Şair Sərraf Şiruyənin yaradıcılığı haqqında...
Gözümün nurudu, ruhun qidası,
Vəfalı
dostların qadasın alım.
Əhdimə,
eşqimə min bəzək vuran,
Pak namusun, arın qadasın alım.
(Sərraf Şiruyə)
Hər bir poeziya kitabını mütaliə etməyə,
çox təəssüf
ki, insan ömrü imkan vermir. Şeir elə bir ovsundur ki, sehrinə
düşdükcə ondan
ayrılmaq çətin
olur. Hikmətli və obrazlı
sözün insana təsiri əvəzsizdir.
Bəlkə, elə buna
görədir ki, ədəbiyyatı insanın
mənəvi qidası
adlandırırlar. Cəmiyyətdə şahidi oluruq ki, şairlərin özlərindən qabaq onların obrazla, hikmətlə, bədii təsvirlə yazdıqları
mükəmməl şeirləri
populyarlaşır və
daha sonra müəllifinə şan-şöhrət
gətirir. Gözəl söz
sənətkarını xalq
unutmur ki, bunu da xalqın
poeziyaya olan sonsuz məhəbbəti kimi qiymətləndirmək
olar. Bu gün
aramızda yaşamayan,
amma öz sözü ilə aramızda olan tanınmış el şairlərindən
biri də Sərraf Şiruyədir.
Aqilsənsə, nadanların
Tənəsindən yanma görüm.
Sərrafsansa, gördüyünü
Duyma görüm,
qanma görüm.
Bu cür öyüd-vəsiyyətlərin
müəllifi Sərraf
Şiruyə Göyçə
mahalının yetirdiyi
söz xiridarlarındandır. Sərraf
Şiruyə 1942-ci il sentyabrın 11-də
Göyçə mahalının
Basarkeçər rayonunun
Daşkənd kəndində
şair Həsən Xəyallının ailəsində
anadan olub. Uşaq çağlarından
atasından ərəb
və fars
dillərində yazıb-oxumağı
öyrənən Şiruyə
elə ilk məktəb
yaşlarından şeirə
böyük maraq göstərib. 1962-1968-ci illərdə Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji İnstitutunun Riyaziyyat fakültəsində təhsil
alıb.
Sevib sevgisinə uymayanlara,
Ömründən nişanə qoymayanlara,
Könlümü anlayıb duymayanlara,
Əlbəttə, naşıdan naşı deyərəm.
Sərraf Şiruyənin yaradıcılığında
olan düzlük, gerçəklik, mənalı
söz axıcılığı,
yerli-yataqlı işlənən
sözlər onun şeirlərini daha da oxunaqlı edir. Şeirlərində şairin ilhamını,
yüksək təbə
malik olmasını aydın şəkildə
görə bilərik.
Bu və digər
xüsusi üstünlükləri
ilə Sərraf Şiruyənin yaradıcılığı
digər el şairlərinin
yaradıcılığından fərqlənir. Şairin “Susma
ürək...” adlı
şeirlər kitabını
oxuduqca tanınmış
el şairi İsa Cavadoğlu yaradıcılığı
ilə onun ruh qardaşlığının
şahidi oldum. Bir çox şairin hiss və həyəcanları bir-birlərinə
nə qədər yaxın olsa da, bu iki
el şairinin yaradıcılığı
məni, xüsusilə
düşündürdü.
Uduzdum
(Sərraf Şiruyə)
İstədim ki, bu fələkdən bəxt
udam,
Tale verən bəxtimi
də uduzdum.
Tac istədim, qapaz vurdu başıma,
Nimdaş, quru taxtımı da uduzdum.
Haqq yolundan haqsız kimi saxlandım,
Tənə yedim, ürəyimdən dağlandım.
Bir gözəlin istəyinə
bağlandım,
Ömrü, günü vaxtımı da uduzdum.
Ay Şiruyə, nə bir kükrə, nə bir coş,
Qələm götür, bu qazanca şeir qoş.
Aldım,
satdım, üzüm
qara, əlim boş,
Halal maya, haqqımı da uduzdum.
Şiruyə müəllimin yuxarıda
verdiyimiz “Uduzdum” rədifli qoşmasında
taledən, bəxtdən
olan narazılığı
görürük. Şeir olduqca
gözəl bədii təsvirlərlə yanaşı,
mükəmməl bir
şəkildə qələmə
alınıb. Şairin bu
şeirini oxuduqdan sonra İsa Cavadoğlunun mövzu baxımından çox yaxın olan “Əyildim” rədifli qoşmasını xatırladım
və bu qoşmanı paylaşıram.
Əyildim
(İsa Cavadoğlu)
Kasıb
oldum məğrurluğun
ucundan,
Əyilmərəm deyə-deyə əyildim.
Haqq işimə, düz yoluma güvənib
Haqqı, düzü öyə-öyə
əyildim.
Aramadım ilgəyini fəndlərin,
Axtarmadım qapısını sədlərin.
Boğuluram, sevinc dayaz, dərd dərin
Öz başıma
döyə-döyə əyildim.
Çox
İsalar salammayıb
sahmana,
Mən istədim nizam olsun zamana,
Zaman məni büküb qatdı samana,
Onda bildim niyə, niyə əyildim?!
İsa Cavadoğlunun
bu şeirində də bir narazılıq,
şikayət aydın
şəkildə görünür. Zamandan, vəfasız
yardan şairlər həmişə şikayət
ediblər ki, bu da onların
ortaq cəhətlərindən,
sadəcə, biridir.
Oxucu hər zaman şeirdə tərbiyə,
hikmət, əxlaq və s. kimi müsbət insanı keyfiyyətlərin axtarışında
olur. Bu cür
keyfiyyətləri sevərək
yaradıcılığında bu mövzulara geniş yer ayıran şairlərin əsərlərini maraqla
oxuyurlar. Tarix də,
öz növbəsində
bu səpkidə yaradıcılıq nümayiş
etdirən söz sənətkarlarını unutmur
və tez-tez onları xatırlayır.
Sərraf Şiruyə də
məhz bu kateqoriyaya aid olan şairlərdəndir. Onun şeirlərində
məişət, ailə,
vətən, sevgi və digər mövzular rəngarənglik
təşkil edir.
Qanmaz ağlayarsa, fərqinə
varma,
Qanan ağlayarsa,
dəhşətdi, dəhşət.
Qanmazın gülməyi mənasız
heçdi,
Qanan qəh-qəh
çəksə hikmətdi,
hikmət.
Şairin yaradıcılığında yurd, vətən həsrəti hər zaman hiss olunur və gözəl poetik duyumlarla bunu ifadə edib. Yurdundan ayrı
düşən bu qərib şair doğma atalı-analı günlərinin olduğu Daşkənd kəndini öz şeirlərində
belə xatırlayır:
Könlümü viran etmisən,
Könlü yaralı Daşkəndim.
Qaçqın, köçkün eli kimi,
Bəxti qaralı Daşkəndim.
Sərraf Şiruyə yaradıcılığında irihəcmli poemalara da rast gəlirik ki, bu da şairin ciddi ədəbi fəaliyyətindən xəbər verir. Ümumilikdə şairin bir neçə bir-birindən nəfis şəkildə çap olunan kitabları hər zaman şeir sevər oxucuları sevindirib. Onun əsərlərinin çapında tədqiqatçı-jurnalist, poeziyanın mahir bilicilərindən biri, ictimaiyyətçi Araz Yaquboğlunun əməyi xüsusilə vurğulanmalıdır. Şübhəsiz ki, şairin yaradıcılığı haqqında fikirlərimizi, təhlillərimizi bir məqalədə cəmləmək mümkün deyil. Hələ ki, mən bu söz sahibinin “Susma ürək...” adlı şeirlər kitabı ilə tanışam və geniş külliyyatını oxumamışam. Növbəti qələm məhsullarımda şairin yaradıcılığına geniş şəkildə nəzəri yanaşmalar edəcəyəm.
Şair 2015-ci il dekabrın 8-də Bərdə rayonunun Yeni Daşkənd kəndində vəfat edib.
Allah rəhmət eləsin!
Mahmud Əyyublu
AAB-nin üzvü
Palitra 2018.- 21 noyabr.- S.13.