dindən, dildən, mədəniyyətdən asılı
olmayaraq hər bir yerdə eynidir. Lakin təbii ki,
ölkələr arasında
olduğu kimi gənclər arasında da müəyyən mentalitet və fikir fərqləri mövcuddur. Rumıniyada, xüsusilə, Cluj-Napocada
gənclərin demək
olar ki, hamısı ingilis dilində və bir neçə digər Avropa dillərində səlis danışa bilirlər.
Bu da onların
dünyaya açılmasına
mühüm təkan verir. Hər iki ölkə
gənclərinin əyləncə
meyarları da fərqlidir. Bizim gənclər
həftəsonları dostlar
şəkilində bir
araya gələrək
dərdləşmək, məsləhətləşmək
və ya bir-birinə qonaq getməklə vaxt keçirirlərsə, rumın
gənci həftə sonunu gecə klublarının birində
və yaxud “pub”larda dostlarla əylənməklə keçirir.
Rumıniyada gənclər mənə
görə daha rahat və azaddırlar.
Yəni hələ orta məktəb illərindən
etibarən gənclər
ailədən asılılığı
sıfıra endirirlər
və müstəqil qərarlar qəbul etməyi öyrənirlər.
Daha sonra rumın gəncləri boş günlərində səyahət
etməyi çox sevirlər, həm ölkədaxili, həm də kiçik Avropa səfərləri həyata keçirirlər.
Rumın
gəncləri intellektual
və dünyagörüşü
cəhətdən də
xüsusi seçilirlər.
Ümumi
götürdükdə, əvvəldə
qeyd etdiyim kimi, gənclər arasında fərqləri elə də qabartmağa dəyməz,
çünki əsas
fərqlər mentalitet
və fikir fərqlərindən ibarətdir.
-Azərbaycan təhsili ilə bu ölkənin təhsili arasında hansı fərqləri görürsünüz?
-Ümumi təhsildən başlasaq, Rumıniya orta məktəbləri artıq bir neçə ildir ki, 12 illik ümumi
təhsil sistemi ilə fəaliyyət göstərirlər, ölkəmizdə
isə bu, yenilik hesab olunur.
Daha sonra bakalavr ixtisası üzrə təhsil Rumıniyada bir çox hallarda və ixtisaslarda 3 il müddətinə həyata keçirilir, ölkəmizdə isə
bu, minimum 4, bəzən
də 5 il müddətinə həyata
keçirilir. Ən əsas
məsələlərdən biri budur ki,
burada müəllim öz istədiyi sistem ilə istədiyi şəkildə
tələbələri və
magistrları qiymətləndirir.
Yəni fənni tədris edən müəllim semestr ərzində və yaxud yekunda
tələbədən istər
imtahan şəklində,
istər test üsulu ilə, istər esse verməklə, yaxud müxtəlif layihə və təqdimatlar verməklə
qiymətləndirə bilər.
Ola bilsin, tələbə
semestr ərzində çox aktiv fəaliyyət göstərir
və müəllim onu yekun imtahandan
azad edərək qiymətləndirir. Yəni universitet
müəllimə heç
cür müdaxilə
edə bilməz, müəllim istədiyi tərzdə tələbəni
qiymətləndirir. Bizdə isə
hər bir universitet konkret tələb qoyur ki, tələbəni bu üsul ilə
qiymətləndirmək lazımdır.
Buradakı universitetlərdə
dərsə davamiyyətə
limit qoyulmur. Hətta semestr boyu dərsə gəlməyən
tələbə sonda
imtahanda iştirak edib, uğurlu nəticə göstərərsə,
o fənni mənimsəmiş
hesab olunur, lakin digər tələbələr kimi
maksimum qiymətlərlə
qiymətləndirilə bilməz.
Burada fikirləşirlər ki, tələbə azaddır,
öz qərarını
özü verməlidir
və tələbə
dərsə gəlmirsə,
özünə ziyandır.
Çünki fənni yaxşı
qavraya bilməyəcək.
Bununla belə demək olar ki, tələbə
heyətinin 80-90 faizi daimi olaraq dərslərdə
iştirak edirlər.
Ən alqışlanası
məqamlardan biri də odur ki,
fakültə rəhbərliyi
tələbələrdən müəllimlər barədə
“feedback”-lər alaraq onların fəaliyyətini
daim diqqətdə saxlayırlar və hər ay ərzində hər bir qrup
üçün belə
demək mümkündürsə,
sorğu ilə ən yaxşı və ən pis tədris edən müəllimlər
müəyyənləşdirilir və onlara çatışmazlıqları barədə məlumatlar verilir.
-Prezident ölkədə qeyri-beft sektorunun inkişaf etdirilməsi, biznes mühitinin daha da yaxşılaşdırılması
üçün mühüm
addımlar atır. Gənc mütəxəssis kimi bu istiqamətdə ölkə başçısının
tövsiyə və tapşırıqlarını necə
dəyərləndirərdiniz?
- Doğru vurğuladınız. Artıq qeyri-neft sektorunun sürətlə inkişaf etdirilməsinə görə çox ciddi addımların atılması üçün əməli işlər görülməyə başlayır. Öncə onu deyim ki, bildiyiniz kimi, oxuduğum ixtisas beynəlxalq biznes inzibatçılığı adlanır. Mahiyyəti isə ümumi götürdükdə beynəlxalq səviyyəli bizneslərin, şirkətlərin idarə edilməsi, biznes strategiyaların seçilməsi, onların şirkətlərə, müəssisələrə tətbiqini ehtiva edir. Bu proqram magistrlərə perseptual və analitik qabiliyyətləri aşılamaqla yanaşı, lazımi biznes qərarları qəbul etmək və biznes siyasətini qiymətləndirmək kimi xüsusiyyətləri özündə əks etdirir. Azərbaycan müstəqillik əldə etdikdən sonra iqtisadiyyat və biznes sahələri üzrə nəzərəçarpacaq irəliləyişlər əldə edib. Bunun sayəsində bir çox beynəlxalq və transmilli şirkətlər ölkəmizə investisiya qoyuluşu həyata keçirib və fəaliyyət göstərirlər. Bu sahədə hazırkı durumu qənaətbəxş hesab etmək olar, lakin bir sıra islahatlar və qərarlar qəbul etməklə onların sayını daha da artırmaq mümkündür. Nəzərə alsaq ki, hazırda dünyada baş verən maliyyə böhranı ölkəmizdən də yan keçmir və neft qiymətləri aşağı səviyyədədir, Prezidentin də qeyd etdiyi kimi qeyri-neft sektoru inkişaf etdirilməli və ora xarici və yerli investisiyalar cəlb edilməlidir. Bu həm də ölkəmizdə yeni iş yerlərinin açılmasına, ölkəyə investisiya sayəsində yeni maliyyə daxilolmalarına və qeyri-neft sektorunun büdcədə çəkisinin daha da artmasına gətirib çıxaracaq. Ümumi götürdükdə, ölkədə bu sahə inkişafdadır və statistikalara əsasən biznes mühiti də inkişafa doğru irəliləməkdədir.
- Özünüz
necə, gələcəkdə Azərbaycandakı biznesdə
iştirakçı olmağı planlaşdırırsınızmı?
-Yaxın gələcəkdəki planlarım Buxarestdə yerləşən “SOCAR Romania”-da təcrübəmi uğurla başa vurmaq daha sonra dissertasiya mövzumu da müdafiə edərək təhsil aldığım universitetdən məzun olaraq ölkəmizə dönüb öz təcrübəmi və öyrəndiklərimi orada tətbiq etməkdir. Bundan başqa təhsilimi və tədqiqatlarımı da davam etdirmək istəyirəm. Belə ki, döndükdən sonra çox güman ki, sənədlərimi doktorantura dərəcəsi üzrə təhsil almaq üçün hazırlayıb, öz sahəm üzrə təhsilimi və tədqiqatlarımı davam etdirəcəyəm. Bundan başqa əlbəttə ki, istərdim ki, öz biznesimi yaradım və onu inkişaf etdirim. Hər halda hər bir şeyi gələcək göstərəcək.
Tural TAĞIYEV
Palitra.-2016.-5 fevral.-S.7.