Orqanik məhsul ixracı ilə böyük gəlir əldə etmək olar
Ölkəmizdə orqanik olaraq yetişdirilən fındıq, qoz, fıstıq, quru meyvələr, pambıq, zeytun, yumurta və bala dünya bazarında böyük tələbat var
Ölkədə ərzaq təhlükəsizliyi ilə bağlı məsələlər daim diqqət mərkəzindədir. Bu istiqamətdə həyata keçirilən tədbirlərin genişləndirilməsi ilə bağlı müxtəlif tədbirlər reallaşdırılır. İdxaldan asılılığın maksimum dərəcədə azalmalı olduğunu deyən ölkə başçısı bildirib ki, bu, həm təhlükəsizlik üçün lazımdır, həm də biz valyuta ehtiyatımıza qənaət etməliyik. “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2014-2018-ci illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nın icrasının üçüncü ilinin yekunlarına həsr olunan konfransda çıxışında Prezident onu da vurğulayıb ki, Azərbaycanda yetişdirilən bütün bu məhsullar təbiidir və xaricdə onlar çox yüksək qiymətləndirilir. Lakin bununla yanaşı, bizim əsas ərzaq məhsulları ilə özümüzü təminetmə səviyyəsini göstərən bəzi rəqəmlərə nəzər saldıqda xarici komponentlərin olduğunu görürük. Belə ki, mal əti - özümüzü 94 faiz təmin edirik, 5 faiz xarici komponent, qoyun əti - 99 faiz və cəmi 2 faiz xarici komponent var. Süd və süd məhsulları - özümüzü 88 faiz təmin edirik, bunun tərkibində 10 faiz idxal xammal var.
Əmtəəlik yumurta - 99 faizdir ki, burada isə xarici komponent 65 faizdir, bunlar dənlik qarğıdalı, soya, günəbaxan və dərmandır. Ölkə başçısı bildirib ki, bu sahəyə həm dövlət qurumları, həm özəl sektor fikir verməlidir ki, burada xarici komponenti azaltmaq üçün hansı işlər görülməlidir: “Bitki yağları - özümüzü 48 faiz təmin edirik. Ancaq bu 48 faizin 80 faizi xaricdən gələn xammaldır. Əgər bunun tərkibində 80 faiz xarici komponent varsa, bunu yerli məhsul adlandırmaq mümkün deyil. Kərə yağı - 76 faiz özümüzü təminetmə əmsalıdır. Bunun içində 10 faiz xarici komponent var, əfsuslar olsun ki, biz bu sahədə də hələ idxaldan asılıyıq. Buğda - özümüzü 53 faiz təmin edirik, 20 faiz xarici komponentdir. Çay - özümüzü 45 faiz təmin edirik, onun içində də 50 faiz xarici komponent var. Makaron məmulatları - özümüzü cəmi 38 faiz təmin edirik, bunun içində də 95 faiz xarici xammal var”. Tərkibində xarici komponent olan məhsulların orqanik olduğuna təminat vermək çətindir. Hazırda isə orqanik məhsullara ehtiyac artır.
Dünyada orqanik qida və içkilərin pərakəndə bazar payı 81,6 milyard dollardır
Bu gün dünyada orqanik məhsullar ən məşhur dövrünü yaşayır. Sağlam, etibarlı qida ilə bağlı seçim edərkən istehlakçılar bir çox məhsulda orqanikliyə üstünlük verirlər. İstehsalçı və istehlakçı tələblərinə bağlı olaraq orqanik qida bazarı sürətli bir inkişaf yolundadır.
Dünyada orqanik kənd təsərrüfatı məhsullarının mövcud vəziyyəti haqqında son məlumatlar Beynəlxalq Orqanik Kənd Təsərrüfatı Federasiyası (IFOAM) və FIBL Araşdırma İnstitutu tərəfindən yayımlanıb. 2017-ci il fevral ayının hesabatına görə dünyada 2,4 milyon istehsalçı 51 milyon hektar sahədə orqanik məhsullar yetişdirir. 2015-ci ilin sonu ilə bağlı açıqlanan son məlumatlara görə, dünyada orqanik qida və içkilərin pərakəndə bazar payı 81,6 milyard dollarlıq bir həcmə çatıb. Bu da 2014-cü ildə 75 milyard dollar olan bazarın təxminən 9 faiz artığını göstərir.
2000-ci ildə qlobal orqanik qida və içki bazarının 18 milyard dollar olduğunu xatırlasaq, son 16 ildə bazarın 4 dəfədən çox böyüdüyünü görmək mümkündür.
Bu rəqəmlər də
onu göstərir ki,
istehlakçı seçimi ilə
yanaşı, orqanik əkinçilik məhsulları
satışı sürətlə artır. Dünyada orqanik
məhsullar yetişdirilən ölkələrin sayı 179-a
çatdığı halda, bunlardan 87-si orqanik standartlara malikdir. 17
ölkə isə qanunvericilik layihəsini
hazırlama ərəfəsindədir. Ən çox
orqanik məhsullar ərazisinə sahib ölkələrin başında 22,7 milyon hektar ilə Avstraliya gəlir. Onu 3,1 milyon hektar ilə
Argentina və 2 milyon hektar ilə ABŞ izləyir. Sahib olduğu ümumi əkinçilik ərazisində orqanik məhsul sahəsinin payı ən yüksək olan ölkə isə 30,2 faiz ilə
Lixtenşteyndir. Onu 21,3 faiz ilə
Argentina, 16,9 faiz ilə
İsveç izləyir.
Ancaq qlobal mənada orqanik məhsul istehsalı ənənəvi
kənd təsərrüfatı
ilə müqayisədə
1 faizlik paya malikdir. Hesabata görə Amerika və Avropa 90 faiz pay ilə orqanik məhsul satışının ən
böyük bazarıdır.
Son məlumatlara görə
orqanik məhsullar baxımından ölkələr
arasında ən böyük bazarı 35,8 milyard avro
ilə ABŞ təşkil
edir. ABŞ-ı 8,6 milyard avroluq bazarı ilə Almaniya, 5,5 milyard avroluq həcmli Fransa izləyir. Avropa Birliyinə ümumi baxdıqda orqanik bazar böyüklüyü
27,1 milyard avro təşkil edir.
Adambaşına ən çox orqanik qida istehlak
edən ölkə İsveçrədir
Son məlumatlara görə
adambaşı orqanik qida xərclərində İsveçrə 262 avro
ilə ilk sırada yer alır. İsveçrəni 191 avro ilə Danimarka,
177 avro ilə İsveç və 170 avro ilə Lüksemburq
izləyir. Avropa
Birliyi daxilində adambaşı orqanik qidaya ayrılan büdcə 53,7 avro səviyyəsindədir.
ABŞ-da isə
adambaşı orqanik qida xərcləri 111 avro təşkil edir. Türkiyədə isə adambaşı
orqanik qida xərc 1 avrodan aşağıdır. Ümumiyyətlə, orqanik məhsullar bazarının önümüzdəki
dövrdə də böyüməsi gözlənilir.
Türkiyə, 70 min istehsalçı ilə orqanik qida istehsalçısı
sayı baxımından
dünyanın ən böyük ilk 10 ölkəsi
arasında yer alır.
2015-ci ilin nəticələrinə
görə, Türkiyədə
69 min 967 istehsalçı, ümumilikdə 515 min 268 hektar
sahədə 197 növ
orqanik məhsul yetişdirir.
Bu gün Türkiyədə
ümumi əkinçilik
sahələri içərisində
orqanik məhsul yetişdirilən sahə
1,95 faiz bir paya sahibdir.
Orqanik olaraq yetişdirilən məhsullar arasında fındıq, qoz, fıstıq, quru əncir, quru ərik, quru üzüm öndədir.
Paxlalılar, tibbi aromatik
bitkilər, pambıq və zeytun kimi məhsullar da orqanik istehsal
məhsulları arasında
iştirak edir. Bitki mənşəli istehsalla
yanaşı, orqanik heyvan məhsulları istehsalı da son illərdə olduqca maraq doğurur. Ət, süd, pendir, qatıq, yumurta və bal orqanik bazarda
yerini almaqdadır. Böyürtkən, moruq, adaçayı,
itburnu, kəklikotu kimi bitkilər də orqanik məhsul baxımından böyük potensiala malikdir. Türkiyədə orqanik məhsul
bazarı 500 milyon
dollar səviyyəsindədir. Orqanik qida istehsalının əhəmiyyətli bir qismi ixrac edilir.
İxrac
edilən ölkələrin
sayı 26-dır ki, burada Avropa üstünlük
təşkil edir.
ABŞ, Yaponiya, İngiltərə və Kanada da digər
ixrac bazarları da böyük potensial vəd edən ölkələrdir.
Geni dəyişdirilmiş məhsullara
hər gün mənfi reaksiyanın artdığı bir mühitdə orqanik məhsul yetişdirilməsində
sürətli inkişafa
əhəmiyyət verilir.
Orqanik kənd
təsərrüfatı məhsulları
nədir?
Orqanik məhsullar-insan
sağlamlığına və
ətraf mühitə
zərər verməyən
və istehsalda heç bir kimyəvi maddə istifadə edilməyən,
istehsaldan istehlaka qədər hər mərhələsinə nəzarət
və sertifikatlı əkinçilik istehsal formasıdır.
Orqanik ərzaq
isə geni dəyişdirilməmiş, hormonsuz,
kənar gübrə istifadə etmədən, dərmansız və hər şeydən önəmlisi qatqı maddəsiz qida mənasını verir.
Orqanik məhsullarla
bağlı hansı amillərə diqqət yetirilməsinə gəldikdə
isə burada bəzi məqamlar öz əksini tapıb. Belə ki, orqanik qida istehsal
ediləcək tarlanın
sertifikat alması üçün ən az 2 il heç bir əkinçilik dərmanı
və kimyəvi maddəyə məruz qalmaması lazımdır.
2 ildən sonra
keçiriləcək torpaq
analizləri ilə təsdiq olunmalıdır.
Təbiətin təqdim etdiyi
bütün sərbəstlik
və səhiyyə orqanik istehsalın əsasını təşkil
edir. Ənənəvi
istehsalda 25 min ilə
30 min ədəd toyuğun
yerləşdiriləcəyi yerlərə orqanik istehsalda yalnız 4 min 800 ədəd toyuq qoyulur. Orqanik toyuqlar, minimum 81, orta hesabla 90 gündə kəsimə götürülür.
Orqanik və ya kənd
yumurtası "qəhvəyi"
olur məlumatı yanlışdır
Beynəlxalq sertifikatlaşdırma təşkilatları
tərəfindən sertifikatlandırılan,
torpağın və yemin orqanik sertifikatlı
olduğu bütün
istehsal prosesləri hər cür məhsulda orqanik istehsalı mümkün edir. Qida kimi əhəmiyyətli
bir sahədə istehsal zamanı əhəmiyyətli olan insan sağlamlığını
ön planda tutmaqdır. Orqanik anlayışı,
dünyada təbiət
və heyvaların dostu olan istehsal
anlayışı hər
gün sürətlə
yayılmaqdadır və
davamlı kənd təsərrüfatı üçün
böyük əhəmiyyət
kəsb edir.
İçində heç
bir qoruyucu maddə olmayan hazır məhsullarda, yalnız ədviyyat
və duzla qoruma var. Bu məhsullarda məcburi
deyilən və hazır məhsullara qırmızı rəngi
verən nitrit və ya
fosfat duzları istifadə edilmir.
Bu səbəblə qatqısız, orqanik məhsulların çiy
rəngi qaynadılmış ətə bənzər və qəhvəyi
rənglidir. Bişdikdən sonra normal sosiska, kolbasa rənginə dönür.
Yumurta hansı cins toyuqdan əldə edilirsə, o
rəng yumurta verir. Ağ və ya qəhvəyi
olaraq ayrılan toyuq
cinsləri hansı üsulla yetişdirilməsinə
baxmayaraq, öz cinsinə
görə yumurta verir.
Məsələn, ağ toyuq
orqanik bəslənsə, yumurtası da ağ olur.
Yumurtanın sarısına baxıb aldanmayın. Üzvi və ya kənd
yumurtasının sarısı tünd
sarı olur məlumatı səhvdir. Bu məşhur səhv inanışa görə
istehsalçılar, birincisi kimyəvi, ikincisi, bitki mənşəli
üsulla yumurta
sarılarını tündləşdirmək üçün
toyuq yumurtalarına müdaxilə edirlər.
Burada rəng tündləşdirici kimyəvi
və ya bitki mənşəli
maddələr toyuqların yediyi yemə
qarışdırılır. Yumurtanın sarısına
baxıb aldanmayın.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2017.-3 mart.-S.5.