“Meydan məclislərini
keçməyən tarzən çətin peşəkar
ifaçı olsun”
Vamiq
Məmmədəliyev: “Bəzi insanlar, konkret olaraq, tarda
yeniliklər etməklə onu yadlaşdırmağa səy
göstərirlər”
Dəyərli musiqinin insanların
yaddaşında qalması üçün, onun kim tərəfindən
ifa edilməsi, yəni tamaşaçıya hansı formada təqdim
olunması əsasdır. Əgər musiqi tamaşaçıya
peşəkar ifaçı tərəfindən təqdim edilirsə, o zaman həmin
musiqi hansı dövrdə ifa olunmasından asılı
olmayaraq, insanların qəlbində əbədi yaşayacaq və
mənəvi zövq bəxş edəcək. Uzun illərdir , hər şeydən təcrid
olunaraq musiqi meydanına atılan və tarını dilləndirərək,
ifası ilə klassik musiqi irsimizə yeni bir ruh gətirən
peşakar ifaçılardan
biri də tarzən, əməkdar
incəsənət xadimi, Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin musiqi sənəti fakültəsinin dekanı Vamiq Məmmədəliyevdir.
Vamiq Məmmədəliyev 1946-cı il
iyun ayının 9-u Bakının
Kürdəxanı qəsəbəsində ziyalı ailəsində
anadan olub. 1953 - 1964-cü illərdə 113 nömrəli Kürdəxanı kənd məktəbində
orta təhsil alıb. İbtidai musiqi təhsilini kənd
klubunun tar dərnəyini aparan Dərdayıl Aydəmirovun
sinfində alıb. 1967 - 1972-ci illərdə həmin klubda təlimatçı,
bədii rəhbər və müdir vəzifəsində
çalışıb. 1965-67-ci illərdə hərbi xidmətdə olub.
1972-76-cı illərdə
Bakı Musiqi Texnikumunda, 1980-85-ci illərdə Üzeyir Hacıbəyli adına Dövlət
Konservatoriyasında tar üzrə
ali təhsil alan V. Məmmədəliyev bu tədris
ocaqlarında Bəhram Mansurov, Əhməd
Bakıxanov, Hacı Məmmədov, Adil Gəray, Oqtay Quliyev, Sərvər
İbrahimov kimi böyük sənətkarlardan muğamın
sirlərini, ifa texnikasını və xanəndəni
müşayiət formalarını mənimsəyib. Mədəni Maarif Texnikumunu bitirən kimi tar aləti
üzrə ixtisas müəllimi (1971-1993), Bakı Musiqi Akademiyasında baş
müəllim, dosent (1988-2001) fəaliyyət göstərən V. Məmmədəliyev 2001-ci ildə Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət
Universitetində açılmaqda olan musiqi sənəti
fakültəsinə dekan vəzifəsinə dəvət
olunur. V.Məmmədəliyev
yaradıcılıqdan da kənar qalmır. Onlarla elmi məqalələr, metodiki göstəricilər,
tədris proqramları tərtib etməklə bərabər
mövcud kütləvi informasiya vasitələrində fəal
iştirak edir. Demək olar ki, bütün xanəndələri
- Yaqub Məmmədov,
Hacıbaba Hüseynov, Əbülfət Əliyev, Arif Babayev,
Canəli Əkbərov, Ağaxan Abdullayev, Alim Qasımov, Zahid
Quliyev, Səkinə İsmayılova, Mələkxanım Əyyubova,
Qəndab Quliyev, Könül Xasıyeva, Nazpəri Dostəliyeva
və s. müşayiət etmiş
Vamiq müəllim nəinki konsertlərdə, həm də
dövlət televiziyasında, qastrol səfərlərində,
festivallarda uğurla çıxış edərək
mükafatlara layiq görülüb. 1985-ci ildə
Ümumittifaq “Melodiya” firması V. Məmmədəliyevin
ifasında “Xaric Segah”” və “Rahab” muğamlarını lentə
alaraq yüksək tirajla çap edir. 1989-cu ildə İsveçdə
keçirilən “Falun Folkmusic Festival” folklor
festivalında uğurla çıxış edərək 1-ci
yerə layiq görülür və digər Avropa ölkələrinə dəvətlər
alır. 1994-cü ildə Fransanın “Maison De’s Cultures Du Monde”
şirkəti V. Məmmədəliyevin
ifasında Nəva və Rahab
muğamlarını və onun müşayiətilə Qəndab
Quliyeva və Canəli Əkbərovu lentə alır. 1996-97-ci
illərdə Avropa ölkələrində bu albomlar yüksək
tirajla yayılır. Dəfələrlə İran, Türkiyə , İraq, Danimarka , Rusiya və Ukraynada keçirilən tədbirlərdə
uğurla çıxış edib, konsertlər verib. 2005-ci
ildə Azərbaycan Mədəniyyətinin Dostları Fondunun
dəstəyi ilə ərsəyə gələn “ Qarabağ xanəndələri” layihəsi Azərbaycan musiqi mədəniyyətinin
inkişafında daha bir addım oldu. Tarzən
respublikada keçirilən müsabiqələrdə
münsiflər heyətinin üzvü və sədri kimi də
fəal ziyalı mövqeyini nümayiş etdirir. 2006-cı ildə ölkə
başçısı cənab İlham Əliyevin
imzaladığı fəxri adlar siyahısında V.Məmmədəliyevin
adının olması tarzənin 60 illiyinə töhfə
olub.
-Vamiq müəllim, tar
alətinə sizdə ilk maraq nə vaxtdan yaranıb?
- Atam bir neçə dil bilib və
musiqiyə böyük marağı olub. Hərdən
Konservatoriyaya daxil olanda
dostlarımdan biri
mənə dedi ki, ailə qurduqdan sonra sənin çalmağın
qurtardı. Amma əksinə ailə həyatı
qurduqdan sonra daha da sənətdə uğurlarım artdı,
inanın evdə uşaq səsi gəlməzdisə mən məşq
edə bilməzdim. Bizim gözəl meydan
məclislərimiz olub, orda çox gözəl və
istedadlı xanəndələrimiz toplaşıb. 1976-cı ildən 1996-cı ilə qədər
meydan məclislərində və el arasında oldum, müəyyən
məclislərdə iştirak etdim və o məktəbi
keçdim. Bu məktəbi keçməyən
çətin peşəkar ifaçı olsun. Gərək ustadların yanında olasan və
onların iştirak etdiyi məclislərdə
çıxış edəsən ki, səhvlərini desinlər
və səhnə mədəniyyəti öyrətsinlər.
Çünki musiqiçinin səhnə
mədəniyyətinin olması çox vacibdir .Heç vaxt
yalandan çalmamışam, həmişə sənətdə
ciddi olmuşam. Bəzən
görürsən ki, bəzi ifaçılarımız
tarı saz kimi çalır.
Mən onlara bunu həmişə irad
tuturam, tar çalmağın öz yolu var. Bu gün evdə məndə saz,
ud, kamança alətləri var. Bəzən görürsən
ki, bu alətlərin çalmasına maraq göstərirəm , amma
mümkün deyil ki, bütün alətlərdə
çalmağı bacararsan.
- Bir peşəkar ifaçı kimi, musiqiçilərin tarda yenilik etməsini
necə qəbul edirsiniz?
- Musiqi sənətimiz Üzeyir Hacıbəylidən
üzü bəri bir çox sənətkarların səyləri
ilə akademik səviyyəyə yüksəlib. Lakin bəzi insanlar, konkret olaraq, tarda yeniliklər etməklə
onu yadlaşdırmağa səy göstəriblər. Alətə əlavə pərdələr
bağlayırlar ki, müəyyən səsləri
çıxara bilsinlər. Elə də
bizim tarımız İran tarı kimi səslənir. Mənə çox
doğma olan tarı İran tarı ilə müqayisə etmək
istəyirəm. Belə ki, İran
tarına “şiraz tar” deyirlər və o, dizin üstündə
çalınır. Cəmi 6 simi var. Əslində,
biz də əvvəllər tarı diz üstdə
çalmışıq. XIX əsrdə məşhur
tarzən Sadıqcan tarı sinəyə qaldırıb.
Sənətkarlar onun ifa imkanlarını
genişləndirmək üçün baş
sındırıblar. Onun sinəyə
qalxması isə möcüzə yaratdı. Bütünlükdə muğam sənətindəki
gərginlik aradan qaldırıldı. Amma
son illər görürəm ki, Azərbaycan tarını
millilikdən uzaqlaşdırmağa cəhd göstərənlər
var. Mən bunun tam əleyhinəyəm. Bəzən mənimlə
mübahisə edirlər ki, əvvəllər də yad musiqilər
olub, indi niyə olmasın? Onlara başa
salmağa çalışıram ki, yadlaşma baş verəndə
Azərbaycan muğamı millilikdən çıxır.
Bizə yad səslər lazım deyil. Kifayət qədər zəngin musiqi tarixinə malik
xalqıq. Belə düşünürəm
ki, musiqinin nəzəriyyəsi ilə məşğul olan
peşəkar kadrların sayı artmalı, eyni zamanda hər
bir musiqi məktəbində şagird və tələbələrə
zəruri elmi biliklərin aşılanması vacibdir.
-Bildiyinizə görə,
sizin evdə kiçik bir muzeyiniz də var?
- O zamanlar bir qalayçı
vardı. O hər fəsildə
Kürdəxanıya gələrdi.
Ancaq bizə gələndə günlərlə
işləyərdi. Nənəmdən qalan qədim mis qablar çox idi.
Mən mis qablar toplamağa 1991-ci ildən
başladım. İndi evimdə olan muzeydə iki
yüz iyirmiyə yaxın mis qabım var. Onun
üçün mis qablar toplamağa meylim daha çoxdur ki,
şüşə qab sınır, mis qabsa təsadüf
hallarda sınar. Ən əsası mis qablar üzərində
çox gözəl naxışlar var . Mənim üçün maraqlıdır ki, tarixi
çox qədimlərə gedib çıxan bu qablar üzərində
savadı olmayan insanlar necə ustalıqla naxış vurublar. Ümumiyyətlə, ev muzeyimdə qədim və əntik əşyalar
çoxdur. Hazırda məndə
üç qramafon da var.
GÜNAY
Paritet.-
2010.-11-12 mart.- S. 13.