Dürdanə Məmmədova: “Gənc
nəsil milli-mənəvi dəyərlər, vətənpərvərlik
ruhunda yetişdirilməlidir”
Uşaq
hüquqlarının təmin edilməsi və müdafiə
olunması dövlət siyasətinin mühüm istiqamətlərindən
birini təşkil edir. Dövlət üçün uşaq
hüquqlarının müdafiəsi prioritet olub. Son illər
uşaqların hüquqlarının müdafiəsi sahəsində
güclü qanunvericilik bazası formalaşıb, davamlı
olaraq bir çox dövlət proqramları, tədbirlər
planları qəbul olunur. Uşaqların
sağlamlığının qorunması, onların müasir
tələblər səviyyəsində təhsil alması,
sağlam ailə mühitində yaşaması
üçün geniş imkanlar yaradılır. Xüsusi
qayğıya ehtiyacı olan, sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlara, habelə aztəminatlı, çoxuşaqlı,
qaçqın və məcburi köçkün ailələrindən
olan uşaqlara dövlət qayğısı göstərilir
və bu sahədə bir sıra mühüm addımlar
atılır. Bu gün ölkədə hər bir uşaq
üçün bərabər imkanlar yaradılıb. Elə,
ölkəmizin qoşulduğu ilk beynəlxalq sənədlərdən
biri “Uşaq Hüquqları haqqında Konvensiya”dır. Bu
gün ölkədə fəaliyyət göstərən Ailə,
Qadın və Uşaq Problemləri üzrə Dövlət
Komitəsi artıq 26 ilə yaxındır ki, ölkəmizdə
fəaliyyət göstərən BMT-nin Uşaq Fondu ilə
uğurlu layihələr həyata keçirir.
Əsası
Ümummilli Lider Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulmuş dövlət uşaq siyasəti ölkə
başçısı İlham Əliyev və Birinci
vitse-prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın xüsusi
qayğısı və diqqəti nəticəsində daha da
gücləndirilib. Heydər Əliyev Fondu uşaqların hərtərəfli
inkişafı, onların keyfiyyətli təhsil, yüksək
standartlara cavab verən tibbi xidmətlərlə təmin
olunması, uşaq problemlərinin həlli istiqamətində
önəmli layihələr həyata keçirməkdədir.
İlham Əliyevin Azərbaycan Respublikasında uşaqlara
dövlət qayğısının gücləndirilməsi,
uşaq problemlərinə vətəndaş cəmiyyəti
qurumlarının diqqətinin artırılması və
ölkənin uşaqlarla bağlı demoqrafik perspektivlərinin
müəyyənləşdirilməsi məqsədi ilə
2009-cu il “Uşaq ili” elan olunub.
“Uşaq və gənclərin mənəvi
cəhətdən zəngin olmaları üçün
onları məktəbdənkənar dərnəklərə cəlb
etmək məqsədyönlüdür”
Uşaq
və gənclərin mənəvi inkişafı ilə
bağlı onlar təhsil aldığı məktəbdə
tədris zamanı dövlətçilik tariximiz, mənəvi
dəyərlərimiz, Milli qəhrəmanlarımız,
görkəmli şəxsiyyətlər, ədiblərimiz barədə
məlumat alırlar ki, bu da onların mənəvi
inkişafında böyük rol oynayır. Bu gün orta təhsil
müəssisələrində şagirdlərə məhz bu
istiqamətdə müvafiq dərslər tədris olunmaqla
yanaşı, şagirdlər əyani vəsaitlərlə
tanış olmaq üçün müxtəlif abidələrimizi,
muzeyləri ziyarət edirlər. Təbii ki, bu ziyarət
zamanı müşahidələr onlarda böyük təəssürat
doğurur ki, bu da nəticədə uşaq və gənclərin
mənəvi inkişafına böyük təsir göstərir.
Təhsil
Nazirliyi Respublika Uşaq Gənclər İnkişaf Mərkəzinin
“Gənc-diyarşünas”dərnəyinin rəhbəri
Dürdanə Məmmədova da bu fikirdədir: “Hər bir
uşaq, bir şəxsiyyətdir. Uşaqların mənəvi
cəhətdən sağlam böyüməsi ilk olaraq
onların ailədə tərbiyə olunmasından
başlayır. Bəzən cəmiyyət içərisində
çətin tərbiyə olunan, psixoloji cəhətdən zəif,
şıltaq uşaqlarla rastlaşırıq. Bu o demək
deyil ki, onları kənarda saxlamalıyıq. Öncə
onları fərd olaraq öyrənməli və
bacarıqlarının inkişafında onlara mənəvi dəstək
olmalıyıq. Kiçik yaşlardan uşaqları istedad və
bacarıqları üzrə yönləndirmək daha məqsədyönlüdür.
Çünki hər bir insan öz bacardığı, sevdiyi
sahə üzrə çalışdıqda mənəvi cəhətdən
daha inkişaf etmiş olur. Bu baxımdan uşaqları
kiçik yaşlardan mənəvi psixoloji zərbədən
qorumaq, cəmiyyət olaraq onları düzgün istiqamətləndirmək,
dəstək olmaq lazımdır. “Gənc-diyarşünas” dərnəyinin
rəhbəri olaraq mən bu mövzuda hər zaman dərnək
üzvlərinə mənəvi cəhətdən dəstək
olur, onları dinləyir və bacarıqları üzrə
tapşırıqlar verirəm və bu onlar üçün
mənəvi cəhətdən maraqlı olur. Hətta
valideynlərdən təşəkkür edənlər də
olur. Onlar bildirir ki, “mənim uşağım özünə
qapalı idi, sizin dərnəyə üzv olduqdan müsbət
dəyişikliklər var”. Verilən tapşırıqlar
valideynlər üçün də maraqlı olur və
uşaqlarla birlikdə işləyənlər də olur. Bu
uşaqların mənəvi inkişafına stimul yaradır. Əlbəttə
uşaqların mənəvi inkişafına dəstək
olmaq, mənim üçün sevindiricidir. Uşaqlar gələcək
üçün yetişən şəxsiyyətdir.
Onları pis amillərdən qorumaq lazımdır”.
D.Məmmədova
onu da qeyd etdi ki, ilk olaraq uşaqları milli ruhda istiqamətləndirmək
lazımdır. Onun fikrincə, gənc nəsil milli-mənəvi
dəyərlər, vətənpərvərlik ruhunda
yetişdirilməlidir. Onlara Vətənini,
torpağını, bayrağını sevməyi, tarixini,
milli irsini dərindən öyrətmək lazımdır. Vətənə
məhəbbət hissi uşaq və gənclərin ana dilinə,
milli musiqiyə, folklora, mənsub olduğu dini dəyərlərə,
tarixi ənənələrə bağlılığına
sahib olması, ölkənin tərəqqisi naminə
çalışmaq üçün gənclərin müəyyən
sənətə, peşəyə sahib olması, dövlət
quruculuğunda fəal iştirak etməsi, təhsilə və
elmə yiyələnməsi, geniş
dünyagörüşünə malik olması, əməyi
sevməsidir ki, bunları onlara aşılamaq və bu istiqamətdə
bilik və bacarıqlarının inkişafında dəstək
olmaq lazımdır. O da vurğulandı ki, həmçinin
uşaq və gənclərin mənəvi cəhətdən
zəngin olmaları üçün onları məktəbdənkənar
dərnəklərə cəlb etmək məqsədyönlüdür:
“Məktəblilərin asudə vaxtlarını səmərəli
keçirilməsində bizdə, Respublika Uşaq Gənclər
İnkişaf Mərkəzində müxtəlif profilli dərnəklər
fəaliyyət göstərir. Uşaq, yeniyetmə və gənclər
ölkədaxili və beynəlxalq olimpiya, Avropa və
dünya çempionatlarında iştirakı təmin edilir.
Belə tədbirlərin keçirilməsi, uşaq və gənclərin
mənəvi cəhətdən zəngin inkişafına təkan
olur”.
Bildirildi
ki, Respublika Uşaq Gənclər İnkişaf Mərkəzi
1923-cü ildən fəaliyyət göstərən 8 mərkəzin
birləşməsindən yaradılan məktəbdənkənar
təhsil müəssisəsidir. Burada gənc ekoloq, eko klub, gənc
turist, gənc bələdçi, gənc diyarşünas, rəsm
- rəngkarlıq, cücələrim ansamblı,
çalğı alətləri, teakvondo, cüdo, idman turizmi,
səmti müəyyənetmə, şahmat, gənc
riyaziyyatçılar, aviamodelçilik, robottexnika və.s bu
kimi bir çox müxtəlif profilli dərnəklər fəaliyyət
göstərir. Respublika Uşaq Gənclər İnkişaf Mərkəzinin
(RUGİM ) direktoru Firuzə Sultan-zadənin təşkilatçılığı
və dəstəyi ilə il ərzində ölkədaxili və
ölkə xaricində uşaq və gənclərin
yarışlarda, tədbirlərdə, sərgilərdə,
festivallarda iştirakları təmin edilir. Həmçinin
cücələrim ansamblı, teakvondo idman növünün
dərnək üzvləri ölkədaxili və xarici tədbirlərdə,
yarışlarda iştirak edərək ölkəmizi təmsil
edirlər. Onlar qızıl, gümüş, bürünc
medallarla Vətənə dönürlər. D.Məmmədovanın
sözlərinə görə, Respublika Uşaq Gənclər
İnkişaf Mərkəzi olaraq il ərzində məktəblilər
üçün “Qavaldaş” zərb çalğı alətlərinin
müxtəlif növlərində ifası üzrə
uşaq və gənclərin Respublika festivalı,
“Yaşıl-məktəb ekolojiyönümlü və enerji
effektli pilot təhsil müəssisəsi” adlı layihə ilə
məktəblilər üçün konfrans, “Gənc-diyarşünas”dərnək
üzvləri tərəfindən hazırlanmış “Nənəmin
sandığı” genoloji ailə şəcərəsinin dəyərli
əşyaları adlı sərginin nümayişi, Mehdi
Hüseynzadənin 100 illik yubileyinə həsr olunmuş “Gənc-partizan
Mixaylo” adlı hərbi vətənpərvərlik oyunu təşkil
olunub. Bundan başqa, Milli irsimiz “Kəlağayı dünən,
bu gün, sabah”adlı sərgidə məktəblilərin
iştirakı, Ümumdünya Kosmonavtika gününə həsr
olunmuş Bakı şəhər məktəbliləri
arasında “Gələcəyin mühəndisi” adlı
müsabiqə, 9 May Faşizm üzərində Qələbənin
74-cü il dönümünə həsr olunmuş
Böyük Vətən Müharibəsinin veteranları ilə
görüş, ”Muzeylər və Nəsimi irsi” proqramı
üzrə muzey həftəsi, Umumdünya Səmti Müəyyənetmə
Gününə həsr olunmuş, eko klub üzvləri
arasında səmti müəyyənetmə idman növü
üzrə yarışda iştirak, Breyn-rinq intellektual oyunlar,
Məktəblilərin Respublika Yaradıcılıq
Festivalı və.s bir çox müxtəlif növ tədbirlər
həyata keçirilir.
Əlbəttə,
bu kimi tədbirlərin təşkilində məqsəd
uşaq və gənclərin asudə vaxtlarını səmərəli
keçirmək, Vətəninə, xalqına sağlam
düşüncəli şəxsiyyətlərin yetişdirməkdir.
Məlihə Əsədova:
“Şagirdlərin mənəvi inkişafı ilə
bağlı müxtəlif səpkidə layihələrin
yazılmasını təklif edərdim”
Bakı
şəhəri Nəsimi rayonu Rövşən Nəsirov
adına 111 saylı tam orta məktəbin Azərbaycan dili və
ədəbiyyat müəllimi Məlihə Əsədova da
bildirdi ki, bir müəllim kimi uşaq və gənclərin mənəvi
tərbiyəsində ilk olaraq daxili zənginliyi əsas
götürür: “Buraya milli-mənəvi sərvətlərimizə
olan hörmət, ehtiram, onların
dünyagörüşündə xoş bir dəyişikliyə
səbəb olan bütün amilləri misal göstərərdim.
Onlarda gördükləri, seyr etdiklərinə yetərincə
dəyər verə bilmək qabiliyyəti olmalıdır.
Burada onların bizim tarixi abidələrimizlə
tanışlığı, tarixi məkanlarımız
haqqında kifayət qədər informasiyanı dinləyib dərk
etmə qabiliyyəti, cəmiyyətdə özlərini apara
bilmək qabiliyyətinin formalaşmasını əsas
götürərdim. İstərdim ki, gənclər öz
asudə vaxtlarını səmərəli, faydalı yerlərdə
keçirsinlər. Hansı ki, bu onların daxilində
müsbət bir çevriliş edərdi.
Danışıqlarında, sivil qaydalara uyğun
düşünmələrində, zamanın nəbzini
tutmaqda yardımçı rol oynayardı. Güman edirəm
ki, bu cür faydalı məkanlar kifayət qədərdir. Sadəcə
nəinki gənclər arasında, eləcə də məktəblilər
arasında da bu təbliğat güclü olmalıdır. Məktəblilər
çayın axarına bənzəyirlər. İlk öncə
maraq dairələri nəyə güclü olursa, sonralar da
ona doğru can atırlar. Odur ki, məktəblilər, eləcə
də gənclər arasında sağlam həyat devizini
möhkəmləndirmək, sağlam həyat tərzini təbliğ
etmək lazımdır. Məktəblərdə artıq belə
bir dərnəklər fəaliyyətə başlayıb. Məsələn,
bizim məktəbimizdə rəsm, rəssamlıq, şahmat,
rəqs və idman dərnəklərinin fəaliyyətə
başlaması məni sevindirir. Şagirdlər özlərini
sağlam mühitdə kəşf edə bilərlər.
Öz potensial imkanlarını, əyləncə kimi
baxdığı hər hansı bir idman növü ya da digər
sahədə uğurlar qazana bilərlər. Odur ki, sağlam
düşüncələri ilə həyata
atılmalarını dəstəkləyirəm. İstərdim
ki, internetə cəlb olunmaqdansa faydalı işlərlə məşğul
olsunlar”.
Mənəvi
inkişafla bağlı bu gün dərsliklərimizdə olan
mövzular onu qane etdiyini deyən M.Əsədova qeyd etdi ki, bu
gün Azərbaycan dili dərslikləri yalnız qrammatikadan
ibarət deyil, burada dostluq, mənəviyyatın
inkişafı ilə bağlı bir çox dəyərli
materiallar var: “Burada həm tariximizlə, keçmişimizlə,
nağıllarımızla, Milli Qəhrəmanlarımızla
sözün əsl mənasında sağlam vətəndaş
olmağın sirləri aşılanmışdır desəm
yanılmaram. Çox sevinirəm ki, dərsimizin bir saatı
da şagirdlərlə nitqin, zəkanın inkişafına səbəb
olan məhz belə mənəvi söhbətlərə
köklənib. Bunu alqışlayıram. Milli Qəhrəmanlarımızı
tanıyırlar, onlar haqqında maraqlı esselər
yazırlar. Demək ki, onlarda dünənimiz, bu
günümüz haqqında müəyyən fikirlər
formalaşıb. Şagirdlərin mənəvi inkişafı
ilə bağlı müxtəlif səpkidə layihələrin
yazılmasını təklif edərdim. Hansı ki,
şagirdlər özləri bu layihələrin
iştirakçısına çevrilmələrinə cəhd
edib mütaliələrə cəlb olunardılar. Bədii,
tarixi mövzularda, lirik şeirlərin oxunmasında onları
cəlb edərdik. Çünki daxili zənginlik yalnız səyahətlərlə
kifayətlənmir, dünyagörüşünün
formalaşmasında mütaliə də mütləqdir”.
Uşaq
və gənclərin fiziki və mənəvi inkişafı
istiqamətində hərtərəfli addımların
atılması vacibdir. Gələcək nəslin sağlam
formalaşmasında psixoloji hazırlıq, sosiallaşma, cəmiyyətə
inteqrasiya olunmasında düzgün istiqamətləndirmə,
təhsil, mədəniyyət və incəsənət,
idmanın mühüm rolu var. Bu gün həm orta, həm də
ali təhsil müəssisələrində onlara
düzgün dəyərlərin aşılanması gələcəkdə
problemlərdən uzaq olmasına imkan verir.
Nigar Abdullayeva
Palitra.-2019.- 9 iyul.-S.5.