Musiqi sərhəd tanımır...
“Ən böyük arzum Qarabağın məşhur
Cıdır düzündə saatlarla tar çalmaqdı”
“Musiqinin dili yoxdur”-bu fikri biz tez-tez eşidirik.
Həqiqətən də yaxşı musiqi və gözəl
ifa dili olmur,
sərhəd tanımır,
dilindən və milliyyətindən asılı olmayaraq
hər kəs o musiqini, ifanı sevir və
böyük sevgi ilə dinləyir.
Azərbaycanda da çoxsaylı musiqiçilər var
ki, onların ifası
ölkə hüdudlarından kənarda da çox tanınır. Belə istedadlı və
tanınmış musiqiçilərdən biri də xalq artisti Möhlət
Müslümovdur. Bizdə sənətkarın musiqi
dünyası ilə daha yaxından tanış
olmaq üçün M.Müslümovla həmsöhbət
olduq. O, bizimlə söhbətə ilk olaraq
sənət tarixcəsini
vərəqləməqlə başladı:
-Əvvəla,
bildirim ki, atamın, anamın musiqiyə olan həvəsi məndə
bu sənətə olan məhəbbəti artırıb. İlk dəfə tar alətini mən Ələsgər
dayımın evində görmüşəm. Həmin
vaxt hardasa 4-5 yaşım vardı, o gündən də bu alətə
vurulmuşam. İlk olaraq Biləcəridəki
18 saylı musiqi məktəbində təhsil aldım.
Sonra isə Asəf Zeynallıya qəbul oldum, 4 il
orada təhsil alaraq, müvəffəqiyyətlə bitirib,
Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Milli Konservatoriyaya qəbul olundum və oranı da bitirdim. Onu da qeyd edim ki, ilk dəfə mənə tar
tutmağı, Biləcəridəki 18 saylı musiqi məktəbində
Nadir Hüseynov öyrədib. Həm Asəf
Zeynallıda, həm Konservatoriyada müəllimim, professor, əməkdar
incəsənət xadimi Məmmədağa Kərimov olub. Ona görə müəllimlərimə minnətdaram
ki, onlar heç nəyə baxmayaraq, məni bu sənətdə
olmağa ruhlandırdılar. Hətta bir
vaxt olub ki, sənəti atmaq istəmişəm. Əgər bu insanlar məni ruhlandırmasaydı, bu
gün mən Möhlət Müslümov olmazdım”.
O bildirdi ki,
22 yaşı tamam olmamış onu
Asəf Zeynallı adına Musiqi Texnikumuna müəllim
vəzifəsinə dəvət ediblər:” Bu gün isə
Konservatoriyada çalışıram, əsas iş yerim
buradır, buna baxmayaraq, Asəf Zeynallıda işləyirəm,
ona görə ki, oranı ata-baba ocağı hesab edirəm. Bu təhsil ocağından bizim korifey sənətkarlarımız
çıxıb. Hər ora gedəndə,
elə bilirəm Əhməd Bakıxanovun, Adil Gərayın,
Hacıbaba Hüseynovun, Mirzə Mansurun ruhu oradadır. Mən deyərdim, həmin məktəb Şərq
dünyasında ən böyük musiqi məktəbidir.
Ancaq bu gün Konservatoriyada da istedadlı gənclər də
yetişir. Sevindirici haldır ki, qonşu İrandan, Türkiyədən
bu ali təhsil ocağına təhsil almağa gəlirlər.
Gördüyünüz kimi, mənim sinifimdə
də İrandan- Ərdəbildən tələbələrim
var. Mən də çalışıram ki, vaxtında
öyrəndiklərimi indi gənclərə öyrədim.
“Tar mənim
üçün hər şeydir, həyatımdır”-deyən
M.Müslümov bildirdi ki, tar onun üçün Azərbaycan deməkdir:”
Mənim üçün tar soyumdur, kökümdür,
kimliyimdir, millətimin kimliyidir, torpağımdır, vətənimdir,
yoldaşımdır. Arzu edirəm ki, tək
tarzənlər deyil, bütün musiqiyə qiymət verənlər,
tarı belə dəyərləndirsinlər. Bu gün, biz Azərbaycanlığımızı
dünyaya sübut etmək üçün, düşmənə
qalib gəlmək üçün, silahsız, tarla meydana
çıxsaq, düşmən əllərini
qaldırıb, təslim olar. Azərbaycanın
belə şah aləti var. Tarın tembiri kimi, dünyada
mizrabla çalınan ikinci musiqi alətində belə bir
tembir yoxdur. Dünyada mizrabla
çalınan, simli alətlər çoxdur, görürsən
ki, tembrlər bir-birinə oxşayır, lakin, tarın tembiri
dünyada yekdir, təkrarolunmazdır. Tar mənim
üçün ailə deməkdir, mənim
övladımdır. Mən ona həddindən
artıq borcluyam. Tar mənim başımı uca edib, mən
də çalışmışam, tarın başını
uca edim və bir az təvazükarlıqdan uzaq olsa da, tarın
başını uca etmişəm”. Tarla birgə qırxdan
çox ölkədə qastrol səfərlərində
olduğunu söyləyən sənətkar bildirdi ki,
keçmiş SSRİ-nin müxtəlif respublikalarında,
Şərq və Avropa ölkələrində səfərlərdə
olub: ”Əgər səfərlərimi
saysam, 200-dən çox olar. Tar məni gəzdirib, mən də
onu gəzdirmişəm. Mən tara borcluyam, əlbəttə, onun dili var,
sadəcə başa düşmək lazımdır və mənə
hərdən elə gəlir ki, tar da deyir ki, “sənə
borcluyam ki, sən məni ucaltdın”. Düzdür,
məndən qabaq tarı ucaldıblar, onları
görmüşəm, sevmişəm, onlar olmasaydı, mən
də olmazdım. Belə ki, korifeylərimiz olan Əhsən Dadaşov, Hacı Xanməmmədov,
Məmmədağa Muradov, Bəhram Mansurov, Həbib Bayramov
tarı zirvələrə qaldırıblar. Onların ifasını görməsəydim,
öyrənə bilməzdim”.
“Xarici səfərlərdən söz
düşmüşkən, Möhlət müəllim Azərbaycan musiqisini xaricdə necə
qarşılayırlar?” sualını musiqiçi belə
cavablandırdı: ”Bir maraqlı
faktı qeyd edim ki, neçə il əvvəl Fransada
festivalda idim, orada 54 ölkədən, o cümlədən
İsraildən də musiqiçilər gəlmişdilər.
Zalın həyətində məşq edirdik,
gördük bir dəstə musiqiçilər gəldi, bizə
qoşuldu. Biz də dil bilmirik, əvvəlcə
bilmədik haradan gəliblər. Nəsə,
başladıq bunlarla çalıb-oxumağa. O vaxt
sintez o qədər məşhur deyildi, amma belə desək musiqiləri
bir -birinə caladıq nəsə yaxşı bir hava
alındı. Bu sintez haqqında Fransa qəzetlərində məqalə
dərc edildi və şəkillərimiz verildi. Nə vaxt çəkiblər, heç xəbərimiz
də olmayıb. Avropa ölkələrinin
hamısında olmuşam və görmüşəm ki, həmişə
bizim musiqi salonu ayağa qaldırıb. Hər
bir xalq muğamımıza fantastik bir musiqi kimi baxır.
Xarici jurnal və qəzetlərdə barəmizdə
hazırlanan materiallar bunu sübut edir. Çox
gözəl sual verdiniz, mən də əvvəllər
maraqlanırdım ki, görəsən bunlar bizim musiqidən
nə başa düşürlər və yazılan
materialları tərcümə etdirəndə
görürdüm ki, doğrudan da Azərbaycan
muğamını həddən artıq yüksək səviyyədə
qəbul edirlər. Elə səfərlər
olub ki, salonlarda, zallarda bir nəfər də türk, azərbaycanlı
olmayıb, mahnı bitəndən sonra, necə ayaq üstə,
uzun-uzadı alqışlayıblar. Əlbəttə,
bunlar insanı fərəhləndirməyə bilməz”.
Oğlunun da onun yolunu davam etdirdiyini deyən
M.Müslümov bildirdi ki, o istəmirmiş
oğlu tarzən olsun: ”Heç istəmirdim oğlum Rüstəm bu yolu davam
etdirsin. Qeyd etdiyim kimi,
bu sənət yolu çox çətindir. Mənim üç
övladım var, heç birinin bu sənətdə
olmağını istəmirdim, ancaq onunla bacarmadım. Hazırda da bu alətdə ifasını davam
etdirir. O, Dövlət Konservatoriyanı bitirib. İndi Asəf
Zeynallıda və
Konservatoriyada da işləyir. Oğlum olduğuna
görə demirəm, amma yaxşı nailiyyətləri var və gələcəyinə
inanıram. Amma onu da qeyd edim ki, bu günə
qədər ona bir gün də mən dərs deməmişəm,
müəllimi Ağasəlim Abdullayev olub”.
İstək və arzularından
danışan sənətkar qeyd etdi ki, hələ ürəyində
qalan çox arzuları var: ”Təbii ki,
arzusuz insan yoxdur. İstər dövlət
televiziyasında və istərsə də digər
telekanallarda məndən çox muğam dəstgahı lentə
yazan olmayıb. Muğam dəstgahı
çox çətindir. Hərdən dəhşətə
gəlirəm ki, məndə nə boyda səbr olub, bu qədər
dəstgah yazmışam. Mən vaxtı ilə
Cıdır düzündə tar ifa etmişəm. Bu gün ən
böyük arzum Qarabağın məşhur Cıdır
düzündə saatlarla tar çalmaqdı. Gənc
vaxtlarımda Qarabağ toylarında iştirak edirdim. Hərdən
oturub, köhnə kasetlərə baxıram, kövrəlirəm
və deyirəm, görəsən
mənə qismət
olacaqmı kimin toyunda iştirak eləmişəm, gedim, həmin
kəsin övladının toyunda da , elə Qarabağda
iştirak edim. Ən böyük arzum Azərbaycanın qədim
torpaqları olan Təbrizdə, Ərdəbildə konsert vermək idi. Bu arzuma çatdım və orda konsert proqramı ilə
çıxış etdim. İnşallah
Qarbağda da tarımı səsləndirmək mənə
qismət olar”. Toylarda ifaçıların
çıxış etməsinə yaxşı münasibəti
olduğunu deyən sənətkar bildirdi ki, səhnədə,
efirdə tamaşaçı ifaçıya baxır və
dinləyir , toyda niyə baxa və
dinləyə bilməsin: ”Toyda
ifa edən ifaçılara münasibətim
yaxşıdır. Özüm lazım olanda və
dəvət alanda toylara gedirəm. İndi
yaşla əlaqədar, əvvəlki kimi toylara çox getmirəm.
Onu da bildirim ki, mənim üçün fərqi
yoxdur azərbaycanlı toyu hansı şəhərdə və
hansı ölkədədir. Azərbaycanlı Almaniyada yaşasa
belə və məni toyunda görmək istəyirsə, gedib
orda iştirak
edirəm. Ümumiyyətlə, mən toyları regiona
ayırmamışam. Hər yerdə olmuşam.
Belə ki, Qarabağda, Naxçıvanda, Şirvanda da toylarda
çox olmuşam. Sonda qeyd edim ki, müasir
toylar və gəncliyimiz də inkişafdadır. Amma,
bir az bizim milli kökümüzə,
mentalitetmizə fikir versinlər. Kimliyimizi,
hansı torpaqdan olmağımızı yaddan
çıxartmasınlar. Avropadan çox
şeylər götürmək olar. Amma azərbaycanlı
olmağı gərək hər sahədə yaddan çıxartmayaq”.
Günay
Paritet.- 2010.- 9-10 noyabr.- S.13.