Erməni vandalizmi
Tarixi və maddi-mədəniyyət abidələrimiz
ermənilər tərəfindən vəhşicəsinə məhv
edilir
Ölkəmizə
qarşı əsassız ərazi iddiaları irəli
sürüb torpaqlarımızı zaman-zaman işğal edən
erməni şovinistləri işğalçılıq əməllərinə
haqq qazandırmaq, yeni təcavüzkarlıq planlarını
tarixi nöqteyi-nəzərdən əsaslandırmaq və
ictimai fikri çaşdırmaq məqsədilə Qərbi Azərbaycan
ərazisində mövcud olan bütün tarixi və mədəniyyət
abidələrini, Qafqaz Albaniyasının xristian kilsəsinə
aid bütün kilsə, məbəd və monastrları erməni
abidələri elan edirlər. Hətta özlərinin belə
inanmadığı yalanlara başqalarını inandırmaq
üçün işğal etdikləri torpaqlarda daşdan
xaç abidələr ucaldırlar. Onlar “Böyük Ermənistan”
imperiyası barədə uydurma əfsanəni şişirdərək
təkcə Azərbaycanın deyil, Gürcüstan, İran və
Türkiyə ərazilərinin də xeyli hissəsini ermənilərin
“tarixi torpaqları” hesab edirlər.
Dünya əhəmiyyətli 13, ölkə
əhəmiyyətli 242 abidəmiz ermənilər tərəfindən
məhv edilib
Qeyd
edək ki, ötən əsrin 60-cı illərində Ermənistan
katolikosunun keçmiş SSRİ-nin dövlət rəhbərlərinə
müraciətlərindən sonra Dağlıq Qarabağ və
Culfa qəbiristanlığından xeyli sayda xaç abidəsi
çıxarılaraq Ermənistana aparılıb. Bundan əlavə
Qazax, Tovuz, Gədəbəy, Qubadlı və Laçın
rayonlarının ərazilərindən müxtəlif
dövrlərdə Qafqaz Albaniyasına aid xaç abidələri
də oğurlanaraq Ermənistana aparılıb. 1988-ci ildən
Azərbaycan torpaqlarına ermənilər tərəfindən
edilən təcavüz nəticəsində
xalqımızın çoxəsrlik tarixini, şərəfli
keçmişini əks etdirən dünya əhəmiyyətli
13, ölkə əhəmiyyətli 242 və yerli əhəmiyyətli
434 tarix və mədəniyyət abidəsi ermənilər tərəfindən
məhv edilib. Bundan başqa, işğal zamanı 808 klub, 927
kitabxana, eksponatları ilə 22 muzey və onların
filialları, 85 uşaq musiqi məktəbi və filialları,
4 teatr, fondunda 100 min qiymətli eksponat olan 4 şəkil
qalereyası, 2 konsert müəssisəsi, 1892 mədəniyyət
və incəsənət müəssisəsinin binası
dağıdılıb. Dünya əhəmiyyətli arxeoloji
abidə olan paleolit dövrünə aid Azıx mağara
düşərgəsi, e.ə. VII-VI əsrlərə aid və
insan sivilizasiyasını öyrənmək üçün
indi də aktuallığı ilə fərqlənən
eneolit dövrünə aid Xantəpə, Kültəpə və
Şomutəpə abidələri, Azərbaycanın Alban
xristianlıq dövrünə aid Gəncəsar məbədi,
Laçın rayonundakı Ağoğlan məbədi,
Xocalı rayonundakı Əskəran qalası, Amaras məbədi,
Kəlbəcər tarix muzeyinin unikal eksponatları,
eramızdan 3000 il əvvəlki dövrə təsadüf edən
qızıl və gümüş əşyaları ilə zəngin
Laçın rayonunun tarix muzeyi, onun qədim pul-sikkə
kolleksiyası, dünyada analoqu olmayan Ağdam çörəki
muzeyi və Zəngilan rayonundakı daş monumental muzey, 5 minə
yaxın eksponatı olan Şuşa tarix muzeyi, Dövlət
xalça muzeyinin filialı və xalq tətbiqi sənəti
muzeyi, minə yaxın eksponatı olan Qarabağ dövlət
tarix muzeyi talan edilib. Bu sərvətlərin mühafizəsi
“Silahlı münaqişələr zamanı maddi dəyərlərin
qorunması haqqında” və “Maddi dəyərlərin
qeyri-qanuni olaraq ölkəyə daxil olması və ölkədən
çıxarılması qadağası” haqqında beynəlxalq
konvensiyalarla (Haaqa, Paris) tənzimlənməli olsa da, erməni
barbarları YUNESKO və digər beynəlxalq təşkilatların
tələblərinə məhəl qoymayaraq öz təcavüzkar
siyasətini bu gün də davam etdirirlər.
Tarixi faktlar, sübutlar
Ermənilər
Qərbi Azərbaycandakı və Qarabağdakı bir
çox maddi-mədəniyyət abidələrini öz abidələri
elan etsələr də, həmin abidələr Azərbaycan
xalqının mədəni irsinə aiddir. Bunu tarixi faktlar da
sübut edir.
Antik
müəlliflərdən Klavdi Ptolomeyin və digər
çoxsaylı yazılı tarixi mənbələrin məlumatına
görə, Azərbaycan ərazisində təşəkkül
tapmış Qafqaz Albaniyası dövlətinin ərazisi
eramızın əvvəllərindən VII əsrin əvvəlinədək
cənubda Araz çayından Şimali Qafqazadək, şərqdə
Xəzər dənizinin qərb sahilindən Göyçə
gölündən qərbdə yerləşən torpaqlaradək
bir sahəni əhatə edib. Bu yerlərdə qədim
zamanlardan maldarlıq, əkinçilik və sənətkarlıqla
məşğul olan müxtəlif dilli tayfalar
yaşayıblar. Qədim yunan tarixçisi və
coğrafiyaçısı Strabon isə Albaniya ərazisində
müxtəlif dillərdə danışan 26 tayfanın
olduğunu qeyd edir. Bu tayfalardan saklar, qarqarlar, hunlar, türklər,
muğlar, suranlar, şirvanlar və digər türkdilli
tayfalar üstünlük təşkil ediblər. Eramızdan əvvəl
V əsrdə yaşamış antik müəllif Herodot
yazır ki, skiflər - türkdilli tayfalar midiyalılarla
müharibədə qələbə çaldıqdan sonra
Qafqaz ərazisində dövlət yaradıblar. Bu dövlətin
qədim Albaniya dövləti olduğu güman edilir. Ermənilərə
gəldikdə isə, adlarını çəkdiyim sonuncu
iki müəllif- həm Herodot, həm də Strabon öz əsərlərində
onların Qafqaza gəlmə xalq olduqlarını yazırlar
Daş kitabələr türk
yazılarının daha qədim olduğunu sübut edir
Ermənilərin
yalanlarını ifşa edən daha bir fakt- Qafqaz
Albaniyasının tayfa ittifaqları
başçılarının və çarlarının bir
çoxunun adları türk mənşəli olub: Aran, Aray, Ərbaq,
Dalak, Huray və s.
Azərbaycanlıların
Qafqazın ən qədim türk xalqlarından olmasını
başqa faktlar da təsdiq edir. Belə ki, respublikamızın
müxtəlif ərazilərində aşkar edilən arxeoloji
tapıntılar, xüsusilə arxeoloqlar R.Vahidovun, F.Osmanovun,
A.Nuriyevin və T.Əliyevin aşkar etdikləri qədim
türk kitabələri sübut edir ki, bu ərazidə qədim
türk yazıları gürcü, erməni və alban
yazılarından xeyli əvvəl mövcud olub. Bu əlifbaların
hər üçü, xüsusilə də alban əlifbası
qədim türk əlifbası əsasında tərtib edilib.
Qeyd
edək ki, Albaniyanın həqiqi tarixinin və abidələrinin
öyrənilməsi sahəsində son vaxtlar alimlərimiz tərəfindən
müəyyən işlər görülüb. Onların
araşdırmaları nəticəsində müəyyən
olunub ki, Qərbi Azərbaycan ərazisində hələ
xristianlıqdan əvvəl müxtəlif alban məbədləri
mövcud olub. Bu məbədlərin bir hissəsi sonralar
xristian məbədlərinə çevrilib, əksər hissəsi
isə İslam dininin yayıldığı dövrdə
dağıdılıb.
Albaniyada xristian məbədlərinin
tikintisi geniş vüsət alıb
Nəzərinizə
çatdıraq ki, eramızın I əsrindən
başlayaraq Roma imperiyası ərazisində yaranmış
xristianlıq dini imperiya ilə iqtisadi və mənəvi əlaqələri
olan Cənubi Qafqaza da yayılmağa başlayıb. Alban
tarixçisi Moisey Kalankatuklunun “Ağvan tarixi” əsərində
Qafqaz Albaniyasında xristianlıq dininin yayılması,
müxtəlif kilsə və məbədlərin tikilməsi
barədə qiymətli məlumatlar var. Bu məlumatlardan məlum
olur ki, Albaniya çarı III Vaçaqanın, ölkənin
din və dövlət xadimlərinin iştirakı ilə
keçirilmiş Alban kilsəsinin 488-ci il Aquen məclisindən
sonra xristian memarlığı üslubunda məbədlərin
inşası geniş vüsət almağa başlayıb. III
Vaçaqanın hakimiyyəti dövründə Albaniyada 300-dən
çox kilsə və məbəd tikilib. VII əsrin
ortalarına yaxın ölkədə ixtiyarlarında kəndlər
və torpaq sahələri olan 30-dan artıq monastr olub.
Tədqiqatçı
alimlərin fikrincə, ərəb işğalından sonra
Albaniyanın Sisakan-Sünik vilayətində xristian
memarlıq məktəbi IX-X əsrlərdə güclü
inkişaf edib. Ərəb xilafətindən asılı olan
Sisakan xristian vilayətində özünəməxsus
memarlıq planlaşdırma xüsusiyyətləri olan
xristian məbədləri inşa edilmişdi. Zəngəzurda
tikilmiş və zəmanəmizə qədər gəlib
çatmış məşhur Tatev monastr kompleksi bu abidələr
içərisində orijinal memarlıq kompozisiyası
baxımından seçilir. Lakin təəssüflər olsun
ki, yuxarıda da qeyd etdiyimiz kimi alban xristian məbədlərinin
çoxu sonradan məhv edilib. Belə ki, ərəb işğalçılarına
qarşı baş verən üsyanlardan təşvişə
düşən Xilafət ölkədəki şəhərlərin
qala divarlarını, güclü qalaları, məbədləri
dağıtdığından, həmin abidələrin
çoxu dövrümüzə qədər gəlib
çıxmayıb.
Ermənilər alban kitabələrini
saxta erməni kitabələri ilə əvəz ediblər
Bununla
belə hazırda Azərbaycan ərazisində Qafqaz
Albaniyasının zəngin memarlıq irsinə aid xeyli məbəd,
kilsə və monastr var. Lakin ermənilər tərəfindən
müxtəlif dövrlərdə bu abidələrin kitabələri
pozularaq məbədlərin ermənilərə aid olduğunu
göstərən yeni saxta kitabələrlə əvəz
olunub. Zəngəzurdakı Tatev monastr kompleksi (IX-XII əsrlər),
İcevandakı Ağarçin monastr kompleksi (IX-XII əsrlər),
Kecəris monastr kompleksi (XI əsr), Karkor məbədi (X əsr),
Qoşavənd kilsəsi (XIII əsr) və s. belələrindəndir.
Eyni
zamanda Qafqaz Albaniyasında vaxtilə çoxlu atəşpərəstlik
məbədləri də mövcud olub. Bu məbədlərin
tikilməsi eramızdan əvvəl VII əsrdə zərdüştiliyin
yayılması ilə əlaqədar idi. Bu məbədlərin
qalıqlarına Qərbi Azərbaycanda indi də rast gəlinir.
Abidələrimizin ermənilər tərəfindən
dağıdılması bu gün də davam edir
XX
əsrin sonlarında yenidən Azərbaycana qarşı əsassız
ərazi iddiaları irəli sürən, beynəlxalq
hüquq normalarını pozaraq hərbi təcavüz yolu ilə
torpaqlarımızı işğal edən ermənilər
milli-mədəniyyət abidələrimizi qəddarcasına
dağıdıblar. İşğal zonalarında maddi-mədəniyyət
yadigarlarımızın dağıdılması prosesi indi də
davam edir. İşğalçılar geniş miqyaslı
arxeoloji qazıntı işləri aparır, abidələrimizi
dağıdır, qarət etdikləri tapıntıları
Ermənistana daşıyırlar. Azərbaycan mədəniyyətinin
ayrılmaz tərkib hissəsi olan tarixi və maddi-mədəniyyət
abidələrimizin ermənilər tərəfindən vəhşicəsinə
dağıdılması beynəlxalq əhəmiyyət kəsb
edən bir problem olmaqla yanaşı, erməni şovinistlərinin
bütün bəşəriyyətə qarşı törətdikləri
cinayətdir. Lakin nədənsə dünya ictimaiyyəti,
xüsusən də Qərb xristian qardaşlığı
mövqeyindən çıxış edərək
bütün bunlara göz yumur. Ermənilərin
Naxçıvanda yerləşən “erməni” abidələrinin
azərbaycanlılar tərəfindən
dağıdılması kimi sərsəm iddialarına tez bir
zamanda reaksiya göstərən Qərb dövlətləri, tək
bizim deyil, bütün dünyanın mədəni irsi hesab
edilən, qədim dövrlərin bu günə qədər gəlib
çatmış tarixi yadigarları olan minlərlə Azərbaycan
abidələrinin erməni vandalları tərəfindən vəhşicəsinə
talan edilərək dağıdılmasına isə biganə
qalırlar.
Babək Cahandarov
Paritet.- 2010.- 13-14 aprel.- S. 9.