ADNSU-nun prorektoru Qasım Məmmədov:
“Universitetimizdə ingilis dilində tədris edilən
ixtisasların sayı artıb”
“Qələmsiz keçməyən ömür” rubrikasının növbəti qonağı Azərbaycan Dövlət Neft və Sənaye Universitetinin Tədris işləri üzrə prorektoru, texnika elmləri namizədi, dosent Qasım Məmmədovdur. Müsahibəni təqdim edirik.
- İlk olaraq Azərbaycan Dövlət Neft və Sənaye Universitetində olan yeniliklər haqqında söhbət açardız. - Universitetdə çoxlu yenilik mövcuddur. Bunları sıra ilə nəzərinizə çatdırmaq istərdim. Əvvəllər tədris bizdə rus və Azərbaycan dillərində aparılırdı. Artıq ingilis dilində də tədris təşkil olunur. Ötən il 15 ixtisas üzrə ingilis dilində qəbul aparılıb. Bu il bunun sayı 22 ixtisasa çatıb. İngilis dilində tədris alan tələbələrin müxtəlif beynəlxalq proqramlar əsasında, tələbə mobilliyi çərçivəsində digər Avropa universitetlərində təhsil almasına əlverişli şərait yaradılıb. İkinci bir yeniliyimiz isə Prezident İlham Əliyevin müvafiq tapşırığı əsasında universitetimizdə Azərbaycan-Fransız Universiteti yaradılıb. Bu layihə Azərbaycan təhsilində ilkdir. Həmin layihə imkan verir ki, gənclərimiz ölkə hüdudlarını tərk etmədən Strasburq Universitetinin standartlarına uyğun təhsil alaraq, həmin universitetin diplomunu əldə etsinlər. Eyni zamanda əlavə fənlər götürməklə Azərbaycan Dövlət Neft və Sənaye Universitetinin diplomunu ala bilərlər. Üçüncü bir yeniliyimiz isə magistraturada təhsil alan tələbələrin dərs saatlarının saat 17:50-ə keçirilməsidir. Statistik nəticələrə əsasən qeyd edə bilərəm ki, I kursda təhsil alan magistrantların 72%-i, II kursda təhsil alan magistrantların 92%-i artıq işləyir. Onlardan 18 nəfəri nəzdimizdə fəaliyyət göstərən Bakı Neft-Energetika Kollecinə müəllim kimi göndərilib. Bir qismini tyutor və laborant kimi işə cəlb etmişik. Növbəti yeniliyimiz bakalavriat səviyyəsində təhsil alan bakalavrların ilboyu təcrübə layihələrinə cəlb olunmasıdır. Biz 40-dan çox sənaye müəssisəsi ilə müqavilə bağlamışıq və bu müəssisələr tələbələri ilboyu təcrübə layihələrinə qəbul edir. Tələbələr həftədə 2-3 dəfədən az olmayaraq dərsdən sonra və yaxud əvvəl müəssisəyə işə gedir. Onlar bir ay sınaq müddətində olurlar. Buraxılış işi üçün materiallar toplanılır və yaşayış yerinə yaxın olan müəssisələrdə yaxşı fəaliyyət göstərmiş tələbələr işlə təmin olunur. Burada məqsəd yalnız tələbələri işlə təmin etmək deyil. Həm də öyrənilmiş nəzəri bilikləri praktikada tətbiq etməkdir. Daha bir yeniliyimiz bizim yeni tədris standartına keçməyimizdir. Bunu 2018-ci ildə Təhsil Nazirliyi planlaşdırır. Bu istiqamətdə müxtəlif işlər gedir və məqsədimiz bu standartları Avropa standartları çərçivəsinə uyğunlaşdırmaqdır. Burada bizə ixtisas üzrə seçmə fənləri işəgötürən müəssisələr məlumat verməlidir. Təbii ki, bu gün işəgötürən müəssisə hansı işçinin çatışmadığını bilir.
Bütün bu yeniliklərdən əlavə,
qarşımıza belə bir məqsəd qoymuşuq ki,
universitetimizi Elm-İstehsalat Birliyinə çevirməyə
nail olaq. Fəxarətlə deyə bilərəm ki, regionda
ilk dəfə olaraq bizdə Lazer Bərpa Mərkəzi
açılacaq. Bu Mərkəzin açılışı
iyun ayında gözlənilir. Çox təntənəli
açılış olacaq. Lazer avadanlığını
Almaniyadan gətirmişik. Təsəvvür edin ki, neft
avadanlığının əlçatmaz 3 metr dərinliyinə
qədər yeyilmiş hissəsini bu aparat vasitəsilə təmir-bərpa
etmək mümkündür. Bunun üçün Almaniyadan
mütəxəssislər gələcək və müəllim-tələbə
heyətini hazırlayacaqlar. Daha sonra isə istehsalata
başlayacağıq. Universitetdə Transfer Texnologiyaları və Startupa start
vermişik. Tələbələrimiz çox
kreativ düşüncəyə malikdirlər. Hətta 24 saat ərzində işləyirlər.
Onların yaratdığı protativləri neft və qaz sərgisində
təqdim edəcəyik və ən azı 15-20 iş olacaq. Onların yetişdirilməsi üçün
İsraildən, Rusiyadan mentorlar dəvət edirik. Rüşeym formasında olan kreativ düşüncələrini
inkişaf etdirməklə tələbələr universiteti
bitirdikdən sonra artıq öz müəssisələrini
yaratmağa qadir olacaqlar. Beləliklə,
bir çox insanı işə cəlb etməklə artıq
dövlətimizə də yardım etmiş olacaq.
- Tədris prosesində tələbələrin
keçirilən dərsləri mənimsəməsi hansı
səviyyədədir? Bu baxımdan, tələbələr
arasında problem yaranırmı?
-
Ümumiyyətlə, bir söz deyim ki, tələbələr
arasında müəyyən problem yaranır. Bunun
da səbəbi tələbələrin universitetlərə
hansı səviyyədə hazırlaşıb qəbul olması
ilə bağlıdır. Deyə bilərəm ki,
ötən il universitetimizə qəbul
olan tələbələrin orta balı 436 bal təşkil
edib. Bu kifayət qədər yüksək
baldır. Bizdə bir qrup var və orada 25
tələbə təhsil alır. Həmin tələbələr
arasında ən aşağı bal 603
baldır. Əlbəttə, belə tələbələrlə
tədris prosesi yüksək səviyyədə təşkil
olunur. Amma elə ixtisaslar da olur ki, oraya tələbələr
çox aşağı balla, yəni 250 balla qəbul olurlar.
Belə olduqda isə tələbələr
arasında bilik səviyyəsinə görə disbalans
yaranır. Buna görə də hər bir
müəllim auditoriyaya tələbənin bilik səviyyəsinə
görə yanaşır. Bizim məqsədimiz
odur ki, istər tələbə, istərsə də müəllim
tədris prosesində heç bir çətinlik çəkməsin.
Təhsil alan da rahat təhsilini alsın, təhsil
verən də rahat təhsilini versin. Nəticədə
təhsilin yüksəlməsi istiqamətində addımlar
atılsın.
- Qasım müəllim, tələbələrin
sosiallaşması və təşkilatlanması istiqamətində
hansı addımlar atılır? Bu gün
universitetinizdə hansı tələbə təşkilatları
fəaliyyət göstərir və tələbələriniz
orada rahatca öz ideyalarını həyata keçirərək
sosiallaşmağa çalışırlar?
- Bu
istiqamətdə bir sıra nailiyyətimiz var. Universitetdə
hal-hazırda Tələbə Həmkarlar Komitəsi, Tələbə
Gənclər Təşkilatı və YAP Gənclər
Birliyinin universitetimiz üzrə nümayəndəliyi fəaliyyət
göstərir. Burada fəaliyyət göstərən
tələbələr həm universitetin, həm də
respublikanın ictimai həyatında yaxından iştirak edirlər.
Müxtəlif dövlət proqramlarından irəli
gələn məsələlərdə universitetimizi
uğurla təmsil edirlər.
- Tələbələrin elmi işlərə
cəlb olunmasından söz açmağınızı
xahiş edirik. Bu gün tələbələr elmi iş və
ya məqalələrini hansı jurnal və qəzetlərdə
çap etdirirlər? Univesitetinizin daxilində
belə bir imkan mövcuddurmu?
- Bizdə
hər tədris ilində (bu daha çox noyabr ayına təsadüf
edir) tələbələrin elmi-texniki konfransı
keçirilir. Elmi-texniki konfrans respublika səviyyəli
olduğuna görə ən çox bizim tələbələr
iştirak edirlər. Digər ali məktəblərdən
tələbələr də müraciət edəndə biz
onları qəbul edirik. Konfransda iştirak etmək
istəyən tələbələrin öncə Tələbə
Elmi Cəmiyyətinin fakültə səviyyəsində
müzakirəsi aparılır. Həmin
qurumda tövsiyə olunan çıxışlar universitetin
elmi-texniki konfransına göndərilir. Elmi-texniki
konfransda müzakirələr müxtəlif seksiyalar üzrə
aparılır və münsiflər tərəfindən tam
anonim şəkildə dəyərləndirilir. Həmin münsiflər tərəfindən qiymətləndirilən
məruzə və referatlar toplanaraq mətbəəmizdə
toplu şəklində çap olunur. Hər
bir məruzəçiyə isə pulsuz şəkildə
paylanılır. Bundan başqa, magistrlərimiz
SDU-da ildə bir dəfə təşkil olunan magistrlərin
elmi-texniki konfransında uğurla çıxış edirlər.
- Universitetinizdə istər ölkə
daxilində, istərsə də xarici təhsil müəssisələrilə
tələbə mübadiləsi olurmu?
-
Hal-hazırda tələbə mübadiləsi çox aktiv
şəkildə həyata keçirilir. Məmnunluq hissi ilə
qeyd edə bilərəm ki, bu tədris ilində Böyük
Birtaniyanın Lester Universiteti, Türkiyənin Orta Doğu
Teknik Universiteti və Almaniyanın Zigen Universiteti ilə tələbə
mübadiləsi proqramı çərçivəsində tələbələrimiz
ən azı bir semestr və ya bir tədris ili müddəti
çərçivəsində təhsil almaları
üçün göndərilib. Orada
topladıqları kreditlər tədris planlarımıza
uyğun olaraq qəbul edilir. Respublika
daxilində ADPU və ATU-dan bizə kreditləri qazanmaq
üçün tələbələr rektorların rəsmi
müraciətləri əsasında müraciət edirlər.
Onları alt qruplarda yerləşdiririk. Beləcə, onlar tədrisə cəlb olunur və
istədikləri fənlər üzrə kreditləri qazana
bilirlər.
-
Professor-müəllim heyətinin elmi işlərindən
söz açardız.
- 2015-ci
ildən professor Mustafa Babanlı universitetimizə rektor təyin
olunandan sonra universitetin həyatında yeni bir dönəm
başlayıb. Artıq müəllimlərə
elmi nöqteyi-nəzərdən yanaşma metodu ortaya qoyulub.
Hətta müəllimlərin stimullaşdırılması
üçün belə bir məsələ də ortaya
qoymuşuq: “Əgər müəllim tədris ili ərzində
öz nəşrləri ilə müəyyən bal toplayarsa,
bunlar “Tomsomreytrs”, “Skops” kimi jurnallarda nəşr olunarsa və
müvafiq bala uyğun olduğu halda, professorlar
maaşlarından əlavə tədris ili ərzində 400
manat, dosentlər 300 manat, baş müəllim və assistentlər
isə 200 manat əlavə maaş ala bilirlər”. Bir məsələni
də qeyd edim ki, təqvim ili ərzində
həmin jurnallarda iki məqaləsi çap olunan müəllimlərə
500 saatdan ibarət dərs yükü
planlaşdırılır. Halbuki dərs
yükü bizdə 650 saatdan ibarətdir. Burada
məqsəd professor-müəllim heyətinin geniş elmi fəaliyyəti
üçün imkanların yaradılmasıdır. Qeyd edim ki, bizdə “Qiymətləndirmə
şkalası” fəaliyyət göstərir. Həmin
şkalanın meyarlarına uyğun gələn müəllimlər
təzədən beş il müddətinə
müəllim kimi fəaliyyət göstərirlər. Şkalanın meyarlarına uyğun gəlməyən
müəllimlər isə əmr əsasında fəaliyyət
göstərirlər.
- Tələbə təqaüdü
tələbələrə hansı şərtlərlə
verilir? Bundan əlavə, hansı tələbə təqaüdləriniz
mövcuddur?
- Ötən
ilin fevral ayından Prezidentin sərəncamı ilə təqaüdlər
semestr ərzində tələbənin sessiyada göstərdiyi
ümumi orta müvəffəqiyyət göstəricisinə
görə müəyyən edilir. Bu təqaüdlərdə
dövlət sifarişi ilə, həm də ödənişli
əsaslarla təhsil alan tələbələr
bərabərhüquqludurlar. Hansı tələbənin
orta müvəffəqiyyət göstəricisi yüksək
olursa, onlara təqaüd verilir. Orta müvəffəqiyyət
göstəricisi yüksək olan tələbələrin
sayı dövlət sifarişi ilə oxuyan tələbələrin
sayına bərabər olmalıdır. Bu
sıralara ödənişli tələbələr də
düşə bilər. Bunlar dövlət
tərəfindən verilən təqaüdlərdir. Biz Elmi Şuranın qərarı ilə adlı təqaüdlər
təsis etmişik. Bunlar Xoşbəxt Yusifzadə,
İsmayıl İbrahimov və Ağa Axundov adına
təqaüdlərdir. Bu yaxınlarda isə iki qardaşın
adına da təqaüd təsis edilib. Bunlar akademik Məmmədpaşa Quluzadə və
professor İsrafil Quliyevdir. Ümumilikdə
bizdə çox sayda təqaüd təsis edilib. Bunlardan bakalavr və magistrlər bəhrələnir.
Təqaüdlər tələbələrə
orta müvəffəqiyyət göstəricisinə görə
və xüsusi komissiyanın qərarı ilə verilir.
- Bəs universitetinizdə təhsil alan doktorantlar haqqında nə deyə bilərsiz?
-
Çox gözəl bir məsələyə toxundunuz. Ötən tədris ilində doktoranturaya cəmi 21
yer verilib. Bu tədris ilində isə 71
ixtisas üzrə doktorant qəbul eləmişik. Növbəti tədris ilində isə bunun
sayını 100-dən yuxarı qaldırmağı
planlaşdırırıq. Bizdə
universitet üzrə professor-müəllim heyətinin orta
yaş həddi 65-dir. Həqiqətən də kollektivin
cavanlaşmağa ehtiyacı var. Kreativ düşüncəli
gənc müəllimlərə ehtiyac duyulur. Həmin doktorantlar vasitəsilə yaşlı
müəllimləri cavanlarla əvəzləməyi
düşünürük. Əminliklə
deyə bilərəm ki, doktoranturaya qəbul tam şəffaf
həyata keçirilir. Artıq gənclər
arasında elmə böyük maraq var. Buna görə də
onlara hər cür şərait yaradılıb.
- Ölkəmizdə həyata
keçirilən beynəlxalq tədbirlərdə tələbələriniz
iştirak edirlərmi və bu sizi qane edirmi?
- Bəli,
iştirak edirlər və qane edir. Sizə deyə
bilərəm ki, İslam Oyunlarında BDU və ADİU-dan
sonra ADNSU tələbələri üçüncü yerdədirlər.
İslam Oyunlarında 1400-dən çox
könüllümüz aktiv iştirak edir. Bu oyunlardan əvvəl
keçirilən digər beynəlxalq tədbirlərdə də
könüllülərimiz say baxımından
üçüncü olub.
Söhbəti qələmə
aldılar:
Mahmud Əyyub
Aytən Əlisgəndərova
Palitra.-2017.-24 may.-S.13.