Rəqabətədavamlı və ixracyönlü İKT sənayesi
qurulmalıdır
Cəmiyyətdə
İKT-nin inkişafından bəhrələnmə
imkanının genişləndirilməsi üçün,
ilk növbədə əhalinin İKT
üzrə biliklərinin artırılması vacibdir
Yaxın 4 ildə qlobal informasiya texnologiyaları bazarının həcmi 12,5 faiz yüksələcək
“International Data Corporation” (IDC) analitiklərinin proqnozuna əsasən, yaxın 4 ildə qlobal informasiya texnologiyaları bazarının həcmi 12,5 faiz yüksələcək. IDC-in rəsmi saytına istinadən xəbər verir ki, cari il informasiya texnologıyaları üzrə məhsul və xidmətlərinin satış həcmi təxminən 2,4 trilyon ABŞ dolları həcmində olacaq və 2020-ci ildə bu göstərici 2,7 trilyon ABŞ dolları təşkil edəcək. Beləliklə, ekspertlər bu bazarın orta illik artım sürətini 3,3 faiz həcmində qiymətləndirirlər. Layihə çərçivəsində təqdim etdiyimiz yazıda İKT sahəsində görülən işlərə toxunacağıq.
Qeyd edək ki, bu il dünya üzrə maliyyə xidmətləri və istehsal sektoru kimi böyük sahələrdə də informasiya texnologıyaları üzrə xərclərin sürətlə artımı proqnozlaşdırılır. Mütəxəssislərin qiymətləndirməsinə əsasən, telekommunikasiya sahəsində xərclərin həcmi ötən illərlə müqayisədə tədricən artacaq. Yaxın 4 ildə informasiya texnologiyaları üzrə həllərinin satış həcminin 33 faizi bank və telekommunikasiya sektorunun payına düşəcək. Ötən ildə qlobal informasiya texnologıyaları üzrə xərclərin 25 faizi istehlak alış-verişinin payına düşüb. Ancaq istifadəçilər kompüter, planşet və mobil telefon alışına daha az pul xərcləyirlər ki, bu da informasiya texnologiyaları sahəsinə təsir edəcək. Qlobal planşet bazarının sonrakı artımı daha çox korporativ sektordan asılı olacaq. Səhiyyə sahəsində də informasiya texnologıyaları xərcləri sürətlə artacaq. Belə ki, 2015- 2020-ci illərdə bu sahədə ildə orta hesabla 5,7 faiz artım gözlənilir.
Ölkəmizin BMT-nin “Elektron Hökumətin İnkişaf İndeksi” üzrə hesabatında mövqeyi 12 pillə yüksəlib
Azərbaycanda İKT-nin
inkişafı istiqamətində xeyli iş görülür. Bu işlərin
nəticəsidir ki, ölkəmiz Birləşmiş
Millətlər Təşkilatının (BMT) ənənəvi
olaraq hər iki ildən
bir nəşr etdiyi “E-Government Survey 2016”
adlı hesabatında əvvəlki mövqeyini
12 pillə artıraraq 68-ci yerdən 56-cı yerə yüksəlib.
Hesabatın builki nəşrində “Elektron Hökumətin İnkişaf
İndeksi” və “Elektron-İştirak
İndeksi” üzrə BMT-nin
193 üzv ölkəsinin reytinqi
müəyyənləşdirilib. Hesabatda
“Elektron Hökumətin İnkişaf
İndeksi” üzrə ölkələr
ümumilikdə topladığı xala
görə 4 qrup üzrə təsnifləşdirilib
(çox yüksək, yüksək, orta, zəif). Sevindirici
haldır ki, “Elektron
Hökumət İnkişaf İndeksi” (EGDI) üzrə Azərbaycan əvvəlki
hesabatdakı kimi “Yüksək” EGDI
ölkələr qrupuna daxil
edilib. EGDI qrupunda dünya ölkələri arasında Birləşmiş
Krallıq liderlik edir.
Qeyd edək ki, əvvəlki
hesabatda liderlik edən
Koreya hazırkı hesabatda
3-cü yerdə mövqe tutub.
“Elektron Hökumət İnkişaf
İndeksi” üzrə 2-ci yerin
sahibi Avstraliya olub. Reytinq cədvəlində
xeyli irəliləyən ölkəmiz MDB
regionunda əvvəlki hesabatdakı 7-ci
mövqeyindən 4-cü mövqeyə yüksəlib. Məlumat
üçün bildirək ki, “Elektron Hökumət İnkişaf İndeksi”nin hesablanması zamanı 3 komponent
əsas götürülür: onlayn xidmət sub-indeksi, telekommunikasiya inrfastrukturu sub-indeksi və insan
kapitalı sub-indeksi. BMT-nin hesabatında göstərilən
ikinci əsas indeksi “Elektron-İştirak
İndeksi” (E-Participation)dir.
Azərbaycan bu göstəriciyə görə
dünya ölkələri
arasında 30 pillə
irəliləyərək 77-ci yerdən 47-ci yerə yüksəlib. Ölkəmiz həm də
bu göstərici üzrə MDB dövlətləri
arasında əvvəlki
7-ci yerindən 2-ci yerə
yüksəlmiş olub.
Həmçinin məcmuədə “Elektron-İştirak İndeksi”
üzrə ən yaxşı performans göstərən top 50 ölkə
arasında Azərbaycanın
adı qeyd edilib. Bu indeks
üzrə meyarlar e-informasiya, e-məsləhət,
e-qərarvermə alt göstəriciləri
əsasında hesablanır.
Qeyd edək ki, hesabatın
müvafiq qiymətləndirməsində
“Elektron-İştirak İndeksi”
üzrə dünya ölkələri arasında
Birləşmiş Krallıq
liderlik edir. Digər 2-ci yer iki ölkə
- Yaponiya və Avstraliya arasında bölüşür. Əvvəlki hesabatda birinci olan Koreya isə
bu dəfə 4-cü
yerdə qərarlaşıb.
İnformasiya və İKT-dən
təhlükəsiz istifadə
mədəniyyəti yüksəldilməlidir
Qeyd edək
ki, əldə olunmuş bu inkişafdan irəli gələrək, yaradılmış
infrastrukturların, informasiya
sistemlərinin, toplanılmış
məlumatların mühafizəsinin
təşkili, həmçinin
bu imkanlardan vətəndaşların və
digər istifadəçilərin
sərbəst istifadəsinə
şərait yaradılması
baxımından informasiya
təhlükəsizliyi məsələləri
vacib əhəmiyyət
kəsb edir və daim diqqət
mərkəzində saxlanılır. Görülən işlərin davamlılığının
təmin edilməsi və milli potensialın
gücləndirilməsi üçün
İKT sahəsi üzrə
yüksəkixtisaslı kadr
hazırlığı genişlənir.
Elə bu amil nəzərə
alınaraq Prezidentin sərəncamı ilə
təsdiq edilmiş
“2007-2015-ci illərdə Azərbaycan
gənclərinin xarici
ölkələrdə təhsili
üzrə Dövlət
Proqramı”nda İKT sahəsində
yüksəkixtisaslı kadrların
hazırlanması prioritet
istiqamət hesab edilmişdi. İnternetdən geniş istifadə milli kontentin inkişafını şərtləndirmiş,
dövlət orqanlarının,
çoxsaylı hüquqi
və fiziki şəxslərin, ictimai
təşkilatların saytları
yaradılmışdır. Sosial şəbəkələrdən, digər sosial media vasitələrindən istifadə
geniş vüsət almış, ölkəmizin
tarixinə, mədəniyyətinə,
təhsilinə və
digər sosial sahələrinə aid müxtəlif
informasiya ehtiyatlarının
sayı xeyli artmışdır. Cəmiyyətdə İKT-nin inkişafından bəhrələnmə imkanının
genişləndirilməsi üçün,
ilk növbədə əhalinin
İKT üzrə biliklərinin
artırılması, görülən
işlər və mövcud imkanlar barədə vətəndaşların
məlumatlandırılması, həmçinin informasiyanın
əlçatanlığına şərait yaradan ictimai mərkəzlərin
fəaliyyəti və
güzəştli şərtlərlə
kompüterlərin əldə
edilməsi imkanı yaradılıb. Regionlarda müntəzəm
olaraq İKT üzrə
müxtəlif təlim
kursları, seminarlar keçirilir. Ümumiyyətlə, ölkənin davamlı inkişafının təmin
edilməsi üçün
İKT-nin prioritet sahə kimi inkişafı vacibdir.
Cəmiyyətin İKT-nin
məhsul və xidmətlərinə artan
tələbatı təmin
olunmalı, iqtisadiyyatın
real sektorlarında və
bütövlükdə cəmiyyətdə
İKT-dən istifadə
genişləndirilməli, İKT sahəsində rəqabətqabiliyyətli,
ixracyönlü və
innovativ iqtisadi potensial gücləndirilməli,
“elektron hökumət”in
nüfuz dairəsi genişləndirilməli, göstərilən
elektron xidmətlərin
keyfiyyəti, əhatə
dairəsi artırılmalı,
dövlət idarəçiliyinin
bütün səviyyələrində
və yerli özünüidarəetmə orqanlarında
İKT-nin tətbiqi genişləndirilməlidir. Eyni
zamanda milli-mədəni
irsin qorunması, təhsil, səhiyyə, mədəniyyət sahələri
üzrə geniş istifadə üçün
təyin edilmiş elektron resurslar inkişaf etdirilməli, informasiya təhlükəsizliyi
üzrə ümummilli
hazırlığın və
maarifləndirmənin səviyyəsi,
əhalinin, dövlət
qulluqçularının və
dövlət müəssisələrində
çalışan işçilərin
İKT üzrə ümumi
bilik səviyyəsi artırılmalıdır. Ölkədə
informasiya cəmiyyətinin
bərqərar olması,
onun yaratdığı
imkanlardan vətəndaşların,
cəmiyyətin, dövlətin
inkişafı üçün
səmərəli istifadə
edilməsi, ölkənin
davamlı və dayanıqlı tərəqqisi,
İKT-nin dövlət
idarəçiliyində hərtərəfli
tətbiqi, habelə sosial-iqtisadi və mədəni sahələrin
inkişafına təkan
verən iqtisadi sektor kimi inkişafı
zəruridir. Bu məqsədə
çatmaq üçün
informasiya və telekommunikasiya infrastrukturunun
artan tələbatı
təmin edəcək
səviyyədə müasirləşdirilməsi,
keyfiyyətli xidmətlərin
təqdim olunması, əhalinin, biznes qurumlarının və ümumilikdə cəmiyyətin
informasiya və texnologiyalardan istifadə imkanlarının genişləndirilməsi,
əhaliyə təhsil,
səhiyyə, sosial müdafiə və digər sosial sahələr üzrə göstərilən xidmətlərin
keyfiyyətinin yüksəldilməsi,
ixracyönlü İKT sənayesinin
qurulması, İKT-ni
geniş tətbiq etməklə, ənənəvi
iqtisadiyyatdan yeni tipli iqtisadiyyata - biliklər iqtisadiyyatına
keçidin təmin olunması, informasiya cəmiyyəti mühitində
xalqın tarixi, ədəbi və mədəni irsinin qorunub saxlanılması və geniş təbliği vacibdir. Bununla yanaşı, informasiya və telekommunikasiya texnologiyaları
sahəsində yüksək
səviyyəli elmi və ixtisaslı kadrların hazırlanması,
hər bir vətəndaş üçün
İKT üzrə təhsil
və təlim almaq imkanı yaratmaqla, informasiya və İKT-dən təhlükəsiz istifadə
mədəniyyətinin yüksəldilməsi,
dünya informasiya məkanında Azərbaycan
Respublikasının milli
maraqlarının qorunması,
cəmiyyətdə İKT-dən qanuni və təhlükəsiz
istifadə edilməsi,
müasir texnologiyalara
etimadın yüksəldilməsi
məqsədi ilə informasiya təhlükəsizliyi
sisteminin inkişaf etdirilməsi, regional və
beynəlxalq informasiya
məkanına inteqrasiyanın
genişləndirilməsi kimi
məsələlər nəzərə
alınmalıdır.
A.Miriyev
Palitra.-2016.-10 sentyabr.-S.11.