Azərbaycan yeni mərhələnin
başlanğıcında
Prezidentin iradəsi bütün
növ islahatların sürətlənəcəyini
göstərir
Azərbaycan bu durumu 8 il
gecikdirə bildi. Dünyanın
2008-ci ildən tanıdığı böhranı biz indi - 2016-cı ildə
hiss etməyə başlamışıq.
Əslində, indi baş
verənləri də tam mənasıyla böhran deyil, böhran ərəfəsi adlandırmaq daha doğru olar. İndiki məqamda
dövlətin, özəl sektorun, hətta
sadə vətəndaşın da bütün cəhdi bu prosesin böhrana keçməsinin
qarşısını almaqdan ibarət
olmalıdır...
Məsələnin
həlli üçün ilk
mərhələdə görülməli olan
iş ajiotaj
yaranmasına imkan verməmək, baş verənlərin dünyada
olanlarla düz mütənasib,
əlaqəli olduğunu cəmiyyətə
izah etməkdir. Bu mərhələdə
psixoloji böhranın yaranmamasının
ilk çarəsi cəmiyyəti
görülən işlər barədə mütəmadi məlumatlandırmaqdır...
Əvvəla, ondan başlayaq ki, Azərbaycanda baş verənlər dünyadakı qlobal iqtisadi proseslərlə düz mütənasibdir. Yəni Azərbaycan beynəlxalq birliyə tam inteqrasiya olunmuş ölkə kimi dünyanın bir parçasıdır. Ölkə olaraq dünya ilə siyasi və iqtisadi bağlarını qoparmayıb, ona görə də qlobal məkanda baş verənlərin Azərbaycana da təsir etməsi tam təbiidir. Dövlət mənfi təzahürlərin ölkəyə daha gec çatması üçün profilaktik tədbirlər görə bilərdi və görüb. Elə bu tədbirlər nəticəsində qlobal məkanda başlamış iqtisadi və maliyyə böhranının Azərbaycana toxunmasını düz 8 il gecikdirə bildi. Cahanda gedən neft mübarizələri, nüfuz davaları, iqtisadi hökmranlığa nail olmaq üçün aparılan müharibələrdən ölkənin tamamilə bixəbər yaşaması və ya yan keçməsi mümkünsüzdü. Qısası, ölkənin qlobal böhrandan kənarda qalması bütün düsturlarla mümkün deyildi.
İndiki halda mümkün olan isə bu prosesdən daha az ağrı ilə çıxa bilmək, dayanmadan tədbirlər həyata keçirmək, cəmiyyəti baş verənlərin gerçək mahiyyəti ilə bağlı mütəmadi məlumatlandırmaqdır.
Dövlət öz işini görür. Lisenziyaların ləğv edilməsi, gömrük sektorunda islahatların sürətləndirilməsi, sahibkarlıq müəssisələrində qanunsuz yoxlamalar keçirən struktur rəhbərlərinin ciddi cəzalandırılması, bu tip yoxlamalara iki il müddətinə moratorium qoyulması, un və un məmulatlarının satışı və istehsalının Əlavə Dəyər Vergisindən azad edilməsi, süni qiymət artımı ilə bağlı mübarizə mexanizmlərinin işə salınması vəziyyətdən çıxmaq üçün atılmış ilk praktik addımlardır. Bu addımlar artıq özünün ilkin müsbət nəticəsini də verib, bazarlarda, marketlərdə xeyli ucuzlaşma olub. Ucuzlaşma prosesi tətbiq edilən iqtisadi mexanizmlərin nəticəsi olaraq davamlı xarakter daşımaqdadır.
Əhəmiyyətli məqam odur ki, dövlət bu vəziyyətdən çıxmaqla yanaşı özəl sektorun inkişafını stimullaşdıran addımlar atır. Əslində beynəlxalq təcrübədə belə məqamlarda dövlətin öz rezervlərindən istifadə etməsi kimi təcrübələr mövcuddur. Böhran məqamlarında həmin təcrübələrdən inkişaf etmiş Avropa ölkələrində belə istifadə olunub. Məsələn, taxılın strateji məhsul olaraq, tamamilə dövlətin inhisarına alınması, yaxud qida təhlükəsizliyini təmin etmək üçün zəruri ərzaq mallarının dövlət nəzarətində istehsal və satışı, ya da istehlak mallarının qiymətinin böhrandan əvvəlki həddə dondurulması kimi mexanizmlər var.
Azərbaycan dövlətinin də bu mexanizmləri tətbiq etmək üçün kifayət qədər güclü resursları mövcuddur. Məsələn, dövlət bir neçə il əvvəl Taxıl Fondu yaradıb və həmin fondda ölkənin ehtiyatları üçün kifayət qədər taxıl toplanılıb. Bu faktı bir neçə gün öncə Dövlət Taxıl Fondunun rəhbəri də təsdiqləyib. Unun qiymətinin bahalaşmasının qarşısını almaq üçün dövlət ya ehtiyat taxıl rezervlərindən istifadə edə, ya bu məhsulları ƏDV-dən azad edə bilərdi. Dövlət bu rezervdən istifadə etməklə qiyməti endirmək yolunu seçmədi, sahibkarlığın inkişafı və özəl sektorun yaşaması üçün bu məhsulları əlavə dəyər vergisindən azad etdi. Nəticədə bu gün etibarilə regionun ən ucuz un satılan ölkəsi Azərbaycandır.
Eynilə Dövlət Neft Fondunda kifayət qədər ehtiyat var. Yaddan çıxarmayaq ki, dövlətin aktivləri təkcə valyuta ehtiyatları formasında deyil. Ölkənin qızıl ehtiyatı, xarici ölkələrdəki aktivləri və əmlak aktivləri var. Dövlət böhran anlarında bu rezervlərdən dərhal yararlana bilər.
Görülən işlər bununla yekunlaşmır. Azərbaycanın xarici siyasət kursundakı son addımları, həmçinin ölkənin daha geniş sərmayə cəlb etməsinə, aşağı faizli kreditlər almasına da yardımçı ola biləcək.
Üstəlik, proses təkcə Azərbaycanda
baş vermir. Hazırda qonşu ölkələrdə
gedən proseslər də həmin ölkələrin valyutalarının
dəyərdən düşməsinə
səbəb olur.
Deməli, orada baş
verən sürətli
ucuzlaşma Azərbaycan
bazarlarına da təsir edəcək.
Sahibkar ucuz qiymətə aldığı məhsulu
burda da öz xərclərini üstünə gəlməklə
indikindən ucuz qiymətə satacaq (əlbəttə, belə
məqamda süni qiymət artımına yol verilməməsi zəruridir). Eyni zamanda
son devalvasiyadan, üzən
məzənnəyə keçiddən
sonra yaranan panik durum da keçəcək. Cəmiyyətdə, insanların həyat tərzində əvvəlki
stabilləşmə bərpa
olunacaq. Necə deyərlər,
zaman öz işini görəcək.
Bütün bunların baş verməsi üçün
şəffaflığın təmin edilməsi, bürokratik əngəllərin
tamamilə aradan qaldırılması ilə
bağlı addımların
ardıcıl xarakter almasına ehtiyac var. Bu vacib amili Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev bütün çıxışlarında qeyd
edir. Aparılan islahatlar onu
deməyə əsas verir ki, bu
prosesin davam etməsi üçün
siyasi iradə var. Deməli, vəziyyətdən
çıxmaq, həm
də ölkəni keyfiyyətcə yeni bir mərhələyə
çıxarmaq, inkişaf
etdirmək üçün
yaxşı fürsətlər
yaranıb.
Gələn informasiyalar və atılan addımlar dövlətin planının
indiki halda vəziyyətdən çıxmaqdan
daha çox inkişafa, ölkədə
liberal mühitin artırılmasına
yönəldiyini deməyə
əsas verir. Burada diqqət
etməli əsas və müsbət məqam odur ki, Azərbaycan bütün inkişaf strategiyasını yalnız
daxili resurslarına və öz gücünə əsaslanaraq
qurub. Heç bir halda, Ermənistan kimi ianə gözləmir, xarici borclara, yardımlara ümid bəsləmir.
Bəzi
"fəlakət çağırışçıları"nın sevinci əbəsdir. Azərbaycan fəlakət astanasında
deyil. Real vəziyyətin soyuq başla, qərəzsiz və təmkinli təhlili ölkədə
aclıq, qıtlıq,
sosial çöküş
yaşanmayacağını göstərir. Əksinə, ölkə keyfiyyətcə
yeni mərhələnin
başlanğıcındadır.
Azərbaycan Prezidentinin istər daxili, istərsə də xarici siyasət kursunda atdığı çevik
addımlar, cəmiyyətin
gözlədiyi qərarların
veriləcəyini, hər
şeyin daha yaxşı olacağını
söyləməyə əsas
verir.
Prezidentin iradəsi bütün növ islahatların sürətlənəcəyini göstərir.
Yalnız informasiya sahəsinin mütəxəssisi olaraq,
proseslərin cəmiyyətin
iştirakı ilə,
insanları məlumatlandıraraq
aparılmasının tərəfdarıyam. Çünki müasir cəmiyyətlər
idarəçilik prosesində
iştirak etmək, daim məlumatlanmaq istəyir. Prezident İlham Əliyev
dəfələrlə məhz
cəmiyyətin bu çağırışına cavab verib, ictimai
nəzarətin vacibliyini
xüsusi vurğulayıb.
İctimai nəzarət, vətəndaş
məsuliyyəti, prosesi
qabağa aparmaq üçün ən yaxşı immunitetdir.
Cəmiyyət proseslər barədə mütəmadi məlumatlanmalıdır. Rəsmilər, dövlət qurumları, sahibkarlar danışmalı,
informasiya resurslarında
ciddi müzakirələr
təşkil olunmalı,
sosial şəbəkələrin
monitorinqi artırılmalıdır.
İnkişafın hər birimizdən,
hər bir vətəndaşdan asılı
olduğunu mütləq
qəbul etməliyik.
Çünki "məndən ötdü"
mərhələsi bitib!
Vüsalə
Mahirqızı
"APA Holding"in rəhbəri
Palitra.-2016.-16 yanvar.-S.6.