“Fransa
Dağlıq Qarabağ münaqişəsində status-kvonun
uzadılması ilə bağlı hər hansı bir istəyə
qarşıdır”
Fransanın
Azərbaycandakı səfiri Zakari Qros AZƏRTAC-a məxsusi
müsahibəsində ölkələrimiz arasında müxtəlif
sahələrdə əlaqələrin inkişafından
danışıb. Fransa ilə Azərbaycan arasında dostluq və
qarşılıqlı etimad münasibətlərinin
inkişaf etdiyini bildirən səfir 1993-cü ildə Heydər
Əliyevin hakimiyyətə gələndən sonra Fransa ilə
tərəfdaşlıq üçün strateji seçim
etdiyini vurğulayıb. Bu seçimin Prezident İlham
Əliyev tərəfindən davam etdirildiyini söyləyən
səfir bunun ölkələrimizin maraqlarının
üst-üstə düşdüyünü əks etdirdiyini
bildirib.
Diplomat
qeyd edib ki, Fransanın müstəqil, sabit, firavan və
demokratik Azərbaycanla əlaqələrə marağı
var. Azərbaycanın da Avropa İttifaqı ilə birlikdə
bölgənin təhlükəsizliyi və sabitliyinə
töhfə verən Fransa ilə münasibətlərə
marağı var. “Fürsətdən istifadə edərək,
bütün azərbaycanlıları milli bayram münasibətilə
təbrik edir, uğurlar, cansağlığı və
xoşbəxtlik arzulayıram. Azərbaycan xalqı qısa
zaman kəsiyində əldə olunan tərəqqi ilə fəxr
edə bilər”.
Ermənistan-Azərbaycan
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə bağlı
sualı cavablandıran səfir bu münaqişənin
bütün münaqişələr kimi, ilk növbədə,
həm mülki, həm də hərbçi qurbanlar,
onların ailələri, qaçqın və məcburi
köçkünlər üçün acı bir
münaqişə olduğunu qeyd edib. Dağlıq Qarabağ
məsələsində dinc və davamlı bir nəticə
axtarmağa və onu tənzimləməyə
çalışan ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində
diplomatik bir prosesin qurulması əhəmiyyətlidir.
Videokonfrans vasitəsilə aparılan sonuncu məsləhətləşmələrdə
olduğu kimi, həmsədr ölkələrlə birlikdə
konstruktiv danışıqların davam etdirilməsinə
münbit şəraitin yaradılmasına
çalışmalıyıq. Fransa Dağlıq Qarabağ
münaqişəsində status-kvonun uzadılması ilə
bağlı hər hansı istəyə açıq şəkildə
qarşı çıxır. Hamıdan praqmatizm, kreativlik və
kompromis ruhu tələb olunur. Minsk qrupunun həmsədri kimi
Fransanın fəaliyyətinin mahiyyəti budur.
Avropa
İttifaqı ilə Azərbaycan arasında imzalanacaq
saziş layihəsinə toxunan səfir bu saziş layihəsinin
siyasi dialoqdan tutmuş iqtisadi tərəfdaşlığa,
davamlı inkişafa, iqlim dəyişikliyinə qarşı
mübarizəyə, mədəniyyət məsələlərinə
və s. daxil olmaqla həqiqətən də bütün sahələri
əhatə etdiyini vurğulayıb.
“Ermənistanın
Azərbaycana qarşı əsassız ərazi iddiaları və
açıq-aşkar işğalçılıq siyasəti
beynəlxalq hüququn bütün norma və prinsiplərinə
ziddir”
Yeri
gəlmişkən, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının professoru, siyasi elmlər doktoru Elçin
Əhmədov bildirib ki, XX əsrin sonundan başlayaraq Ermənistanın
Azərbaycana qarşı əsassız ərazi iddiaları və
açıq-aşkar işğalçılıq siyasəti
beynəlxalq hüququn bütün norma və prinsiplərinə
ziddir: “Ermənistanın bu təcavüzkarlığı BMT
Nizamnaməsində nəzərdə tutulan öz müqəddəratını
təyin etmək hüququnun həyata keçirilməsi deyil,
Nizamnamənin 2-ci maddəsinin 4-cü bəndinin kobud şəkildə
pozulması – başqa dövlətin ərazi
bütövlüyünə və siyasi müstəqilliyinə
qarşı zor işlədilməsi deməkdir. Belə ki,
dünyada sülhün və təhlükəsizliyin təminatçısı
olan BMT Nizamnaməsinin 1-ci maddəsinin 1-ci bəndində təşkilatın
əsas vəzifəsi kimi “beynəlxalq sülhü qorumaq və
bu məqsədlə təcavüz hərəkətlərinə
və ya sülhün pozulmasına yönəlmiş digər
pozuntulara qarşı təsirli kollektiv tədbirlər həyata
keçirmək” nəzərdə tutulur” (AZƏRTAC).
Elçin
Əhmədov deyib: “Ermənistan respublikası bütün
beynəlxalq hüquqi sənədləri, xüsusilə BMT
Nizamnaməsinin I və II maddələrində, 1970-ci il 24
oktyabr tarixli beynəlxalq hüququn prinsipləri haqqında Bəyannamədə,
eləcə də 1975-ci il 1 avqust tarixli ATƏM/ATƏT-in
Helsinki Yekun Aktında ifadə olunmuş beynəlxalq
hüququn əsas prinsiplərini kobudcasına pozmuşdur.
Adı çəkilən beynəlxalq sənədlərdə
Ermənistanın iddia etdiyi xalqların öz müqəddəratını
təyinetmə məsələsi beynəlxalq hüququn əsas
prinsiplərindən olan ərazi bütövlüyü
prinsipini pozmamalı, bu prinsiplə ziddiyyət təşkil
etməməlidir. Bununla yanaşı, Dağlıq Qarabağ
bölgəsinin erməniləri isə digər ölkələrdə
yaşayan ermənilər kimi Azərbaycan Respublikasında
yaşayan milli azlıqlardan biridirlər. Beynəlxalq
hüququn normalarına görə milli azlıqlar öz
müqəddəratlarını təyin edə bilərlər.
Lakin bu, müstəqillik formasında ola bilməz.
Çünki müstəqil dövlətin ərazisində
yaşayan milli azlıqların belə hüquqları yoxdur.
Bu baxımdan, ermənilərin öz müqəddəratını
təyinetmə hüququnu bəhanə etməsi beynəlxalq
hüquq normalarının, xüsusilə, dövlətlərin
suveren bərabərliyi, zor işlətməmək və zor
işlətməklə hədələməmək, sərhədlərin
toxunulmazlığı, dövlətlərin ərazi
bütövlüyü, mübahisələri dinc yolla nizama
salmaq və başqa dövlətlərin daxili işlərinə
qarışmamaq və beynəlxalq hüquqi öhdəlikləri
vicdanla yerinə yetirmək kimi ATƏT-in Helsinki prinsiplərinin
kobud şəkildə pozulması deməkdir. Beynəlxalq
hüquq normalarının bu cür ermənisayaq təfsiri
dövlətlərin ərazi bütövlüyü və sərhədlərin
pozulmasının qeyri-mümkünlüyü haqqında
1990-cı il noyabrın 21-də qəbul edilmiş yeni Avropa
üçün Paris Xartiyasına da tamamilə ziddir və qəbuledilməzdir”.
“Ermənistan
Azərbaycana təcavüzü zamanı beynəlxalq
hüququn bütün fundamental prinsiplərini kobud şəkildə
pozmuşdur”
O
bildirib ki, münaqişənin nizama salınması
üçün aparılan danışıqlarda Ermənistan
özü tərəfindən yaradılan və hazırda
onun nəzarətində olan Dağlıq Qarabağdakı
cinayətkar və qondarma qurumun tərəf kimi
iştirakının təmin olunmasını istəyir: “Ancaq
bu tələb də əsassızdır və beynəlxalq
hüququn prinsiplərinə uyğun deyil. Çünki
Dağlıq Qarabağ ermənilərinin müstəqil tərəf
kimi danışıqlarda iştirakı məsələsi nəinki
1992-ci ildə yaradılan ATƏT-in Minsk qrupunun mandatına
ziddir. Həmçinin Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın
əzəli torpağı və ayrılmaz tərkib hissəsi
olmaqla yanaşı, danışıqlar Ermənistanla Azərbaycan
arasında aparılır və bu beynəlxalq formatdır, əgər
Dağlıq Qarabağ münaqişə tərəfi
olsaydı, onda Ermənistan tərəfi bu günə kimi
danışıqlar prosesində iştirak edib indiyə kimi
bir sıra müvafiq sənədləri imzalamazdı.
Bununla
yanaşı, Ermənistan Azərbaycana təcavüzü
zamanı beynəlxalq hüququn bütün fundamental prinsiplərini
kobud şəkildə pozmuşdur. Bu baxımdan ,qeyd etmək
lazımdır ki, BMT-nin Baş Məclisinin 44-cü
sessiyasında 1989-cu il noyabrın 20-də qəbul edilmiş
BMT-nin Uşaq Hüquqları haqqında Konvensiyanı Ermənistan
ratifikasiya edib, lakin buna baxmayaraq, uşaqlara qarşı
zorakılıq əməlləri törətməkdən
çəkinmir, istər müharibə, istərsə də
atəşkəs zamanı öz çirkin niyyətlərini
həyata keçirir. Ermənistanın Azərbaycanın
mülki əhalisinə və mülki obyektlərə
birbaşa və qəsdən hücumları beynəlxalq
humanitar hüququn və insan haqlarının, xüsusilə,
1949-cu il Cenevrə konvensiyaları və ona 1 saylı Əlavə,
həmçinin Uşaqların hüquqları və İnsan
hüquqlarının və əsas azadlıqların
müdafiəsi haqqında konvensiyaların ciddi şəkildə
pozulmasıdır. Buna dünya ictimaiyyəti və BMT-nin
üzv dövlətləri tərəfindən layiqli qiymət
verilməlidir”.
“Ermənistan
qanlı cinayətlər törətməkdə davam edir”
Elçin
Əhmədov xatırladıb ki, II Dünya müharibəsi
illərində Almaniya ordusu Praqanın 20 kilometrliyində yerləşən
Lidiçe qəsəbəsinin 105 azyaşlı sakinindən
82-sini qaz kamerasında məhv etmişdir. Hadisənin üzərindən
cəmi 3 il keçəndən sonra Lidiçedə
sözügedən faciənin məsum qurbanlarının xatirəsini
əbədiləşdirən muzey yaradılmış, bir
müddət sonra isə qətlə yetirilən
uşaqların xatirəsinə abidə
ucaldılmışdır: “Qeyd etmək lazımdır ki, XX əsrin
sonundan başlayaraq keçən dövr ərzində,
xüsusilə 1988-1993-cü illərdə Ermənistan
silahlı qüvvələri tərəfindən Azərbaycanda
uşaqların qətlə yetirilməsi ilə bağlı
kifayət qədər faktlar vardır.1988-ci ildə azərbaycanlılar
Ermənistan SSR-dəki doğma yurd yerlərindən zorla
qovulan zaman 216 soydaşımız qətlə yetirilmişdir
ki, onların da 57-si qadın, 23-ü uşaqdır. Ancaq
şahidlərin sözlərinə görə
öldürülən uşaqların sayının daha
çox olması haqqında faktlar da vardır. Belə ki,
1988-ci il dekabrın 5-də ermənilər Hamamlı şəhərində
(Spitak) 17 azyaşlı uşağı iri diametrli boruya
dolduraraq hər iki tərəfini qaynaq ediblər. Borunu
hündür uçurumdan dərəyə ataraq
uşaqları qətlə yetirmişlər. Həmin ilin
noyabrında Quqarkda (Qarakilsə-Pəmbək mahalı) 70-ə
yaxın 5-12 yaşlarındakı uşağı yenə
boruya dolduraraq hər iki tərəfini bağlamışlar. Qətliamın
üstü yalnız 1988-ci ilin dekabrında baş verən zəlzələ
zamanı köməyə gələn fransalı xilasedicilər
tərəfindən açılmışdır.
1989-cu
ildə Kərkicahanda 9 yaşlı Nicat və 11 yaşlı
Nadir İbrahimov ermənilər tərəfindən güllələnmişdir.
Müharibənin ilk illərində Kəlbəcərdə 8
uşaq - Sahil Məmmədov (10 yaş), Razim Salmanov (8
yaş), Anar Valehov (7 yaş), Cahid İbişov (10 yaş), Səxavət
Dəmiroğlu (14 yaş), Natiq Əsgərov (14 yaş), Bəxtiyar
Xəlilov (11 yaş) və Azər Orucov (7 yaş) vəhşicəsinə
qətlə yetirilmişdir. Ermənistan ordusu tərəfindən
2011-ci ildə Ağdamda 9 yaşlı Fariz Bədəlov, Tovuzda
isə 13 yaşlı Aygün Şahmalıyeva qətlə
yetirilmişdir”.
O
deyib ki, Ermənistan işğalla bağlı beynəlxalq təşkilatların
qəbul etdiyi sənədlərin icra edilməməsini və
onların kağız üzərində qalmasını
görərək, beynəlxalq təşkilatlarda
işğalçı ilə işğala məruz qalan
arasında fərq qoyulmamasından və
işğalçı siyasətinə görə ona
qarşı heç bir sanksiyanın tətbiq edilməməsindən
ruhlanaraq qanlı cinayətlər törətməkdə davam
edir: “Bu faktlar, soyqırımı və vandalizm aktları təsdiq
edir ki, Ermənistanın yürütdüyü faşist
ideologiyası, Azərbaycana qarşı etnik təmizləmə,
dövlət terrorizmi və işğalçılıq siyasəti
30 ildən artıqdır ki, dünya ictimaiyyətinin
gözü qarşısında baş verir. Ona görə də
dünya birliyi Ermənistana özünü cəzasızlıq
şəraitində hiss etməsinə imkan verməməli,
münaqişənin ədalətli həlli üçün
BMT Nizamnaməsi, Helsinki Yekun Aktı, eləcə də BMT Təhlükəsizlik
Şurasının 1993-cü ildə qəbul etdiyi qətnamələr
əsasında təcavüzkarın açıq-aşkar
anneksiya siyasətinə son qoyulması üçün təsirli
tədbirlər görməli, eləcə də Ermənistan
rəsmilərinin Azərbaycanın suverenliyi və ərazi
bütövlüyünü kobud surətdə pozan
hüquqazidd addımlarının qarşısını
almalıdır”.
Fuad Hüseynzadə
Palitra.- 2020.- 2 iyun. S.
11.