Ukraynalı dirijor Azərbaycan
səhnəsində
”Bütün müasir Azərbaycan bəstəkarlarını tanıyıram,
onların əsərləri
ilə yaxından tanışam”
Son zamanlar ölkəmizdə ardıcıl
olaraq biri-birindən maraqlı və fərqli yerli və beynəlxalq
mədəniyyət layihələri
keçirilir. Belə
ki, artıq bir müddətdir Bakıda Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin dəstəyi ilə Q.Qarayev adına Azərbaycan Dövlət Kamera Orkestrinin konsertlər silsiləsi kimi nəzərdə tutulan “Zamanla üz-üzə” adlı layihə həyata keçirilir. Məlumat üçün bildirək
ki,
«Zamanla üz-üzə»
layihəsi çərçivəsində
keçirilən konsert
proqramlarının baş
dirijoru isə ukraynalı sənətkar
Vladimir Runçakdır. Konsert
proqramlarının birində bizdə ölkəmizdə qonaq olan V.Runçakla həmsöhbət
olduq. Musiqiçi bizimlə
söhbətə ilk olaraq layihə haqqında danışmaqla
başladı. O bildirdi
ki, «Zamanla üz-üzə» Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi, şəxsən nazir Əbülfəs Qarayevin təşəbbüsü ilə
reallaşdırılan bir
layihədir:” Layihədə
Q.Qarayev adına
Kamera Orkestrinin ifası ilə silsilə konsertlərin təşkili nəzərdə
tutulur. Layihənin birinci mərhələsi
2007-2008-ci illər mövsümündə
gerçəkləşib. O vaxt orkestrin ifasında 12 konsert proqramı baş tutdu. Konsertlərdə barokko və
klassisizm musiqisindən
müasir bəstəkarların
əsərlərinədək geniş bir spektr əhatə edildi. Bir çox əsərlər
Bakıda ilk dəfə
səsləndi. Təvazökarlıqdan uzaq olsa da,
deməliyəm ki, hər bir proqram
Azərbaycanın musiqi
mədəniyyəti aləmində
bir hadisə idi. Arada müəyyən səbəblərdən
fasilə yarandı və nəhayət, layihənin 2010-2011-ci illər
üçün ikinci
mərhələsi başlandı”/
Musiqiçi bildirdi ki,
bu layihə
çərçivəsində keçirilən bütün
konsert proqramları Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında reallaşdırılır:”
Bu mərhələdə 10 proqramla çıxış
edəcəyik. Klassik musiqidən
tutmuş müasir dövr bəstəkarlarının
əsərlərinədək əhatə olunan proqramlarda təkcə mən dirijorluq etməyəcəyəm”. Layihənin əsas məqsədi müasir Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin
nəyə qadir olduğunu dünya ictimaiyyətinə çatdırmaq
olduğunu deyən dirijor bildirdi ki, konsert proqramlarında
çıxış edəcək
insanların adına
nəzər saldıqda
bu layihənin necə böyük bir dairəni əhatə etdiyini görmək olur:”Avropa ölkələrini təmsil edən bu sənətkarlar öz vətənlərində
kifayət qədər
tanınırlar. Layihənin əhəmiyyətini
səciyyələndirən cəhətlərdən biri
də odur ki, dünya şöhrətli bəstəkarların
bir çox əsərləri Bakıda
ilk dəfə ifa olunacaq. Digər tərəfdən isə dünyanın tanınmış
dirijorları Q.Qarayev adına Azərbaycan
Dövlət Kamera Orkestri ilə birlikdə görkəmli bəstəkarların əsərlərini
ifa edir. Bu çox böyük
bir işdir, mədəniyyətlərin və
təcrübələrin mübadiləsidir.
Mən bu vaxta qədər
digər ölkələrdə
analoji layihənin reallaşdırılmasını eşitməmişəm. İnanıram
ki,
layihənin konsertləri
ötən dəfə
olduğu kimi, yenə böyük maraqla qarşılanacaq”.
Bu layihə əsasında konsertlərin yalnız Bakıda keçiriləcəyini qeyd
edən V. Runçak bildirdi ki, 2007-2008-ci illərdə
layihənin birinci mərhələsində onlar
müxtəlif ölkələrdə,
o cümlədən Bolqarıstanda,
Türkiyədə bir
neçə proqramla çıxış etməyi
planlaşdırıblar, lakin
həmin ölkələrdə
tərəfdaşlarının maliyyə problemləri bunu həyata keçirməyə imkan vermədi.
Söhbət əsnasında həmsöhbətim
rəhbərlik etdiyi
«Ukraynada yeni musiqi» kamera ansamblı haqqında da danışdı:” Bu kollektivi Ukrayna və xarici ölkə bəstəkarlarının XX əsrdə
yazdıqları klassik
musiqi əsərlərini
yeni üslubda ifa və təqdim
etmək məqsədilə
yaratdıq. Ansambl 1989-1990-cı illərdə Ukrayna Bəstəkarlar İttifaqının Kiyev təşkilatının kamera
orkestrinin nəzdində
formalaşıb. O zaman
Ukraynada da, Sovet İttifaqına daxil olan digər
ölkələrdə olduğu
kimi, keçid dövrü yaşanırdı.
Bu dövrün çətinlikləri musiqi
sahəsindən də
yan keçməmişdi.
Müasir üslubda yazan
bəstəkarlar öz
əsərlərini üzə
çıxarmaq, ictimaiyyətə
çatdırmaq üçün
yeni-yeni yollar arayır və çox vaxt müxtəlif maneələrlə
üzləşirdilər. Biz uzun illər
başqa ölkələrin
bəstəkarlarının əsərlərini ifa etmək məcburiyyətində
qalmışdıq. Belə bir
zamanda hazırda «Ukraynada yeni musiqi» adlandırılan kamera ansamblını yaratmaq zərurəti yarandı. İlkin vaxtlar vəziyyətimiz
heç də ürəkaçan deyildi.
Çünki ildən-ilə tərkibi
genişlənən, proqramı
zənginləşən kollektivin
real maliyyə mənbəyi
yox idi. Müxtəlif ölkələrə qastrol səfərlərinə
dəvət edilsək
də, çox vaxt maddi imkansızlıqdan
bu səfərləri
gerçəkləşdirə bilmirdik”. Dirijor bildirdi ki,
ölkələri demokratik inkişaf yoluna qədəm qoyduqdan sonra onların fəaliyyəti
üçün
normal şərait yaranıb:”
Bəstəkarlar İttifaqının
tərkibindən çıxıb
müstəqil fəaliyyət
göstərməyə başladıq.
Kollektivimiz həm ifa, həm ifaçı baxımından təkmilləşdi.
Artıq
klassik bəstəkarlarla
yanaşı, müxtəlif
ölkələrin dünya
səviyyəli müasir
bəstəkarlarının əsərlərini də
repertuarımıza daxil
edirik. Belə demək mümkündürsə,
yaxşı bildiyimiz bütün musiqiləri ifa edirik. Azərbaycan bəstəkarlarının musiqiləri
də repertuarımızda
yer alır. Qara Qarayevin, Xəyyam Mirzəzadənin,
Elmira Mirzəyevanın, Fərəc
Qarayevin və digər bəstəkarların
əsərlərini də
ifa etmişik”
“Özümü Bakıda həmişə
öz evimdəki kimi hiss edirəm”
Sonda ölkəmiz barədə də
fikirlərini və təəssüratlarını deyən musiqiçi bildirdi ki, 2000-ci ildən etibarən hər il Bakıya gəlir:”Xüsusilə də
2001-ci ildən Azərbaycanın müasir
musiqi kollektivlərindən biri olan «SoNoR»
ansamblı ilə yaxından çalışmağa başlayandan Bakıda tez-tez
oluram. Bu kollektivlə
mən elə həmin il Berlindəki məşhur
“Konzerthaus” zalında «Young.
Euro. Classic»
festivalında uğurlu
çıxışlar etmişik.
Bakıya hər gəlişimdə burada
mədəni həyatda yeniliklər, dəyişikliklər
müşahidə edirəm. Onu da deyim ki,
buraya ilk dəfə gələnə
qədər yalnız Azərbaycan klassik bəstəkarlarının
əsərləri ilə tanış idim.
Bizə konservatoriyada Üzeyir
Hacıbəyli, Qara Qarayev,
Arif Məlikov, Fikrət Əmirovun əsərləri
haqqında məlumat vermişdilər. Amma
müasir bəstəkarların musiqiləri
haqqında təsəvvürüm belə yox
idi. Zaman keçdikcə
əlaqələrim yarandı, Azərbaycana gəlib getməyə
başladım. İndi isə demək olar ki, bütün
müasir bəstəkarları
tanıyıram, onların əsərləri ilə
yaxından tanışam. Bu bəstəkarların
əsərləri dünya səviyyəsində
həm texniki, həm də
yaradıcılıq baxımından tanınır, sevilir və öyrənilir. Bayaq
adlarını çəkdiyimi Fərəc Qarayevin,
Elmir Mərzəyevin, Xəyyam Mirzəzadənin
əsərləri dünyanın tanınmış səhnələrində
ifa edilir”.
“ Burada olduğum müddətdə ölkəniz
haqqında təəssüratım da zənginləşib.
İnsanlarınız qonaqpərvər və xeyirxahdır. Bunu sözgəlişi söyləmirəm, həqiqət
kimi deyirəm. Sənətimlə əlaqədar
dünyanın bir çox
ölkələrində olmuşam. Amma mən özümü Bakıda həmişə öz evimdəki kimi hiss etmişəm” –deyən musiqiçinin sözlərinə görə,
Bakıdakı dəyişiklik,
hündürmərtəbəli binalar, təmir
olunmuş, gözoxşayan
mədəniyyət obyektləri insana
yaradıcılıq ruhu verir:”Sevindirici haldır ki,
müasirliyinə görə London, Paris və digər Avropa
ölkələri ilə müqayisə edilə biləcək
Bakı, eyni zamanda öz qədimliyini də qoruyub
saxlaya bilir. Bu fakt çox
mühümdür. Çünki
hər bir millət öz
qədimliyi və tarixi ilə
tanınır”.
GÜNAY
Paritet.- 2010.-7-8 dekabr.- S. 12.