“Yaddaş”-
yaddaşlara əsl həqiqəti həkk etdi
Sənət adamları “Yaddaş” filmini müstəqil Azərbaycanın ilk döyüş filmi adlandırır
Azərbaycan xalqının əzmkarlıq
mübarizəsini nümayiş etdirən, Qarabağ
müharibəsini canlı olaraq ekrana gətirən “Bakı Film”in istehsalı olan
“Yadddaş” filminin bu günlərdə təqdimatı
olub. Film Qarabağ müharibəsinin
başlanğıcından, bu günümzə qədər
olan hadisələr ustalıqla verilib. Əsas rolarda dörd
dost-Əli(İlqar Musayev), Həsən(Pərviz
Məmmədrzayev), Hüseyn(Anar Heybətov) , Azər(Şövqi
Hüseynov) və Arzu(Rada Nəsibova)
çəkilib. Filmin məzmuna gəldikdə isə Azər
Arzu ilə nişan üçün Qarabağa yollanır.
Nişan günü erməni-rus hərbi birləşmələri
nişan mərasiminin keçirildiyi yerə hücum edir. Əfqanıstan
müharibəsindən çıxan bu dörd dost kəndin
müdafiəsinə qalxır və şiddətli müqavimət
göstərərək düşməni darmadağın
edir. Amma bu savaş müdafiəçilər
üçün də itkisiz ötüşmür. Belə ki, Arzu yaralanır, Azər komaya
düşür. 19 ildən sonra dostlar və nişanlılar
qeyri-adi şəraitdə yenidən görüşürlər.
Dramatik triller janrında çəkilən və
keçmişdən gələcəyə nüfuz edən
“Yaddaş” bizi baş qəhrəmanla bərabər həqiqətə-gözlənilməz
bir sonluğa aparır.
Son illər ardıcıl olaraq bir neçə
filmlərdə rol alan, biri-birindən fəqli obrazlar yaradan Rada Nəsibova
bu dəfə “Yadaş” filmində canlandırdığı
“Arzu” obrazı ilə həqiqətəndə
tamaşaçıların yaddaşında əbədi
qalacaq. Həm filmin mövzusu, həm ideyası və həm də
aktrisanın
canlı və
inadırıcı oyunu bunu deməyə əsas verir.
Belə ki, “Yaddaş”dan əvvəl R. Nəsibova “Bakı
film”in istehsalı olan “Bulağıstan” və “Qaydasız
döyüş” filmlərində də biri-birindən fərqli
obrazlar canlandırıb:-
- Çəkildiyim digər filmlərdə də sınaq olub və birbaşa çəkilmişəm. Ancaq “Bakı Film”in istehsalı olan “Yaddaş” filminə
çəkilməyim fərqli oldu.
Bildiyimə görə, bu filmə çəkilmək
üçün məndən qabaq müxtəlif teatrlardan bir
neçə aktrisa sınaq üçün dəvət
edilibmişlər. Ancaq nədənsə
aktrisalar yaradıcı heyəti qane etməmişdilər.
Sonda məni də dəvət etdilər. Səmimi olaraq deyim ki, filmdə çəkiləcəyimə
inanmırdım. Ancaq
“Yaddaş”-ın mövzusu Qarabağa aid olduğundan, igid
oğullarımızdan və ən əsası Azərbaycan
xalqının tarixi faciələrindən bəhs etdiyi
üçün istəyirdim ki, bu filmdə çəkilim. Sınaq çəkilişi üşün mənə
verilmiş səhnəni hər dəfə oxuduqca göz
yaşlarımı gizlədə bilmirdim. Bu səhnəni
sınaqda o
qədər ürəkdən oynamışdım ki, elə
bil həmin hadisə öz başıma gəlib. Yəni, yaşayaraq hadisəni oynamışam və bəlkə də
bu qədər ürəklə oynadığım
üçün məni bu rola təsdiq etdilər. Çox sevindim ki, Azərbaycanın
qanlı tarixi ilə bağlı olan filmdə mənə rol
veriblər”.
-Siz müsahibələrinizdə qeyd
etmisiniz ki, son on ildə Azərbaycanda müharibə mövzusunda belə
film çəkilməyib.
- Düzdür, Azərbaycanda bu mövzuda silsilə filmlər
çəkilib. Amma bu filmin digər
filmlərdən əsas fərqi odur ki, bunu izləyərkən
elə bil canlı döyüşün ağuşundasan. Atəş səsləri, fəryadlar, insanların
ağrı-acısı çox peşəkarlıqla verilib.
Səmimi deyim ki, atəş səslərini
eşitdikdə özümü çox həyəcanlı
hiss edirdim, elə bilirdim ki, bu güllələr insanların
üstünə gəlir. Filmdə mənə
bir insan kimi təsir edən səhnələrdən biri
qocanın nəvələri ilə birgə hasara
sıxılmasıdır. Kiçik
yaşlı uşaqlar elə bilir ki, babasının
qucağına sığınmaqla güllələrdən
xilas olacaqlar. Filmdə bu cür ürəkağrıdıcı,
reallığı əks etdirən epizodlar çoxdur. .
Mən sənət adamı və aktrisa kimi yox, adi vətəndaş
kimi deyə bilərəm ki, “Yaddaş” Qarabağ mövzusuna həsr
olunmuş ilk güclü müharibə filmdir.Müharibə
başlayanda çox kiçik yaşlarımda olmağıma
baxmayaraq xəyaləndə olsa, atəş səslərini və dəhşətli tarixi xatırlayıram. Hətta o zaman valideynlərimiz bizi
məktəbə göndərməyə belə qorxurdu ki, nəsə olar və
çox həyəcan keçirdilər.
Ancaq bugünkü gənc nəsil müharibə
haqqında kitablarda oxuyurlar, teleekranda izləyirlər. Bu
film isə gənclərə və ümumilikdə hər bir
azərbaycanlıya müharibəni bir daha canlı izləmək
imkanı verdi.
Filmdə əsas rollardan biri ifa edən
aktrisa canlandırdığı obrazı qısca olaraq bu
cür xarakterizə etdi:
- Mənim ifa
etdiyim Arzu rolu demək olar ki, müharibənin törətdiyi
fəsadlar nəticəsində gözüyaşlı qalan
torpağın acısını, eləcə də
övladlarını və ya valideynlərini itirmiş
insanların acısını yaşayan ümumiləşdirilmiş
obrazdır”.
-Artıq siz iki filmdə-“Qaydasız
döyüş” və “Yaddaş” filmində silahdan istifadə
etmisiniz. Bir qadın olaraq, silahdan istifadə etməkdə
çətinliyiniz olmadımı?
- İlk olaraq onu qeyd edim ki, aktrisa
olduğum üçün, filmlərdə və teatrda
müxtəlif obrazlar yaratdığımdan mən bir sıra
ünsürləri öyrənməyə can atıram. Belə
ki, at sürmək, rəqs etmək, maşını idarə etməyi
bacarıram. Həmçinin karate
ilə məşğul olmuşam, silahdan istifadəni də
çəkildiyim son filmlərdə öyrəndim. Yəni hər
şeyi öyrənməyə can atan bir insanam. “Yaddaş” filmində də silahdan istifadə
üçün heç bir məşq prosesi keçmədim.
Ancaq filmin quruluşçu rejissoru və ssenaristi Vahid
Mustafayev silahı idarə etmək üçün mənə
istiqamət verdi. İnanıram
ki, hər bir azərbaycanlı qadın özündə cəsarət
tapıb, düşmən qarşısına çıxa biləcək
gücə malikdir.
Onu qeyd edək ki, filmdə ən təsirli
səhnələrdən biri də öz doğmalarını
itirmiş Arzunun Şəhidlər xiyabanına gəlişi və
orda göz yaşlarına hakim ola bilməməsi səhnəsidir.
Aktrisa sanki daxili yaradıcı potensialını filmin
finalına yaxın olan bu səhnədə çox gözəl
ifadə etmiş , yaşayaraq inandırıcı
oynamışdı.Aktrisa qeyd etdi ki, nəninki bu obraz və
digər oynadığı obrazlarını da yaşayaraq, yəni
özününküləşdirərək
tamaşaçılara çatdırıb:
- Şəhidlər Xiyabanında
çəkilən bu səhnədə bir dəfəyə
çəkilib. Ümumiyyətlə, “Yaddaş” filmi
yaddaşıma bu dəhşətli, qanlı hadisələri bir daha
həkk etdi. Bu filmdə oynamaq mənim
aktrisa kimi, yox vətəndaş kimi borcum idi. Yaradıcı imkanlarımdan istifadə edərək
obrazı canlandırdım.
Həmsöhbıtim söhbət əsnasında çəkiliş
prosesində baş verən hadisələrdən də
danışdı:
-Filmdə bir səhnə var, orda mənim
saçımı qrim ustası ağardıb. Bu
səhnəyə mən uşaqlarla çəkilirdim. Uşaqlarda çəkilişə öz valideynləri
ilə gəlmişdilər. Qış vaxtı, yanvarın
ortası idi. Bədənimi hiss etmirdim.Çəkilişin
başlamasını gözləyirdim. Bu zaman kənarda dayanan
insanlar deyirdilər
ki, yazıq qız cavandı, ancaq gör saçı necə
ağarıb. Qrim
ustası saçımı təmizləyib əvvəlki vəziyyətinə
gətirdikdə. Onlar hamısı mənə dedi ki, biz
elə bildik ki, sizin gənc yaşınızda
saçını ağarıb. Bu səhnə
yadımda qalıb. Bundan başqa filmin çəkiliş
zamanı daha maraqlı bir hadisə baş verdi, belə ki,
düşmənlər gələndə Azər yaralı nişanlısı
Arzunu qorumaq
üçün zirzəmidə gizlədir. Qız su istəyir, o
gedir ona su gətirməyə. Bu səhnənin
çəkilişi bitib. Ancaq mən yaddan
çıxıb qalmışam zirzəmidə itəliyirəm qapını
aça bilmirəm. Məcbur oldum
qışqırdım ki, burda qalmışam, açın
qapını. Bu zaman Azər rolunun ifaçısı
Şövqi Hüseynov dedi ki, qız burda qalıb deyəsən,
ordan məni çıxartdılar. Yaradıcı heyyətdə
dedi ki, gərək bu səhnəni çəkərdik,
qalardı.
Bu gün Azərbaycan xalqı
üçün ağrılı və eyni zamanda vacib olan
Qarabağ mövzusunda silsilə filmlərin çəkilməsinin
vacib olduğunu deyən R. Nəsibova
filmin yaradıcı heyətinin və xüsusilə də
quruluşçu rejissor və ssenarist Vahid Mustafayevi və
filmin prodüseri Vaqif Əsədullayevi bu
mövzuya müraciət etməsini və film çəkmələrinin
alqışa layiq olduğunu qeyd etdi:
- Bu gün bizim üzdən iraq
düşmənlərimiz torpaqlarımız işğal etməklə
yanaşı, milli musiqimizi,alətlərimizi, mətbəximizi oğurlayaraq
öz adlarına çıxıblar.Eyni zamanda həqiqətə
uyğun olmayan fikirlərini
geniş auditoriyaya çatdırmaq,
təbliğ etmək üçün Azərbaycan əleyinə film
çəkirlər. Bizdə də bu cür filmlərin çəkilməsi ermənilərə
sərt mesajdır. Çox istərdim ki, bu film Azərbaycanla
yanaşı, xarici ölkələrdə də
nümayiş olunsun ki, həm dünya əsl həqiqəti görsün və
həm də düşmənlərimiz ibrət
götürsün. İnanıram ki, “Yaddaş”ın çəkilməsi
ilə bu mövzu bitmədi, gələcəkdə də belə
filmlər
davamlı olaraq çəkiləcək”,
Qeyd etdik ki, sözügedən filmin aparıcı xətti
dörd dostla bağlıdır. Filmdə
dörd dostddan birini canlandıran əməkdar aktyor
Şövqi Hüseynovovdur. İstedadlı aktyor olan
Ş.Hüseynovun teatrda biri-birindən maraqlı, romantik və canlı
oyunları tamaşaçıların yaddında qalıb. Bu
film isə aktyorun yaradıcılığının başqa bir tərəfini
tamaşaçılar üçün açdı. Ş. Hüseynov “Yaddaş” filmini müstəqil
Azərbaycanın ilk döyüş filmi adlandırıb bildirdi ki, Qarabağ mövzusunda
çəkilən filmlər arasında bu qədər həqiqi
döyüş səhnələri olan ilk filmdir:
Bu filmdə
iştirak etmək bir aktyorluqdan əlavə bir vətəndaş
olaraq da mənim üçün borc idi. Əslində bu filmdə
iştirak edə-edə mən şəxsən bir
döyüş yolu keçdim. Sanki şəhid
olmuş qardaş-bacılarımızın, döyüşkən
oğlanların ruhu ilə təmasda olduq. Buna görə mən Vahid Mustafayevə, Vaqif Əsədullayev
təşəkkür edirəm ki, bizi bu filmə cəlb etdilər.
Obrazdan əlavə biz bu filmlə
döyüş yolunu da keçmək şansı
qazandıq.
Filmdə dostlardan
biri olan Həsəni Pərviz Məmmədrzayev
canlandırıb. Əvvəllər Pantomima Teatrında çalışan
P.Məmmədrzayevu tamaşaçılar pantomim yəni
mimika və jestlərlə
işləyən aktyor kimi tanıyırdılar. Son illər isə o, sərbəst
çalışır.”Yaddaş” filmində
canlandırdırdığı zarafatcıl Həsən
obrazını usatlıqla tamaşaçılara təqdim
edib. O deyir ki, hər kəsin içərisində
döyüş hissi var. Sadəcə biz onu oyatmağı
bacarmalıyıq. Filmdə bəhs edilən 4 dost buna nail ola bildi. Onlar müharibədə
belə haqsızlıqla barışmadılar. Bu film həqiqətən Azərbaycana
lazımdır. Düşünürəm ki, uzun onilliklər
keçsə də bu
film öz aktuallığını saxlayacaq.
Aktyor filmdə canlandırdığı Həsən rolunu belə xarakterizə edir:
Həsən
təbiətcə sakit, zarafatcıl, gərgin anlarda vəziyyəti
sakitləşdirmək üçün əlindən gələni
edən insandır. O, vətənpərvər
və döyüşkən, eyni zamanda ziyalı adamdır. Həsən inanır ki, ruslar ermənilərin
torpaqlarımızı qəsb etməsinə imkan verməzlər.
Həmişə deyir ki, ruslar qoymaz. O
inanır və ümid edir ki, ruslar işğala imkan verməz.
Lakin sonradan onun ümidi qırılır.
Fikrimcə, filmin maraqlı yerlərindən biri
də, bir neçə kadr sonra Əlinin ona “bu da sənin
rusların” kəlməsinin dediyi yerdir.
Əli
adlı dindar bir
obrazı canlandıran İlqar Musayevin də oyunu
tamaşaçılar tərəfindən çox sevildi.
Dindar insan obrazını canlandırmağı onun həyatına
uğur gətirdiyini deyən aktyor bildirib ki, “Yaddaş” filmindən
sonra real həyatda da dindar olmağa qərar verib:
-Namaz qılmağı öyrənməyə
başlamışam. Ailəmlə birgə məscidə
gedirəm. Ailə üzvlərim də
ibadətlə məşğuldur. Məncə,
“Yaddaş”da obrazın Əli adlandırılması da təsadüfi
deyil. Onu da qeyd edim ki, mən Qarabağ
müharibəsində iştirak etmişəm. Düşmənlə bir addımlıqda idim. Döyüşdə yüngül beyin zədəsi
də aldım. Özümü çox xoşbəxt
hiss edirəm ki, həm həqiqi döyüşlərdə,
həm də “Yaddaş” filmində düşməni susdurmaq mənə
nəsib olub. Heyf ki, döyüşlərdə
şəhid olmadım, amma “Yaddaş”da şəhidlik zirvəsi
mənə qismət oldu. Bunun ikisi də mənə
xoşdur. Ən gözəl hiss şəhidlik məqamıdır
ki, bu da mənə bu
filmində qismət oldu.
Dördüncü dost olan Anar Heybətovun
canlandırdığı Hüseyn obrazıda özünəməxsusluğu
ilə seçilirdi. Aktyor mətbuata verdiyi məlumatda deyib
ki, “Yaddaş” filmində o ləyaqətli, vətənpərvər,
xalqını, millətini sevən bir şəxsin-
Hüseynin obrazını oynayıb:
-Qarabağ müharibəsi və onun sadə
insanların başına gətirdiyi fəsadlardan bəhs
edir. Real faktlar əsasında səhnələşdirilən
film iki hissədən ibarətdir. Birinci
hissədə Qarabağda baş verən hadisələrdən,
ikinci hissədə isə hazırlı dövrdən, yəni
2000-ci illərdən, artıq atəşkəs zamanı
Bakı şəhərində baş verən hadisələrdən
bəhs edilir. Filmdə 4 dostun həyatından
danışılır. Hüseyn, Azər, Həsən və
Əli adlı dostların həyatı, onların müharibə
öncəsi və döyüşlər zamanı göstərdiyi
şücaətlər əks olunur. Filmin ideya
müəllifi, çox hörmət etdiyim Vahid Mustafayev məhz
mavi ekran vasitəsilə tamaşaçılara bunu çatdırmaq
istəyir. Gələcək nəsli
Qarabağ haqqında məlumatlandırmaq, vətənpərvərlik
hisslərini sözlə yox, obrazlı şəkildə
çatdırmaq baxımından bu filmin əvəzsiz rolu
olacaq.
Filmin ssenari müəllifi və
quruluşçu rejissoru Vahid Mustafayev mətbuata verdiyi açıqlamada
bildirib ki, filmdə o əsasən
xalqımızı göstərmək istədiyib: “Elə
şeylər var ki, əbədi yadımızda
qalmalıdır. Filmdə də əsas göstərmək
istədiyim azərbaycanlılardır: necə
görmüşəm, necə görürəm və necə
görmək istəyirəm. Sadəcə olaraq
prizmalar müxtəlifdir”.
Məlumat üçün bildirək ki,
“Yaddaş”finin ssenari müəllifi, quruluşçu Vahid
Mustafayev, baş redaktoru Mailə Muradxanlı, musiqisi Yaşar
Baxış, səs rejissoru Uğur Səfərov, baş
rejissoru Vaqif Əsədullayev, montaj edən Elşad
Rəhimovovdur.Əsas çəkilişləri Bakıda, Şəkidə,
Ağsuda və digər rayonlarda aparılan film 6
seriyalıdır. Ancaq
tamaşaçılara film hələ hə 1 saatdan artıq tammetrajlı
film kimi təqdim edilib. Bizdə inanırıq ki vətənpərvərlik
mövzusunda çəkilən və reallığa əsaslanan
film tamaşaçılar yaddaşına
əbədi həkk olacaq.
Günay
Paritet.-2010.- 23-25 oktyabr.-
S. 11.