Həmyerlimiz
İsveçrə hökumətinin təsis etdiyi “Liderlik”
mükafatı ilə təltif olunub
Sevindirici haldır
ki, fəallığı,
intellekti, bilik və bacarığı ilə seçilən gənclərimiz Azərbaycanla yanaşı, bir
sıra xarici ölkələrin də təsis etdiyi
mükafatlara layiq görülürlər. Budəfəki həmsöhbətimiz
də Azərbaycanı təmsil olunduğu beynəlxalq
qurumlarda və ölkələrdə layiqincə təmsil edən
və bu yaxınlarda
İsveçrə hökumətinin təsis etdiyi “Liderlik”
mükafatı ilə təltif olunan , Yoxsulluqla Mübarizəyə Qlobal
Çağırış Azərbaycan Milli
Koalisiyasının
koordinatoru Sənubər Nəzərovadır.
Sənubər xanım bizimlə söhbətə özü haqqında məlumat verməklə
başladı.
-Mən Yoxsulluqla
Mübarizəyə Qlobal Çağırış Azərbaycan
Milli Koalisiyasının (YMQÇAMK) koordinatoru vəzifəsini icra etməzdən əvvəl, müxtəlif xarici təşkilatlarda
və beynəlxalq agentliklərdə
çalışmışam. Artıq beş ildir ki,
(YMQÇAMK)-nın
koordinatoru vəzifəsində
çalışıram.
Sözügedən
koalisiya 2005-ci ildən fəaliyyət
göstərir. Məlumat üçün bildirim ki,
dünyanın 80-dən çox
ölkəsində eyni adlı koalisiyalar var. Bunların da əsas
hədəfi Minilliyin İnkişaf Məqsədlərinin(MİM)
yerinə yetirilməsi ilə bağlı vətəndaş cəmiyyətlərinin,
müxtəlif birlikləri və şəbəkələri
birləşdirərək yerli
hökumətlər həmçinin, dünya liderləri,
müxtəlif maliyyə və siyasi qurumları ilə 2015- ci ilə qədər MİM-nin yerinə yetirilməsi ilə
bağlı vəkillik və ictimai maarifləndirmə işlərini
aparmaqdır. Bildiyiniz kimi, Minilliyin İnkişaf Məqsədləri
2000-ci ildə BMT-nin zirvə toplantısında 149 -dan çox ölkənin rəhbərinin
imzası ilə qəbul edilib.
O cümlədən Azərbaycan hökuməti adından ulu öndər Heydər Əliyev
minilliyin deklarasiyasını
imzalayıb. Bu deklarasiya 8
bəndən ibarətdir. Bu əsas
8 bəndi 2002-ci ildən 2015-ci ilə qədər 150 çox
dövlət rəhbəri öz ölkəsində yerinə
yetirərsə, 15 il müddətində dünyada ifrat
yoxsulluğun səviyyəsi yarıbayarı azalar. Bu bəndlərdə
gender bərabərliyi, gündəlik gəlirlərin 1
ABŞ dollarından daha yuxarı qalxması, səhiyyə xidməti, uşaq evlərinin sayının azadılması,
ananın səhhətinin
yaxşılaşdırılması, qlobal əməkdaşlıq,
QİÇS və malyariya və
başqa xəstəliklərlə bağlı insanlara
yardımların göstərilməsi və s. məsələlər
yer alıb.
Biz həm Bakıda, həm Bakı ətrafında və
həm də regionlarda yerli səhiyyə
müəssisələri ilə çalışırıq.
Ümumiyyətlə, biz üç istiqamətdə
fəaliyyət göstəririk. Birinci ictimai maarifləndirmə
(müxtəlif festivalar, ictimai aksiyalar, forumlar daxildir), ikinci tədqiqatlar
və araşdırmalar, üçüncü lobbiçilik.
Parlamentlə
əlaqələrimiz çox yaxşıdır. Parlamentin Sosial Siyasət
Komissiyası ilə vaxtaşırı
görüşürük. Parlament dostluq
qrupu yaratmışıq. Bu qrup çərçivəsində
regionlara səfərimiz olur, insanlarla
görüşürük, yerlərdə səhiyyə
istiqamətində gedən irəliləyişlər və
çatışmamazlıqlar sahəsində fikir mübadiləsi
aparırıq.
Həmçinin, bizim koalisiya Avropa Yoxsulluqla Mübarizəyə
Qlobal Çağırış Koalisiya şəbəkəsinin
33 üzvündən biridir. Deyərdim ki, o üzvlər arasında öz
fəallığı ilə seçilir və Azərbaycanı layiqincə təmsil
edirik.
-Qeyd etdiniz ki sizin təşkilat
üç istiqamət
(maarifləndirmə, tədqiqatlar,
araşdırmalar və lobbiçilik) üzrə fəaliyyət
göstərir. Maraqlıdır
siz, bu istiqamətlər üzrə
hansı işləri görmüsünüz?
-Qeyd edim ki,
ictimai maarifləndirmə sahəsində Bakı,
Sumqayıt, Lənkəran, Füzuli, Bərdə, Tərtər
kimi rayonlarda yerli icra orqanlarının dəstəyi ilə vətəndaş
cəmiyyətinin, media mənsublarının, əhalinin geniş formatda
toplaşdığı tədbirlər
keçirmişik. Keçirdiyimiz tədbirlərin
məqsədi kompaniya məhsullarının
paylanmasıdır. Kompaniya məhsulları
nədən ibarətdir? Ümumiyyətlə, Minilliyin İnkişaf Məqsədləri
nədir, bizim yerli hökumətimiz
beynəlxalq səviyyədə hansı öhdəlikləri
götürüb və bu ümumbəşəri bəndlərlə
bağlı Azərbaycanın və
dünyanın mənzərəsi necədir. Eyni zamanda bu sahədə
ictimai maarifləndirmə aparırıq. Yerli icra orqanlarının, səhiyyə
müəssisə rəhbərlərinin və əhalinin
fikirlərini dinləyirik. Azərbaycan
hökuməti ilə
yerli və milli səviyyədə əməkdaşlıq
edirik və çalışırıq ki, onlar 2015-ci ilə
qədər daha ciddi addımlar atsınlar.
Ümumiyyətlə, MİM-nin əksər bəndləri ilə bağlı
Azərbaycanda vəziyyət normaldır. Əsas
həyəcan siqnalı səhiyyə istiqamətindədir.
Bir yaşına qədər və beş yaşına qədər
uşaq ölümü və ana səhhətinin pisləşməsi. Regionlarda həyəcan təbili
işsizliyin olması, maarifçiliyin çox
aşağı olması ilə bağlıdır. Bunun
kökündə yoxsulluq, maariflənmənin aşağı
olması, mental problemlər və ənənələr durur. Bu gün regionlarda yoxsulluqdan anaların çoxu
doğum evlərinə gec gedir və ya getmir. Bilirsiniz
regionlarda əhali öz həyatyanı sahələrinin məhsulunun gəlirindən
asılı olur, ildə bir dəfə və iki dəfə həyatyanı sahələrdən gəlir əldə
edirlər. Bu gəlirlə onlar bütün
ehtiyaclarını ödəməlidirlər. Bunun üçün də əsas qida və kommunal
xərclər önə gəlir, nəinki təhsil və səhiyyə
xərcləri. Yəni maliyyənin
aşağı olması ilə bağlı çoxları
evdə doğuşlara üstünlük verir. Ucqar kəndlərdə doğum evləri və
feldşer mama məntəqələri yoxdur və çox pis
vəziyyətdədir. Bu gün yerlərdə tibbi xidmətin təşkil
olunmaması əsas problemdi.
-Lobbiçilik fəaliyyətinizlə
bağlı nə deyə bilərsiniz.
- Millət vəkillərimiz
vaxtaşırı regionlarda olurlar və seçicilərlə
görüşürlər.
Ancaq regionlardakı problemlər, xüsusilə
qadınların mövcud problemi və səhiyyəyə
çıxışı ilə bağlı məsələlər o dərəcədə də milli
məclisin kürsüsündə səslənmir. Biz lobbiçilik çərçivəsində tədqiqat
və araşdırmalar aparırıq. Zənginləşən
dövlət büdcəmizdən yerlərə nə
çatır və necə çatır? Bu istiqamətdə biz təhlillər
aparırıq. O cümlədən əhalinin maddi
durumunun nə dərəcədə
yaxşılaşdırılması, demoqrafiya, ana və
uşaq sağlamlığı ilə bağlı mövcud
olan dövlət proqramlarının təhlili və s.
bağlı. BMT -nin Uşaq Fondunun vaxtaşırı verdiyi
hesabatlara istinad edilir. Ancaq biz istəyirik ki,
bizim özümüzün milli hesabatlarımız olsun.
Bunun üçün də yuxarıda qeyd
etdiyim araşdırma və təhlilləri aparırıq.
Və bu araşdırmalardan gələn tapıntıları
biz ümumiləşdirib CD formatında və yaxud kitabça formatında
hazırlayıb Sosial Siyasət Komissiyasının üzvlərinə
çatdırırıq. Onlarla daim fikir mübadiləsi aparırıq.
Səhiyyə ilə bağlı hər hansı qanun layihəsi
olursa və yaxud buna alternativ hər hansı addiyyati dövlət
aktları qəbul edilirsə ekspertlərimiz gördüklərimiz
işlərə əsasən təkliflər
paketini hazırlayır və biz komissiyaya təqdim edirik.Qeyd edim ki, ancaq
lobbiçiliyimiz bununla tükənmir. Biz İqtisadi
İnkişaf Nazirliyi, Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri
üzrə Dövlət Komitəsi və Səhiyyə Nazirliyi ilə də
vaxtaşırı görüşlər keçiririk,
problemləri diqqətə çatdırırıq.
-Bildiyimizə görə, siz bu yaxınlarda
İsveçrə hökumətinin təsis etdiyi “Liderlik”
mükafatı ilə təltif olunmusunuz. Bu barədə məlumat
verməyiniz maraqlı olardı.
- İsveçrə hökumətinin Cənubi
Qafqaz üzrə
təsis etdiyi “Liderlik” mükafatının 2010-cu il üzrə
qalibi olmuşam. Bunun
üçün də mən iyun ayının 25-dən
iyulun əvvəllərinə qədər İsveçrədə oldum.
Məlumat üçün bildirim ki, İsveçrə hökuməti
1993-cü ildən başlayaraq
Cənubi Qafqazda beynəlxalq
münasibətlər çərçivəsində bilik və
bacarıqların inkişaf etdirilməsi yönümündə
dövlət qulluqçuları ilə sıx
çalışırlar və hər il üç respublikada müxtəlif mövzularda çox
mütəşəkkil proqramlar həyata keçirirlər.Bu
proqramı ölkəmizdə Azərbaycan Diplomatiya
Akademiyası və Prezident Yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyası ilə birgə həyata keçirirlər.
Xatırladım ki, 2009-cu ilin oktyabrında
Bakıda İnsan Haqları və
Beynəlxalq Humanitar Qanun üzrə keçirilən kursun
qalibi və iştirakçısı olmuşam. Bu kursun
iştirakçısı olduqdan sonra artıq digər mərhələlərə
müraciət etmək olur, o cümlədən “Liderlik” mükafatına. Azərbaycandan ilk nümayəndə mən
idim, Gürcüstan və Ermənistandan
da dörd nümayəndə.
İsveçrədə
çox maraqlı və gözəl günlər
keçirdik. Siyasi hakimiyyətin yerləşdiyi Bergen şəhərində
olduq, xarici işlər nazirliyində, parlamentdə
görüşümüz oldu. İsveçrə
çoxmillətli bir ölkədir və burda 24-27 arası
kiçik ştatlar var.
Ştatların hər birinin öz təmsilçiliyi
var. İsveçrədə yaşayan hər kəs ən azı
dörd dili (ingilis, italyan, alman və fransız) bilməlidir.
Həm dil bilmək qabiliyyəti , həm
iş təcrübəsi, həm də bilik və təcrübəsi
nəzərə alınaraq 18
yaşı tamam olan hər bir gənc parlamentdə təmsil
oluna bilər. Yəni 18 yaşlı gəncin həm
seçicilik və həm də seçilmək hüququ var.
İsveçrənin Xarici İşlər Nazirliyində
görüşdə bildirib ki, Cənubi Qafqaza yardım çərçivəsində
Azərbaycana daha çox önəm verilir enerji təhlükəsizliyi
baxımından ölkəmizlə münasibətlər daha
da yaxınlaşıb. Eyni zamanda Azərbaycanda bu ildən
başlayaraq Mərkəzi Aran
rayonlarında kənd təsərrüfatının
inkişafı və fermerlərin bazarlara
çıxışı ilə bağlı İsveçrə
Əməkdaşlıq və
İnkişaf Fondu külli miqdarda maliyyə vəsaiti
ayırıb. Bir faktı da qeyd edim ki, Azərbaycana İsveçrə
hökumətinin bu cür
yanaşması heç də orda təmsil olunan ermənilərin
xoşuna gəlmirdi. Çünki onlar istəyirlər
ki, İsveçrə hökumətindən Azərbaycana ayrılan
sərmayələr qədər onlarda qrant və yardımlar alsınlar.
Amma, Azərbaycanın yerləşdiyi coğrafi məkan, təbii
resurslar, qərbə doğru götürdüyü yol,
inteqrasiya daha önəmlidir və daha üstündür. Qərbdə bunu dəstəkləyir.
Ümumdünya Ticarət Təşkilatında və bir neçə beynəlxalq
institutlarda da görüşlərimiz oldu.
-Sizə təqdim edilən “Liderlik”
mükafatınnın hansı
üstünlükləri var?
-Əvvələn, fəxr edirəm ki,
istisna hal olaraq Vətəndaş Cəmiyyətinin təmsilçisi
kimi bu mərasimə
qatıldım və mükafat aldım. Çünki İsveçrə
hökumətinin
1993-cü ildən bəri tərtib etdiyi proqram
çərçivəsində bu yeganə və istisna bir haldır. Bu proqram
əsasən dövlət qulluqçularına aid olur.
Bu proqramda belə
bir fəlsəfə yanaşma
var ki, indidən hər üç respublikadan olan gənc dövlət qulluqçularının
bir araya gətirilməsi və onların bilik və
bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi gələcəkdə
Qafqazda sülhün daha uzun
müddətli olmasına təminat verəcək. Orda
olduğum müddətdə Azərbaycan haqqında, Dağlıq Qarabağ problemi,
ölkəmizin iqtisadi sahədə
həyata keçirdiyi siyasət və islahatlar, Azərbaycanın qərbə
inteqrasiyası və demokratik dəyərlərin
dəstəklənməsi istiqamətində aparılan
işlər haqqında məlumatları bacardığım qədər
orda təmsil olunan rəsmilərə çatdırdım.
Bundan sonrakı fəaliyyətimdə də bu prinsipi əsas
götürəcəyəm.
Günay
Paritet.- 2010.- 24-25 avqust.- S. 12.