Caz musiqisində
azadlıq və sərbəstlik var
Şahin Növrəsli:
”Azərbaycanda cazın inkişafı üçün Caz
Akademiyasının olması əsasdır”
Bu gün Azərbaycanda mədəniyyətimizin əsas tərkib hissəsi olan musiqinin
müxtəlif növləri ictimaiyyət arasında daha
da populyarlaşaraq və geniş şəkildə təbliğ
olunur. Belə ki, son illər
öz inkişaf dövrünü yaşayan musiqi
janrlarından biri də cazdır.
Bu yaxınlarda ölkəmizdə Beynəlxalq Caz
Festivalı keçirildi, eyni
zamanda gənc caz ustalarımız bu janrda yazılmış
musiqimizi xaricdə müxtəlif müsabiqə və
festivallarda layiqli şəkildə təbliğ edirlər. Belə
gənc ifaçılardan biri də istedadlı cazmen Şahin
Növrəslidir. Biz də
Ş.Növrəsli ilə həmsöhbət olub, onun
yaradıcı dünyasında
baş verənlərdən xəbərdar olmaq istədik.
Bizimlə söhbətində
musiqiçi ilk olaraq caza marağının yaranma səbəblərindən
danışdı:
-Hələ uşaq
yaşlarımdan məndə musiqiyə böyük maraq
yaranmışdı. Xalq musiqiləri, muğam, klassik musiqi məni
özünə bağlamışdı. Bülbül
adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbində oxuduğum
müddətdə klassik musiqi və caz ilə dərindən
məşğul oldum. 18 yaşımda Raxmaninovun II konserti ilə
çıxış etdim və münsiflər heyətinin ən
yüksək qiymətinə layiq görüldüm. Bakı
Musiqi Akademiyasında oxuyarkən özümü tamamilə
caz musiqisinə həsr etdim. Cazı seçməyim də təsadüfi
deyil. Bu elə bir sahədir ki, burada azadlıq, sərbəstlik
var. Musiqiçi burada klassik musiqilərdə olduğu kimi
çərçivələrdə yox, tam azad şəkildə
improvizasiyalarla öz musiqisini ifa edir. Cazda musiqiçinin qəlbini,
daxili hisslərini görmək mümkündür.
Məlum
olduğu kimi gənc cazmen Azərbaycanı bir sıra xarici
ölkələrdə keçirilən müxtəlif adlı beynəlxalq
festivallarda təmsil edir. Onun sözlərinə ,
artıq bir neçə ildir
ki, müxtəlif festival və turnelərdə
çıxış edir:” Bu vaxta qədər İtaliyada
“Gruppe Dekadeniz”, ABŞ-da “Hot summer jazz Festivale”, Rusiyada
(Soçi) “Black Sea Jazz Festivale”, İsveçrədə
“Montreux Jazz” festivalı kimi mötəbər müsabiqələrdə,
həmçinin Bakıda keçirilmiş Beynəlxalq caz
festivalında iştirak etmişəm”.
Ş.Növrəsli artıq bir neçə il bundan
öncə öz triosunu
yaratdığını dedi və bildirdi ki, daima yeniliklər
axtarışında olduğu üçün trionun tərkibini
tez-tez dəyişməli olur:” Bəzən ifa etdiyim caza
başqa bir musiqi alətini əlavə edirəm, dəyişikliklər
də bununla bağlı olur. Sonuncu dəfə Alim
Qasımovla olan konsertdən sonra muğam ifa etmək fikrinə
düşdüm. Trioda muğamı özüm ifa etdim. Bu da
növbəti yeniliyim idi. Tamaşaçılar da bu ifamı
çox yaxşı qarşılamışdılar. Hətta
caz ifamla muğam ifamı eyni dərəcədə müqayisə
edənlər də var idi. Bu da təbii ki, böyük
stimuldur.
“Ölkəmiz
üçün çalışıb əldə etdiyim hər
bir
uğur mənim
üçün böyük şərəfdir”
Bakıda Caz Akademiyası yaratmaq
ideyasının onun
uşaqlıq arzusu olduğunu deyən musiqiçi bildirdi ki,
hər bir yeni layihə haqqında düşünərkən
ilk öncə, təbii ki, Azərbaycanı,
yaşadığı ölkəni düşünür:” Azərbaycanda
cazın inkişafı üçün Caz
Akademiyasının olması əsasdır. Son zamanlar xarici
ölkələrdə konsert proqramları ilə mütəmadi
çıxış etdiyim üçün daha bu ideya
haqqında ciddi düşünüb-daşına bilməmişəm”. Onu xüsusi olaraq qeyd edim ki, Azərbaycan cazı dünyada kifayət
qədər qəbul edilir və tanınır. Lakin elə
ölkələr olub ki, onların müasir Azərbaycan
cazı haqda ümumiyyətlə məlumatı olmayıb. Həmin
ölkələrdə mənim ifamdan sonra Azərbaycan
cazı ilə tanış olublar. Təbii ki, belə hallarda mənim
üzərimə düşən məsuliyyət yükü
daha ağır olur. Ölkəmiz üçün
çalışıb əldə etdiyim hər bir uğur mənim
üçün böyük şərəfdir”.
“Xarici
tamaşaçıların
bizim milli caza
reaksiyası daha emosional olur”
Azərbaycan
cazına müxtəlif xarici ölkələrdə olan
münasibətdən danışan həmsöhbətim
bildirdi ki, bütün dövrlərdə əcnəbilər
Azərbaycan cazı haqqında yüksək fikirdə olublar.
Həm də bizim musiqiçilər hər zaman caza yeniliklər
gətirməklə əcnəbilərin diqqətini özlərinə
cəlb edə biliblər. Məsələn, mən caz ifa edərkən
qəzəl deyirdim və bu da zalda çox böyük maraqla
qarşılanırdı. Hətta Fransada konsertin sonunda
tamaşaçı qarşımda diz çökərək
alqış edirdi. Bu onun mənim yox, Azərbaycan cazı
qarşısında baş əyməsi idi. Ümumiyyətlə,
xarici tamaşaçıların bizim milli caza reaksiyası
daha emosional olur”.
Xarici caz ustaları ilə
birgə reallaşdırdıqları layihələrindən
danışan cazmen qeyd etdi ki,
caz triosu ilə xalq çalğı alətlərinin sintezi nəticəsində
Neytn Pek, Aleksandr Maşin, Nurlan və Arslan Növrəslilərin
iştirakı ilə yaranan “Əbədi yol” adlı layihə
ərsəyə gəlib:”Daha bir layihə isə caz solo və
klassik solonu birləşdirən “Clajamu” layihəsidir. Bununla
yanaşı, Keni Viler, Uday Mazumdar, Alison Miler, Neytn Pek, Aleks Pek,
Mat Zebroski, Cef Lederer, Con Vikan, Saşa Maşin və başqa
tanınmış musiqiçilərlə
çıxış etmişəm, birgə albomlarım var”.
Bir peşəkar caz
ustası kimi müxtəlif musiqi məktəblərindən tədris
aparmaq üçün dəvət aldığını deyən
Ş. Növrəsli bildirdi ki, bir ilə yaxın dərs də
deyib:” Lakin son zamanlar qastrol və turlar dərs deməyimə
imkan vermir. Amma cazla maraqlanan hər bir tələbəyə
yaxından kömək etməyə hazıram”.
“Caz musiqisi bu gün nə üçün digər
musiqilərlə müqayisədə az dinlənir?”
sualını müsahibim belə cavablandırdı:”
Bilirsiniz, caz qəliz musiqidir. Onu Azərbaycanda sırf caz
şəklində ifa etmək də olmur. Cazı mütləq
muğam, xalq çalğı alətləri ilə sintez edib
tamaşaçıya sevdirmək mümkündür.
Dünyada da belədir. Bütün dövrlərdə caz
musiqisinə tamaşaçı marağı o qədər də
böyük olmayıb. Bu tamaşaçının cazı
başa düşməməsi ilə əlaqədar deyil.
Cazın öz dinləyicisi və auditoriyası var”.
“Cazı sevmək
üçün həm də klassik musiqini
qəbul etmək
və təbliğ etmək lazımdır”
Şahin Növrəsli
özünün dinlədiyi musiqiçilərdən də
danışdı və bildirdi ki, uşaqlıqda Vaqif
Mustafazadəni daha çox dinləyib:” Burda bir haşiyə
çıxmaq istərdim, hər bir musiqiçi ilk
addımlarında özünü kiməsə bənzədir.
Təbii ki, mən də ilk dəfə Vaqif Mustafazadəni
dinlədiyim üçün ondan ilham almışam.
Keçmişdəki görkəmli musiqiçiləri,
kökü unutmaq olmaz.
Bundan başqa Kit Karleti
çox dinləmişəm. Hətta bilmədən
özümü dinlədiyim vaxt da olub. İnanılmaz səslənsə
də, özümü bəyənib demişəm ki, “görəsən,
bunu kim ifa edir?”... Sonradan müəllifin özüm
olduğunu biləndə mənfi cəhətləri
tapmağa çalışmışam”. Bakıda bir müddət əvvəl
möhtəşəm caz festivalının keçirilməsi Azərbaycanda caza maraq və xüsusi
qayğının olduğunu göstərir. Onun sözlərinə görə,
cazı sevmək üçün həm də klassik musiqini qəbul
etmək və təbliğ etmək lazımdır.
Məlumat üçün bildirək ki, Ş.Növrəsli
1977-ci ildə Bakıda anadan olub. Musiqi ilə çox erkən
yaşlarından məşğul olmağa başlayıb, 11
yaşında Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında
simfonik orkestrin solisti kimi çıxış edib. Qısa
müddət ərzində Şahin caz musiqisinin məğzini
və onun çoxobrazlı imkanlarını o qədər dərindən
mənimsəyib ki, Amerika və Avropada beynəlxalq festivallarda
çıxışları ilə ən mahir musiqi bilicilərini
və professionalları heyrətə salıb. Azərbaycan muğamının
melodiyaları və ənənəvi caz ritmlərini sintez edən
musiqiçi iki mədəniyyəti - Qərb və Şərq
musiqisini öz əsərlərində birləşdirir.
GÜNAY
Paritet.- 2010.- 16-17
dekabr.- S. 16.