“Şagirdin saatlarla kompüter
arxasında vaxt keçirməsinin fəsadları
olur”
Nübar Qayıblı: “Öz
üzərində işləyən müəllim gündəlik
qəzetləri izləməli, ən azından aylıq jurnallara abunə olmalıdır”
Prezident İlham
Əliyevin oktyabrın 4-də imzaladığı sərəncamı
ilə bir sıra təhsil işçilərinə
fəxri adlar verildi. Onlardan biri də təcrübəli
və ziyalı müəllimələrimizdən olan Səbail rayonu, T.Məmmədov
adına 239 N-li tam orta məktəbin biologiya
müəllimi Nübar
Qayıblıdır. Nübar
Qayıblı ilə olan müsahibəni oxuculara təqdim edirik:
-“Əməkdar
müəllim” adına layiq görüldünüz. Ağır deyil ki, bu
yükü daşımaq?
-Çox düzgün vurğuladınız ki, ölkə başçısının dəyər verib mükafatlandırdığı şəxslər daha məsuliyyətli olmalıdırlar, bundan sonra daşıyacaqları yükün ağırlığını, sözün həqiqi mənasında, hiss etməlidirlər. Əlbəttə Əməkdar müəllim adını daşımaq böyük məsuliyyətdir. Amma onu da qeyd edim ki, müəllim sözü həm də məsuliyyət sözü ilə bir növ sinonimdir. Biz axı ömrümüzü uşaqlara, gənclərimizə bəxş edirik. İllərimizi övladlarımıza təhsil verməklə keçiririk. Əgər hansısa məsuliyyətsizliyimiz, hardasa savadımızda, tədrisimizdə boşluqlar olsaydı, təbii ki, bu, cəmiyyətimiz üçün böyük bəlaya çevrilərdi. Amma şükürlər olsun ki, bu gün təhsilimiz uğurla inkişaf edir və bütün bunlar da savadlı, məsuliyyətli təhsil işçilərimizin sayəsində ərsəyə gəlir. Əlbəttə, sevincimin həddi-hüdudu yoxdur. Çünki bu ada layiq görülənlər sırasında mən də yer aldım. Buna görə də əməyi keçən hər kəsə, məktəb rəhbəri Sədaqət Əzimovaya təşəkkürümü bildirirəm. O hər zaman məni dəstəkləyib, gözəl iş şəraiti də yaradıb. Əsas da daim təhsilə dəyər verən Prezident İlham Əliyevə dərin təşəkkürümü bildirirəm. Əslində, ötən il 2014/2015-ci tədris ilində keçirilmiş “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin qaliblərinin mükafatlandırılması haqqında Prezidentin Sərəncamı olmuşdu, orada da mən yer almışdım. Yəni bu ilk hal deyil ki, ölkə başçısı tərəfindən yüksək diqqət, dəyər və qayğı ilə üzləşirəm.
-Təhsilimizin
inkişafını qeyd etdiniz.
Necə düşünürsünüz
Azərbaycan təhsilini gələcəkdə daha hansı uğurlar
gözləyir?
-Hər hansı dövlətin inkişafı onun iqtisadiyyatı ilə bağlı olmur. İnkişaf bütün sahələrin bir-biri ilə sıx əlaqəsindən, bərabər şəkildə yeniliklərdən yararlanmasından yaranır. Bu gün təhsilimiz də iqtisadiyyatımızla bərabər irəli doğru addımlayır. Şükür ki, bəzi ölkələrdə olduğu kimi, bizdə geriləmə yoxdur. Təhsilimizin gələcəyi də uğurlu olacaq. Hər il yüksək bal toplayan abituriyentlərin sayı artır, dərslərin, tədrisin keyfiyyəti yüksəlir, ali təhsil almaq üçün daha çox gənclərimiz başqa ölkələrdə uğurla qəbul imtahanları verirlər. Bütün bunlar ondan xəbər verir ki, gələcəkdə daha çox savadlı kadrlarımız olacaq. Bu isə rəqabət deməkdir. Rəqabət olan yerdə də inkişaf olar. Zənnimcə, gələcəkdə təhsilimizi böyük uğurlar gözləyir, yeni-yeni islahatlar sayəsində təhsilimizdə böyük dəyişikliklərin şahidi olacağıq. Düşünürəm ki, inkişaf etmiş ölkələrdəki bəzi təcrübələrdən də yararlanmaqla təhsilimizi zirvələrə daşıyacağıq.
-Əvvəllər müəllim, şagird və ya müəllim-valideyn münasibətlərində tez-tez neqativ hallar müşahidə edərdik. Artıq belə hallar da xeyli dərəcədə azalıb
-Neqativ hallar
həmişə, hər sahədə olur.
Harada ki, insan amili
var, orada neqativ hallar da olacaq müsbət
hallar da. Əsas odur
ki, belə hallar, siz dediyiniz
kimi, azala. Bəli, bu gün
təhsilimizin təkcə
tədris, təcrübələr,
elmi yanaşmalara və s. baxımdan inkişafı deyil, dediyiniz amillərlə də inkişafının
şahidi oluruq. Artıq gənc pedaqoqlar, təhsil işçiləri
işlərinə daha
çox məsuliyyətlə
yanaşırlar, valideynlərlə
əlaqələr daha
operativ qurulur, dərsə gələn şagirdlər valideynlərlə
işbirliyi əsasında
daha çox təlimatlandırılırlar ki, bu da
sonda müəllimlərin
şagirdlərlə olan
münasibətlərində xeyli dəyişikliklərə
səbəb olub.
Məsələn əvvəllər bir şagirdin dərslərə etinasız
yanaşması, davranışlarında
ciddi nöqsanlar müşahidə edilməsi
halları yaşananda
birbaşa müəllim
radikal addım atırdısa, indi bu məsələlər operativ şəkildə valideynlərlə həll
edilir. Qısası, indi hər
şey daha yaxşı şəkildə
qurulub.
-İllərin
təcrübəsi Nübar
Qayıblının özünə
nələri öyrətdi?
-Doğrudan da, bizim ömrümüz daim öyrətməklə
keçir. Hətta evdə övladlarımıza
qarşı da şagirdlərimizlə olduğu
tərzdə davranırıq.
Bu bizim həyatımıza
hopub desəm yanılmaram. Öyrədən bir insanın öyrədə-öyrədə özünün nələr
öyrənməsi isə
maraqlı haldır.
Məncə, illərin təcrübəsi
mənə sayı hesabı bilinməyən müdrik şeyləri öyrətdi. Hər dəfə
sinif otağının
qapısını açıb
şagirdlərin önünə
çıxanda, məsuliyyət
hissi ilə dərslərə başlayanda
bu günün də fərqli, rəngarəng olacağını
düşünürdüm. Fərqi yoxdur həmin gün hansı şagird az, ya çox öyrəndi. Əsas odur ki, öz
borcumuzdan çıxıb
bacardığımızı edirdik. Az
öyrənən şagird
sonrakı dərslərdə
bu axsaqlığı
hiss edir. Sadəcə,
müəllim daha diqqətli olmalıdır
ki, az
öyrənənin üzərində
daha çox dursun. Bax, illərin təcrübəsi
mənə insan psixologiyasını, davranışları,
yaxşı mənada
hiylələri öyrətdi.
Gənc müəllim olsaydım, bəlkə də, bu gün oxumayan
onsuzda oxumur deyib daha çox
savadlı şagirdlərin
üzərində durardım.
Amma bu yanlış yanaşmadır. İllərin təcrübəsi mənə
həm də onu öyrətdi ki, uğur əldə
etmək üçün
çalışmaq, öz
üzərində işləmək,
nələrisə qurban
vermək lazımdır.
-Deyirlər, ən yaxşı müəllim
öz üzərində
işləyən müəllimdir.
-Bu deyimin başqa formasını da eşitmişəm. Ən yaxşı
müəllim ona görə deyirlər ki, öz üzərində
işləyən müəllim
dərslərdə şagirdlərin
bəzi qəfil sualları qarşısında
aciz qalmır. Daim nələrisə öyrətməyə
bazası olur, daha standart bilikləri
şagirdlərin beyninə
yeritmir. Mən bu
gün biologiya ilə bağlı bu yaşımda dünyadakı yenilikləri
izləyib biliyimi artırıramsa, bunun nəyi pisdir? Sabah şagirdlərə hansısa biologiya ilə bağlı prosesi izah edəndə
niyə də yeniliklərdən xəbər
verməyəm? Vacib deyil
ki, yalnız dərsliklərdə olanları
uşaqlara çatdıram.
Bundan başqa, müəllim yaxşı natiq də olmalıdır.
Öz üzərində işləyən
müəllim gündəlik
qəzetləri izləməli,
ən azından aylıq jurnallara abunə olmalıdır.
Düzdür, indi sosiallıqdır.
Texnologiya dövrüdür. Beş dəqiqəyə istənilən
internet resursun imkanlarından
yararlanıb istənilən
biliyi öyrənə
bilərsən. Amma bu, qəzet, jurnallar dili ilə yazılan
məqalələri oxumaq
effektini verməz.
Görünür, bu səbəbdəndir
ki, hələ də yazılı mətbuat sıradan çıxır desələr
də, yazılı mətbuat öz yolu ilə davam
edir. Çünki buna ehtiyac
var.
-Yazılı mətbuatın vacibliyini qeyd etdiniz. Bəs
tədris prosesində
necə, planşetlər
dövrünün dəftər
qələm dövrünü
əvəz etməsi müsbət haldırmı?
-Bunun müsbət və mənfi tərəfləri var. Heç
şübhəsiz ki,
planşetlər daha çox insan beynini yorar, nəinki əl əzələlərini daha
çox hərəkət
etdirən qələmlə
yazmaq. Bunun bir sıra elmi izahatları da var, təəssüf
ki, bunu mən dəqiq izah edə bilməyəcəyəm.
Yəni qələm, dəftərlə
işləmək paralel
şəkildə həm
beyni inkişaf etdirir, həm gözü, həm də əl vərdişləri ilə
yazı yazma qabiliyyətini. Təsadüfi deyil ki, indi
insanlar daha çox şikayət edirlər ki, kompüter arxasında daha çox işlədiyimdən qələmlə
nəyisə yazanda özümü yazı vərdişlərimi itirmiş
kimi hiss edirəm.
Müsbət tərəfləri də çoxdur ki, kağızlara qənaət edilir, yazdığın yazının
keyfiyyəti daha çox olur. Texnoloji yeniliklər, ümumiyyətlə,
həmişə daha çox özü ilə müsbət amillər gətiriblər,
nəinki mənfi.
Bəzi ölkələrdə dəftər,
ya kitab əvəzinə hansısa
texnoloji cihazlardan istifadə edilməsi artıq adi hal alıb. Yəqin ki, bu bizdə
də kütləvi şəkildə belə olacaq. İndiki halda sinif lövhələrinin hansısa
ekran tipli cihazlarla əvəz edilməsi prosesi bizim bir çox
məktəblərdə reallaşıb
və bunu alqışlayıram. Ümumiyyətlə, daim yeniliyin tərəfdarı olmuşam.
Şagirdlərimiz texnologiyanın ən
son nailiyyətlərindən yararlanmalıdırlar. Amma bunları
həddində etmək
lazımdır. Əgər bir
uşaq dərsdən
sonra saatlarla kompüter arxasında vaxt keçirirsə, təbii ki, bunun böyük fəsadları olacaq.
Texnologiyanın üstünlükləri çoxdur, sadəcə, bunlardan düzgün istifadə etmək lazımdır. Məsələn, uzun illər hansısa heyvanı və ya bitkini
dərs zamanı izah edəndə gələn dərsimizdə
onun fotosunu filan jurnalın səhifəsindən çıxarıb
gətirib sizə göstərərəm deyirdiksə,
indi internet imkanlarından,
texnoloji cihazlardan yararlanaraq iki dəqiqəyə fotonu tapıb operativ şəkildə uşaqlara
daha çox biliklər, informasiyalar verə bilirik. Bu kiçik bir
misal idi. Yazı bazalarının, məktəblə,
dərslərlə bağlı
informasiya bazalarının
kibrit qutusu boyda cihazlarda-fləş kartlarda əl çantamızda gəzdirmək
kimi misallar deyə bilərəm.
Hansı
ki, əvvəllər
bu bazaları qalaq-qalaq kağız qovluqlarda arxivlərdə saxlayırdıq.
-Sonda şagirdlərinizə
və valideynlərə
arzu, tövsiyələrinizi
deyərdiniz.
-Şagirdlərə tövsiyəm odur ki, dərslərinə
məsuliyyətlə yanaşsınlar. Elm
ən böyük sərmayədir deyiblər.
Elə insan da
özünə elm öyrənməklə
böyük sərmayə qoyur.
Dövlətlər isə elmi inkişaf etdirməklə. Oxusunlar,
daim fikirlərində təhsil olsun. Sonrakı yaşlarda
istənilən əyləncəni, istənilən arzunu daha rahat
tapacaq, reallaşdıracaqlar. Valideynlərə
isə tövsiyəm odur ki,
övladlarına ciddi nəzarət etsinlər.
Heç bir iş övladla ilgilənməkdən
vacib ola bilməz. Azərbaycan
qadını, kişisi fədakarlığı
ilə ad çıxarıb. Övladlara qarşı daim
belə fədakar qalsınlar. Vaxtlarının çoxunu onlara həsr edib dərslərinin üstündə dursunlar. Əminəm ki, bizim övladlarımız gələcəkdə
daha savadlı, daha güclü cəmiyyət quracaqlar!
Tural TAĞIYEV
Palitra.-2016.-19 oktyabr.-S.12.