Reklam turizmin əsas hərəkətverici qüvvəsidir

 

Dünyada turizm təşkilatları gəlirlərinin 8-10%-ni reklama xərcləyir

 

Bütün dünyada  müxtəlif sahələrdə reklam əsas aparıcı rol oynayır.  O cümlədən ölkəmizin daxili bazarını xaricdə tanıtmaq üçün   reklam bir növ yaxşı   təbliğat vasitəsidir. Reklamın   müxtəlif  vasitələrindən istifadə edərək məhsulu hər bir şirkət, firma s. daha geniş auditoriyaya təqdim edə bilər. Bu baxımdan turizm sahəsində reklam əsasdır.  Bu məsələ ətrafında  daha ətraflı danışmaq üçün   bir neçə turizm mütəxəssisi ilə görüşüb bu haqda söhbət  etdik. Mütəxəssislər ilk olaraq bildirdilər ki, başqa sahələrdə  olduğu kimi turizm sahəsində reklam əsasdır.

Reklamın  turizmin əsas hərəkətverici qüvvələrindən olduğunu deyən  Azərbaycan Turizm İnstitutunun Turizm biznesinin təşkili texnologiyasının təşkili kafedrasının müəllimi Qəhrəman Yusupov  bildirdi ki,  dünyada turizm təşkilatları gəlirlərinin 8-10%-ni  reklama xərcləyirlər:” Xərcləyirlər ki, yalnız yay mövsümündə deyil, həm soyuq aylarda da mənfəətlə işləsinlər.  Soyuq aylarda işçilərini maaşla təmin etmək üçün, təcrübəli işçiləri işdən kənarda qoymamaq üçün güclü marketinq tədqiqatları aparılmalıdır. Marketinqin tərkib hissəsi olan reklamın hansı şəkildə verilməsini formalaşdırmaq gərəkdir ki, potensial müştərilər məhz bu turizm şirkətinin qapısını açsınlar”.

Amma o hesab edir ki, Azərbaycanda güclü reklam olmasa da işləmək olar. Səbəbi istirahət komplekslərinin sayının az olması, tələbatın təklifi üstələməsidir: ”Lakin bu, yay aylarına aiddir. Əksər turizm kompleksləri istər Abşeron yarımadasında, Quba-Xaçmaz ya Cənub zonasında boş qalırlar”.

Azərbaycanın  turizm potensialının  reklamına, gəlincə, Bakıda hər il beynəlxalq turizm sərgisi keçirilir.  Q.Yusupov  qeyd etdi ki,  Mədəniyyət Turizm Nazirliyinin dəstəyi ilə yerli  turizm şirkətləri, istirahət kompleksləri bir çox xarici turizm sərgilərində iştirak edirlər:” Amma görünür ki, bu da azdır. Turistlərə göstərilən xidmət səviyyəsi yüksəlməli, özü nəinki xarici turistlərə, eyni zamanda öz vətəndaşlarımıza da göstərilən xidmət səviyyəsi verilən pula uyğun olmalıdır. Xidmət növləri artmalıdır. Xidmət yalnız yerləşdirməkdən, qidalanmadan ekskursiyalardan ibarət deyildir. Atla gəzinti, çadırda gecələmə, kənd evində yerləşdirmə, yerli folklor ansamblının  konsertinə dəvət s.”

Reklamsız marketinq tədqiqatı olmadan   turizmin davamlı inkişaf edə bilməyəcəyini deyən Azərbaycan Turizm İnstitutunun Tədqiqat İnkişaf Mərkəzinin rəhbəri Eldar Aslanov isə bildirdi ki,  reklam biznesin  təbii ki, həm turizm biznesinin   mühüm vasitəsidir:” Bu gün şirkətlər öz  imkanlarını, xidmətlərini insanlara çatdırmalıdırlar. İnsanlar axtarmamalıdır ki, hara necə getsinlər. Onlara  bu xidmətlər müxtəlif  vasitələrlə  təklif olunmalıdır. Bunu da reklam yolu ilə etmək mümkündür”.

Bu gün ölkəmizdə turizm sektorunun yetərincə reklam  olunmadığını qeyd edən E.Aslanov  qeyd etdi ki, bu işdə nazirliyin, xüsusən xarici ölkələrdə  xarici telekanallarda müntəzəm  reklamlar yayımlanması çox təqdirəlayiq bir haldır: ”Amma ölkənin turizm reklam strategiyası, ona xidmət edən sahəvi reklam vasitələri, müxtəlif veb resurslar, həmçinin ayrı-ayrı şirkətlərin  reklamlarını gömək o qədər asan deyil.Amma mövsüm  başlayan kimi, ictimai nailiyyətdə qardaş Türkiyə Respublikası  Turizm Tanıtma İdarəsinin müntəzəm fəaliyyətini  görmək olar.   Bu işdə  Türkiyə təcrübəsindən faydalanmağımız mümkündür.   Ümid edirəm ki, yaxın gələcəkdə biz ölkənin, ayrı-ayrı bölgələrinin turizm növlərinin sistemli reklam kampaniyalarını  görəcəyik”.

Ən yaxşı reklam elə işin özüdür. Siz ola bilər ki, çox  uğurlu reklam etdiniz. Amma dediyiniz kimi olmasa, müştəri məmnun dönməsə bu əsil anti-reklam olmuş olacaqdırsöyləyən ekspert bildirdi ki,  reklam ilk müştəriləri ya  bir şəxsi ilk dəfə cəlb etmək üçün  lazımdır:” Amma bu gün  dünyada elə hotellər vardır ki, onun 30 illik davamlı gələn müştəriləri vardır.  Rusiya veb  səhifələrində  Türkiyədəki hotellərin fanklubların müştəri e -qrupları var.  Artıq 10 ildir  bir hotelə gedən , orda müntəzəm  görüşən  fərqli  ölkələrin turistləri var.  Ona görə   ilk  ən  tutarlı reklam gözəl, kefiyyətli  sərfəli  xidmətdir”.

E.Aslanov Azərbaycanda reklam üsulu kimi ictimai nəqliyyat, şəhərin gur yerində bilbordlar, TV, radioda  reklamların   daha effektivli olduğunu dedi:” Əgər,  biz xaricdən turist cəlb etməkdən bəhs ediriksə, onda daha çox internet texnologiyalarından istifadə etməliyik. Məncə artıq vaxtı çoxdan çatıb  ki, bizim turizm portalının Çin, ispan, ərəb, fars, fransız dilli versiyaları da olsun. Azərbaycanda son dövrlər insanların istirahət mədəniyyətində ciddi  dəyişikliklər hiss olunur.  Əgər əvvəllər istirahət olaraq kəndə  getmək, baba -nənə ziyarəti , bağa köçmək  ev ya evdə oturub TV seyr etmək idisə, indi  insanlar səyahət etmək istəyirlər. Bundan istifadə edərək vətəndaşlarımıza gözəl xidmət təklif etməklə daxili turizmi xeyli inkişaf etdirmək olar. Bunun üçün  isə sadəcə imkanlardan bəhs edən reklam çarxlarının TV- getməsi kifayət edə bilər. Azərbaycanda daha çox yay turizmi geniş yayılıb. Halbuki qış turizmi, bayramlarda turzim imkanları reklam olunmaldır”.

Turizm Ekskursiyalar Şurasının sədr müavini Sabir Rəhimov da mətbuatda   bu mövzu ilə bağlı maraqlı  məqamlara toxunub.  Qeyd edilib ki, turizm sahəsində reklam - informasiya fəaliyyəti iki səviyyədə aparılır: dövlət səviyyəsində (makrosəviyyə) kommersiya strukturları (turfirma, mehmanxana, nəqliyyat müəssisələri s.) səviyyəsində (mikrosəviyyə):”   Turizmin reklamı kompleks yanaşma tələb edir. Bir çox ölkələr reklam kampaniyasının xüsusi mövzularını işləyib hazırlayır. Məsələn, Almaniya uzun illərdir ki, öz ölkəsini romantik bir diyar kimi reklam edir. İsveçrə bir il qış turizmi ölkəsi, növbəti ildə göllər diyarı s. kimi özünü reklam edir.   Reklam fəaliyyətində məşhur tarixi hadisə faktlardan da istifadə olunur: şəhərlərin ildönümləri, müxtəlif tarixi, mədəni siyasi hadisələr”.

S.Rəhimov qeyd edib ki, kütləvi informasiya vasitələrini, çap reklam nəşrlərini (broşür, buklet, kataloq, plakat s.) kino videoreklam; sərgi, birja, yarmarkaları s. turizmin əsas reklam sahələri adlandırmaq olar:  Kütləvi informasiya vasitələrində turizm məhsulunun reklamı ən təsirli reklamdır. KİV- reklamın yerləşdirilməsi üçün yerin seçimi çox önəmlidir. Turizm sahəsində reklam-informasiya işi iki istiqamətdə aparılır (istehlakçılara turizm sənayesinin peşəkar işçilərinə yönələn)”.

Reklam işinin səmərəliliyi, onun keçirilmə vaxtının düzgün seçilməsindən  asılı olduğu qeyd edilib:” Hamıya bəllidir ki, ən təsirli reklam vasitəsi, agentliklər tərəfindən göstərilən stabil xidmət keyfiyyəti onun müştərilərə qarşı səmimi olmasıdır. Agentlik vasitəsilə təşkil olunmuş səyahətdən razı qalan müştəri, çox güman ki, agentliyin xidmətlərinə yenidən müraciət edəcək. Onu da qeyd edək ki, mətbuat səhifələrində vaxtaşırı təkrarlanan çox baha olmayan elanlar, birdəfəlik baha elanlardan daha çox fayda verə bilər.   Reklam hazırlanarkən yerli ənənələr nəzərə alınmalı, radio televiziya məlumatlarında etik normalardan kənar səs təsvirlər verilməməlidir”.

 

 

GÜNAY

 

Paritet.- 2010.- 5-6 avqust.- S. 10.