“Sosial şəbəkələrdən
səmərəli istifadə edirik”
Elşən Qənbərov:
“Yaşadığımız
dövr artıq İKT-nin
hər sahədə və ən məhsuldar şəkildə
istifadə dövrüdür”
Türkiyənin Erciyes Universitetinin
magistrı Elşən Qəmbərovla müsahibəni təqdim
edirik
-Öncə özünüz haqqında
danışmağınızı istərdik.
-Mən, Elşən Qənbərov 1989-cu ildə Azərbaycanın Yardımlı rayonunda dünyaya göz açmışam. Orta təhsilimi Cəlilabad, Yardımlı və Lənkəran şəhərlərində almışam. Bakalavr dərəcəsinə isə Türkiyənin nüfuslu universitetlərindən olan Erciyes Universitetinin Yapon Dili və Ədəbiyyatı bölümündə başladım. Artıq 2-ci kursa başlayanda Kayseri şəhərindəki azərbaycanlıların təmsilçisi seçildim. Bu ərəfədə Azərbaycanın Ankara səfirliyi Təhsil müşavirliyinin tələbə təmsilçiliyi olaraq seçildim. 2-ci kursun ortalarında Kayseri şəhərində fəaliyyət göstərən Türk Dünyası və Akraba Toplulukları Təşkilatına 14 ölkə təmsilçisindən 11-nin səsini alaraq seçildim. Bu quruluşda rəhbər olduğum müddət ərzində sosial və mədəni olaraq bir çox ölkənin və həmçinin Azərbaycanın tanıtım proqramlarını həyata keçirdik. Bakalavr təhsilimin sonlarına doğru Kayseriyə təhsil almağa gələn xarici tələbələrin sayının artdığını gördükdə isə fəaliyyət apardığım Türk Dünyası və Akraba Toplulukları təşkilatının yetəri qədər xarici tələbəni bir araya toplama potensialının olmadığı üçün Kayseri Yabancı Uyruklu Öğrenciler Konseyini (KAYÖK -Kayseri Əcnəbi Mənşəli Tələbələr Şurası) qurdum. Şuraya bağlı olan ölkə sayı artıq 42-dir. Şuraya 700-dən çox tələbə üzv idi. Şuramız universitetə bağlı deyildi. Fəaliyyətimi bəyənən universitet təşkilatı rəsmiləşdirməyi təklif etdi. Qəbul edib Erciyes Universiteti Əcnəbi Mənşəli Tələbələr Koordinatorluğunu (ERYÖK) qurub şuranın fəaliyyətini dayandırdım. ERYÖK-ə artıq 89 ölkədən 1500 tələbə üzv idi. Bakalavrı bitirdikdən sonra, yapon dilini daha da inkişaf etdirmək məqsədi ilə Yaponiyada 3 aylıq proqrama yazıldım. Yaponiyadan geri gəldikdən sonra isə magistraturaya imtahan verib Erciyes Universitetinin Beynəlxalq iqtisadiyyat bölümünü qazandım. Hazırda elmi iş yazıram. Azərbaycan ilə əlaqəli fəaliyyətlərimi davam etdirirəm. 2014-cü ildə Talas Bələdiyyəsi və Kayseri Valiliği ilə bərabər yürütdüyüm bir proqram çərçivəsində Kayserinin ən özəl yerində Xocalı Parkının təməlini atdıq. Hazırda Parkın Anıt və Muzey planları üzərində çalışmalarımı davam etdirirəm. Eyni zamanda özəl bir firmadan gələn iş təklifini qəbul edib Beynəlxalq Ticarət və Marketinq sahəsində firmanın işlərini aparıram.
-Erciyes Universiteti hansı özəlliyi ilə seçilir?
-Erciyes Universiteti
Kayserinin gözəl bir yerində qurulub, burada müasir avadanlıqlarla qurulan istənilən fakültə var. Erciyezi
XXI əsrə xitab edən bir universitet
adlandıra bilərik. Hətta Türkiyədə
hal-hazırda 5-10-cu sıradadır.
Tibb, mühəndislik və dil sahələrində, hətta bəzi dil bölümlərində
birinci sıradadır.
Məsələn, Yapon
dili fakültəsi bu il birinci oldu. İqtisadiyyat fakültəsində mənim
müəllimlərimin çoxu
Amerika və Avropada dərəcələrini
alıblar. Universitetin fakültələrini
xeyriyyəçi kayserililər
tikib. Hətta rektorluq binasını
da xeyriyyəçilər
inşa edib. Universitet çox uzun planlı sistem ilə işləyir və daha çox
gənclərə xitab
edir. Çünki universitetdə gənc
beyinlər yetişdirilir
və onların rahat edilməsi üçün hər cür şərait yaradılıb. Universitetdə
idman zalları, üzgüçülük hovuzları,
tennis kortları, futbol,
voleybol meydançaları,
tələbələrin istirahət
etməsi üçün
parklar və kafelər var. Türkiyədə
iki-üç universitetdə
tələbələrə xidmət edən tramvay xətti var. Məsələ ondadır
ki, tələbələr
yalnız yataqxanalarda qalmırlar, həm də kirayə tutduqları özəl mənzillərdə yaşayırlar.
Universitetə gəlib-gedəndə çətinlik olmasın
deyə, avtobusla bərabər, tramvay da istifadəyə verilib. Universitetin müəllimləri üçün “lojmanlar”-villalar ayrılıb, xarici və azərbaycanlı müəllimlər
orda qalırlar. Tələbələr də yataqxanalarla
bərabər, lojmanlarda
qala bilirlər.
Kayseri şəhərində təhsil alan
xarici tələbələr
üçün nəqliyyat
vasitələrindən istifadə
etmək də ödənişsizdir.
-Erciyes Universitetində təhsildə
İKT-dən nə dərəcədə istifadə
edilir?
-Təhsildə müasir səviyyəni tutmanın
ən əhəmiyyətli
şərti, bəlkə
də, məzmundur. Məzmun qədər əhəmiyyətli
olan bir digər şərt isə bu məzmunun
təqdim edildiyi vasitə və üsullardır. Bu vasitə və üsulların ən əhəmiyyətlisi isə
texnologiya sahəsidir.
Texnologiya artıq təhsildə
təlimçilər, məktəblər
və kitablar qədər imtina edilməz bir vasitə halını alıb. Artıq dünya oxuma-yazıçılıq
mövzusunu deyil, kompüter savadlılıq
mövzusunu müzakirə
edir. İnformasiya texnologiyaları, bir cəmiyyətin inkişaf göstəricilərinin
başında gəlir.
Erciyes Universiteti də, dediyim kimi, 21-ci əsrə xitab edir və ayaqlaşmağa
çalışır. Hardasa hər bölüm və fakültənin kompüter laboratoriyaları
və elektron kitabxanaları var. İstəyən
üçün hər
cürə şərait
var. Universitetin ödənişsiz
wi-fi şəbəkəsi
var. Təbii ki, informatika sahəsində hər zaman yeniliklər olur və universitet çox böyük büdcəsini bu sahəyə ayırıb.
-Ümumiyyətlə,
təhsildə İKT-nin
imkanlarından yararlanmağın
nə kimi perspektivi var?
-Yaşadığımız dövr
artıq İKT-dən
hər sahədə və ən məhsuldar şəkildə
istifadə dövrüdür.
Xüsusilə təhsil, texnologiyanın
ən çox istifadə edilməsi lazım olan sahələrdən biri olduğunu düşünürəm.
Çünki təhsildə texnologiyanın
istifadəsi anlamağı
asanlaşdırır, bir
çox mövzunu konkretləşdirir, məlumata
ən sürətli şəkildə çatma
imkanı təqdim edir, geniş kütlələrə çataraq
rəqəmsal uçurumun
azalmasını təmin
edir. Türkiyədə və ölkəmizdə
işlər, müstəqil
layihələr və
ictimai məsuliyyət
işlərinin kənarına
hələ keçə
bilmədi. Bu səbəblə lazım
olan infrastrukturun tamamlanması və texnologiyadan istifadənin milli təhsil strategiyasının əhəmiyyətli
bir parçası halına gəlməsi lazımdır. Nə zaman
ictimai bir problemlə qarşılaşsaq,
bu problemin səbəbini düşünüb
"təhsilin nə
qədər əhəmiyyətli
və lazımlı olduğu nəticəsinə"
çatırıq. Ancaq
artan əhali, dəyişən dünya,
maraq və ehtiyacların hər keçən gün çeşidlənməsi, iş
dünyasında artan rəqabət qarşısında
ənənəvi təhsil
anlayışımız nə
qədər kafidir?
-Erciyes Universitetindəki gənclərimiz
təşkilatlana biliblərmi? Bu istiqamətdə hansı addımlar atırsız?
-Universitetdəki gəncləri
bir araya toplamaq və bir arada saxlamaq
üçün çeşidli
təbdirlər həyata
keçiririk. Hər ay bir
araya gəlib toplantılar edirik. Tələbələrin nə etdikləri
ilə maraqlanıb, hər birinin Azərbaycan üçün
nə dərəcədə
önəmli olduqlarını
hiss etdirməyə çalışırıq.
Ankaradakı səfirliyimiz
ilə bərabər,
Azərbaycan tarixinə
iz buraxmış şəxsiyyətlərimizin anım
günlərini, Azərbaycanın
Müstəqillik Günü,
Həmrəylik Günü,
Xocalı faciəsi və başqa proqramları Azərbaycandan
dəvətimizlə proqramlarımıza
qatılan millət vəkilləri, çeşidli
QHT nümayəndələri, jurnalistlər, tarixçilərə
bərabər həyata
keçiririk. Sadəcə, Kayseridəki azərbaycanlı
tələbələr ilə
deyil, ətraf şəhərlərdəki azərbaycanlılar
ilə də daimi olaraq əlaqə
halında qalırıq.
-Gənclərimiz
sosial şəbəkələrdə
istənilən səviyyədə
həmrəylik nümayiş
etdirirlərmi?
-Gənclərimiz çox istedadlı və vətənpərvərdirlər. Artıq insanların 80%-i sosial şəbəkələr
vasitəsilə xəbərləşir
və yenilikləri buradan izləyirlər.
Təbii
ki, bizlər də əlimizdə olan fürsətləri maksimum dərəcədə
dəyərləndirib, sosial
şəbəkələrdən səmərəli şəkildə
istifadə edirik.
Son illərdə təşkilatlanmağımızda ən önəmli rolu məhz sosial şəbəkələr
təşkil edir.
-Ölkəmizin təbliğini yetərincə
apara bilirsizmi?
-Əlimizdən gəldiyi
qədər təbliğat
aparırıq. Türkiyədə həmrəy olmaq
mənə görə
asandır. Çünki türk xalqı bizi özündən ayırmır. Hakimiyyət də
həyata keçirdiyimiz
proqramlara yetəri qədər dəstək verir. Lobbimizi təkcə Türkiyədə
deyil, Avropa və Amerikada gücləndirməliyik. Erməni lobbisi
olmamış soyqırımı
dünyaya qəbul etdirir. Bizlər isə 21-ci əsrdə
dünyanın gözü
qabağında törədilmiş
Xocalı faciəsini hələ də dünyaya tam şəkildə
çatdıra bilmirik.
Çox
təəssüf edirəm
ki, biz gənclər yetəri qədər aktiv deyilik. Bizim hədəfimiz artıq Türkiyə olmamalıdır.
Biz dünyadakı həmyerlilərimizlə olan
bağlantılarımızı gücləndirməliyik. Bu
nöqtədə bir öncəki sualınızda
qeyd etdiyiniz sosial şəbəkələrdən
istifadə etməliyik.
Hər şeyi səfirliklərdən
və ya başqa dövlət qurumlarından gözləmək
olmaz.
-Universitetdəki
digər xalqların tələbələri ilə
münasibətləriniz necədir?
Yəni onlara ölkəmizlə bağlı məlumatları
verə bilirsiz?
-Həyata keçirdiyimiz hər bir proqrama
məhz əcnəbi tələbələrin qatılmağı
üçün əlimdən
gələni edirəm.
Çünki bu tələbələr
universiteti bitirdiktən
sonra öz ölkələrinə qayıdacaq
və müəyyən
vəzifələrdə çalışacaqlar.
Biz bu tələbələr
sayəsində öz
diaspor fəaliyyətimizi
daha real həyata keçirə bilərik.
-Gənclərin xaricdə təhsilinin Azərbaycanın gələcəyi
üçün hansı
perspektivi var?
-Ölkəmizin xaricdə təhsilə daha çox sərmayə ayırmalı olduğunun tərəfdarıyam. Xaricdə təhsil tələbələrə çox şey verir. Tələbələr təhsil aldıqları ölkənin dilini, mədəniyyətini, yaşam tərzini, insanların düşünmə qabiliyyətini və ən önəmlisi ölkələrin idarəetmə formalarını öyrənirlər. Mən təhsili bitirdikdən sonra Azərbaycana geri dönməyin tərəfdarıyam. Azərbaycan gənc ölkədir. Amerika, Avropa və Asiyanın inkişaf etmiş ölkələrinin təcrübələri ölkəmizə çox şey qatacağına inanıram.
-Ölkəmizdə
elm və təhsilin inkişafı istiqamətində
hansı töhfələr vermək istərdiniz?
-Ölkəmizin ilk öncə
təhsilinin inkişafı istiqamətində addımlar
atardım. Yaxşı təhsil insana tərbiyə
də verir. Təhsilin keçirdiyi
tarixi proses cəmiyyətdən-cəmiyyətə
fərqliliklər göstərir. Bütün
cəmiyyətlərin keçirdiyi
müddəti bir yazı çərçivəsində,
təbii ki, ələ almaq
mümkün olmaz. Ancaq ümumi mənada
baxıldıqda ölkəmizə birbaşa
və ya dolayı şəkildə təsir
edən ictimai tarixi prosesi bu şəkildə
yekunlaşdırmaq mümkün olar. Təhsilin sahib olduğu gücün fərqinə
varan ictimai qruplar arasında təhsil bir
mübarizə sahəsi halına gəlib.
Fuad Hüseynzadə
Palitra.-2016.-25 noyabr.-S.11.