İKT-dən istifadə imkanları
genişlənir
“Elektron
hökumət”in formalaşdırılması məmur-vətəndaş
münasibətlərinin İKT vasitələrindən istifadə
etməklə sadələşdirilməsi və bürokratik əngəllərin
qarşısının alınmasına xidmət edir
Rabitə və Yüksək Texnologiyalar Nazirliyinin tabeliyində İnformasiya Texnologiyalarının İnkişafı Dövlət Fondunun elan etdiyi növbəti qrant müsabiqəsinə layihələrin qəbulu başa çatıb. Müsabiqə çərçivəsində fonda 121 layihə təqdim edilib. Layihələr fondun rəsmi internet səhifəsində qeydiyyatdan keçməklə elektron qaydada təqdim olunub. Layihə çərçivəsində təqdim etdiyimiz yazıda ölkəmizdə İKT-nin inkişafı ilə bağlı məqamlara toxunacağıq.
İKT sahəsində
layihələr dəstəklənir
Öncə onu qeyd edək ki, qeyd edilən müsabiqəyə layihələrin qəbulu aşağıdakı prioritet istiqamətlər üzrə aparılıb: e-xidmətlər üzrə texnologiya və həllərin inkişafı və kommersiyalaşdırılması; innovativ İKT məhsulları nümunələrinin hazırlanması; innovativ infrastrukturun inkişafı, o cümlədən yeni texnologiyaların inkişafı və onların kommersiyalaşdırılması istiqamətləri üzrə layihələrin qəbulu. Layihələr 2 mərhələdə qiymətləndirilir. Birinci mərhələdə 15 iş günü müddətində müsabiqəyə təqdim olunan layihələrin ilkin ekspertizası aparılır. İkinci mərhələdə isə ilkin ekspertiza mərhələsindən keçmiş layihələr 20 iş günü müddətində müstəqil ekspertlər tərəfindən kompleks ekspertizadan keçirilir. Kompleks ekspertizanın nəticəsində müsbət rəy almış layihələr yekun qərarın qəbul edilməsi üçün Fondun Müşahidə Şurasına təqdim edilir. Qeyd edək ki, qrant müsabiqəsi çərçivəsində layihələrin qəbulu iyulun 1-dən sentyabrın 1-dək davam edib. Fondun əsas məqsədi İKT sahəsində dövlət siyasətinin həyata keçirilməsinə yardım etmək, innovativ sahibkarlıq fəaliyyətini dəstəkləmək, intellektual biznes, innovasiya və elmi tədqiqat layihələrini stimullaşdırmaq, müasir infrastrukturun inkişafına təkan vermək, kiçik və orta sahibkarlıq subyektlərinə maliyyə dəstəyi göstərmək, bu sahəyə yerli və xarici investisiyaları cəlb etməkdən ibarətdir.
MDB ölkələri
arasında ilk dəfə Azərbaycanda sabit telefon şəbəkəsi
tam elektronlaşdırılıb
Qeyd edək ki, Azərbaycan Respublikasında İKT-nin inkişaf etdirilməsi üçün görülən işlər nəticəsində ölkənin ümumdünya elektron məkanına daha sürətli inteqrasiyası, sosial və iqtisadi fəaliyyətin yeni formalarının (e-hökumət, e-ticarət, distant təhsil və s.) təşəkkül tapması, informasiya və bilik bazarının yaradılması, iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrində səmərəliliyin artırılması, məhsul və xidmətlərin keyfiyyətinin yüksəldilməsi istiqamətində mühüm addımlar atılıb. Dövlətin xüsusi diqqətində olan bu sahənin ölkə iqtisadiyyatının gələcək inkişafı üçün prioritetlərdən olduğu bəyan edilib və Prezidentin 2013-cü ildə imzaladığı sərəncamla 2013-cü il Azərbaycan Respublikasında “İnformasiya-kommunikasiya texnologiyaları ili” elan edilmişdi. Ötən illər ərzində sahə üzrə inkişafı təmin etmək üçün müvafiq hüquqi baza yaradılıb, bir çox vacib qanunlar və digər normativ hüquqi aktlar qəbul olunub. 2005-ci və 2010-cu illərdə Prezidentin müvafiq sərəncamları ilə təsdiq edilmiş rabitə və informasiya texnologiyalarının inkişafı üzrə dövlət proqramları, həmçinin Nazirlər Kabinetinin sərəncamı ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında 2010-2011-ci illərdə “Elektron hökumət”in formalaşdırılması üzrə Fəaliyyət Proqramı” İKT-nin inkişafı ilə bağlı əməli tədbirlərin həyata keçirilməsini təmin edib. Bu hüquqi aktlar ölkəmizdə İKT-nin inkişafı üçün yeni imkanlar açmaqla yanaşı, sahə üzrə azad bazar və sağlam rəqabət prinsiplərinin gözlənilməsinə, vətəndaşların və dövlət orqanlarının İKT-dən geniş istifadə etməsinə şərait yaradıb. MDB ölkələri arasında ilk dəfə Azərbaycan Respublikasında sabit telefon şəbəkəsi tam elektronlaşdırılıb və ölkənin bütün yaşayış məntəqələri telefonlaşdırılıb. Respublikanın bütün rayon mərkəzləri magistral fiber-optik telekommunikasiya şəbəkəsinə qoşulub. Mobil şəbəkə genişləndirilib. Respublikada mövcud olan üç mobil operator tərəfindən müasir 3G xidmətləri göstərilir. 2012-ci ildən ölkəmizdə 4G texnologiyasının da tətbiqinə başlanılıb. Azərbaycan əhalisinin 70 faizindən çoxu internet istifadəçisidir. 2013-cü il fevralın 8-də Azərbaycan Respublikasının ilk telekommunikasiya peyki “Azerspace-1” orbitə çıxarılıb ki, bu da ölkəmizin müstəqillik dövründə əldə etdiyi ən yüksək texniki nailiyyətlərdəndir. Avropa, Yaxın Şərq, Orta Asiya və Afrika ölkələrinə telekommunikasiya, internet, televiziya-radio yayımı xidmətləri göstərməyə imkan verən peykin kommersiya istismarına davam edir və proses yaradılmış infrastruktur vasitəsilə azərbaycanlı mütəxəssislər tərəfindən idarə olunur.
Dövlət
orqanları tərəfindən müxtəlif elektron
xidmətlər göstərilir
Azərbaycanda kompüter və elektron avadanlıqlarının, proqram məhsullarının istehsalı ildən-ilə artır. Son illər ərzində ölkənin informasiya texnologiyaları sektoru təqribən 2 dəfə genişlənib və orta illik artım tempi 17% təşkil edib. Ölkədə “elektron hökumət”in formalaşdırılmasına ciddi diqqət yetirilir və məmur-vətəndaş münasibətlərinin İT vasitələrindən istifadə etməklə sadələşdirilməsi, şəffaflaşdırılması bürokratik əngəllərin qarşısının alınmasına xidmət edir. Ölkədə ”elektron hökumət”in zəruri infrastrukturları yaradılıb. “Elektron hökumət” portalı artıq fəaliyyət göstərir, dövlət orqanlarının informasiya sistemləri arasında xüsusi infrastruktur vasitəsilə informasiya mübadiləsi aparılır, elektron imzanın istifadəsi üçün infrastruktur və sertifikat xidmətləri mərkəzləri yaradılıb. Nəticədə e-imzanın tətbiqi genişlənir, dövlət orqanları tərəfindən müxtəlif elektron xidmətlər göstərilir. Hazırda “Elektron hökumət” portalına qoşulmuş dövlət qurumlarının elektron xidmətləri “bir pəncərə” prinsipi əsasında əhaliyə təqdim edilir.
“ASAN xidmət” yenilikdir, şəffaflıqdır, mədəniyyətdir
Qeyd edilənlərlə yanaşı, vətəndaşlara
xidmətlərin daha keyfiyyətli, rahat, vahid məkandan və
müasir innovasiyaları tətbiq etməklə
həyata keçirilməsi, dövlət orqanlarının informasiya bazalarının
qarşılıqlı inteqrasiyası, elektron
xidmətlərin təşkili prosesinin
sürətləndirilməsi, bu sahədə idarəetmə sisteminin təkmilləşdirilməsi
məqsədi ilə Prezident yanında Vətəndaşlara
Xidmət və Sosial İnnovasiyalar
üzrə Dövlət Agentliyi və onun tabeliyində “ASAN xidmət” mərkəzləri
yaradılıb ki, bu da qısa müddətdə özünü
müsbət təcrübə kimi doğruldub. Bir neçə
gün əvvəl Masallıya səfəri
çərçivəsində Vətəndaşlara Xidmət
və Sosial İnnovasiyalar
üzrə Dövlət Agentliyinin “ASAN həyat”
kompleksinin açılışında iştirak edən dövlət
başçısı qeyd edib ki, “ASAN xidmət” Azərbaycan
məhsuludur, Azərbaycan ixtirasıdır: “Biz fəxr edirik ki, dünya miqyasında analoqu olmayan intellektual məhsul artıq Azərbaycanın
müəllifliyi ilə dünyaya təqdim
olunur. Artıq bəzi ölkələr bizim təcrübəmizi öyrənməyə
çalışırlar, müxtəlif formatda
əməkdaşlıq aparılır. Bu
onu göstərir ki, doğrudan da bizim təşəbbüsümüz çox böyük və
geniş nəticə hasil
edib və bunun çox gözəl ictimai
rezonansı da var. İnsanlar da bu xidməti çox bəyənirlər.
Bəyənmə əmsalı 98 faizdir. Bu illər ərzində 3 milyon
500 min insan mərkəzlərə
müraciət etmişdir. Müraciətlərin
ümumi sayı isə 11 milyon
300 mindir. Artıq 11-ci mərkəz fəaliyyətə
başlayır. Bu gün
burada göstərilən təqdimatlarda
növbəti mərkəzlərin inşası nəzərdə
tutulur, gələn il
biz digər bölgələrdə 4 mərkəzin
tikintisinə start verəcəyik. Beləliklə,
bizim məqsədimiz təmin edilir. Məqsədimiz də ondan
ibarətdir ki, bütün
bölgələrdə, hər bir yerdə
insanlar ictimai xidmətlər
sahəsində müasir xidmətlə təmin
olunsunlar. “ASAN xidmət” yenilikdir, şəffaflıqdır, mədəniyyətdir.
Əslində, cəmiyyətdə “ASAN xidmət”in mövcudluğu yeni bir davranış qaydalarını ortaya qoyur. Çünki
hamımız yaxşı bilirik ki, əvvəlki illərdə hansısa bir arayışı, sənədi almaq üçün insanlar, bəlkə də, həftələrlə
əziyyət çəkirdilər. İndi
isə rahat, mədəni, şəffaf
şəkildə, heç bir qanunsuz tələb irəli
sürülmədən vətəndaşlar gəlirlər, burada onlara gözəl
xidmət göstərilir və onlar bu xidmətdən məmnun qalırlar”.
A.Miriyev
Palitra.-2016.-8 sentyabr.-S.11.