Heç bir zaman ədəbiyyatsız
yaşamamışam
“Qələmsiz keçməyən ömür” rubrikasının növbəti qonağı gənc şairə Leyla Əsədullayevadır. Leyla xanım erkən yaşlarından bədii yaradıcılıqla məşğuldur. Bir neçə şeirləri gənc yaşlarından dövri mətbuatda işıqlandırılıb. Hal-hazırda bu sahədə fəaliyyətini davam etdirir. Bir neçə uğurlara imza atan gənc qələm dostumuza yaradıcılığında və gələcək həyatında uğurlar arzulayıram.
Əsədullayeva Leyla Mövludşah qızı 1993-cü ildə Bakı şəhərində anadan olub. Tibb Kollecinin məzunudur. Hal-hazırda Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin Rejissorluq fakültəsində təhsil alır. 3 ildən çoxdur ki, bədii yaradıcıllıqla məşğuldur. Şeirləri “Ulduz” jurnalında, “Kaspi” və “Oxu məni” qəzetlərində çap olunub. “Lent.az”, “Kulis.az”, “Sia.az” saytlarında mütəmadi olaraq şeirləri yayımlanır. Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin üzvüdür.
- Bir gənc şairə olaraq gənc şair dostlarınızın poetik dilindən razısız? Ədəbiyyata yeni gələn gənclərin yaradıcılığı sizi qane edirmi?
- İlk sualınızın bu qədər qəliz olacağını heç gözləmirdim. Düşünürdüm ki, ilk sualınız mənimlə bağlı olar. Amma şair dostlarımla bağlı oldu. Onu deyim ki, şair dostum çox azdır. Gənc şairlərin hamısı ilə dostluq etmirəm. Şair dostlarımın da poetik dilindən razıyam. Ona görə yox ki, onlar mənim dostlarımdır. Ona görə ki, onların şeirləri, həqiqətən, gözəldir. Heç kimi təqlid etmirlər. Şeirlərində öz nəfəsləri, öz üslubları aydın şəkildə seçilir.
Ədəbiyyata yeni gələn gənclərin yaradıcılığı isə tam olaraq məni qane etmir. Çünki onlar ədəbiyyatdan daha çox şöhrət arzusundadırlar. Şöhrət üzərində qurulan ədəbiyyat isə ədəbiyyat deyil. Ədəbiyyat daim öz üzərində işləməyi, gecə-gündüz çalışıb mütaliə etməyi, zəif yazıdan utanmağı tələb edir.
- Bu gün sosial şəbəkələr geniş oxucu auditoriyasına malikdir. Bir sözlə, ədəbiyyatımız kitabdan elektron kitaba keçib. Bunu necə qiymətləndirirsiz? Bu haqda fikirlərinizi bilmək istərdik.
- Burada mənfi olan heç nə görmürəm. Çünki yazar özü birbaşa olaraq öz əsərini geniş oxucu kütləsinə təqdim etmək imkanına malik olur və eyni zamanda özü birbaşa olaraq əsərə göstərilən mənfi və ya müsbət fikirlərlə tanış ola bilir. Əvvəllər yazar geniş oxucu kütləsinə təqdim olunmaq üçün mütləq kitab çıxarmalı idi. Bu isə müəyyən maddi xərclər tələb edirdi. Maddi imkanı zəif olan yazar çox zaman irəli çıxa bilmirdi. Bu gün isə bu kimi xərclərə ehtiyac yoxdur. Yazar sosial şəbəkə və elektron kitab vasitəsilə bir günə belə, bütün reytinqləri aşa, geniş oxucu auditoriyası qazana bilər. Təbii ki, professional oxucu kütləsi nəzərdə tutulur. Bəzi hallarda çox primitiv, adi şeirlər belə, sosial şəbəkələrdə yüksək reytinq toplayır. Lakin bu, şeirin mukəmməl olması anlamına gəlmir. Ola bilər ki, onu bəyənən insanların şeirdən anlayışı olmasın, sadəcə, yazara xoş olsun deyə, bəyənsinlər. Bu kimi hallar bu gün çoxdur. Lakin bu məni narahat etmir, çünki ədəbiyyatda son sözü zaman deyir. Yaxşı bir şeir və ya nəsr əsəri öz aktuallığını bütün dövrlərdə qızıl kimi qoruyur. Zəif bir əsər isə zamanın ağuşunda su kimi axıb gedir.
- Ədəbiyyata
gəlməyiniz və uğurlarınız haqqında söz
aça bilərdiz?
- Ədəbiyyata gəlməyim təsadüfi olmayıb. Hələ məktəbdə oxuduğum zaman məktəblilər arasında keçirilən ümummilli lider Heydər Əliyev inşa müsabiqəsinin qalibi olmuşam. Bu, təbii ki, mənim ədəbiyyata olan həvəsimdən, marağımdan irəli gəlirdi. Bu uğurumu tələbəlik illərimdə də, təkrarlaya bildim. Bakı şəhəri üzrə tələbələr arasında keçirilən Heydər Əliyev esse müsabiqəsinin qalibi oldum.
Hər zaman yaradıcılığıma tənqidi olaraq yanaşmışam. Yadımdadır, 2012-ci ildə “Mən azərbaycanlıyam”adlı Respublika şeir müsabiqəsi keçirilirdi. Qorxaraq öz şeirimi müsabiqəyə təqdim etdim. Nəticədə isə müsabiqənin qalibi oldum. Məhz bu uğurum mənə şeirlərimi geniş oxucu kütləsinə təqdim etməyə təkan verdi.
- Bəs ədəbiyyat
tarixinə marağınız varmı? Bu sahəyə aid yazılarınız olurmu?
- Əlbəttə ki, var. Ədəbiyyatı sevən hər
bir insan, onun tarixinə nəzər salmalı, ədəbiyyat
tarixini dərindən öyrənməlidir. Azərbaycan ədəbiyyatı
tarixini yaradıcılığa başladığım ilk
illərdə öyrənmişəm. İki il olar ki, dünya ədəbiyyatı tarixini
öyrənməkdəyəm. Demək olar ki,
dünya klassiklərinin bir çoxunu oxumuşam. Dünya ədəbiyyatını kifayət qədər
mənimsəmişəm. Hətta bu sahədə
tərcümələrim də var, lakin mükəmməlliyin
tərəfdarı olduğum üçün, hələ də
bu sahədə özümü tam hazır hiss etmirəm.
Dünya ədəbiyyatı tarixi bitib-tükənməyən
bir ümmana bənzəyir. Dərinliyinə
vardıqca daha çox oxumaq lazım olduğunu anlayırsan.
Təbii ki, kortəbii mütaliədən
söhbət getmir. Dünya ədəbiyyatını
sistemli şəkildə öyrənməyə
çalışmalısan. Bunun
üçün sistemli şəkildə mütaliəyə
üstünlük verirəm. Onu da qeyd edim
ki, ədəbiyyat kortəbiiliyi heç zaman sevmir. Ədəbiyyatı dövrləşdirmək və
bu dövrləri dərindən mənimsəmək kifayət
qədər zaman alır. Bəzən nəzərdə
tutduğundan xeyli artıq vaxt sərf etməli olursan, lakin
sırf ədəbiyyata sərf etdiyim zaman üçün
heç zaman təəssüflənməmişəm,
çünki ədəbiyyatı çox sevirəm. Hələ ki, ədəbiyyat tarixinə aid
yazılarım yoxdur. Düzdür,
günümüzdə ədəbiyyat tarixinə aid
yazılarla çox tez-tez qarşılaşıram, lakin bəzilərində
xeyli qüsurlar nəzərə çarpır. Bu da bəzi gənclərin öyrənmədən
yazı yazmağa həvəs göstərməsi ilə
bağlıdır. Mən isə
özümü həmin gənclərin sırasında
görmürəm. Ədəbiyyatı və
onun tarixini mükəmməl bilmədən o barədə
yazı yazmaqdansa, yazmamağı üstün tuturam. İnşallah, yaxın zamanlarda bu mövzuda məqalə
yazmağı düşünürəm. Ümid edirəm
ki, heç də pis alınmayacaq...
- Adətən, şeirlə
çıxış edən şairlər az
hallarda mətbuatda yazılarla görünürlər. Sizdə də bu belədirmi? Yoxsa
yazmaqla da məşğul olursuz?
-
Çox düzgün vurğuladınız. Məhz
bu sualınızdan aydın oldu ki, siz şairlərin fəaliyyətinə
yaxından bələdsiniz. Öncə
bunun səbəbini vurğulamaq istərdim. Şairlər,
doğrudan da, mətbuatda az
görünürlər. Qalmaqallı
yazılardan, uzun-uzadı məqalələr yazmaqdan uzaq
olurlar. Çünki şairlərin öz
dünyası olur. Onlar hər gün
öz şeirlərində nə isə yaratmağa
çalışırlar. Bir sıra səbəblər
şairi hər gün yenidən düşünməyə
vadar edir. İkinci bir səbəbi isə
odur ki, əsl şairlər, adətən, daxilən çox
təmiz duyğulu insanlar olurlar. Metafora,
şişirtmə kimi anlamlardan həyatda çox uzaq,
şeirdə isə çox yaxın insanlardır şairlər.
Bəlkə də, real həyatda öz
düşündüklərini dilə gətirdikləri zaman
bunun qınağa səbəb ola biləcəyindən
çəkinib, susurlar. Mən dövri mətbuatda,
adətən, öz şeirlərimlə
çıxış edirəm. Müsahibələrimi
də, adətən, öz şairlik fəaliyyətim
haqqında vermişəm. Publisistikada hələ
özümü sınamamışam. Mütaliə
və nə isə yaratmağa, şeirlərimdə fərqli
və çox işlənməmiş mövzular seçməyə,
yaradıcılığımda daha çox
üstünlük verirəm. Məncə,
şairin publisistikayla məşğul olmasında da heç
bir qəbahət yoxdur. Əgər şair
publisistikada yazmağı mükəmməl şəkildə
bacarırsa, niyə də bunu etməsin. Qismət
deyərdim. Bəlkə də, gələcəkdə ola bilsin ki, özümü bu sahədə də
sınadım və heç də pis alınmadı. Bunu
zamanın öhtəsinə buraxsaq daha yaxşı olar...
- Gələcəkdə hər
hansı bir elmi əsər üzərində
çalışmaq niyyətiniz varmı?
- Sual
üçün təşəkkür edirəm. Hər bir gənc yazar kimi, bu, mənim də ən
böyük arzularımdan biridir. Şairin
elmi əsərə yanaşması və onu mükəmməl
şəkildə işləməsi onun gücündən xəbər
verir. Elmi əsərdə özünü
ifadə etmək qabiliyyəti şairin
yaradıcılığının kulminasiya nöqtəsidir.
Hələ ki, bu mövzuda tam olaraq
düşünməmişəm. Fikrimdən
keçməyib. Buna görə də
qabaqcadan deyə bilmərəm. Əgər
belə bir imkanım olsa, Azərbaycan ədəbiyyatından
Mikayıl Müşfiq yaradıcılığına
müraciət edərdim. Dünya ədəbiyyatından
isə çox mükəmməl, lakin çox az öyrənilmiş şair, Robert Börns
yaradıcılığını seçərdim. Börns yaradıcılığı sirli bir aləmdir.
O aləmə daldıqca, ondan ayrılmaq istəmirsən.
Şair hiss və həyəcanı şeirlərdə bir az sirli, lakin qeyri-adi ustalıqla, çox
mükəmməl təsvir edilibdir. Gələcək
fəaliyyətimdə ümid edirəm ki, ilk müraciət
etdiyim elmi əsərlər məhz bu şairlərin
yaradıcılığı ilə bağlı olacaq.
- İndiki gənclərin
bir çoxu poeziyadan sanki uzaqlaşıblar. Əsasən, roman janrına
üstünlük verirlər. Sizcə, bu
nədən qaynaqlanır?
-
Çox aktual bir mövzuya toxundunuz. Sual
üçün sizə təşəkkür edirəm.
Poeziya janrı bütün dövrlərdə ədəbiyyatın
tacı olmuşdur. Böyük fransız ədibi
Viktor Hüqo özünün “Kromvel” dramına müqəddimədə
də bunu qeyd etmişdir.
Yaxşı poeziyanı yaratmaq, yaxşı nəsr əsəri
yaratmaqdan daha çətindir. Oxuyub qavramaq da, həmçinin.
Oxucu oxumaq üçün, təbii ki, daha asan əsərdən
başlayır. Onun üçün də
nəsr əsərlərinə üstünlük verirlər.
Təbii ki ,burada oxucu zövqünü də
vurğulamaq lazımdır. Oxucunun zövqünə nəsr
uyğundursa, onu poeziyanı oxumağa heç kim
məcbur edə bilməz.
- İctimai yerlərdə gənclərin mütaliəsi
azalıb.
Əvvəllər metro, avtobus və s. yerlərdə gənclər
kitab oxuyardılar. Bunu indi çox az-az
görürük. Görəndə də,
çoxu yaşlı nəsil olur. Sizcə,
bu nədən qaynaqlanır?
- Tam
olaraq sizinlə razı deyiləm. Mən
özüm ictimai nəqliyyatda çox oluram və əlində
bədii kitab oxuyan, çox gənclərlə
qarşılaşıram və bu bir gənc yazar kimi, məni
çox sevindirir. Daha çox gənclər
isə bədii əsərləri “pdf” olaraq oxumağa
üstünlük verirlər. Əllərində telefon
olan gənclərin çoxuna yaxınlaşdıqda
onların hər hansı bir əsəri “pdf” variant olaraq
oxuduğunu görmüşəm və bunu kifayət qədər
təqdirəlayiq hal kimi qiymətləndirirəm,
çünki elm və texnika inkişaf etdikcə, hər bir
sahə inkişaf edir. O cümlədən də ədəbiyyat.
Artıq əvvəlki dövrlərdə
olduğu kimi, gənclərin ictimai nəqliyyatda ağır
kitablar daşımasına ehtiyac yoxdur. Həmin
kitabları “pdf” olaraq telefonuna yükləmək və “online”
kitabxanadan da oxumaq olar. Düzdür,
insanlar hər şeyin görünən tərəfinə
qiymət verirlər. Bu baxımdan,
hal-hazırda cəmiyyətdə gənclərin mütaliəsi
ilə bağlı fikirlər çox aşağıdır.
Lakin tam əminliklə söyləyirəm ki,
bu belə deyil. Bu barədə olan fikirlərimi,
böyük Amerika yazıçısı Ernest Heminqueyin bir
zamanlar ədəbiyyatda formalaşdırdığı Aysberq
üslubunun fonunda bitirmək istərdim: “Aysberqin görünməyən
hissəsi görünən hissəsindən daha
böyükdür”.
- Bizə ədəbiyyata olan sevginizdən
söz aça bilərsiz?
- Ədəbiyyat mənim həyatımın ayrılmaz hissələrindən biridir. Uşaqlıqdan mütaliə etmişəm. Ədəbiyyat incəsənətin ən sevilən bir növüdür və uşaqdan böyüyə hər kəs tərəfindən sevilərək, həvəs göstərilir. Fasiləsiz mütaliə etdiyimi də söyləyə bilmərəm. Çünki mütaliə qədər təhlilə də geniş yer verirəm. Hər bir əsəri və yaxud bir ədibin yaradıcıllığını oxuyub bitirdikdən sonra onu öz dünyamda öz duyğularımla təhlil edirəm. Daha sonra növbəti mütaliəyə başlayıram.
- Sonda gələcək planlarınızdan danışardız.
- Ədəbiyyat haqqında gələcək planlarım həddindən artıq çoxdur. Onlardan biri və birincisi Azərbaycan oxucularının ürəyini fəth etməkdən ibarətdir. Öz oxucu kütləmi, az da olsa, formalaşdırsam da, tam olaraq Azərbaycan oxucu kütləsini fəth etməmişəm. Bunun üçün bir yazara- birinci, gözəl hislər, ikinci, zəngin mütaliə, üçüncü isə qüvvətli qələm lazımdır. Düşünürəm ki, birinci amil insana Tanrı tərəfindən verilir və bunu başqa heç nə ilə qazanmaq mümkün deyil. Tanrıma şükürlər olsun ki, bunu məndən əsirgəməyib. İkincisini hər kəs öz zəhməti və əməyi hesabına əldə edir. Belə fikirləşirəm ki, mütaliəyə ayırdığım zamanım heç vaxt itməyəcək. Gələcək yaradıcılığımda özünü məhz mənə xas şəkildə büruzə verəcək. Üçüncüsünə nail olduqda isə hiss edəcəyəm ki, ən böyük arzuma çatmışam. Məncə, yazarın əsl gücü, onun qələminin itiliyində yox, qüvvətindədir. Bir-birinə bənzəyən, ədbiyyatda yeniliyə səbəb olmayan, hadisəyə çevrilə bilməyən şeirlər yazmaqdansa, zamanla susub, üzərində işləyərək, yeni nəfəsdə bircə şeir yaratmağı daha üstün tutardım...
Sonda yaradıcılığıma müraciət etdiyiniz və müsahib olaraq məni seçdiyiniz üçün sizlərə dərin təşəkkürümü bildirirəm.
Söhbəti qələmə aldı:
Mahmud Əyyub
Palitra.-2017.-1 mart.-S.13.