“Dövlət müəssisələri çevik şəkildə xarici
və daxili mənbələrdən sərmayə
cəlb edə biləcək”
Vüsal Qasımlı:
“Azərbaycanda daha yaxşı korporativ
idarəetmə tətbiq edən dövlət qurumları
dövlət büdcəsi üçün
yük olmadan daxili və xarici bazarlardan vəsait cəlb edib
səmərəli fəaliyyət göstərə bilərlər”
Prezident “Paylarının (səhmlərinin) nəzarət zərfi dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərin fəaliyyətində səmərəliliyin artırılması ilə bağlı əlavə tədbirlər haqqında” sərəncam imzalayıb. Ölkədə həyata keçirilən iqtisadi islahatların davamlılığını təmin etmək üçün dövlət müəssisələrinin idarə olunmasında şəffaflığın daha da artırılması və bu sahədə qabaqcıl beynəlxalq təcrübələrin tətbiqi zərurəti yaranıb.
Sərəncamdan irəli gələn tədbirlərin
həyata keçirilməsi Nazirlər Kabineti,
İqtisadiyyat Nazirliyi,
Maliyyə Nazirliyi və İqtisadi
İslahatların Təhlili və Kommunikasiya
Mərkəzinə həvalə olunub. Sərəncamı şərh edən İqtisadi İslahatların Təhlili və Kommunikasiya Mərkəzinin İcraçı direktoru Vüsal
Qasımlı bildirib ki,
yeni qaydalara əsasən,
milli iqtisadiyyatın xüsusiyyətləri
və beynəlxalq təcrübələr nəzərə
alınmaqla, paylarının (səhmlərinin) nəzarət
zərfi dövlətə məxsus olan
hüquqi şəxslərin korporativ idarəetmə standartları müəyyən
ediləcək: “Bu standartlar
paylarının (səhmlərinin) nəzarət zərfi
dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərin korporativ
idarəetmə qaydalarını tənzimləyəcək və
mərhələlərlə tətbiq ediləcək. Daha bir yenilik
səhmlərinin nəzarət zərfi dövlətə məxsus
olan hüquqi şəxslərin
idarəetmə orqanlarının üzvlərinə ödəniş
sistemi ilə bağlıdır. Belə ki, bundan sonra
hüquqi şəxslərin idarəetmə
orqanlarının üzvlərinə bonus
ödənişi həmin hüquqi şəxslərin
fəaliyyətinin nəticələrinə əsaslanan “Performance based remuneration system” ödəniş
sistemi əsasında həyata keçiriləcək.
Yaxşı təşkil edilmiş,
meritokratik əsasda işləyən və
əməliyyat müstəqilliyini saxlayan
idarəetmə orqanı üzvlərinin göstərdikləri
nəticələr əsasında qiymətləndirilməsi
onların şəffaf və səmərəli fəaliyyətə
stimullaşdırılması üçün
əlavə imkandır. Bu addım gəlirlərin
bölüşdürülməsi sahəsində şəffaflığın
artırılması, idarəetmə orqanlarının
üzvləri arasında sağlam rəqabət
mühitinin formalaşması
baxımından da əhəmiyyətlidir.
Paylarının (səhmlərinin) nəzarət zərfi
dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərin korporativ
idarəetmənin tətbiqi üçün
diaqnostikanın aparılmasına ehtiyac var. Məhz diaqnostik təhlil
nəticəsində bu müəssisələrdə
korporativ idarəetmə üzrə tədbirlər
planını tərtib etmək mümkündür.
Ən əsas məsələ idarəetmə və menecmentin şəffaf sərhədlərinin təmin
edilməsidir. Səhmlərinin nəzarət zərfi dövlətə
məxsus olan hüquqi
şəxslərdə Mühasibat Uçotunun Beynəlxalq Standartlarının tətbiqinin
sürətləndirilməsi zərurəti də sərəncamda
əks olunub. Bu isə
həm də maliyyə fəaliyyətinin auditinin
aparılmasını təmin edəcək. Korporativ
idarəetmənin tətbiqi risklərin qiymətləndirilməsi,
xüsusilə əməliyyat risklərinin qiymətləndirilməsi
və buna uyğun
ehtiyatların yaradılmasına əsas yaradır. Prezidentin sərəncamı aktivlərin idarəedilməsini
- uçotu və reyestrini
- daha yüksək səviyyəyə
çatdırmağa imkan yaradacaq
ki, bu da
itkilərin minimuma endirilməsi deməkdir.
Aktivlərin daha effektiv
idarəedilməsi sistemi səhmlərinin
nəzarət zərfi dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərə
əlavə üstünlüklər gətirə bilər. Korporativ idarəetmə
standartlarına keçidin sürətlənməsi
səhmlərinin nəzarət zərfi dövlətə məxsus
olan hüquqi şəxslərdə
orta müddətli inkişaf
üçün yol xəritəsi
və marketinq strategiyasının
hazırlanmasını asanlaşdıracaq. Korporativ idarəetmənin
tətbiqi bir tərəfdən dövlət
sahibkarlığının təkmilləşdirilməsi deməkdirsə,
digər tərəfdən dövlət müəssisələrinin
özəl sektor analoqları qədər
səmərəli fəaliyyətinin təmin edilməsi və
rəqabət mühitinin daha da yaxşılaşdırılması
anlamına gəlir. Çünki korporativ idarəetmə şəraitində
dövlət siyasəti və dövlət
sahibkarlığı arasında daha şəffaf
sərhədlər müəyyənləşir ki, bu da
rəqabət mühitinin daha
da yaxşılaşdırılmasına
xidmət edir. Daha
təkmil korporativ idarəetmə dövlət
müəssisələrinə imkan verəcək
ki, daha rahat və çevik şəkildə
xarici və daxili mənbələr
hesabına sərmayə cəlb etsin. Dövlət müəssisələrində korporativ idarəetmənin
yaxşılaşdırılması bu
baxımdan Azərbaycanda qiymətli kağızlar
bazarının da inkişafına əlavə
töhfə ola bilər. Çünki
daha şəffaf və hesabatlı
dövlət müəssisələri qiymətli
kağızlarını həm daxili, həm
da xarici bazarlarda yerləşdirmək
imkanlarını artıracaqlar. Məsələn, Malayziyada dövlət müəssisələri
Bursa Malayziyanın bazar
kapitallaşmasının 36 faizini, Kuala Lumpur Composite
Index-nin isə 54 faizini
təşkil edir. Hindistanda
isə 41 dövlət müəssisələri Mumbay Fond Birjasının bazar kapitallaşmasının 20 faizinə malikdir. Azərbaycanda daha
yaxşı korporativ idarəetmə tətbiq
edən dövlət qurumları dövlət büdcəsi üçün yük olmadan daxili və xarici bazarlardan vəsait cəlb
edib səmərəli fəaliyyət
göstərə bilərlər. Hətta korporativ
idarəetmə ona gətirə bilər ki, səhmlərinin nəzarət zərfi
dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərdən dövlətə
divident hesablanar. Korporativ idarəetmə dövlət-özəl
əməkdaşlığı üçün
də yeni imkanlar deməkdir.
Səhmlərinin nəzarət zərfi dövlətə məxsus
olan hüquqi şəxslərin
təkmil korporativ idarəetməsi
onların göstərdikləri xidmətlər və istehsal etdikləri məhsullar üzrə
istehlakçı məmnuniyyətinin artmasını şərtləndirə
bilər. Xüsusilə kommunal
sahə, xidmət, əmtəə istehsalı və sərnişindaşımada
xidmətin keyfiyyətinin daha da artması gözləniləndir. Ümumiləşdirsək
deyə bilərik ki, səhmlərinin nəzarət
zərfi dövlətə məxsus olan hüquqi şəxslərin təkmil korporativ idarəetməsi onların rəqabət
qabiliyyətini artıracaq, infrastrukturu təkmilləşdirəcək,
hesabatlılıq və şəffaflığı yüksəldəcək,
inklüzivlik, sosial məsuliyyət
və ətraf mühitə təsiri müsbət istiqamətə
dəyişəcək”.
A.Miriyev
Palitra.-2016.-7 sentyabr.-S.10.