“Tomka”nın
arzusu tarixi qadın obrazlarını oynamaqdır
Naibə Allahverdiyava: “Pəri-cadu” tamaşası
məni bir aktrisa kimi daha çox tanıtdı”
İncəsənətin xalq tərəfindən
sevilən və daim diqqət mərkəzində olan növlərindən
biri də teatrdır. Teatrı tamaşaçılara sevdirən əsas
meyarlardan biri aktyor və aktrisanın canlı və
inandırıcı oyunudur. Bu gün Azərbaycan teatr səhnəsində biri-birindən maraqlı obrazlar
qalereyası yaratmış, həqiqətən
də öz inandırıcı və canlı oyunu ilə
tamaşaçıların qəlbini riqqətə gətirən
sənət adamlarımız var. Belə sənət
adamlarından biri də
artıq uzun illərdir ki, heç nəyə
baxmayaraq, fədakarlıqla teatr
səhnəsinə atılmış, bir sıra obrazlara yeni
ruh vermiş və hər kəsin
yaddaşında “Tomka” kimi qalan,
hər zaman səhnədə həyatdakından fərqli
olaraq çox nikbin görünən
əməkdar artist Naibə Allahverdiyevadır. Bizdə xeyli
müddətdir ki, efirlərdə görünməyən Naibə xanımla
görüşüb onun maraq dolu sənət
dünyasında baş verənlərdən xəbərdar
olduq. Aktrisa xoş siması və
səmimiyyəti ilə bizimlə həmsöhbət olub, həyat
və sənət yolunun maraqlı tərəflərlərindən
danışdı.
-Səhnəyə
ilk gəlişim
Naxçıvan Dövlət Musiqili Dram Teatrında
(NDMDT) olub. Məni
sözügedən teatra təyinatla göndərdilər və
iki il orda işlədim. Bu
teatrın səhnəsində “Apardı sellər Saranı”,
“Gülən adam”, “Astana” və başqa bir sıra
tamaşalarda oynamışam. NDMDT -dan qayıtdıqdan sonra
iki il işsiz qaldım,
sonrakı illər isə
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında
yaradıcılıq fəaliyyətimi davam etdirdim. İlk
olaraq DGTT administrasiya köməkçisi
kimi çalışdım. Sonra isə sözügedən
teatra Mədəniyyət Nazirliyinin
köməkliyi və təyinatı ilə gəldim. Həmin teatrda
çalşdığım bir ildə heç bir rol almadım. Bir ildən sonra isə
Ağaxan Salmanov mənə ilk rolu verdi. Bundan sonra
yaradıcılığımın
daha intensiv mərhələsi başladı və silsilə
rollar oynadım. Belə ki, istedadlı rejissor Loğman Kərimovun quruluş verdiyi tamaşalarda
oynadım.”Dədə Qorquq”da(Burla Xatun), Tamara Vəliyevanın
“Mənim ağ göyərçinim”
tamaşasında ana-Münəvvəri və başqa
tamaşalarda rol aldım. Beləliklə də sənət dünyamda
yaxşılığa doğru dönüş oldu.
-
Bir müddət əvvəl xəstə idiniz. İndi səhhətiniz
necədir?
-Bu
gün səhhətim əvvəlkilərə nisbətən
yaxşıdır. Sənətkara diqqət olanda dövlət
və xalq tərəfindən xəstəliyim belə yaddan
çıxır. Bu gün
ölkə Prezidentinin sərəncamı ilə mükafat alıram, teatrımızda rəhbərlik tərəfindən mənə qarşı münasibət
yaxşıdır. Bu diqqətdə hər şeyi unutdurur və
məni sənətə daha möhkəm bağlayır və
yardıcılıq həvəsi yaradır.
-
Bu yaxınlarda siz Muskomediyanın səhnəsində bir tamaşada oynamısınız.
-Dövlət Musiqili Komediya
Teatrının səhnəsində qoyulan “Matəm marşı”
tamaşasında oynamağa məni
əməkdar incəsənət xadimi, Dövlət Musiqili
Komediya Teatrının direktoru Əliqismət
Lalayev dəvət etdi. Mən Əliqismət müəllimlə
Naxçıvanda birgə
işləmişdim. İlk dəfə səhnəyə
gəldiyim illərdə işlədiyim ilk rejissor Ə.Lalayev
olub. O, “Apardı sellər Saranı” tamaşasında mənə Sara obrazını verib.
- “Dədə Qorqud”da Burla Xatun obrazını
oynamısınız, başqa
hansı tarixi qadın
obrazlarını oynamaq istərdiniz?
-Ümumiyyətlə,
mən tarixi qadın obrazlarını oynamağı sevirəm.
Düzdür, Azərbaycanın klassik ədəbiyyat tarixində
tarixi qadın obrazları azdır. Yəni kişi
obrazlarına daha çox önəm verilir. Amma xarici ədəbiyyatda
isə qəhrəman qadın obrazları daha çoxdur. Mən
çox istərdim ki, Kleopatranı, Anna Karenanı və
s. oynayım.
-
Bir zamanlar tez-tez televiziya
tamaşalarına çəkilirdiniz,
bu gün bir az fasilə var, bu sahədə deyəsən...
Doğurdanda
mən bir müddət
teletamaşalara ve səhnəciklərə çox dəvətlər
alırdım və çəkilirdim. Sonuncu çəkildiyim Ramiz Mirzəyevin “Bəylik dərsi” tamaşası idi. Yeni il və
başqa bir sıra bayram proqramlarına aktyorlar tez-tez dəvət
alıb, çəkilirdilər. Mənim üçün, əlbəttə
teatr önəmlidir. Çünki teatr canlı sənətdir
və tamaşaçılar məni
teatrdan da çox sevirlər.
-
Son oynadığınız tamaşalar içərisindən
sizə uğur gətirən “ Pəri Cadu” tamaşası olub. Siz bu tamaşada öz
oyununuzdan razı qaldınızmı?
-Müəllifi
görkəmli dramaturqumuz Əbdülrəhim bəy Haqverdiyev
quruluşcu rejissoru Nicat Kazımov
olan “Pəri-Cadu”
tamaşasına bir dəfə
gələn tamaşacı ikinci dəfə yenə də gəlib
baxır. Bu tamaşada oynadığım obraz Şamama Cadu obrazıdır.
Şeytanın yoldan
çıxartdığı bir insan
obrazdır. Sonradan
şeytanlaşmış bir obrazdır. Müasir dillə desək
“vampirdir”. Bu mistik bir tamaşadır. Mən belə bir şey
eşitmişəm ki, hər hansı aktyor, aktrisa mistik
tamaşa oynadıqdan sonra onun həyatına
təsir edir. Sözügedən tamaşa mənim də səhhətimə təsir etdi. Bu tamaşanı oynadıqdan iki
gün sonra çəkilişə getdim, çəkiliş
zamanı ehtiyatsızlıqdan
ayağım sındı,
o rola görə mən axsayardım. Bu hadisə mənim
yaddımda çox qalıb. Buna baxmayaraq, “Pəri Cadu” tamaşasındakı
obrazım mənim çox sevdiyim və dəyər verdiyim
bir obrazdır. Belə deyərdim ki, teatrda oynadığım
böyük obrazlarımdan biridir.
Onu
da qeyd edim ki, bundan əvvəl Tatarıstanda türkdilli
xalqların teatr festivalı keçirilir. Orada Azərbaycanı
Gənc Tamaşaçılar Teatrı təmsil edirdi. Biz ora
“Pəri Cadu” əsərini aparmışdıq. Quruluşçu
rejissor isə Nicat Kazımov idi. Kollektiv Kazan şəhərində
çox böyük uğurla çıxış etdi. Tamaşaları
Rusiyanın və digər ölkələrin
tanınmış tənqidçiləri də izləyirdilər.
Bizim tamaşanı çox bəyəndilər, yüksək
qiymətləndirdilər. Təşkilatçılar
razılığa gəldilər ki, festivalın “Qran-pri”
mükafatı olmasın. Tənqidçilər bizim
tamaşada ən çox qadın rollarını bəyənmişdilər.
Bildirildi ki, əgər “Qran-pri” olsaydı, qadın rolları
alardı. Təvazökarlıqdan uzaq olmasın, amma deyim ki, əsasən
də mənim oynadığım Şamama Cadu obrazı yüksək
qiymətləndirildi. Hətta o festivala qatılmış bir
tənqidçi mənim rolum və oyunum haqqında deyib
ki, bu tamaşada Şamama Cadu obrazını
oynayanın aktrisa olduğunu bilirdim, amma onunla mənim nəzərlərim
qarşılaşanda çox
qorxdum.
Deyərdim
ki, tamaşaçılarda və sənət adamları da həmişə
məni komediya aktrisası kimi qəbul edirlər. Amma bu obraz
hardasa insanların fikrini dəyişdi.
-
Siz, hansı janrda
oynamağı daha çox
sevirsiniz?
Belə
deyərdim ki, gənc yaşlarımda komediyanı daha
çox oynayırdım. Bu janrda
ilk oynadığım səhnəcikdə və televiziya
tamaşalarında həmişə
tərəf-müqabillərim məşhur
və istedadlı sənət
adamları olub. İndi komediyadan bir az
uzaqlaşmışam. Bu hal
da yəqin yaşımın
artmasında irəli gəlir
ki, məndə sənət və həyatda dramatikləşmə daha çox
özünü büruzə verir.
Ancaq onu da qeyd edim ki, komediya oynamaq,
dramatik obraz oynamaqdan daha çətindir.
“Pəri -cadu” tamaşasında oynadığım Şamama
cadu obrazı həm dramatikdir və həm də xarakterik bir obrazdır. Bu
çoxşaxəli bir roldur.
-
Demək olar ki, komediyadan uzaqlaşıb dramaturgiyaya
yaxınlaşmağınıza
şəxsi həyatınızda baş verən hadisələr təsir edib?
-Ola
bilsin şəxsi həyatla da bağlıdı və ya çoxdandı komediya oynamıram,
bəlkə bundan irəli gəlir. Bilmirəm nədənsə
bu gün dramatikliyə daha çox yaxınlaşıram. Amma
komediyada iş daha çoxdur və daha çətindir.
-
Siz bir sıra filmlərə də çəkilmisiniz. Filmə
çəkilməyin hansı üstünlükləri var?
-Məlumat
üçün bildirim ki, indiyə
kimi 200-ə yaxın tamaşada oynamışam. Təxminən
10 filmə çəkilmişəm. Amma fikrimcə, say əsas
deyil. Əsası oynanılan obrazların keyfiyyətidir Filmə çəkilmək
üstünlüyü odur ki, film qalır. Yəni sənin gənclik
illəri lentin yaddaşına həkk olaraq qalır. Çətinliyi
də ondadır ki, teatrda bir
obrazı bir dəfə pis oynadın sonra düzəliş edib,
daha yaxşı oynaya bilərsən,
amma filmdə bu mümkün deyil. Amma filmdə oynamaq
maraqlıdır. Sadəcə olaraq, bizim dövr belə gəldi
ki, filmlər çox az çəkildi.
Hərdən fikirləşirəm ki, ömür-gün getdi
heş nə də qalmadı.... qalan bir iki tamaşa oldu.
İndiki filmlərin səviyyəsi o qədər
aşağıdır ki, heç
həvəsim də yoxdur ki, filmə çəkilməyə.
Filmin çəkilməsi üçün, böyük vəsait
ayrılmalıdır, görürsən ki, bu vəsait
ayrılmır və ya ayrılanda da
elə insanlara pul verilir ki, onlar qeyri-peşəkarlardı.
Film çəkənlərin çoxusu həmişə
aktyora pul vermək məsələsi gələndə belə
deyərdim ki, “ əlləri bağlanır” . Bu gün filmə
çəkilmək həm maddi cəhətdə nsərfəli
deyil , həm də filmlərinin səviyyəsi çox aşağıdır. Yeni çəkilən
filmləri efirlərdən izləyirəm, o filmlərdə
arzuolunan sənəti görmürsən. Mən rejissor deyiləm, aktrisayam,
ancaq bu gün müasir filmləri izləyəndə qeyri
-peşəkarlığı görürəm və çox
saylı səhvlər var. Fikirləşirəm ki, əgər,
bu filmi çəkənin
rejissor savadı varsa, niyə bir kadr qura bilmir. Bu səbəbdən
bu gün filmlərə çəkilməyə
marağımda yoxdur.
Bu
gün Azərbaycanda kinorejissorluq fakültəsində təhsil
alan istedadlı gənclərə
şərait yaradılmalıdır ki, onlar
xaricdə təhsil alsınlar. Sənət itməsin
etibarlı və peşəkar əllərdə
olsun
-
Mən belə başa düşdüm ki, siz sənət aləmində
olan bugünkü gənc nəsildən
razısınız?
-Əlbəttə,
bu gün istedadlı gənclərimiz az da olsa, var.
Bilirsiniz, sənət və
ümumilikdə incəsənət elə bir möcüzəli aləmdi ki, gərək
doğulanda sənin qanında
olsun. Yəni sən gərək, anadan aktyor və ya aktrisa
kimi, dünyaya göz açasan. Bu sənət bir növ fədai
bir sənətdir. Biz bu cür düşünürük.
İndiki gənclərin çoxusu sənətə o qədər
də maraqlı deyillər. Mən aktyor sənətini
başqa cür təsəvvür edirəm. İlk növbədə
aktyor savadlı və geniş dünyagörüşünə
malik olmalıdır, eyni zamanda pisxoloq olmalıdır və ən əsası
müşahidə etməyi bacarmalıdır. Gənc
yaşlarımda mən şəhərdə gedirdim,
insanların hamısını müşahidə edirdim. Adi bir qaraçı rolunu
oynamışam. Bu rolu balaca səhnəcikdə
oynamışam, amma çox yadda qalıb. Ona görə ki,
qaraçı rolunu mənə
verəndə, mən 28 Maya
getdim. Orda bir malakan qaraçısı tapdım. Ona
xeyli pul verdim ki, o danışsın. Qaraçı
danışırdı və mən də onu diqqətlə
müşahidə edirdim. Və onda
gördüklərimi oynadığım obrazda cəmləşdirdim.
Bu obrazım reallıqdan götürüldüyü
üçün, maraqlı oldu. Tomkanı da oynayanda bu rolu da
müşahidə edib tapmışam. Çox istərdim
ki, indi gənclərimiz güclü müşahidə qabilliyətinə
malik olsunlar. Həqiqətən,
çox istedadlı gənclərimiz var, sadəcə olaraq
onları yönəltmək lazımdır. Birdə bu gün
gənc və istedadlı aktyorlarımızın reklamı
yoxdur.
-
Gənc həmkarlarınızdan kimləri daha çox bəyənirsiniz?
-
Gənc həmkarlarımdan Nicat Kazımovu çox bəyənirəm.
Gənc rejissorlar arasında o mənim üçün bir
nömrəlidir. Bizim teatrda Kəmalə adlı aktrisa var. O
da maraqlı aktrisa və gözəl insandır. Həmçinin
Elşən Rüstəmov, Elnur Hüseynov, Günel Məmmədova
da itstedadlı gənclərdir. Akademik Milli Dram Teatrından isə
Vəfa Zeynalova çox xoşuma gəlir, efirə, səhnəyə
yaraşır. Musiqili Komediya Teatrından Əkbər Əlizadə,
Tünzalə Əliyeva, Ülviyyə Əliyeva xoş təsir
bağışlayır. Əkbər şirin aktyordur.
Sumqayıt teatrında İlahə Səfərova da
maraqlıdır, dadlı və duzludur. Çox heyif ki, elə
aktrisa ortaya çıxa bilmir.
- Elə “Tomka” obrazından söz
düşmüşkən, bu gün
tamaşaçılar hələ
də sizi “Tomka” kimi
tanıyırlar, sevirlər və
bəzən belə çağırırlar. Bu sizə
xoş gəlirmi?
-
Xoş gəlir. Ancaq “Tomka” obrazı mənim vizit kartım
deyil. Vizit kartım teatrdakı obrazlarımdır. Elələri
var ki, mənim oynadığım balaca qaraçı
obrazını daha çox bəyənir. Özüm isə
hesab edirəm ki, mənim səhnədə vizit kartım
Şamama cadu obrazı olub. Çünki bu rolla dünyaya
çıxa, ölkəmizi təmsil edə bilərəm.
-
Yaxşı tamaşa sizin üçün nə deməkdi?
-Yaxşı
tamaşa... Mən öz təcrübəmə
və əyani olaraq gördüyümə əsaslanıb deyə
bilərəm ki, “Pəri-cadu” tamaşasını oynayanda tamaşaçılar 15 dəqiqə
ayaqüstə alqışladılar. Yaxşı tamasşa bu
deməkdir. Bu gün deyirlər ki, teatra tamaşaçı gəlmir.
Amma bu gün mənim çalışdığım Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrına tamaşaçılar
çox gəlir. Bu da onu deməyə
əsa verir ki, DGTT artıq tamaşaçı sevgisi
qazanıbdır. Bir müddət əvvəl sözügedən
teatr sönmüşdü. Amma bu gün öndə gedən
teatrlardan biridir. Bu hal məni sənət adamı kimi
çox sevindirir.
-
Teatatrdakı rəhbərlik dəyişikliyi teatra nə
verdi?
-
Bizim teatrın rəhbərliyi dəyişəndən və
Mübariz Tağıyev bədii rəhbər təyin olunandan
xeyli dəyişikliklər var. İndi də Cənnət Səlimova
baş rejissor təyin olunub. O, böyük şəxsiyyət
və rejissordur. İndiyə kimi bizə gələn baş
rejissorların əksəriyyəti ancaq kabinetdə oturmaqla məşğul
idilərsə, Cənnət xanım belə deyil və
çox çalışqandır.
-
Oynadığı hansı obrazda Naibə xanın
özünü görüb?
-”Mənim
ağ göyərçinim” tamaşasında ana obrazını oynayanda , o zaman övladım
çox kiçik idi. Bu səbəbdən də həmin
obrazı oynadıqda özümün analıq hissimi bu
obraza verirdim. Həmin obraz
çox gözəl yazılmışdı və təsvir
edilmişdi. Ümumiyyətlə, həmişə
özümüzü və tamaşaçını
düşündürən obrazlar oynamalıyıq. Əgər,
biz tamaşaçını
düşündürürüksə, deməli, biz sənət
adamları da oynadığımız obrazdan nələrisə
götürürük.
-
Teatr bu gün sizin
üçün nədir?
-Teatr
mənim dərdlərimi
unutduran müqəddəs bir məkandır. Baxmayraq ki, ilk əvvəllər
teatra gələndə çox haqsızlıqlarla
qarşılaşırdım. O zaman teatr mənə dərd
gətirirdi. Ancaq bu gün isə əksinə teatr mənim dərdlərimi
unutdurur.
-
N. Allahverdiyevanın bu qədərmi çox dərdi var, bu
işdə ona yeganə köməkçi teatrdı?
-Hə...
çoxdur....(Susur).
-
Biz hər zaman Naibə Allahverdiyevanı səhnədə çox nikbin və gülərüz
görürük. Bəs həyatda
Naibə xanın necədir?
Bilirsiniz,
mən elə xarakterli adam ki,
birdən özümü xoşbəxt və birdən də
ən bədbəxt insan kimi
hiss edirəm. Bəzən görürsən ki, adi bir
şeydən çox xoşbəxt
oluram.
-
Artıq 27 il keçib, geriyə
dönəndə hansı hissləri keçirirsiniz?
-
Bu illər ərzində itirdiklərim çox olub. İlk
olaraq bu sənətdə sağlamlığımı -əsəblərimi
itirdim. Bilirsiniz ki, aktyor çox həssas olur, mən
cavanlıqda bu sənətdə
çox...çox
haqsızlıqlarla rastlaşdım. Tanrı mənə kömək
oldu yenidən ayağa qalxdım.
Amma bu sənətdə qazandıqlarımla
yanaşı, itirdiklərim az
olmayıb.
-
Bir övladınız var... sizin üçün ailə və
övlad sevgisi nədir?
-Bu
sənət özünə qarşı böyük bir məhəbbət
tələb edir. Ailə ilə sənətin paralel olması
qeyri mümkündür Aktrisanın işi çox çətindir.
Aktrisa həm ana, həm qadın və həm də səhnədə
olmalıdır. Bizim işimizdə zehni işlə
yanaşı, fiziki iş də var. Bu da insanı yorur. Ailə
ilə sənət çox
çətindir. Gözəl bir sənət adamı olmaq
üçün bütün problemlərdən uzaq
olmalısan, ancaq rolun haqında düşünməlisən.
-
İndi hansı tamaşa üzərində işləyirsiniz
-Hazırda rejissoru Nicat Kazımov olan
“Yatmış gözəl” əsəri üzərində işləyirik. Mən bu
tamaşada kraliçanı oynayıram. Arzu edirəm ki, gələcəkdə
Təhminəni, Anna Karenanı və Kleopatranı oynayım.
-
Fikrinizcə əvəzedilməz aktrisasınız?
-
Bəli. İkinci Naibə yoxdur. Mən başqa tipli bir
aktrisayam.
Xatırladaq
ki, Naibə Allahverdiyeva M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun aktyorluq fakültəsini bitirib. 1994-cü ildən
Gənc Tamaşaçılar teatrında aktrisa kimi fəaliyyət
göstərir. Teatrda ilk rolu D. Mehdinin “O da mənəm, bu da”
tamaşasında Nazlı rolu olub.
. Ə. Əmirlinin “Bala bəla sözündəndir”
tamaşasında Bibi, T. Kazımovun “Səsin sehri”
tamaşasında Səfurə, A. Həsənzadənin
“Mağara” tamaşasında Xatun, Ə. Dəmirçizadənin
“Dədəm Qorqud” tamaşasında Burla Xatun, T. Vəliyevanın “Mənim ağ göyərçinim”
tamaşasında Münəvvər, S. Rüstəmin
“Çimnaz xanım yuxudadır” tamaşasında Çimnaz
rolları yaddaqalan, maraqlı obrazlardandır. N.Allahverdiyeva bir
kino aktrisası kimi də bir sıra filmlərdə çəkilib.
“Qara volqa” filmində Rita, “Məhəbbətin hökmü”
filmində Çevriyyə rolları aktrisaya
tamaşaçı rəğbəti qazanıb və s. 2000-ci ildə əməkdar artist fəxri adı
ilə təltif olunub və Prezident
mükafatçısıdır.
GÜNAY
Paritet.- 2010.- 10-11 iyun.- S.12.