“Ədəbiyyat İnstitutunda
gənc alimlər üçün
stimullaşdırıcı tədbirlər həyata keçirilir”
Gülnar Yunusova:“Gənc alimlərin elmi konfrans və simpoziumlarda iştirak etməsi,
seminar, təlim və digər tədbirlərə
cəlb olunmasına yardım etmək, onlar
üçün həlledici amillərdəndir”
Layihə
çərçivəsində müsahibimiz
Bakı Dövlət Universiteti Şərqşünaslıq
fakültəsi “Yapon dili
və ədəbiyyatı” şöbəsinin bakalavr
və magistr dərəcələrinin fərqlənmə
diplomu ilə məzunu, AMEA Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutu
Dünya ədəbiyyatı və komparativistika şöbəsinin elmi işçisi və
dissertantı Gülnar İlham qızı Yunusovadır. Gülnar Yunusova AMEA Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutunun
ilk və yeganə yapon
ədəbiyyatı mütəxəssisi sayılır. Onun elmi mövzusu “Müasir Azərbaycan və yapon
bədii nəsrində postmodernizmdir (K.
Abdulla və H. Murakaminin
yaradıcılığı əsasında )”.
Elmi rəhbəri isə akademik
İsa Həbibbəylidir.
-Hazırda gənc
alimlərin hansı problemləri var? Bu problemləri necə təsvir edərdiniz?
-Hal-hazırda gənc alimlər bəzi diqqət yetiriləsi problemlərlə üzləşirlər.
Bu problemlərin kökündə elmi-təşkilati,
iqtisadi və digər məsələlər
dayanır. Dissertantların fəaliyyət göstərdiyi
təşkilatlarda maddi-texniki
bazanın hələ
də tamamilə beynəlxalq standartlara uyğun olmaması elmi işlərin səviyyəsinə də,
şübhəsiz ki,
təsirsiz ötüşmür.
Bundan başqa, bu gün gənc
alimlərin sosial problemlərinin, maaş
və mənzil məsələlərinin yüksək
səviyyədə təmin
edilməsi gündəmdədir.
Bu barədə dövlət və akademiya səviyyəsində
müzakirələr aparılır.
Bu baxımdan sözügedən problemlərin
gələcəkdə həllini
tapacağına ümid
edirik.
-Gənc alimlərin elmi-tədqiqatlarla
kifayət qədər
məşğul olmaları
üçün hansı
şərtlər mövcuddur?
- Gənc alimlərin səmərəli şəkildə
elmi-tədqiqatlarla məşğul
olmalarının bir sıra şərtləri
mövcuddur: baza təhsili, mövzu seçiminin elmi potensial və elmin gələcək perspektivlərinə doğru
istiqamətləndirilməsi, mövcud elmi mühitlə sıx əlaqəsi, elmi rəhbər ilə intensiv ünsiyyət, elmi ezamiyyətlərin reallaşdırılmasına şərait,
tədqiqat işi üçün lazım olan materialların əldə olunmasına şərait yaradılması,
stimullaşdırıcı amillərin olması və sair amillər.
Gənc elmi-tədqiqatçılar üçün
ən önəmli məsələlərdən biri
onların sərbəst
düşüncə və
özünəməxsus araşdırmaçı
kimi yetişməsi üçün əlverişli
mühit formalaşdırmaqdan
ibarətdir. Təzyiqlər, stereotiplər, söz
azadlığı və
sərbəst elmi təfəkkürün ifadəsinə
törədilən maneələr
olarsa, tədqiqatçının
formalaşması mümkün
deyildir.
-Gənc alimlərin yetərincə
elmi-tədqiqatlarla məşğul
olmaları və effektiv fəaliyyət göstərmələri üçün
nələri təklif
edərdiniz?
- Gənc alimlərin effektiv fəaliyyət göstərmələri üçün
elmi və elmi-təşkilati işləri
intensivləşdirmək və
daha mütəşəkkil
etmək lazımdır.
Elmi işlər daha çox tədqiqatçının
sərbəst fəaliyyət
sahəsinə daxildir.
Yəni araşdırdığı problemi
daha ətraflı öyrənmək, bu sahədəki elmi mülahizələri təhlil
etmək, mövzunu geniş planda öyrənmək gənc
araşdırmaçının öz üzərinə düşən məslələrdəndir.
Sözsüz ki, burada da elmi rəhbər
və elmi mühitin mühüm rolu vardır. Elmi-təşkilati işlər isə
müəssisələrin üzərinə
düşür. Burada elmi
ezamiyyətlərin təşkil
olunması xüsusilə
prioritet sahələrdən
olmalıdır. Gənc alimlərin
elmi konfrans və simpoziumlarda iştirak etməsi,
seminar, təlim və
digər tədbirlərə
cəlb olunmasına yardım etmək, onlar üçün həlledici amillərdəndir.
-Gənc tədqiqatçıların
əsas məsələlərindən
biri elmi dərəcə almaq üçün bəzi hallarda bürokratik əngəllərlə qarşılaşmaları
ilə bağlıdır.
Bu barədə hansı fikirləriniz və təklifləriniz var?
- Günümüzün ən
aktual problemlərindəndir.
Çox
təəssüf ki, hələ də sərhədləri aşa
bilmirik. Bu sahədə də dünyaya inteqrasiya edəriksə, həmin bürokratik əngəllər
də aradan qalxar. Elmi-tədqiqat işlərinin hazırlanması
prosesində təşkilati
işlərin həddindən
çox olması, bəzi sənədlərin
hazırlanması və
təsdiqinin lazım olduğundan artıq zaman alması həm əngəl yaradır, həm də bu sahəyə
marağı azaldır.
Əlbəttə ki, bu problemi bütün müəssisələrə aid etmək olmaz. Bizim çalışdığımız
AMEA Nizami adına
Ədəbiyyat İnstitutunda
ab-hava tamamilə fərqlidir. Son dövrlərdə
İnstitutumuzda gənc
alimlər üçün
nəzərdə tutulmuş
bir sıra stimullaşdırıcı tədbirlər
həyata keçirilir.
-Yuxarıda qeyd edilən məsələ ilə bağlı dünya standartlarına uyğun hansı islahatlara ehtiyac var?
- Dünya arenasında elmi-tədqiqat sahələrinin
daha uyğun sistemlərini öyrənib
tətbiq etmək lazımdır. Sözsüz ki, bu daha çox aidiyyəti təşkilatların
vəzifələrinə daxildir.
Biz bu sahədə
professional təklif irəli
sürə bilmərik.
Sadəcə, Yaponiyada
iki il
yaşamış və
fəaliyyət göstərmiş
bir gənc mütəxəssis kimi bu sahədə hələ də problemlərimizin olduğunu
söyləyə bilərik.
-Fəlsəfə
doktoru(PHD)
dərəcəsi almaq
üçün əsas
şərtlərdən biri
İELTS imtahanından minumum
7 bal toplamaqdır. Halbuki daha
aşağı balla xarici universitetlərin təqaüd proqramlarını
qazanmaq üçün
imkan yaradılır.
Bizdə
bununla bağlı bu ziddiyyəti necə ifadə edərdiniz?
- Ümumiyyətlə, gənc
tədqiqatçılar üçün
xarici dil bilikləri olduqca əhəmiyyətlidir. Dünya sferasına
çıxmaq digər
halda mümkün deyildir. Bu baxımdan
da IELTS imtahanlarının
tətbiqi elmin gələcək inkişafı
perspektivinə yönəlmiş
ən böyük addımlardandır. Dünya
təhsil sisteminə nəzər yetirsək, ən məşhur universitetlər IELTS imtahanlarının
müxtəlif bal sistemlərini tələb
edirlər. Sadəcə olaraq, bizdə
bu qərarın tətbiqi müəyyən
hazırlıq zamanına
ehtiyac duyurdu. Ziddiyyətlər də məhz
bu məqamda meydana çıxır.
Ani qərardan əziyyət çəkənlər də
oldu ki, bu da müdəfiə
prosesində son mərhələdə
olan gənc tədqiqatçılarla bağlıdır.
-Hansı təklifləriniz var?
- Təklifimiz ondan ibarətdir ki, bu sahədə ixtisaslar nəzərə alınsın, müxtəlif
mərhələlərdə olan tədqiqatçılara
lazım gəldikdə,
fərdi yanaşılsın.
-Gənc alim və tədqiqatçıların
maddi-sosial baxımdan stimullaşdırılması ilə
bağlı hansı təkliflər irəli sürərdiniz?
- Məlumdur ki, elm sahəsində stimullaşdırıcı
amillərə böyük
ehtiyac vardır. Bu sahədə bəzi
işlər görülsə
də, iqtisadi problemlər hələ da qalmaqdadır. Əsas məsələ tədqiqat
prosesində elmi ezamiyyətin təşkil
olunması, xarici ölkələrdəki konfranslara
gedilməsinə yardım
və elmi materiallarla təmin olunmasına kömək etməkdir.
İlkin AĞAYEV
Palitra.-2016.-31 mart.-S.11.