“İKT bacarıqları biz müəllimlərin
zəhmətini aydın şəkildə təzahür
etdirir”
“İKT mənim üçün
işləmək deməkdir. Burada hər bir
istifadəçi iş görür. Yəni məqsəd -
şagirdlərin dünyagörüşlərinin artması,
bilik və bacarıqlarının sosial şəkildə təqdim
olunmasından ibarətdir. Hər hansı fənni tədris edərkən,
İKT vasitəsilə dərs qururam. Bu dərs şagirdlərin
diqqətini daha da cəlb edir”
İnkişaf etmiş ölkələrdə olduğu
kimi, son zamanlar respublikamızda da təhsil sahəsində
İnformasiya kommunikasiya texnologiyaları tətbiq etməklə,
təhsildə innovativ texnologiyanın, keyfiyyətin
artırılmasına xüsusi yer verilir. Hazırda
ölkədə təhsilin
informasiyalaşdırılmasına dair hüquqi baza
yaradılıb, məktəblərə kompüter, noutbuk və
elektron lövhələr verilir.
İnformasiya cəmiyyətinin inkişafına dair
2014-2020-ci illər üçün Milli Strategiyada göstərilir
ki, milli-mədəni irsin qorunması, təhsil, səhiyyə,
mədəniyyət sahələri üzrə geniş istifadə
üçün təyin edilmiş elektron resurslar inkişaf
etdirilməlidir. İnformasiya cəmiyyətinin
formalaşmasında dövlətin rolu kimi elm, təhsil və
mədəniyyətin sürətli inkişafını, elmtutumlu
informasiya və telekommunikasiya texnologiyaları məhsullarının
yaradılmasını və istehsalı üçün əlverişli
şəraitin formalaşdırılması öz əksini
tapıb. Təhsilli gənc nəslin yetişdirilməsi,
onların müasir texnologiyaların fəal istifadəçiləri,
yaradıcıları kimi formalaşması, İKT-nin təhsil
prosesinin bütün mərhələlərinə
inteqrasiyası ilə informasiya cəmiyyətinin tələblərinə
uyğun müasir təhsil sisteminin qurulması, rəqəmli
təhsil informasiya ehtiyatlarının yaradılması, müəllimlərin
kompüter biliklərinin artırılması, e-təhsil və
distant təhsil sisteminin müasir tələblərə
uyğun inkişaf etdirilməsi, xüsusi qayğı tələb
olunan sosial qruplar da nəzərə alınmaqla, fasiləsiz təhsil
konsepsiyasının formalaşdırılması və
inkişaf etdirilməsi E-təhsilin əsas məqsədlərindəndir.
Bu istiqamətin məqsədlərinə
çatmaq üçün milli təhsil şəbəkəsinin
inkişaf etdirilməsi və bütün ümumi təhsil
müəssisələrinin etibarlı, təhlükəsiz
genişzolaqlı şəbəkəyə
qoşulmasının təmin olunması nəzərdə
tutulur. Burada, həmçinin təhsilin resurs mərkəzinin
və təhsil prosesini dəstəkləyən elektron tədris
vasitələrinin inkişaf etdirilməsi, bütün təhsil
pillələri üçün informatikanın tədrisinin
keyfiyyətinin artırılması və dərs vəsaitlərinin
texnoloji inkişafa uyğun müasirləşdirilməsi, mərkəzləşdirilmiş
virtual tədris platformasının yaradılması və təhsilin
idarə olunması sisteminin inkişaf etdirilməsi, təhsildə
İKT-nin səmərəli istifadəsinin təşkili də
öz əksini tapıb. Bu gün ölkəmizdə müəllimlər
İKT-nin imkanlarından yararlanaraq, onun təhsil sistemində
tətbiqinə nail ola biliblər. Hətta regionlarımızda da müəllimlərin
İKT-nin imkanlarından geniş istifadə etdikləri
göz önündədir.
Layihə
çərçivəsində müsahibimiz Göygöl
rayon Araz Möyləmov adına Xəqani kənd
tam orta məktəbinin müəllimi Xanım Hüseyndir:
- Təhsilin inkişafında
informasiya kommunikasiya texnologiyalarının rolunu necə qiymətləndirirsiniz?
-
Ümumilikdə təhsil sisteminin İKT əsasında təkmilləşdirilməsi
informasiya cəmiyyətinin əsas xüsusiyyətlərindən
biridir. Prezident İlham Əliyevin 21 avqust 2004-cü il tarixində təsdiq etdiyi “Azərbaycan
Respublikasında ümumtəhsil məktəblərinin
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı
Proqramı (2005-2007-ci illər)” ölkəmizdə bu prosesə
start verdi. Bundan sonra 10 iyun 2008-ci il tarixində
ölkə başçısı tərəfindən qəbul
edilmiş “2008-2012-ci illərdə Azərbaycan
Respublikasında təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılması üzrə Dövlət
Proqramı” isə İKT-dən istifadə etməklə
ölkəmizdə beynəlxalq standartlara uyğun keyfiyyətcə
yeni təhsil modelinin qurulmasını, vahid elektron təhsil məkanının
yaradılmasını və təhsil sisteminin dünya təhsil
məkanına inteqrasiya etdirilməsini əsas məqsəd
kimi qarşıya qoyub. Bundan başqa, Təhsil Nazirliyi 2010-cu ili ölkəmizdə “Təhsildə İKT
ili” elan edib və bu kampaniya çərçivəsində
konfranslar, seminarlar, müxtəlif stimullaşdırıcı
və həvəsləndirici aksiyalar, müsabiqələr həyata
keçirilib. Dünya təcrübəsi
göstərir ki, İKT-dən istifadə etməklə
qurulan müasir təhsil modeli məktəbin pedaqoji heyəti
qarşısında da yeni tələblər və vəzifələr
qoyur. Bu gün pedaqoji professionallığın informatik
keyfiyyətini artırmadan İKT-nin təhsil sisteminə səmərəli
tətbiqinə nail olmaq qeyri-mümkündür. Bu səbəbdən müəllimlərin tək
öz seçdikləri fundamental biliklər, pedaqogika və
psixologiya sahəsində deyil, həm də informasiya sahəsində
yenidən təlim alması olduqca aktuallaşır.
Təhsil sisteminin müasir tələblər səviyyəsində
qurulması üçün kompüter texnologiyalarının
faydalı istifadəsi cəlbedici, maraqlı və vacibdir. Ölkəmizdə
təhsilin inkişafında İKT-nin mühüm rolu var. Mən
bölgə məktəblərindən birində
çalışıram. Bəlkə də,
mənim bu fikrimlə razılaşan olmayacaq. Ancaq hər zaman olduğu kimi, bir daha qeyd etmək istəyirəm
ki, kənd və şəhər uşaqlarının
dünyagörüşlərində uyğunsuzluq kəsb
olunur. Kənd məktəbində
çalışan bir müəllim olaraq bu problemi məhz
informasiya kommunikasiya texnologiyaları vasitəsilə aradan
qaldırıram. Düşünürəm
ki, İKT bacarıqları biz müəllimlərin zəhmətini
aydın şəkildə təzahür etdirir. İKT mənim üçün işləmək
deməkdir. Burada hər bir istifadəçi iş
görür. Yəni məqsəd - şagirdlərin
dünyagörüşlərinin artması, bilik və
bacarıqlarının sosial şəkildə təqdim
olunmasından ibarətdir. Hər hansı
fənni tədris edərkən, İKT vasitəsilə dərs
qururam. Bu dərs şagirdlərin diqqətini
daha da cəlb edir. Onlara fikirlərini cəmləşdirməyə
köməklik edir. Müstəqil cavab vermə
qabiliyyətlərini inkişaf etdirir. Hətta
düzgün cavab verə bilməyən şagird olsa belə,
bu zaman diskussiya yaranır. Mövzu ilə
bağlı problem yaranır, digər şagirdlərin də
mövzuya marağı artır. Bu proses şagirdlərin
ünsiyyət, nitq, dinləmə, anlama
bacarıqlarının inkişafına, formalaşmasına təkan
verir. Şagird gördüyünü yox, təsvirini,
fantaziyasını işə salaraq, nitq
bacarıqlarını nümayiş etdirir. Məsələn, monitorda böyük bir əşya
görürsə, “müəllim, bu böyükdür” deyərək
kifayətlənmir. Əşya haqqında
digər biliklərini söyləməyə
çalışır. İKT-məktəb,
təlim, iştirakçılar üçün çox
vacib və məlumatlı mənbədir. Hər
hansı bir fərdin intellekt qabiliyyətinin
adaptasiyasıdır.
- Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan
uşaqlara bacarıqlarının üzə
çıxarılmasında İKT-dən
yararlanırsınızmı?
- Bu
çox önəmli məsələdir. Xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan uşaqlara məktəblərdə
rast gəlirik. Belə bir uşaq mənim
sinfimdə də təhsil alır. Bu
uşaqlar xüsusi peşəkarlıq tələb edirlər.
Müəllim elə nizam yaratmalıdır ki,
ailə, məktəb xidmətləri həmin uşaqların
bacarıqlarını üzə çıxara bilsin. Bu məqamlarda da İKT işıq rolunu oynayır.
Qurulan dərs-boş, maraqsız lövhə ilə
yox, rəngarəng dərsə çevrilir. Xüsusi qayğıya ehtiyacı olan
uşaqların diqqətləri dərsə cəlb olunur,
onlar özlərini təbliğ etmək üçün fəallıq
göstərərək, əhəmiyyətli biri
olduqlarını təqdim edirlər. Bu fəallıq
məni çox sevindirir. Əlbəttə,
bu cəsarəti yüksək qiymətləndirərək ruh
yüksəkliyi əldə edirəm. Beləliklə,"Şagirdin
dostu məktəb olmalıdır "-ifadəsi, valideyn və
şagirdlərin məktəbə cəlb olunmasından xəbər
verir. Bunun başlıca səbəbi Fəal
İnteraktiv Təlimdir. Bu təlimin ən
əsas ehtiyacı məhz İKT-dir. Əminəm ki,
müasir təlimin müasir şagirdləri, müasirliyimizi
inkişaf etdirəcək.
- Sosial şəbəkələrin,
internetin tədris prosesinə nə kimi köməyi olur?
- Sosial
şəbəkələrin, internetin tədris prosesində
müəyyən rolu var. Belə ki, burada qruplar var və mənə
faydalı olan, hansı ki, qabaqlar o vəsaitləri almaq
üçün məktəbə müraciət etməli
olurdum, müəyyən vaxt sırf edirdim. İndi
buradan hazır şəkildə əldə edirəm. Demək olar ki, dərsə lazım olan nə varsa
burdan götürürəm, yararlana bilirəm. İkinci sinif üçün proqram
götürürəm, hətta həmkarlarımın da
proqramını buradan götürürəm. Qruplarla
iş üçün lazım olan vəsaitləri əldə
edirəm. Bundan başqa, “youtube” da xarici ölkələrin
təhsil sisteminə baxıram. Eləcə
də hər gün rusların dərslərini müşahidə
edirəm. Onların tədris prosesi daha
çox xoşuma gəlir. Açıq dərsim
zamanı bundan istifadə edirəm. Məktəbə
lazım olan məlumatları verirəm. Hansı
ki, hələ heç kimin eşitmədiyi məlumatı mən
daha tez çatdırıram. Ümumiyyətlə,
dərsə aid nə lazımsa əldə edirəm. Ən azı açıq dərsləri izləmə
imkanı var.
Yeri gəlmişkən, sosial şəbəkədə
öz fəaliyyəti ilə seçilən müəllimlərin
adını qeyd etmək istərdim. Esmira Kazımova, Fəxrəddin Səfərov,
Elşən Qafarov, Aynur Quliyeva, Elnurə Çərkəzova,
Seyyub Əsədov kimi müəllimlərin əməyindən
bəhrələnmişəm.
- Bəs şagirdlər necə,
internetdən istifadəyə maraq göstərirlərmi və
onların internetlə bağlı anlayışları kifayət
qədərdirmi?
- Şagirdlər proyektoru xoşlayırlar. Dərs
zamanı ən çox riyaziyyat dərsi üçün
didaktik oyunlar hazırlayıram. Çox
maraqla qarşılayırlar. Fəal
iştirak edirlər. Bundan başqa,
kompüterdə idman dəqiqələrini çox sevirlər.
Məncə, internetlə bağlı
anlayışları kifayət qədərdir. Özləri
işlətməsələr də, bilirlər. Birinci sinif olsalar da anlayışları, məlumatları
var. Bəzi siniflər heç kompüterlə dərs
keçmirlər. Ancaq mən istifadə
etdiyim üçün şagirdlər də bilirlər.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2016.-6 sentyabr.-S.11.