Professor Şükür
Əlizadə: “Ali məktəblərin tədris
planları müasir dövrün
tələblərini ödəmir”
“İlin
ən yaxşı müəllimi” və “Ən yaxşı məktəb”
müsabiqəsi üçün meyarlar şkalası bütün
məktəblərdə asılmalıdır”
Layihə çərçivəsində müsahibimiz ADPU-nun professoru Şükür Əlizadədir. Professor müsahibəyə təhsil sistemi ilə bağlı fikirlərini bildirməklə başladı:
Azərbaycan təhsil sistemi yenidən, müasir tələblərə uyğun formalaşdırılmalıdır. Azərbaycanda Təhsil Nazirliyi və onun tabeliyində Təhsil Problemləri İnstitutu, universitetlər, kolleclər, ümumtəhsil məktəbləri və s. mövcuddur. Bunlar təhsil sisteminin qurumlarıdırlar.
“Təhsil sistemi”ni formalaşdırmaq üçün qeyd edəcəyim əlavə digər qurumlar da (təhsilin beyin mərkəzləri) yaradılmalıdır: Təhsil Akademiyası. Onun tərkibində isə:
1. “Təlimin məzmunu və onun metodları” institutu;
2. Psixologiya institutu;
3. Pedaqogika institutu;
4. Təlimin texnologiyaları
institutu;
5. Məktəb cihaz və avadanlıqları hazırlayan zavod;
Hollandiyada kurikulum olmadığı
halda, bu ölkənin “Cito groep” şirkəti bizim kurikulumların hazırlanmasında məsləhətçi
təşkilat qismində
çıxış edir. Necə deyərlər,
özünə umac
ova bilmir, başqasına
əriştə kəsir.
2008-2009-cu illərdən respublikada Prezidentin sərəncamı ilə
“Ən yaxşı Ümumtəhsil məktəbi”
və “Ən yaxşı müəllim”
müsabiqəsi keçirilir. Bu, cənab Prezident tərəfindən təhsilin
keyfiyyətini yüksəltmək
üçün Təhsil
Nazirliyinə verilən
böyük şansdır.
Bu müsabiqə məktəb və müəllimlər arasında
sağlam rəqabəti,
innovativ fəaliyyəti
gücləndirməklə təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə müsbət
təsir göstərməlidir.
Təəssüflər olsun ki, bu sözləri heç də bütün məktəblərə
şamil etmək olmaz. Bunun ən başlıca səbəbi “Müsabiqənin
meyar şkalası”nın bu günə kimi heç bir məktəbdə görünən
yerdə asılmamasıdır.
Yazdığım məktubuma cavab
olaraq Təhsil Nazirliyi “Azərbaycan müəllimi” qəzetində
müsabiqənin şərtlərini
elan etdi. “İlin ən
yaxşı müəllimi”
və “Ən yaxşı məktəb”
müsabiqəsi üçün
meyarlar şkalası respublikamızın bütün
məktəblərində asılmalıdır.
Məktəbin pedaqoji
kollektivi, şagird və valideynlər bu meyarlar şkalasının
bəndləri ilə
tanış olmağa cəlb edilməlidir. Bu da
təhsilin keyfiyyətinin
daha da yüksəlməsinə
səbəb olacaq.
Müsabiqə komissiyası Təhsil
Nazirliyin şöbə
müdirləri deyil, pedaqoji ictimaiyyətin qabaqcıl nümayəndələrindən
təşkil edilməlidir.
Mövcud komissiya Təhsil
Nazirliyinin işçiləridir.
İndiyə kimi 800 nəfər
müəllim “İlin
müəllimi” olub.
Həmin
Komissiyanın rolu qabaqcıl təcrübəni
pedaqoji ictimaiyyətə
təqdim etmək idi.
Biz gəncləri virtual həyat üçün yox, real həyat üçün hazırlamalıyıq. Bugünkü təhsil sistemi gənclərimizi virtual həyata
hazırlayır. Təlim prosesi
isə vasitəsiz müşahidə əsasında
qurulur. Əsas məsələ isə təlim prosesini vasitəli müşahidə əsasında
qurmaqla gələcək
nəsli real həyata
hazırlamaqdır. Bu yaxşıdır ki, kompüterləşmə sahəsində
Prezidentin sərəncamı
əsasında xüsusi
proqramlar həyata keçirilmiş və keçirilir. Əyaniləşdirmə (cihaz və avadanlıqların
alınması) sahəsində
heç bir proqram həyata keçirilmir. Buna böyük ehtiyac var. Diqqəti bu istiqamətə yönəltməyin
vaxtı çatıb.
Məktəblərdə təlim işini fənn kabinetləri əsasında təşkil
etməyin vaxtı çatıb. Fizika, kimya, riyaziyyat
və biologiya kabinetləri nümunəvi
müasir məktəb
cihazları və avadanlıqlarla təchiz edilməlidir.
Məktəblilər üçün elmi-praktik
jurnal buraxmaq vaxtı çatıb. Keyfiyyətli tədris planı keyfiyyətli kadr hazırlığı deməkdir.
Respublika ali
məktəblərində tədris
planları müasir dövrün tələblərini
ödəmir. Tədris planları
eksperimentdən keçirilmədən
həyata keçirilir.
Lazım
olan kurslar əvəzinə lazımsız
kurslar tədris planında özünə
yer alıb. Unudulmuşdur ki, tədris
planları mütəxəssis
modeli əsasında tərtib edilməlidir.
Hələlik respublikamızda mütəxəssis
modeli yoxdur.
Universitetlərdə səmərəli fəaliyyət
göstərməyən çoxlu
sayda prorektorlar var. Dövrün tələbi
tələbə işlərini
idarə etmək üçün “Tələbə
işləri üzrə
prorektor”luq yaradılmasını
zəruri edir.
-Dərsliklərlə
bağlı vəziyyəti
necə qiymətləndirisiniz?
-Təhsil Nazirliyində dərsliklərin keyfiyyəti
“Dərslikləri Qiymətləndirmə
Şurası”na tapşırılıb. Odur ki, dərsliklərin müzakirəsinə
fənn metodbirləşmələrin
cəlb edilməsi vaxtı çatmışdır.
Çünki həmin fənn
üzrə mütəxəssislər
məhz həmin metodbirləşmələrdə cəmləşmiş və
onlar da həmin fənni tədris edirlər. Qiymətləndirmək üçün hansısa universitet və DQŞ-yə ehtiyac qalmır.
Ona görə
də dərsliklərin
qiymətləndirilməsi uyğun
fənn metodbirləşmələrə
tapşırılmasının vaxtı çatıb. Digər tərəfdən,
Təhsil Nazirliyində
mütəxəssislərin kartotekası olmalıdır.
Qiymətləndirmə zamanı mütəxəssisi
dəvət edib təklif olunmuş dərsliyə rəy almaq daha faydalı
olar. Bu gün
istənilən dərsliyin
çoxlu nöqsanları
var. Çünki həmin
dərsliklər pedaqoji
eksperimentdən keçirilməyib.
Odur ki, bundan sonra
dərslikləri dərs
vəsaiti kimi nəşr etmək və eksperimentdən sonra dərslik kimi çap etmək lazımdır.
Dərsliklər içərisində ən pis vəziyyətdə
olması ilə seçilən və ciddi elmi səhvlərə
malik “Fizika-9” layihəsinin
məzmunu standart və dərslik siyasətinin tələblərinə
cavab vermədiyinə
görə xüsusilə
fərqlənir.
Təhsil Nazirliyi ilk dəfə olaraq dərslik layihələrin monitorinqini
keçirir. Bunu bütün pedaqoji
ictimaiyyət alqışlayır.
Yaxşı olardı ki,
monitorinqə hər fənn üzrə bir dərslik deyil, bütün dərslik layihələri
çıxarılsın.
Onda ictimaiyyətin
rəyi eşidilmiş
olardı. Beləliklə, ən yaxşı
dərsliyin seçkisində
və qiymətləndirilməsində
ictimaiyyət iştirak
etmiş olardı.
Ən azı fənn metodbirləşmələr iştirak
etmiş olardı.
Təhsil Nazirliyi qiymətləndirmək
üçün dərslik
layihələrini BDU-ya
göndərib. BDU-da
kurikulum əsasında
yazılmış fizika
fənni tədris edilmir. Həm də kurikulum
üzrə dərsliklərin
quruluşu haqqında
məlumatları olmadığından
BDU-da qiymətləndirmənin
təşkili qeyri-qanunidir.
Dərslik layihələri
“Ümumi fizika və metodika”, “Mexanika-molekulyar fizika” və “Nanomaterialların kimyəvi fizikası” kafedralarına təqdim edilib. Həmin kafedralardan “Ümumi fizika və metodika” kafedrasının əməkdaşları məktəblə
əlaqəsi olduğundan kurikulum və fənn standartlarından xəbərləri
var. “Fizikanın tədrisi
metodikası”ndan dərs
dediyinə görə
həmin kafedranın professoru Yusif Nurullayev xüsusilə seçilir. O da monitorinqə çıxarılmış
“Fizika 9” layihəsinə
44 bal yazıb. Bu da keçici
olmayan baldır.
80 bal keçici baldır. O biri kafedraların rəyləri
isə əsassızdır.
Çünki dərslik
layihələrində “Mexanika-molekulyar
fizika” və “Nanomaterialların kimyəvi
fizikası”na aid bir cümlə belə yoxdur.
-Həmin kitabda konkret hansi səhvlər var?
-“Fizika-9”
layihəsində ciddi
qüsurlar var. Layihənin
məzmunu standartın
tələblərinə cavab
vermir:
1. “Müxtəlif mühitlərdə
elektrik cərəyanı”
fəsli üzrə termomüqavimət, termoelement,
tranzistor, işıqlanan
diod, fotodiod haqqında məlumat, onların şərti işarələri, onlarla
nümayiş təcrübələrin
aparılması metodikası
və onların prinsipial sxemləri verilməmişdir.
2. “Maqnit sahəsi” fəsli üzrə həyatımızda geniş
tətbiq tapmış
“Telefon və mobil telefonun quruluşu, separatorun quruluşu və onun iş prinsipi”,
“Maqnit sahəsinin induksiyasının maqnit sahəsinin qüvvə xarakteristikasıdır”, “Proyeksiya
qalvanometri”, “Ampermetr xarakterli qalvanometri nümayiş ampermetrə,
voltmetr xarakterli qalvanometri nümayiş voltmetrə çevrilməsi
metodikası”, “Proyeksiya
qalvanometrin quruluşu
və iş prinsipi”, “Maqnit sahəsinin hərəkətdə
olan yüklü zərrəciklərə təsiri.
Lorens qüvvəsi”, Maksvelin “Elektromaqnit sahə nəzəriyyəsi”,
“Öz-özünə induksiya
hadisəsi”, “İnduksiya
cərəyanın istiqamətinin
təsviri”, “Maqnitləndirmənin
üsulları”, “Maddənin
maqnit xassələri”,
“Küri temperaturu” mövzuları unudulmuşdur.
3.“İşıq
hadisələri” fəsli
üzrə “İşıq
nədir?”, “İşığın
tam daxili qayıtma hadisəsinin tətbiqləri”,
“İlğımın yaranması”,
“Mikroskop. Proyeksiya aparatının quruluşu
və onun iş prinsipləri”, “Eynəklər”, “Binokl”, “Lupa” mövzuları unudulmuşdur.
Standartda olmayan “Lazer”ə səhvən yer verilmişdir.
4. “Atom və atom nüvəsi” fəslində “Vilson kamerası”, “Atom energetikası,
Günəş və
ulduzların enerjisi” mövzuları unudulub.
5. Layihənin üz qabığı içərisində
olan məzmunundan xəbər verməlidir. Dizayner işi çox zəifdir. Layihədə fəsillərin ardıcıllığı
düz deyildir. “İşıq hadisələri”
fəsli “İşıq
hadisələri” və
“Optik cihazlar”, “Atom və atom nüvəsi” fəsli, “Atomun quruluşu və atom nüvəsi”, “Nüvə
energetikası” şəklində
verilməsi məqsədəuyğun
olardı.
“Motivasiyanın yaradılması”,
“Təcrübələr”, “Nəticənin müzakirəsi”,
“Nəzəri izahat”,
“Məsələ həlli
nümunələri”, “Eksperimental
məsələlər və
tapşırıqlar”, “Yekunlaşdırıcı
suallar”, “Bilirsinizmi” mövzuları unudulmuşdur.
Bunları hökmən nəzərə
almaq lazımdır.
Paradoksal
vəziyyətə diqqət
edin. Eksperimental elm olan fizikada
bir dənə də olsa təcrübə
və frontal laboratoriya
işinə yer verilməmişdir.
Anar Miriyev
Palitra.-2016.-20 may.-S.11.