“İKT- dən istifadə şagirdlərin
təfəkkürünü daha da dərinləşdirir, təsəvvürlərini
zənginləşdirir”
Vəfa Fərmanlı:
“T əcrübəli
müəllim kimi deməliyəm ki, dil - ədəbiyyat dərslərini
də İKT - dən istifadəsiz təsəvvür edə
bilmirəm”
“Motivasiyada Qarabağın təbiəti, gözəllikləri haqqında məlumat verməyim, onların şəkillərini İKT vasitəsi ilə göstərməyim, təbiidir ki, şagirdlərdə dərs haqqında ilkin təsəvvür yaradır və nəticə etibarı ilə əqli hücum rolunu oynayır. Təbiidir ki, motivasiyada İKT- dən belə geniş istifadə etməyim həm şagirdlərdə mövzuya maraq, həm də onlarda artıq ilkin təsəvvür yaradır ki, bu da dərsin daha asanlıqla mənimsənilməsinə səbəb olur”
Layihə çərçivəsində müsahibimiz Bakı şəhəri, Nərimanov rayonu, Məktəb Lisey Kompleksinin dil - ədəbiyyat müəllimi Vəfa Fərmanlıdır. O, müsahibəsində təhsilin inkişafı ilə bağlı məlumatlar verdi:
-Ulu öndərimiz təhsil haqqında deyib: “Təhsil millətin gələcəyidir”. Bəli, doğrudan da, təhsildən mərhum olan hər hansı bir xalqın işıqlı gələcəyindən söhbət belə gedə bilməz. Bu baxımdan ölkəmizdə də son vaxtlar təhsil sahəsində görülən işlər, aparılan islahatlar, tikilən yeni - yeni məktəblər, bir çox köhnə məktəb binalarında aparılan təmir işləri xüsusilə diqqəti cəlb edir. Təbiidir ki, bütün bunlar hamısı ölkəmizdə təhsilin inkişafına kömək edən amillərdir. Qeyd etmək yerinə düşərdi ki, Prezidentimiz də təhsilə çox böyük diqqət yetirir. Təsadüfi deyildir ki, o, öz çıxışlarında dəfələrlə bildirib ki, “müasir dünyada hər şeyi elm, bilik, savad həll edir”. Eləcə də biz “neft kapitalını insan kapitalı ilə əvəz etməliyik” fikri də ona məxsusdur. Bunun üçün isə, təbiidir ki, hər şey, ilk növbədə təhsildən başlamalıdır. Təsadüfi deyildir ki, hazırkı dövrün ən yüksək səviyyədə inkişaf etmiş, qabaqcıl ölkələrinin tarixinə nəzər saldıqda onların ilk əvvəllər təhsili hədəf götürmələrinin şahidi olarıq.Yaşadığımız dövrü isə çoxları haqlı olaraq “kompüter”, “informasiya”, “texnologiya” və s. əsri adlandırır. Bu da təbiidir. Belə ki, hazırda məişətimizə, həyatımıza müxtəlif, ən yüksək səviyyəli texnologiyaya əsaslanan ayrı - ayrı cihazlar, məişət avadanlıqları elə daxil olmuşdur ki, onlarsız, sadəcə olaraq, müasir dövrü təsəvvür etmək mümkün deyil. Bu baxımdan təcrübəli müəllim kimi deməliyəm ki, dil - ədəbiyyat dərslərini də İKT - dən istifadəsiz təsəvvür edə bilmirəm. Belə ki, praktika göstərir ki, İKT- dən istifadə şagirdlərin təfəkkürünü daha da dərinləşdirir, təsəvvürlərini zənginləşdirir.
-Ədəbiyyat
dərslərində İKT- dən istifadəni neyə dəyərləndirisiniz?
-Məlumdur ki, hazırkı dövrdə ədəbiyyat dərslərində biz müəllimlər üçün ən vacib tələblərdən biri də şagirdlərə vətənpərvərlik hissləri aşılamaq və onları gücləndirməkdir. Bu baxımdan VI siniflərdə Hikmət Ziyanın “Qarabağda” şeri xüsusilə xarakterikdir. Haqqında danışdığımız mövzunu keçərkən motivasiya yaratmaq üçün kompüterin proyektoru vasitəsi ilə lövhəyə həm Azərbaycanın, həm də Qarabağın ayrıca xəritələrini gətirirəm. Sonra isə xəritədə şeirdə adları ayrıca hallanan Şuşanı, Bərdəni, Ağdamı, Füzulini şagirdlərə göstərib, onlar haqqında nə bildiklərini, onlardan hansının ermənilərin əlində olduğunu soruşuram. Şagirdlərdən Qarabağın əsrarəngiz təbiəti haqqında məlumat aldıqdan, ermənilərin bu əzəli Azərbaycan torpaqlarını nə vaxt tutmaları haqqında soruşduqdan sonra Hikmət Ziyanın haqqında danışılan şerini ayrı - ayrı qruplara hissə - hissə oxumaları haqqında tapşırıq verirəm. Motivasiyada Qarabağın təbiəti, gözəllikləri haqqında məlumat verməyim, onların şəkillərini İKT vasitəsi ilə göstərməyim təbiidir ki, şagirdlərdə dərs haqqında ilkin təsəvvür yaradır və nəticə etibarı ilə əqli hücum rolunu oynayır. Təbiidir ki, motivasiyada İKT- dən belə geniş istifadə etməyim həm şagirdlərdə mövzuya maraq, həm də onlarda artıq ilkin təsəvvür yaradır ki, bu da dərsin daha asanlıqla mənimsənilməsinə səbəb olur. Yaxud VII siniflərdə Zahid Xəlilin Xocalı faciəsinə həsr olunmuş “Sonuncu güllə” əsərini keçən zaman əvvəlcə şagirdlərə erməni faşistlərinin xalqımızın başına gətirdikləri müsibətlər, faciələr haqqında nə bildiklərini soruşuram. Xocalı faciəsi haqqında danışarkən isə əvvəlcə Xocalını, Azərbaycanın xəritəsində bu qəsəbənin tutduğu yeri, onun mühüm strateji mövqeyini, internetdən bilavasitə bu faciə ilə əlaqədar olan videoçarxı “ağıllı lövhə”də göstərirəm. Bu zaman şagirdlərə yaxın keçmişdə, az qala bütün Avropada böyük müvəffəqiyyətlə nümayiş etdirilən “Xoca” filmindən də bir neçə dəqiqə göstərirəm. Elə buradaca lövhədə Xocalı uğrundakı döyüşlərdə igidlikləri ilə fərqlənən, həyatlarını qurban verməklə dinc əhalinin mümkün qədər az itki ilə mühasirədən çıxmasında böyük rol oynamış, Azərbaycan Respublikasının Milli Qəhrəmanı adına layiq görülmüş Əlif Hacıyev və Tofiq Hüseynovun şəkillərini gətirirəm. Şagirdlərə onların şəkillərini göstərdikdən sonra bilavasitə ayrı - ayrı qruplara dərsdən müəyyən parçaları nişanlayaraq oxuyub tanış olmaları haqqında tapşırıq verirəm. Təbiidir ki, bütün bunlar dərslərdə motivasiya yaranmasına səbəb olur. Əlbəttə, burada da İKT-dən istifadə etməyim öz müsbət təsirini göstərir.
-Başqa
hansı misalı qeyd edə bilərsiniz?
-Yenə VI sinifdə tədris olunan “Zeynalabdin” mövzusunun tədrisi zamanı əvvəlcə
şagirdlərdə idrak fəallığı
yaratmaq, onlarda yeni mövzunu öyrənmək
üçün həvəs yaratmaq məqsədilə lövhəyə
Hacı Zeynalabdin Tağıyevin, eləcə
də onun tikdirmiş
olduğu qız məktəbinin, müasir Bakıya yaraşıq verən digər tikililərin şəkillərini gətirirəm.
Şagirdlərdən ayrıca olaraq
Hacı Zeynalabdin Tağıyevin, ayrı
- ayrı tikililərin, Bakıya Şollar
suyu çəkdirməsi haqqındakı
şəkillərə baxıb, onlar
haqqında nə bildiklərini və nə
düşündüklərini soruşuram.
Təbiidir ki, şagirdlərlə İKT
vasitəsi ilə qurduğum bu dialoq həm də motivasiya rolunu oynayır.
Belə ki, artıq şagirdlərlə qurduğum bu dialoq nəticəsində onlarda
həm dərsə həvəs, həm də keçiləcək
mövzu haqqında ilkin
təsəvvür yaranır. Bu isə
şagirdlərə keçiləcək yeni
mövzunu daha
yaxşı başa düşməyə
və mənimsəməyə imkan verir. VIII siniflərdə “Kitabi - Dədə Qorqud”dan “Qazan bəyin oğlu Uruz bəyin dustaq olduğu boy” mövzusunu keçərkən
yenə də motivasiyada İKT - dən geniş şəkildə istifadə edirəm
ki, bu da
mənə dərs haqqında şagirdlərdə ilkin təsəvvür yaratmaq
işində çox kömək olur. Belə ki, burada kompüter
və proyektorun vasitəsi ilə lövhədə
“Dədə Qorqud” filmindən müvafiq fraqment, eləcə
də “ağıllı lövhə”də dastana
çəkilmiş illüstrasiyanı gətirməklə
şagirdlərdə keçiləcək mövzu
haqqında şagirdlərdə ilkin təsəvvür
yaradılır ki, bu da sonradan dərsin bütövlükdə
daha yaxşı mənimsənilməsinə
səbəb olur. Bəli,
açıq şəkildə göstərməliyəm ki, ədəbiyyat dərslərində də
İKT-dən - kompüterdən, proyektordan,
xüsusilə “ağıllı lövhə”dən istifadə
etmək digər dərslərdə olduğu
kimi, çox böyük səmərə verir
və nəticə etibarı ilə dərslərin səmərəliliyini
daha da artırır. Ona görə həmkarlarıma da İKT -dən, onun zəngin
imkanlarından daha geniş
şəkildə istifadə etməyi tövsiyə edirəm.
A.Miriyev
Palitra.-2016.-3 sentyabr.-S.11.