“Bütün uğurlarım
İKT biliyinin və kurikulum kursunun nəticəsidir”
“Şəhərdə müəllimlərin
hamısı deməzdim, əksər hissəsinin İKT
bacarıqları var və öz üzərində
çalışırlar. Təlimlər zamanı bölgələrdə
təlim keçərkən bəzi müəllimlərin bu cəhətdən
zəif olduğunu görürdüm. Onların bu sahədə
təkmilləşməsinə, maariflənməyə ehtiyacları
var”
Ötən
illər ərzində İKT sahəsinə dövlət tərəfindən
yüksək diqqət və qayğı göstərilib, məqsədyönlü,
kompleks və ardıcıl fəaliyyət həyata
keçirilib. Məhz bunun nəticəsidir ki, bir çox beynəlxalq
hesabatlarda, o cümlədən Dünya İqtisadi Forumunun “The
Global Information Technology Report” hesabatında Azərbaycan
Respublikasının İKT sahəsindəki nəticələri
nəzərə alınıb və 2013-cü ilin
hesabatında “İKT-yə dəstəkdə hökumətin
uğurları” və “Hökumətin gələcək
baxışlarında İKT-yə verilən əhəmiyyət”
indekslərinə görə ölkəmiz dünya üzrə
ilk onluqda yer alıb.
Bundan
başqa, ölkəmizdə mövcud hüquqi aktlar
İKT-nin inkişafı üçün yeni imkanlar
açmaqla yanaşı, sahə üzrə azad bazar və
sağlam rəqabət prinsiplərinin gözlənilməsinə,
vətəndaşların və dövlət
orqanlarının İKT-dən geniş istifadə etməsinə
şərait yaradıb. Bu istiqamətdə həyata
keçirilən tədbirlərdən biri kimi ölkə
başçısı tərəfindən Azərbaycan
Respublikasında informasiya cəmiyyətinin inkişafına
dair 2014-2020-ci illər üçün Milli Strategiya təsdiqlənib.
Müasir
dünyada təhsil hər bir ölkədə inkişaf
konsepsiyasının mühüm tərkib hissəsi kimi qəbul
olunur. Bu baxımdan ölkəmizdə təhsilin
inkişafı ilə bağlı həyata keçirilən tədbirlər
deməyə əsas verir ki, Azərbaycan öz gələcəyini
daha etibarlı və inamlı görmək istəyir.
Son
illərdə dövlətimizin başçısının
ölkədə məktəblərin maddi-texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi ilə
bağlı sərəncam və tapşırıqlarına
uyğun olaraq yüzlərlə məktəb binası tikilib
və ya təmir olunub. Təhsil ocaqlarının kompüter
texnologiyaları ilə təchiz olunması ilə
bağlı sərəncam və tapşırıqlara
uyğun olaraq ümumtəhsil məktəblərinin informasiya
və kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı
gücləndirilib. Ölkə başçısı
çıxışında bildirib ki, “Azərbaycanda elmə,
təhsilə göstərilən diqqət mütləq
öz nəticəsini verəcək. Bizdə savadlılıq
yüksək səviyyədədir, savadsız insan yoxdur. Bu,
böyük üstünlüyümüzdür. Ancaq bu
gün yeni texnologiyalar tətbiq olunur. Uşaqlar da bunu bilməlidirlər.
Elmin, təhsilin inkişafı ölkəmizin dayanıqlı
inkişafını təmin edəcək”.
Hazırda
İKT təhsilin ayrılmaz hissəsinə çevrilib.
Müəllimlər İKT üzrə təşkil olunmuş
treninqlərdə iştirak ertməli, öz dərslərində
bu bacarıqlarından yararlanmadılar. Dərslər elə
qurulmalıdır ki, bu dərslərdə verilən suallar
şagirdləri düşündürməyə sövq
etsin, eyni zamanda digər fənlərlə inteqrasiyani elə
qurmaq lazımdır ki, bu fənlərin bir-biri ilə
qarşılıqlı əlaqəsi nəticəsində
şagirdlər aldıqları bilikləri həyatda tətbiq
etməyi bacarsın. İndi uşaqlar çoxlu informasiya mənbələrindən
istifadə etmək imkanına malikdirlər: kitab, mətbuat,
televizor, radio, ən əsası isə internet şəbəkəsi.
Artıq şagirdlər sərbəst şəkildə biliklərə
yiyələnmək, bilikləri səmərəli şəkildə
tətbiq etməyi, müxtəlif informasiyaları analiz etməyi,
yoldaşları ilə ünsiyyətcil olmağı
bacarmalıdır. Bütün bunların təməlini məktəbdə
müəllim öz qurduğu dərslərdə şagirdlərə
zaman-zaman aşılamalıdır.
Layihə
çərçivəsində müsahibimiz 111 saylı tam
orta məktəbin Azərbaycan dili və ədəbiyyat
müəllimi Melihə Əsədovadır:
- Müasir texnikadan istifadə
şagirdlərin daha tez və çox məlumat əldə
etməsinə imkan verirmi?
- Azərbaycan
Respublikasında informasiya cəmiyyətinin inkişafına
dair 2014-2020-ci illər üçün Milli Strategiyada göstərilir
ki, təhsilli gənc nəslin yetişdirilməsi, onların
müasir texnologiyaların fəal istifadəçiləri,
yaradıcıları kimi formalaşması, İKT-nin təhsil
prosesinin bütün mərhələlərinə
inteqrasiyası ilə informasiya cəmiyyətinin tələblərinə
uyğun müasir təhsil sisteminin qurulması, rəqəmli
təhsil informasiya ehtiyatlarının yaradılması, müəllimlərin
kompüter biliklərinin artırılması, e-təhsil və
distant təhsil sisteminin müasir tələblərə
uyğun inkişaf etdirilməsi, xüsusi qayğı tələb
olunan sosial qruplar da nəzərə alınmaqla, fasiləsiz təhsil
konsepsiyasının formalaşdırılması və
inkişaf etdirilməsi bu istiqamətin əsas məqsədlərindəndir.
Strategiyadan da göründüyü kimi müasir təhsil
sistemində bütün vasitələrin tətbiqi
lazımlıdır. Belə vasitələrdən biri olaraq,
ağıllı lövhələrdən istifadə etməklə
hazırlanan dərslər şagirdlərin çox
böyük marağına, diqqətinə səbəb olur. Mən
bunu həm işlədiyim məktəbin müəllimi olaraq,
həm də universitetdə tələbələrin
uğurunda görərək deyirəm.
Doktorant
olaraq, universitetdə müəllim kimi fəaliyyətim
zamanı tələbələrin praktika zamanı şagirdlərlə
qısa müddət ərzində maraqlı və uğurlu dərs
aparmalarının şahidi oldum. Bu, məni çox sevindirdi.
Hələ heç bir məktəbdə pedaqoji praktikası
olmayan tələbələr bu həvəslə şagirdlərlə
İKT-dən istifadə etməklə rəngarəng və səmərəli
nəticəsi olan dərs apara bilirsə, demək ki, zəhmət
boşuna itməyib və təhsildə azyaşlılardan tələbəsinə
qədər faydası dəyib.
- Təhsildə İKT ilə
bağlı hansısa problemlər varmı?
- Mənim
fikrimcə, bütün siniflər İKT ilə təmin
olunmalıdır. Bunu Azərbaycanın bütün təhsil
ocaqlarını nəzərdə tutaraq deyirəm. Yenə
deyirəm, bu gün dərslər tətbiqdən təsdiqə
yönəlib. Bu o demək deyil ki, İKT olmasa, dərslər
səmərəsizdir. Əsla. Sadəcə? daha mükəmməl
nəticələr üçün bu addım
danılmazdır.
- Bu gün şagirdlərin bir
çoxu evdə də kompüterdən istifadə edir. Bu sahədə
mövcud vəziyyəti necə qiymətləndirirsiniz?
-Şagirdlərin
valideyn nəzarəti altında kompüterdən istifadə edə
bilməsi çox normaldır. Sevinirəm ki, şagirdlərim
verilən tapşırıqların öhdəsindən məharətlə
gəlirlər. Sərbəst öz ideyalarını,
axtarışlarını sübut etmək sevgisiylə dərslərdə
iştirak etmələri biz müəllimləri
ruhlandırır. Çünki onlar analiz etmək
bacarığı, ünsiyyət qurmaq, fikir yürütmək
bacarığı qazanırlar.
-Gələcəkdə siniflərdə,
dərslərdə İKT-nin tətbiqi ilə bağlı
hansı yenilikləri görmək istərdiniz?
-
İKT-nin təhsildə tətbiqi Azərbaycan vətəndaşlarının
müasir biliklərə və bacarıqlara malik olan yeni nəslinin
formalaşmasına birbaşa təsir edən məsələdir.
Respublikamızda bütün sahələrdə, xüsusilə
də təhsil sistemində mütəxəssislərin
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları (İKT) ilə
işləmək və onlardan düzgün istifadə etmək
bacarığına çox böyük önəm verilir. Bu
səbəbdən həm müəllimlərin, həm
şagirdlərin bu sahədə maariflənməsi
başlıca şərtdir. İKT biliyinə mükəmməl
yiyələnməyin ən yaxşı yolu isə, təbii
ki, orta məktəbdən başlaması bu sahədə həyata
keçirilən siyasətin mühüm və vacib amillərindən
birdir.
İstərdim
ki, respublikamızın bütün regionlarında olan hər
bir məktəblinin qarşısında kompüter olsun.
İnformasiyanı birbaşa onların masalarına
ötürərək qısa vaxt ərzində keyfiyyətli
dərs keçilər. Həm də şagirdlər inteqrasiya
edər, öyrəndiklərini digər fənlərlə
qarşılaşdırar. Maraqlandığı bütün
suallara qısa vaxt ərzində geniş cavablar əldə edərək
fikir mübadiləsi apara bilər.
-Siz müvafiq kurslarda da iştirak
edirsiz. Bu kurslarda İKT ilə bağlı kifayət qədər
məlumat əldə edə bilirsizmi? Bunun dərs prosesində
sizə hansı köməyi olur?
-
Şəhərdə müəllimlərin əksər hissəsinin
İKT bacarıqları var və öz üzərində
çalışırlar. Təlimlər zamanı bölgələrdə
təlim keçərkən bəzi müəllimlərin bu cəhətdən
zəif olduğunu görürdüm. Onların bu sahədə
təkmilləşməsinə, maariflənməyə
ehtiyacları var.
Beləliklə,
qərara gəlmək olar ki, istər təhsil sahəsində,
istərsə də gündəlik həyatda informasiya və
kommunikasiya texnologiyaları hər kəs üçün
-yaşından asılı olmayaraq üçün gündəlik
fəaliyyətimizin adi həyat tərzinə çevrilib.
Bütün
uğurlarım İKT biliyinin və kurikulum kursunun nəticəsidir.
Həmişə yenilik axtarırdım, amma bilmirdim bunu necə
və hansı şəkildə tətbiq etmək olar.
Kurikulum kurslarına cəlb olunduqdan sonra anladım ki,
axtardığım istiqaməti öyrəndiklərimdə
tapdım. Bunları öyrəndikdən sonra qarşıma məqsədlər
qoydum, daha çox maarifləndim. Hətta digər layihələrdə
iştirak etmək istəyim kurikulum üzrə təlimçilikdən
başladı. Təlimçilik fəaliyyətim mənim
öz üzərimdə işləməyimə, püxtələşməyimə
səbəb oldu. Özümə güvən yaratdı. Bunun
üçün məni öyrədənlərə minnətdaram.
Onlar mənə istiqamət veriblər, sevdiriblər işimi.
Beləcə, “İlin müəllimi” müsabiqəsinin qalibi
oldum. İndi Bakı Slavyan Universitetinin doktorantıyam. Hədəfdə
daha böyük uğurlar əldə etmək durur. Mən bu
sahədə addımlayan, maariflənən bütün
peşəkar həmkarlarıma uğurlar arzu edirəm. Həm
öyrənənlərə, həm öyrədənlərə.
Nigar Abdullayeva
Palitra.- 2016.- 30 iyul.- S. 11.