“STEM fənləri üzrə təhsilə
diqqət vacibdir”
Ryan Vindzor: “Böyük Britaniya bu sahəni inkişaf
etdirmək üçün son illərdə böyük
cəhdlər göstərir və daha çox sayda bu sahəyə maraqlı uşaqlar
əhatə edilir”
Müsahibimiz Böyük Britaniya Biznes, Sahibkarlıq, Antreprenerlik və İnnovasiya üzrə West Suffolk Kollecində mühazirə oxuyan ingiltərəli gənc mütəxəssis Ryan Vindzordur.
- Mən hazırda Biznes,
Sahibkarlıq, Antreprenerlik və İnnovasiya üzrə West
Suffolk Kollecində mühazirə oxuyuram. Həmçinin gənc antreprenerlərin
(özəl sahibkarlıq və ya bir sıra incəsənət sahələri
üzrə menecerlik,
sahibkarlıq-İ.A.) praktiki öyrədilməsi,
təlimatlandırılması və bizneslərini qurmağa alışdırılması ilə
məşğulam. Bundan başqa,
Kembric Universiteti Hakim Biznesi Məktəbində
həftə sonları sosial antreprenerliklə
bağlı təlimlər keçirəm. Bu
fəaliyyətdən kənarda mən həm də bir sıra təşkilatlarda direktor
kimi təmsil olunuram. Bu təşkilatlara “Keystone Development Trust”,
“Charles Burrell Centre” və “Foundation East” daxildir. Bundan əlavə,
iki “tech start-up”a məsləhətçi
kimi qoşulmuşam. Bundan başqa, öz investisiya biznesim olan “Windsor mülkiyyəti”ni təsis etmişəm. Bunu 18 yaşım olanda təsis etmişəm və yeni xidmətlərlə
insanları təmin etmək və bu qurumun fəaliyyətini
genişləndirmək üçün
fəaliyyət göstərmişəm.
Antreprenerlərlə işləyərkən əsas
maraq dairələrindən
biri onların düşüncələri, cəhdləri
və davranışlarıdır. Bu baxımdan 3 nəşrdə
bu cəhətlər barədə yaza və onları izah edə bildiyimə
görə şanslıyam.
Bu il isə
mənə Dünya İqtisadi Forumu Qlobal Formalaşdırıcı
Birliyinə (Kembricdə)
qoşulmaq təklif olunub. Qeyd edim ki, bu formalaşdırıcılar
yüksək motivasiyalı
insanlardır ki, cəmiyyətdə gələcək
liderlik üçün
böyük potensialları
var. Onlar öz nailiyyət bazaları, liderlik potensialları və fərq yaratmaq öhdəlikləri
ilə seçilirlər.
Bu il mənim
həm də biznesə göstərilən
xidmətlərimə görə
TARA mükafatına namizədliyim
verilib.
- Dünyada gənc alim və mütəxəssislər
biliklər iqtisadiyyatı
sahəsində necə
iştirak edirlər?
- Mən son illər akademik institutlarla biznes və hökumətlər arasında
əməkdaşlıqda artım
görürəm. Ümumiyyətlə, transmilli şirkətlər
parlaq tələbələrin
çoxluq təşkil
etdiyi ərazilərə
diqqət yönəldəndə,
bu, istedadlı gənc fərdlərin özlərinin öyrəndiklərini
praktiki olaraq və məhsuldar bir şəkildə tətbiq etmək üçün geniş qapılar açır.
Bu, həmçinin şirkətlərə həmin
istedadlı və öz sahələri ilə bağlı gerçəkliklərə yaradıcı
baxışları olan
fərdlərlə qarşılıqlı
təmasda olmağa da geniş imkanlar
yaradır. Ona da əminəm ki, bu cür şirkətlərin
internatura təklif edən gənc tələbələri işə
cəlb etmələrinin
maliyyə səbəbləri
var. Onlarla uzunmüddətli
əməkdaşlıq isə
uğur gətirir, xüsusilə də şirkətlərin bu baxımdan doktorantları işə cəlb etməsi onlar üçün sərfəlidir.
Əgər Kembric Universitetini
misal kimi götursəniz, çox sayda beynəlxalq şirkətlər, Birləşmiş
Krallığın mərkəzində
yerləşən və
universitetimizin yerləşdiyi
bu arenaya yığışırlar ki,
universitetimizə və
ümumiyyətlə, bilik
mərkəzlərinə yaxın
olsunlar və onlardan bəhrələnsinlər.
Həmçinin gənc tələbələrin
sənaye liderləri ilə əməkdaşlığına
yardım edən və sayları getdikcə artan forumlar, şəbəkə
tədbirləri və
ictimai qurumları və bu sahədə
artan əməkdaşlıqları
da bu baxımdan
qeyd etmək lazımdır. Müəssisə məsləhətçisi kimi mənim məqsədlərimdən biri
bu sahədə tərəflər arasında
körpü yaratmaq və biznesi bizim regionda məktəblərə daha
da yaxınlaşdırmaqdır.
- Sizin ölkənizdə gənc elmi-tədqiqatçı
və tələbələrin
hansı çətinliklərindən
danışa bilərsiniz?
- Öncə deyim ki, mənim fəaliyyətim elmi-tədqiqatları
və gənc alimlərin təhsillərini
bir o qədər də yaxından əhatə etmir. Burada əsas məsələ gənc alimlərin təcrübəsi
ilə bağlı iş əldə etməkdə çətinlik
çəkmələri ilə
bağlıdır.
Ümumiyyətlə isə Britaniya hökuməti STEM fənlərini-
(elm, texnologiya, mühəndislik
və riyaziyyat -
İ.A.) inkişaf etdirmək
üçün son illərdə
böyük cəhdlər
göstərir və daha çox sayda bu sahəyə
maraqlı uşaqları
əhatə edir. Bu isə yeni dövrün
tələblərinə cavab
vermək baxımından
təhsildə vacib amildir.
Onu da qeyd edim
ki, hazırda STEM fənləri üzrə təhsil alan
daha çox sayda tələbələr
var, bu isə
müvafiq sənaye sahələrini daha çox rəqabətli edir və istedadlı
gənc alimlərin bu sahələrə müraciətlərini artırıb.
Hesab edirəm ki, bu sahədə
yaxşı və perspektivli iş tapmağa çalışan
gənc alimlər müvafiq təcrübələri
üzrə daha çox işləməlidirlər
və digər ölkələrə səyahət
etməkdə, fəaliyyət
göstərdikləri ölkələri
dəyişməkdə açıq
və mobil olmalıdırlar.
- Öz ölkənizdəki
gənc alim və mütəxəssislərin
imkanları ilə Azərbaycan, Rusiya, Gürcüstan və Ukrayna kimi ölkələrdə
yaşayan gənc alim və mütəxəssislərin
imkanlarını necə
müqayisə edərdiniz?
- Düşünürəm ki,
STEM üzrə karyera
qurmaq üçün
daha çox gənc insanın əhatə olunması ilə bağlı ölkələrdə eyni
məqsəd var. Amma onu da deyim
ki, Azərbaycan kimi ölkələr gənc insanlara ölkədə böyük
imkanlar yaradırlar. Məsələn, buraya xarici
ölkələrdə təhsil
almaqla bağlı proqramı aid etmək olar. Bu cür
ölkələrdən böyük
istedadlar çıxmaqdadır.
- Gənc alimlərin stimullaşdırılması
üçün hansı
təklifləriniz ola bilər?
- Erkən yaşlardan başlayaraq, gənc insanların stimullaşdırılması,
ruhlandırılması və
motivasiya edilməsi, onların elmi sahədə yaxşı karyera qurmaq barədə düşünməsini
təmin etmək üçün əsasdır.
Onların bacardıqları karyera sahələri üzrə üzə çıxarılması və
bu sahədə məşğul olacaq adamların müəyyən
edilməsi də əsasdır. Məsələn,
Birləşmiş Krallıqda
biz, daha çox mentor
(təlimatlandırıcı) proqramlarına diqqət yönəldirik və sənaye liderlərinin gənc tələbələrlə
görüşünü təşkil
edirik, onlar tələbələrə nəyi
bacara biləcəkləri
və nəyə nail
olacaqları ilə bağlı fikirlərə
söyləyirlər. Bizneslə bu
cür bağlantı
tələbələrin biliklər
iqtisadiyyatını yüksəltməsi
və bununla da cəmiyyətin inkişafına müsbət
təsir göstərməsi
baxımından şərait
yaratmış olur.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2016.-12 mart.-S.6.