“Rumıniyada müəllim tələbəyə
imtahansız da qiymət yaza bilir”
Kamran Allahverdiyev:
“Öyrəndiklərimi və təcrübələrimi
ölkəmizə qayıdaraq tətbiq etmək və
inkişaf etdirmək arzusundayam”
Müsahibimiz Rumıniyada təhsil alan Kamran Allahverdiyevdir.
-Özünüz barədə məlumat
verərdiniz.
-Mən,
Allahverdiyev Kamran, 1995-ci ildə Bakıda anadan olmuşam. Ailəmiz 4 nəfərdən ibarətdir. 1-ci
sinifdən 8-ci sinfə qədər Rumıniyanın Mureş
bölgəsi, Reqin şəhərində Auqustin Mayor adında məktəbə getmişəm. Burada təhsilimi alman dili üzrə davam etdirmişəm.
Daha sonra lisey illərində 9-cu sinifdən 12-ci sinfə qədər
Luçian Blaqa adına
Riyaziyyat-İnformatika intensiv ingilis dilli liseydə təhsil
almışam. Hazırda Rumıniyada Kluj Texniki
Universitetində Mekatronika və Robotika ixtisası üzrə
2-ci kursda bakalavr təhsili alıram. Eyni
zamanda Babeş-Bolyai Universitetində Beynəlxalq münasibətlər
ixtisasında 1-ci kurs üzrə bakalavr təhsili alıram.
Orta məktəb illərində bir sıra
uğurlarım olub. İingilis dili
olimpiadalarında bir neçə dəfə 1-ci yeri
tutmuşam, informatika sahəsi üzrə 4-cü yer, alman dili
üzrə 1-ci yer, Riyaziyyat Olimpiadasında 3-cü yerə
layiq görülmüşəm. Bundan
başqa, idman sahəsi üzrə də müəyyən
mükafatlara layiq görülmüşəm. Misal olaraq, karate üzrə Rumıniya
çempionatında 3-cü yerə layiq
görülmüşəm. Lisey illərində
məktəb basketbol komandasının kapitanı olub və həmin
komanda ilə liseylərarası turnirdə 1-ci və 2-ci yerlərə
layiq görülmüşük. Təhsil
aldığım müddətdə alman, rumın, ingilis,
türk dilini səlis öyrəndim.
-İbtidai sinifdən Rumıniyada təhsil
aldığınızı dediniz. Yəqin bu, ailəliklə
oraya köçməyinizlə bağlıdır?
- Bəli.
Qeyd etmək istərdim ki, mən və ailəm
artıq 14 ildir ki, Rumıniyada yaşayırıq. 19 ildir ki, Azərbaycandan ayrılmışıq.
Atam Natiq Allahverdiyev 2001-ci ildə Rumıniyada
Hayat Holdinqin Kastamonu Romania ağac sənaye fabrikində
inşaat mühəndisi vəzifəsində işləməyə
başladı. O zamandan etibarən ailəmiz ilə
birlikdə Rumıniyaya köçdük və bu müddətdə
qardaşım Onur Rumıniyada anadan oldu və burada təhsilə
başladı. Atamın işi ilə əlaqədar
Rumıniyada yaşamaq və burada təhsil almaq qərarına
gəldik. Ailəm hər zaman mənə
hər işdə mənəvi və maddi dəstəyini
göstərib.
-Oxuduğunuz ali təhsil ocağı haqqında da söz
acardınız.
-Kluj Texniki Universiteti Rumıniyanın ən
tanınmış texniki universitetlərindən biridir. Eləcə də
Avropada texniki sahə üzrə nailiyyətlər əldə
etmiş bir universitetdir. Universitet 1920-ci ildə
yaradılıb. Universitetdə 9 fakültə
və 20000-ə yaxın tələbə var. Oxuduğum
Mexanika fakültəsində Mekatronika və Robotika ixtisası
dövrümüzdə ən önəmli ixtisaslardan hesab
olunur. Universitetin diplomu dünyanın bir
çox ölkələri tərəfindən tanınır
və məzunlara beynəlxalq diplomlar verir. Universitetin
Türkiyə, Almaniya, Çexiya, Fransa, İtaliya,
Belçika, Koreya, Yaponiya universitetləri ilə ikitərəfli
müqavilələri mövcuddur.
Təhsil aldığım digər universitet 1919-cu ildə
fəaliyyətə başlayıb və nəinki
Rumıniyada, eləcə də Şərqi Avropada olan ən
qədim və böyük dövlət universitetlərindən
biridir. Oxuduğum Babeş-Bolyai Universitetini rumın və
macar xalqlarının ortaq universiteti də adlandıra bilərik.
Universitet adını o vaxt Transilvaniyada
yaşamış rumın Viktor Bebeş və macar Yanos
Bolyainin adlarından götürüb. Universitetin
45 minə yaxın tələbəsi var, bununla da hazırda
Rumıniyanın ən böyük dövlət universitetidir.
-Rumıniya
necə bir yerdir? Yəni, insanların yaşayış səviyyəsi,
mental dəyərlər və s. haqqında da söz
açardınız.
-Burada
yaşadığım 14 il müddətində
Rumıniyanın demək olar ki, bütün şəhərlərində
olmuşam. Bildiyiniz kimi, Rumıniyada insanlar
arasında ortodoks xristian dini üstünlük təşkil
edir. Hətta Rumıniya Avropa Birliyi ölkələri
arasında ən dindar ölkə kimi qəbul olunur. Mən yaşadığım Cluj-Napoca şəhəri
əsasən gənclərin daha çox üstünlük təşkil
etdiyi bir yerdir. Bura da digər tipik Avropa
şəhərləri kimidir.
Dövlət insanlara və insan haqlarına yüksək
səviyyədə dəyər verir. Təhsil və səhiyyə
ölkədə pulsuzdur. Tələbələrə
yüksək təqaüdlər verilir. Digər
Avropa ölkələri ilə müqayisədə burada
irqçilik və digər mənfi xüsusiyyətlər yox
səviyyəsindədir. İnsanlar öz
zəngin tarixləri və mentalitetləri ilə fəxr edir,
mümkün qədər onları təbliğ etməyə
səy göstərirlər. Ümumiyyətlə
Şərqi Avropa ölkələri istər tarixə
bağlılıq, istərsə də, mental dəyərlərə
hörmət baxımından bizim yerləşdiyimiz region
ölkələrinə daha çox bənzəyirlər.
Mənim düşüncəmə əsasən
buna səbəb onların uzun müddət türk, Osmanlı
imperiyasının tərkibində olması ilə
bağlıdır. Hətta rumın
leksikologiyasında bir sıra türk sözlərindən
istifadə olunur.
Rumın iqtisadiyyatı inkişaf etməkdə olan
iqtisadiyyatlardan hesab olunur. Xüsusilə, Avropa
Birliyinin maliyyə dəstəyi ilə bir çox iri və
regional layihələr həyata keçirilir. Bunlar da insanların həyat səviyyəsinin
yüksəlməsində əsas faktorlardan biridir.
-İctimai işlərdə aktivsinizmi?
-Ölkəmizlə
bağlı olan tədbirləri mənim üçün
maraqlı və yaddaqalan hadisələrdən hesab etmək
olar. Buxarestdə və Kluj-Napokada Azərbaycan və
Rumıniya arasında ikitərəfli əlaqələrə
həsr olunmuş tədbirlər və bu tədbirlərdə
iştirakım məndə dərin izlər buraxıb. Daha sonra Rumıniyanın “Dareghin” kanalında Azərbaycan
və Türk dünyası haqqında olan verilişlərə
qatılmışam və rumın izləyicilərə
ölkələrimiz haqqında həqiqətləri
çatdırmışam. Kluj şəhərində
keçirilən TED konfranslarında iqtisadiyyat və siyasət
mövzularında olan tədbirlərə
qatılmışam. Kluj meriyasının təşkil etdiyi
Kluj 2015 Avropa Gənclər Paytaxtı ilə əlaqəli
konfrans və seminarlara qatılırdım və bu tədbirlərin
nəticəsi kimi, meriya bizim fikirlərimizi alaraq David Guetta və
Avicii kimi məşhur DJ-ləri Kluja gəncləri ilə
görüşlərə və konsertə dəvət
etmişdi.
- Rumıniyada təhsil almaq
istəyən gənclərimizə hansı məsləhətləri
verərdiniz?
-Öncə
qeyd etmək istərdim ki, Rumıniyada təhsil almaq Avropada təhsil
almaq mənasını daşıyır. Rumıniyada təhsil
almaq istəyən gənclərimiz üstünlükləri
aşağıdakı universitetlərdən yana
etsələr daha çox faydalana bilərlər. Bunlar
Babeş-Bolyai Universiteti, Kluj Texniki Universiteti, Buxarest Dövlət
Universiteti, Buxarest Texniki Universiteti və s-dir. Tibb sahəsində
təhsil almaq istəyən tələbələr də
Rumıniyanı, xüsusilə, Kluj və Mureş şəhərlərindəki
universitetləri seçə bilərlər. Çünki
Rumıniya bu sahədə yüksək təcrübə əldə
edib.
- Azərbaycan
gəncliyi ilə Rumıniya gəncliyi arasında müqayisələr
aparardınız.
-Mənə
görə gənclik və gənclər ölkədən,
dindən, dildən, mədəniyyətdən asılı
olmayaraq, hər bir yerdə eynidir. Lakin təbii
ki, ölkələr arasında olduğu kimi, gənclər
arasında da müəyyən mentalitet və fikir fərqləri
mövcuddur. Rumıniyada, xüsusilə
Cluj-Napocada gənclərin demək olar ki, hamısı ingilis
dilində və bir neçə digər Avropa dillərində
səlis danışa bilirlər. Bu da
onların dünyaya açılmasına mühüm təkan
verir. Hər iki ölkə gənclərinin
əyləncə meyarları da fərqlidir. Bizim gənclər həftəsonları dostlar şəkilində
bir araya gələrək dərdləşmək, məsləhətləşmək
və ya bir-birinə qonaq getməklə vaxt keçirirlərsə,
rumın gənci həftəsinin sonunu gecə
klublarının birində və yaxud publarda dostlarla əylənməklə
keçirir. Rumıniyada gənclər hələ orta məktəb
illərindən etibarən , ailədən
asılılığı sıfıra endirirlər və
müstəqil qərarlar qəbul etməyi öyrənirlər.
Daha sonra rumın gəncləri boş günlərində
səyahət etməyi çox sevirlər, həm ölkədaxili
həmdə kiçik Avropa səyahətləri həyata
keçirirlər. Rumın gəncləri
intellektual və dünyagörüşü cəhətdən
də xüsusi seçilirlər. Ümumi
götürdükdə, əvvəldə qeyd etdiyim kimi,gənclər arasında fərqləri elədə
qabartmağa dəyməz, çünki əsas fərqlər
mentalitet və fikir fərqlərindən ibarətdir.
-Bəs Azərbaycan təhsili ilə bu ölkənin təhsili
arasında hansı fərqləri görürsünüz?
-Ümumi
təhsildən başlasaq, Rumıniya orta məktəbləri
artıq bir neçə ildir ki, 12 illik ümumi təhsil
sistemi ilə fəaliyyət göstərirlər, ölkəmizdə
isə bu yenilik hesab olunur. Daha sonra bakalavr ixtisası üzrə
təhsil Rumıniyada bir çox hallarda və ixtisaslarda 3 il
müddətinə həyata keçirilir, ölkəmizdə
isə bu, minimum 4 bəzən də 5 il müddətinə həyata
keçirilir. Məsələn Rumıniyada tibb təhsili 6
ildir, texniki sahə və mühəndislik sahəsi 4 ildir,
biznes, iqtisadiyyat, pedaqoji və s. isə 3 illik təhsildir. Ən əsas məsələlərdən biri kimi
burada müəllim öz istədiyi sistem ilə istədiyi
şəkildə tələbələri və magistrləri
qiymətləndirir. Yəni, fənni tədris
edən müəllim semestr ərzində və yaxud yekunda tələbədən
istər imtahan şəklində, istər test üsulu ilə,
istər essay verməklə, yaxud müxtəlif proyekt və
prezentasiyalar verməklə qiymətləndirə bilər.
Ola bilsin tələbə semestr ərzində
çox aktiv fəaliyyət göstərir və müəllim
onu yekun imtahandan azad edərək qiymətləndirir. Yəni, universitet müəllimə heç cür
müdaxilə edə bilməz, müəllim istədiyi tərzdə
tələbəni qiymətləndirir. Bizdə
isə hər bir universitet konkret tələb qoyur ki, tələbəni
bu üsul ilə qiymətləndirmək lazımdır.
Buradakı universitetlərdə dərsə davamiyyətə
limit qoyulmur. Hətta semestr boyu dərsə gəlməyən
tələbə sonda imtahanda iştirak edib uğurlu nəticə
göstərərsə, o fənni mənimsəmiş hesab olunur , lakin digər tələbələr kimi
maksimum qiymətlər ilə qiymətləndirilə bilməz.
Burada fikirləşirlər ki, tələbə
azaddır öz qərarını özü verməlidir və
tələbə dərsə gəlmirsə, özünə
ziyandır. Çünki fənni
yaxşı qavraya bilməyəcək. Bununla
belə demək olar ki, tələbə heyətinin 80-90 faizi
daimi olaraq dərslərdə iştirak edirlər. Ən
alqışlanası məqamlardan biri də, fakültə rəhbərliyi
tələbələrdən müəllimlər barədə
feedback –lər alaraq onların fəaliyyətini daim diqqətdə
saxlayırlar və hər ay ərzində hər bir qrup
üçün, belə demək mümkündürsə,
sorğu ilə ən yaxşı və ən pis tədris edən
müəllimlər müəyyənləşdirilir və
onlara çatışmazlıqları barədə məlumatlar
verilir. Mekatronika və Robotika ixtisası bildiyim
qədəri ilə Azərbaycanda heç bir universitetdə tədris
edilmir. Ona görə də, iki ölkə
arasındakı fərqləri izah etməkdə çətinlik
çəkəcəm. 19 ildir Azərbaycandan
kənarda yaşadığım üçün bu sahədəki
vəziyyət barədə nə isə deyə bilmərəm.
-Gələcək
planlarınız barədə də söz
açardınız.
-Yaxın
gələcəkdəki planlarım Azərbaycanın Buxarestdəki
Konsulluğunda təcrübə keçməkdən ibarətdir.
Bundan başqa Kastamonu Romania şirkətində
təhsilimi bitirdikdən sonra Mekatronik mühəndisi olaraq
işləmək istəyirəm. Bakalavr təhsilimdən
sonra sənədlərimi magistratura dərəcəsi və
daha sonra isə doktorantura sahələrinə təqdim etmək
istərdim. Öyrəndiklərimi və təcrübələrimi
ölkəmizə qayıdaraq tətbiq etmək və
inkişaf etdirmək arzusundayam.
Tural TAĞIYEV
Palitra.-2016.-25 fevral.-S.6.