“Referendum xalqın iradəsinin birbaşa təzahürüdür“
Eldar Mirzəliyev: "Konstitusiyada
yaş senzi ilə əlaqədar dəyişikliklərdə seçmək
və seçilmək
hüququnun yaş həddi baxımından eyniləşdirilməsi gənclərə
verilən önəmin
nümunəsidir"
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına
əlavə və dəyişikliklərin edilməsi
ilə bağlı sentyabrın 26-da referendumun
keçirilməsi gənclər
tərəfindən də
alqışla qarşılanıb. Elə müsahibimiz
gənc ictimai fəal, Bakı şəhər Suraxanı
rayon Qaraçuxur Bələdiyyəsi
Yerli Büdcə Məsələləri Daimi
Komissiyanın sədr
müavini Eldar Mirzəliyev də qəzetimizə müsahibəsində
bu haqda danışıb.
-26 sentyabrda referendumun keçirilməsi
hansı zərurətdən
irəli gəlib?
-Hər birimizə məlumdur ki, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyevin 26 iyul
2016-cı il tarixli sərəncamına
əsasən 26 sentyabr
2016-cı il ümumxalq
səsverməsi (referendum) günü
kimi təyin edilib.
İlk olaraq qeyd edim ki,
referendum xalqın iradəsinin
birbaşa təzahürüdür. Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyası Azərbaycan
xalqına referendum yolu
ilə öz suveren hüququnu reallaşdırmaq imkanı
verir, həmçinin
xalq referendum yolu ilə dövlət və cəmiyyət üçün çox zəruri, taleyüklü məsələləri həll
edir. Bu səbəbdən
də bu gün hər birimiz üçün məsuliyyətli bir gündür.
Müstəqilliyimizi bərpa etdikdən sonra yeni Konstitusiya layihəsi üzərində
ciddi iş başlandı. 1994-cü ildə ulu öndər
Heydər Əliyevin sədrliyi ilə Konstitusiya komissiyası fəaliyyətə başladı
və layihə 1995-ci
ildə ümumxalq müzakirəsinə verildi.
1995-ci il noyabrın 12-də ümumxalq
referendumu ilə Azərbaycanın Respublikasının
ilk Konstitusiyası qəbul
olundu.
Təcrübəli dövlət qurucusu,
ulu öndər Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan dövlətinin
müstəqilliyinin, suverenliyinin
və ərazi bütövlüyünün müdafiəsinə,
qanunların aliliyinə,
ədalətli iqtisadi
və sosial qaydalara uyğun layiqli həyat səviyyəsinə, ümumbəşəri
dəyərlərə sadiq
olaraq bütün dünya xalqları ilə dostluq, sülh və əmin-amanlıq şəraitində
yaşamağa, insan hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinə
təminat verən konstitusiya hazırlandı.
Konstitutsiyamız bütün demokratik
dəyər və prinsipləri özündə
əks etdirir.
Müasir demokratik, hüquqi və dünyəvi dövlət quruculuğu yolunda konstitusiyaya iki dəfə-24 avqust
2002-ci ildə və
18 mart 2009-cu ildə əlavə
və dəyişikliklər
edilib. Yenidən belə bir zərurətin
yarandığını nəzərə
alan Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
İlham Əliyev 26 iyun 2016-cı il tarixində “Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında
dəyişikliklər edilməsi
məqsədi ilə ümumxalq səsverməsi
(referendum) keçirilməsi haqqında” sərəncam
imzalayıb.
Yeni təklif
edilən Referendum Aktında
Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasının 23 maddəsində
dəyişiklik edilməsi,
eyni zamanda 6 maddənin əlavə edilməsi nəzərdə
tutulur.
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası
ölkəmizin demokratik
yolla inkişafına ən başlıca təminatdır. Bu səbəbdən
dəyişikliklərdə, əsasən, insan hüquq və azadlıqlarının qorunmasının
gücləndirilməsi və
dövlət idarəetməsinin
təkmilləşdirilməsi nəzərdə tutulub.
Ümumilikdə bütün əlavə
və dəyişikliklər
ölkədə baş
vermiş əsaslı
dəyişikliklərdən irəli gəlir.
-Bəziləri
Konstitusiyaya ediləcək
əlavə və dəyişikliklərin zəruriliyini,
eləcə də mahiyyətini anlamadan bu haqda lüzumsuz
fikirlər söyləyirlər. Bu haqda sizin fikriniz nədir?
-Yeni təklif edilən Referendum Aktı barədə siyasətçilər,
millət vəkilləri,
ekspertlər müxtəlif
fikirlər söyləyiblər.
Fikir ayrılığı olan
əlavə və dəyişikliklərin bəziləri
barədə fikir söyləmək istərdim.
İlk olaraq, bəziləri 58-ci maddəyə
olan əlavə və dəyişikliklərin
insan hüquqlarının
məhdudlaşdırdığını
söyləyir. Lakin bu dəyişiklik Avropa İnsan Hüquqları Konvensiyasına
tam uyğundur və konvensiyanın insanlara birləşmək hüququ
verən 11-ci maddəsinin
2-ci bəndində milli
təhlükəsizlik və
ictimai asayiş maraqları naminə, iğtişaşın və
cinayətin qarşısını
almaq üçün,
sağlamlığın və
mənəviyyatın qorunması
üçün və
ya digər şəxslərin hüquq
və azadlıqlarının
müdafiəsi üçün
qanunla nəzərdə
tutulmuş və demokratik cəmiyyətdə
zəruri olan məhdudlaşdırmaların qoyulması
barədə geniş
yazılmışdı. Bu səbəbdən burada hər hansı insan hüquqlarının
məhdudlaşdırılmasından söz gedə bilməz.
85-ci,
100-cü və 126-cı maddələrə
yaş senzi ilə əlaqədar dəyişikliklərdə seçmək
və seçilmək
hüququnun yaş həddi baxımından eyniləşdirilməsi, yəni
18 yaş həddinə
çatdırılması vətəndaşların konstitusion
seçilmək hüququnun
demokratik təminatının
və gənclərə
verilən önəmin
nümunəsidir. Bu da gənclər və xalqımız tərəfindən müsbət
qarşılanır.
98-ci maddəyə edilən yeni əlavəyə gəldikdə isə parlamentin ölkə rəhbəri tərəfindən
buraxılması prosedurları
bir çox Avropa ölkələri - Almaniya, Fransa, İtaliya, İrlandiya, Rumıniya, Ukrayna, Gürcüstanda, həmçinin
MDB ölkələri - Rusiya,
Moldova, Qazaxıstan, Qırğızıstanda
da mövcuddur.
101-ci maddənin I hissəsinə
edilən dəyişikliklə
Prezidentin səlahiyyət
müddətinin 5 ildən
7 ilə dəyişdirilməsi
isə dünya təcrübəsində rast
gəlinən bir məqamdır. Misal olaraq İsrail,
İrlandiya və İtaliyanı göstərmək
olar. Bu isə
səlahiyyət müddəti
zamanı dövlət
başçısının inkişaf planının effektivliyini artırır.
Konstitutsiyaya yeni əlavə edilən 103-cü, 106-cı, 108-ci və 110-cu maddələrlə
vitse-prezidentlər institutunun
təsis edilməsi məsələsi gündəmə
gəlibdir. Bu təcrübəyə
bir çox dünya ölkələrində
rast gəlmək olar. Vitse-prezidentlər institutu 1789-cu ildən
ABŞ-da, Avropa ölkələrindən İsveçrə
və Bolqarıstanda,
daha çox Latın Amerikası və Afrika ölkələrində tətbiq
olunur. Dövlət idarəetməsinin təkmilləşdirilməsi üçün
biz də bu təcrübədən yararlana
bilərik.
İnanıram ki, daima Prezident İlham Əliyevi dəstəkləyən
Azərbaycan xalqı
26 sentyabr 2016-cı il tarixində keçiriləcək referendumda
“Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında dəyişikliklər
edilməsi haqqında”
Referendum Aktına “HƏ” deyəcək.
Fuad Hüseynzadə
Palitra.-2016.-15 sentyabr.-S.7.