“UNEC Mərkəzi və Şərqi Avropa regionu üzrə
3117 ali təhsil müəssisəsi
arasında 340-cı yerdədir”
Anar Kazımov: “Webometrics” -
universitetlərin veb-resurslarının keyfiyyətini
ölçən nüfuzlu reytinqdir”
Layihə çərçivəsində
təqdim etdiyimiz müsahibədə Azərbaycan
Dövlət İqtisad Universitetinin
(UNEC) Beynəlxalq əlaqələr departamenti
rəhbərinin müavini Anar
Kazımov bir sıra maraqlı məqamlara
toxunub:
- Öncə “Webometrics” haqqında qısa məlumat vermənizi
xahiş edirik.
- Bildiyiniz kimi, dünya üzrə ali təhsil müəssisələrinin reytinqini müəyyən edən bir neçə nüfuzlu reytinqlər mövcuddur. Bunlardan universitetlərin veb-resurslarının keyfiyyəti və təsirini ölçən, başqa sözlə desək, universitetlərin internetdə görünməsini qiymətləndirən ən geniş və nüfuzlu reytinq “The Ranking Web” və ya “Webometrics” reytinqidir. 2014-cü ildən etibarən hər 6 aydan bir “Cybermetrics Lab” (İspaniya Milli Tədqiqat Şurası) tərəfindən aparılır. Adətən 20 000-dən çox universitet tədqiqata cəlb olunur.
-Bu
reytinqin ölçmə meyarları nələrdən
ibarətdir?
- Təbii ki, “Webometrics”in özünəməxsus
ölçü meyarları var. Bu meyarları
görünmə və fəaliyyət olaraq
iki başlıqda birləşdirmək olar. Bu meyarların hər
biri 50% çəkiyə malikdir.
Əvvəlcə qeyd edək ki, saytın görünməsi resursa olan unikal
kənar istinadların sayının (Backlinks)
kvadrat kökü və
istinad edən domenlərin (Reffering domains) sayına hasilidir. Bu məlumatlar iki mühüm məlumat
daşıyıcısı tərəfindən
yığılır. Bu zaman
kənar istinadların sayının “Google”
vasitəsilə yoxlanması köməkçi xarakter daşıyır. Görünmə
meyarı 1 çəki əmsalına malikdir
və reytinqdə bu Təsir (Impact) adı altında verilir.
Fəaliyyət meyarına yüksək keyfiyyət (Excellence), iştirak (Presence) və açıqlıq (Opennes) göstəriciləri daxildir.
Bunların hər birinin bərabər
çəkisi var, yəni 1/3-dür.
Yüksək keyfiyyət (Excellence) - ümumi çəkinin 1/3 hissəsini təşkil
edir. Bu meyar vasitəsilə elmi məhsuldarlığın
qiymətləndirilməsini aparan elmi-tədqiqat
qrupu Scimagonun (SIR) reytinq verilənlərini nəzərə
alınır. Nüfuzlu beynəlxalq jurnallarda nəşrlərin hamısı deyil yalnız uyğun elm sahələri üzrə çox
sitat gətirilənlərin 10%-i götürülür. İştirak (Presence) 1/3. Burada universitetin
əsas domeninin bütün səhifələrinin
sayı nəzərə
alınır. Bu zaman
“Google“ axtarış sistemində indeksləşmiş
altdomen və direktoriyalara baxılır.
“Webometrics” reytinqin qiymətləndirmə meyarlarına
göründüyü kimi,
ali təhsil
müəssisəsinin ictimaiyyətə
açıq olan elmi fəallığının
keyfiyyəti, həm də universitet saytının görünməsini
göstərən sitat
gətirilən məzmunun
nüfuzluluğu daxildir.
-Bu ilin yanvar ayında
“Webometrics” öz nəticələrini açıqlayıb.
UNEC Azərbaycan ali təhsil müəssisələri arasında
birinici yeri tutmaqla liderliyini daha da möhkəmləndirib.
Yuxarıdakı meyarların UNEC üzrə
qiymətləndirilməsi necədir?
- Təbii ki, Azərbaycan ali
təhsil ailəsinin üzvü olaraq UNEC bütün tərəfdaşlarımızın
belə bir mötəbər reytinqdə
lider mövqe tutmasını arzu edir. Qeyd etdiyiniz kimi,
UNEC bu ilki reytinqdə də ötənilki 4469-cı pillədən
4137 pilləyə yüksələrək
birinci yerdə qərar tutub. Reytinqdə
UNEC-in inkişaf dinamikası
hər dövr üçün təhlil
olunur. Son siyahıda UNEC-in meyarlar üzrə qiymətləndirməsini
təhlil etmişik.
Təsir
(Impact) meyarı üzrə
UNEC ölkə sıralamasında
1-ci yerdədir. Açıqlıq (Opennes) meyarı üzrə iki dəfə irəliləyiş
var. Belə ki, ötən dövr ərzində UNEC əhəmiyyətli
dərəcədə 18942-ci mövqedən 9160-cı mövqeyə
yüksəlib. Baxılan meyar
“Google Scholar”da çap
olunan indeksləşmiş
materialların sayına
əsaslanır.
“U niversitet reytinqlərinin Berlin prinsiplərinə
əsasən reytinqə
cəlb olunan hər bir universitet
saytının kontentinin
ən azı 30 faizi ingilis dilində
olmalıdır”
Yüksək keyfiyyət (Excellence) meyarı
üzrə isə elmi məhsuldarlığın
qiymətləndirilməsini aparan elmi-tədqiqat qrupu Scimagonun (SIR) reytinq verilənləri əsas götürülərək,
elmi məqalərin, konfranslarda edilən məruzə və tezislərin sayı nəzərdən keçirilir. Təqdirəlayiq haldır ki, bu meyar üzrə
UNEC 5490-cı mövqedən 5439-cu mövqeyə qalxıb.
İştirak (Presence) meyarı üzrə saytın həcminin “Google” sorğusu
vasitəsilə hesablanması
aparılır. Bura
təsir edə biləcək faktorlar universitetin saytlarının
sayının artması,
ayrı-ayrı istiqamətlər,
layihələr və
alt bölmələrin sayının
artması ola
bilər. Digər tərəfdən saytda yeni materialların
çap olunması, avtomatik olaraq çap materiallarının
səhifələrinin formalaşması,
tədris-metodiki materialların,
müəllimlərin fərdi
səhifələri, təlim
proqramlarının və
fənlərin təsvirinin
yerləşdirilməsi də
mühüm rol oynayır. Yuxarıdakı
təhlillər göstərir
ki, UNEC ən böyük çəki əmsalına malik olan təsir (Impact) meyarı üzrə liderliyi qorumaqla bərabər açıqlıq
(Opennes) sahəsində
iki dəfədən çox irəlilyib, yüksək keyfiyyət
(Excellence) meyarı üzrə
isə 51 pillə qalxıb.
-“Webometrics”
dünya üzrə müxtəlif regionları
əhatə edən reytinqlər hazırlayır. UNEC-in bu regionlar üzrə mövqeləri necədir?
- Azərbaycan ali təhsil
müəssisələri digər
regionlar üzrə də reytinqdə iştirak edir. Mərkəzi və Şərqi
Avropa regionu, Avropa qitəsi üzrə, Avrasiya qitəsi üzrə
UNEC-in nəticələri sevindiricidir.
Belə ki, Mərkəzi və Şərqi Avropa regionu üzrə UNEC 3117 ali təhsil
müəssisəsi arasında
340-cı yerdədir. Ümumiyyətlə, siyahıya Karlova Universiteti (Çexiya) başçılıq edir.
Avropa qitəsi üzrə UNEC 6055 ali təhsil müəssisəsi arasında
1244-cü yerdədir. Bu siyahıya Oksford Universiteti başçılıq
edir. Avrasiya qitəsi üzrə UNEC
14994 ali təhsil müəssisəsi
arasında 2643-cı yerdədir.
Uyğun
olaraq siyahıya Oksford Universiteti başçılıq edir.
Beləliklə, Azərbaycan
ali təhsil
müəssisələri arasında
istər dünya üzrə istərsə də hər üç region üzrə
UNEC lider universitetdir.
-Ümumiyyətlə, “Webometrics”
kimi nüfuzlu reytinqin faydaları haqqında məlumat verərədiniz və universitetlərin reytinqdə
mövqeyinin yaxşılaşdırılması
üçün bu istiqamətdə hansı təkliflər var?
- Təbii ki, “Webometrics” ali
təhsil müəssisələrinin
yuxarıda qeyd etdiyimiz meyarlar üzrə fəaliyyətinin
universitetin tədqiqat
prioritetlərinə nə
dərəcədə uyğunluğunu
göstərir. Reytinq vasitəsilə
universitet saytı önə çəkilməklə,
elmi tədqiqatın effektliyinin dünya ictimayyətinə çatdırılması,
bu yolla da tərəfdaşların,
ekspetlərin, tələbə
potensialının diqqətini
cəlb etməyə kömək edir. Buna uyğun olaraq
universitetlər reytinqin
nəticələrinə əsaslanıb
hər 4 meyar üzrə üstün və zəif cəhətlərini müəyyənləşdirə
bilər. Məsələn, yüksək keyfiyyət meyarı üzrə əsas etibarı ilə ən çox istinad olunan məqalələrin
ölçülməsi, açıqlıq
meyarı üzrə isə jurnallar və tədqiqat nəşrlərinin sərbəstliyi
və əlyetərliliyi
qiymətləndirilir. Bu
meyarlar üzrə geriləmə olduğu təqdirdə universitetlər
inetrnetdə bu məlumatlara çıxışların
daha da artırılması,
elmi-tədqiqatların daha
da işıqlandırılmasına
diqqət yetirməlidirlər.
Digər
tərəfdən materialların
ingilis dilində yerləşdirilməsinə xüsusi
diqqət yetirmək lazımdır. Belə ki,
universitet reytinqlərinin
Berlin prinsiplərinə əsasən
reytinqə cəlb olunan hər bir universitet saytının kontentinin ən azı 30%-i ingilis dilində
olmalıdır. Digər təkliflər
sırasına universitet
rəhbərliyinin tədqiqat
fəaliyyətinin inkişafı
üçün tək
bir strategiyanın inkişaf etdirilməsi, universitet saytının təkmilləşdirilməsi daxildir.
Bu zaman elmi
naliyyətlərin qlobal
şəbəkədə daha
çox əks olunmasına önəm verilməlidir. Tədqiqat işlərinin,
məqalə xülasələrinin
və tezislərin ingilis dilində internet resurslarda təsviri də çox vacibdir. Onlayn mühitdə müxtəlif
mövzular üzrə
debatların, konfransların
və seminarların təşkili də çox əhəmiyyətlidir.
Məsələn, UNEC-in “Diskurs.az” virtual platforması buna misal ola
bilər. Universitet müəllimlərinin, ayrı-ayrı qurumlarının
rəhbərlərinin və
tələbələrinin şəxsi
bloqları bu mənada köməkçi
vasitə kimi götürülməlidir.
Anar Miriyev
Palitra.-2016.-11 fevral.-S.11.