“Reytinqi yuxarı olan müəllimlərə yüksək əməkhaqqı
veriləcək”
Eldar Aslanov: “Əsas missiyamız
ölkədə pedaqoji kadr hazırlığı və təhsil
tədqiqatları sahəsində əsas elmi mərkəzə
çevrilməkdir”
(əvvəli
ötən sayımızda)
Ölkədə təhsilin inkişafında ali təhsil ocaqlarının böyük rolu var. Bu gün ölkəmizdə böyük bir müəllim heyətinin təmsil olunduğu və cəmiyyətə də sabahın müəllimlərini hazırlayan ali təhsil ocaqlarından biri Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetidir. Müsahibimiz ADPU-nun Tədris işləri üzrə prorektoru Eldar Aslanovdur:
- Biz
çalışırıq ki, Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Universiteti
ziyalılarımızın dediyi kimi, “məbəd” adına layiq
olsun. Müsbət ənənələri
davam etdiririk, daha da püxtələşdirməyə
çalışırıq. Strukturu təkmilləşdiririk.
Bir vaxtlar universitetdə 11 fakültə,
45 kafedra var idisə, indi 8 fakültə, 35 kafedra
var. Biz elmi istiqaməti
gücləndirmək arzusundayıq.
Elmi-tədqiqat laboratoriyalarının işini təkmilləşdirmək
istiqamətində həmkarlarımız
səylər göstərirlər.
Artıq
tədris işi tədris departamentində cəmləşib. Buraya yeni
struktur vahidi əlavə etmişik, xüsusilə məzunlar və karyera bölməsi. Payıza doğru
özəl təhsil müəssisələrini cəlb
etməklə ilk əmək
- karyera yarmarkası təşkil edəcəyik.
Bazar iqtisadiyyatı şəraitidir,
müəyyən təhsil
şirkətləri var,
onlar təhsil xidmətləri göstərirlər,
xaricdən tələbə
gətirir, xaricə tələbə göndərirlər,
dövlət qulluğunun
ayrı-ayrı təsnifatları
üzrə kadr hazırlayırlar ki, biz bu təhsil biznesində olan tərəf müqabilləri
ilə əməkdaşlıq
qurmaq fikrindəyik.
Təhsillə məşğul olan QHT-lərlə, təhsildən yazan jurnalistlərlə müntəzəm
görüşməyi nəzərdə
tuturuq. Pedaqoji
Forum platformasını formalaşdırdıq,
artıq onun 3 görüşü olub, hansı ki, burada pedaqoji fikirdə yenilik edən, pedaqoji tariximizə töhfə verən şəxslərlə
fikir mübadiləsi edirik, istəyirik pedaqoji ictimaiyyəti universitet ətrafında daha sıx birləşdirək.
Bəzən xarici mütəxəssisləri dəvət
edirik, belə qonaqlarımızdan ilki Şalvi Amanaşvili oldu, sonra Kolimbiya
Universitetinin təhsil
tədqiqatları üzrə
professorunu qəbul etdik, artıq 4-cü aydır ki, Amerikanın tanınmış
təhsil mütəxəssisi
olan xanım Jill Sperandio universitetimizdədir,
müəllim hazırlığını,
dünya təcrübəsini
bizimlə bölüşür,
müəyyən konsultasiya
xidmətləri alırıq.
Planlaşdırırıq ki, inklüziv
təhsil sahəsində
işləri dərinləşdirək.
Həm orta məktəblərdə,
həm kolleclərdə,
həm də peşə məktəblərində
olan müəllimlərin
yenilənməsi istiqamətində
layihələr həyata
keçirmək istəyirik.
Çox dəyərli
müəllimlərimiz var,
bu universiteti 20-30 il əvvəl
bitiriblər, işləyirlər,
ancaq təhsildə sürətlə dəyişiklik
baş verir. Gündəlik işlərdən vaxt tapıb dəyişiklikləri izləyə
bilmirlər. Texnoloji dəyişikliklər,
yanaşmalarda, işin
spesifikasında dəyişikliklər
baş verir. Normativ hüquqi baza yenilənir. Bu çərçivədə davamlı
təhsil istiqamətini,
yəni ixtisasartırma,
əlavə təhsil,
ixtisasdəyişmə, təcrübənin
artırılması ilə
bağlı davamlı
təhsil və təlim şöbəsi vasitəsilə bu işi genişləndirməyi
fikirləşirik.
- Bu gün təhsil sistemində vacib amillərdən biri kimi, elektronlaşmaya
keçid özünü
göstərir. ADPU bu istiqamətdə hansı tədbirləri həyata keçirməyi
nəzərdə tutur?
- Universitetin idarəçiliyi
çox vacib elementlərdən biridir.
Biz artıq elektron universitet platformasına transfer
edirik. Universitetin elektronlaşdırılması üzərində şiddətli
iş gedir. Bütün fakültələr və
tədris prosesi elektronlaşdırılır. “Neyron” şirkəti
və Təhsil Nazirliyinin dəstəyi nəticəsində elektron
tədris modulunu həyata keçiririk.
Artıq iki fakültəmiz pilot olaraq
yaz sessiyasına həmin platformada başlayıb. Müəllimlər öz elektron
jurnallarını tərtib
edirlər. Bir-iki
ilə bizim universitetimiz tam şəkildə
- nəinki Bakıda, bölgələrdə olan
filiallarımız da bu platformaya transfer olacaq. Bu isə
tədrisin idarəçiliyini
sistemli hala gətirəcək, həm
də məlumatların
mübadiləsini daha
yaxşı edəcək.
Tələbələrin imtahanın nəticəsi
üçün universitetdə
saatlarla gözləməsinə
ehtiyac qalmayacaq, məlum texnoloji vasitələrdən istifadə
etməklə bu məlumatları əldə
edəcəklər. Valideynlər, müvafiq dövlət orqanları bu barədə məlumatlı
olacaq. Tədrisin elektronlaşdırılmasına,
gələcəkdə universiteti
distant təhsil alətlərinə
gətirib çıxartmağa
çalışacağıq. Artıq bir müddət sonra ucqar rayonlarda,
şəhərlərdə, orta məktəblərdə,
məktəbəqədər təhsil müəssisələrində
işləyən müəllim
həmkarlarımızı məhz distant təhsil vasitəsilə ixtisasartırma,
təkmilləşmə, davamlı
təhsil elementlərinə
cəlb edəcəyik.
Onlar daha çox xərc çəkmədən,
Bakıya gəlib, işdən ayrılıb
vaxt itirmədən öz işləri ilə həmin distant elementindən paralel istifadə etsinlər.
Təbii
ki, bu, gələcəyin
işidir. Ancaq biz bunu
da düşünüb,
planlaşdırırıq.
- Hazırda ADPU-da çoxsaylı tələbə ordusu var.
Ümumiyyətlə, belə
bir fikir var ki, ölkədə
savadlı abituriyentlər
var, bəs savadlı tələbələr
necə, varmı, siz onların təhsil səviyyəsindən
razısınızmı?
- Hazırda ADPU olaraq biz keçmiş Müəllimlər İnstitutunun tələbələrini öz ətrafında birləşdirməklə, iki filialımız digər iki ali məktəbə verilib, ancaq 5 filialda fəaliyyətimizi davam etdiririk. İşimizə tənqidi yanaşırıq. Dediklərim yalnız dəyişikliklər idi, bizim işimiz yalnız bundan ibarət deyil. Bu gün pedaqoji təhsilin ümumi problemləri ilə yanaşı, spesifik problemləri də var. Müəllim nüfuzu sovet dövrünün sonlarından gələn prosesin nəticəsində çox böyük zərbə almışdı. Dövlətimizin təşəbbüsü ilə biz yenidən orta məktəbə, müəllimə etibar etməyə başladıq, onun nüfuzu qalxmağa başladı. Bu gün hökumət bu istiqamətdə konkret təşviqedici proqramlar həyata keçirir. Yəni müəyyən bir dövr var idi, abituriyentlər düşünürdülər ki, ali məktəb tələbəsi olmaq naminə harasa daxil olsunlar. Bir çox halda, təəssüflər olsun ki, bu pedaqoji ixtisaslar olurdu. Bir şəxs hökmən həkim olmaq istəyirdisə, birinci həkimliyi, ikinci olaraq biologiya müəllimliyini yazırdı. Artıq son bir neçə ildir ki, savadlı, nümunəvi, yüksək iddialı olan abituriyentlərimiz birinci müəllimlik ixtisasını yazır. Onlar müəllim peşəsinə olan sevgilərini, müəllimliyin artan reputasiyasını düşünərək müəllim ixtisasını seçirlər. Təbii ki, hamısı belə deyil. Daha aşağı balla gələn tələbələr də olur. Ali məktəb olaraq, düşünürəm ki, hansı balla gəlməsindən asılı olmayaraq, hər bir tələbəyə yüksək diqqətlə yanaşmalıyıq və onların təhsildə əldə etdikləri uğurları onların uğurları hesab etməliyik. Onlar təhsildə büdrəyərkən biz birinci günahı pedaqoqlar, alimlər, metodistlər olaraq özümüzdə görməliyik. Biz hər il yeni-yeni tələbələrlə tanış oluruq, işləyirik. Ola bilər ki, orta məktəbdən müxtəlif səbəblərdən aşağı balla gəlsinlər, ancaq inanın ki, aşağı balla ali məktəbə daxil olan tələbə daha yaxşı oxumağa başlayır. Burada bizim yaxşı müəllimlərimizin töhfəsi danılmazdır. Amma biz bunu bir qaydaya çevirməliyik. Əksər hallarda bizim universitetə gələnlərin daha yüksək və səriştə ilə orta məktəblərə getməsinə nail olmalıyıq. Bu, hədəfdir. Universitet olaraq yaxın 10 illə bağlı daha aydın planlara və proqramlara malikik. Bilirik ki, növbəti illərdə hansı addımları atacağıq ki, ADPU-nu arzu etdiyimiz səviyyəyə gətirək və nəinki ölkədə, beynəlxalq reytinqdə pedaqoji kadr hazırlayan bir ali məktəb olaraq buna nail olaq. Ancaq, ümumiyyətlə, biz ölkənin təhsilinin gələcəyi ilə bağlı düşünmək məcburiyyətindəyik, ali məktəb olaraq əsas missiyamız ölkədə pedaqoji kadr hazırlığı və təhsil tədqiqatları sahəsində əsas elmi mərkəzə çevrilməkdir. Bu missiyaya çatmaq üçün addım-addım gedəcəyik. Hazırdakı çatışmazlıqları, təhlükələri izləyirik, iradları bilirik, bu yaxınlarda fərqli bir proyektə imza atmağı düşünürük. Universitetdaxili reytinq qiymətləndirməsinə gedəcəyik. Bu da diferensial əməkhaqqı sisteminə, həm də mənəvi stimullaşdırmaya gətirib çıxaracaq. Hər ilin qiymətləndirməsi nəticəsində universitetin kafedra, fakültə, müəllimlərin reytinqlərini müəyyənləşdirəcəyik. Reytinq əsasında daha yüksək reytinq göstərmiş müəllimlərimizə daha yüksək məvacib veriləcək. Daha aşağı reytinq göstərmiş müəllimlərlə isə yolumuzu ayırmayacağıq, onlarla əlavə işlər görmək, təcrübəyə göndərmək, ixtisas artırmasına nail olmaq, daha yaxşı nəticələri olan müəllimlər sırasına qoşmağa çalışacağıq. Ancaq təbii ki, onlar özləri də cəhd etməlidir. Bu, müəllimlərin rəqabətqabliyyətliliyini artıracaq. Doktoranturaya hər il daha keyfiyyətli doktorantlar qəbul edirik. Planlaşdırırıq ki, xüsusi müqavilə ilə hər il Türkiyəyə 5, yaxud 10 nəfər magistr, doktorantımızı göndərək ki, onlar qayıdıb ADPU-da çalışsınlar. Biz bununla elmi məktəblərimizi yenidən dirçəltməyə çalışırıq. Bizdə sovet dövründən gəlmiş ənənəvi köklü elmi məktəblər var. Bəzi elmi indekslərimiz var ki, o indeks üzrə 20 ildir müdafiə edən yoxdur. Bu o deməkdir ki, müəyyən bir dövr gələr, boşluqlar ola bilər. Ona görə biz məsələyə strateji yanaşırıq. Universitetin elmi məktəblərini də biz qorumalıyıq və o elmi məktəbləri keçmiş sovet məkanından çıxartmalıyıq, daha qlobal düşünməlidirlər. Qərbdə, Şərqdə, xüsusilə Uzaq Şərq ölkələrində əldə olunmuş nailiyyətləri özündə əks etdirən bir üfüqə çıxmalıdırlar. Müəllimlərimiz yalnız keçmiş sovet məkanının dərsliklərini, elmi tədqiqatlarını izləməməlidirlər, öz profili üzrə qonşu Türkiyənin, Avropa ölkələrinin tədqiqatlarını, dünyada bu sahədə yenilikləri izləməlidirlər. Onları imkan daxilində addım-addım universitetdə tətbiq etməliyik.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2018.-6 aprel.-S.7.