Qadın rəssamların
rənglər dünyası
“Qadın rəssamın istifadə etdiyi rəng, onun daxili aləmini ifadə edir”
Rəssamların
çoxunda, əsasən də qadın rəssamların əsərlərində fərqliyi, duyğuların və rənglərin
qovşağını, harmoniyasını görmək olur. Qadın rəssamların rənglərlə
dolu dünyasında sirlərdən
xəbərdar olmaq üçün onların bir
neçəsi ilə həmsöhbət olduq. İlk həmsöhbətim
gənc və istedadlı rəssam
Vasilisa Abayeva ilə tanışlığımıza səbəb
“Azərbaycan gənc rəssamları” kitabında yer
almış əsərləri olub. 21 yaşlı
V.Abayevanın müxtəlif tablo və rəsmləri
sözügedən kitabda yer alıb.
Bir müddət əvvəl “Abşeron” qalereyasında gənc
rəssamın 58 rəngkarlıq, qrafika əsərləri və
bədii tikmələrinin yer
aldığı fərdi sərgisidə maraqla
qarşılanıb.
Rəssamın əsərlərindəki qeyri-adilik və ecazkarlıq onun
çay daşları üzərində yağlı boya ilə çəkilmiş
olduqca zərif miniatür rəsmləridir.
Dediyinə görə, intensiv olaraq yaradıcılıq axtarışlarındadır, həm özünəməxsus dəst-xəttini təkmilləşdirir,həm də müasir və
klassik dünya sənətkarlarından öyrənir:”Yaradıcılığımda daim
yeniliklər
etməyə çalışıram.
Əsas iki cəhətə diqqət yetirirəm. Bunlar
mövzu, kompozisiyanın həlli müxtəlifliyi və
dekorativ çalarlardı. Lakin bu müxtəlifliyi heç də
üslub müxtəlifliyi kimi qəbul etmək lazım deyil.
Sadəcə mən
mövzuları təkrarlamağı sevmirəm . Və
çalışıram ki, çəkdiyim hər bir tablo
hekayətə çevrilib,insanlara nəsə deyə bilsin”.
Bu gənc rəssam özünün dediyi kimi
“Gecikmiş görüş”, “Rahib”,
“Ayrılıq”tablolarıyla kiçik hekayələr yaratmağa
nail olub.Bu da
ondan irəli gəlir ki, uşaqlıqdan nağıl,
hekayə yazıb, sonra da ona
illüstrasiya çəkərmiş:”Fırça ilə
“Təhkiyə qabiliyyəti”m də
bax beləcə yaranıb. Bu təhkiyəyə mən rəssam
olaraq ən müxtəlif texniki fəndləri tətbiq
etmişəm. Tablolardakı dekorativ çalarları isə
(“Madonna”,”Qaraçı qız”, “Sədr”) göstərmişəm.
Mənim tətbiqi incəsənətə xüsusi
marağım var. Eyni zamanda, bədii tikmələr və
çay daşları üzərində miniatür rəsmləridə
işləməyi çox sevirəm”.
Vasilisanın
rəssamlığa gənc yaşında bu
qədər maraq
göstərməsi artıq istənilən janrda uğurlu kompozisiyalar qurmağı
bacardığından
xəbər veririr.
Onun fırçasından gözəl mənzərələrdə
çıxır. Belə ki,
”Bağ evləri”, “Yaşıl lərələr”,portretlər”Marina”,”Anastasiya”,”Yananın
portreti”,”İlham pərisi”çıxır. Rəssamın
xarakterində də, yaradıcılığında da
yaşına uyğun olmayan bir ciddilik vardır.Bu ciddilikdə
dini mövzulara olan marağın da payı var (“Rahib”,
“Madonna”, “Məbədə araran yol”) ,dünyanı, həqiqətləri
dərk etmək istəyindədir (“Əbədi gözəllik”,”Tənhalıq”,”Ayrılıq”)”.
Bir gənc qız olaraq
rəssamlıqla məşğul olmaqdan zövq aldığını deyən həmsöhbətim bildirdi ki, qadınlar hər zaman rəngarəngliyi, gözəlliyi sevir:
“Çox xoşbəxtəm ki,
bir qadın olaraq rənglər vasitəsiylə gözəllik yaradıram və
bir neçə
insanda da
olsa əsərlərimlə xoş ab-hava yardıram”.
Gənc rəssam onu da
qeyd etdi
ki, sənətdə bu gün uğurlarının olmasına baxmayaraq, gələcək taleyi üçün
çox narahatdır. İnanırıq ki, gələcəkdə yüksək yaradıcı potensiala malik
olan rəssam əsl
yaradıcı səadətə yetişəcəkdir.
Rəssamlıqdan-rənglərdən elmə gedən yol...
İkinci həmsöhbətim artıq
özü demiş gəncliyini, belə desək həyatının
bir hissəsini rəssamlığa
həsr etmiş Iradə
Avşardır. O, Lənkəranda
anadan olub. Amma həyata baxışı, sənətə
marağı ailələrində və sonralar yaşadıqları
Sumqayıtda formalaşıb:” Mən incəsənətin əsas
növlərindən olan rəssamlığa kənarda yox, elə
evdə yiyələnmişəm. Sənətin ilk sirlərini
bu gün artıq həyatda olmayan bacım Laləzər mənə öyrədib. Sənətin daha incəliklərini
isə Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət
Rəssamlıq Məktəbində
Kamil Ramazanov və Əyyub Hüseynovdan, daha sonra isə
Azərbaycan Pedaqoji Universitetinin Bədii Qrafika fakültəsində
Qəyyur Yunus, Fikrət Haşımov və Firdovsi Atayevdən
öyrənmişəm”. İradə xanım bildirdi ki, hər bir yaradıcının
içindəki “mən” in aşkarlanması və
düzgün istiqamətləndirilməsi həm də müəllim
öydünün necəliyindən keçir. O, qeyd etdi ki, onun da
yaradıcılığının formalaşıb püxtələşməsində
müəllimlərinin rolu var: ”90-cı illər yaradıcılığıma nəzər salsanız, dediklərimi orda görə bilərsiniz. Əsas
axtarışlarla dolu olan elə
bu mərhələdə mənim
rənglərə, bir qədər də sadə dillə
desək, rəngliliyə meyilliliyim duyulur. Bu meyllilik əsasən
mənim rəngləri mənalandırmaq, məna-məzmunu ifadə etmək
imkanlarımdan irəli gəlir”.
İ. Avşarın “Abşeron şəhəri”, “Günorta” “Payız meyvələri”,
“Meyvə ilə natürmort “”Abşeron”, “İki qadın”,
“Çətirli qız”, “Sarı gəlin”, “Dalğalara”, “Qızılgül” və s . əsərlərində
də rənglərdən ustalıqla istifadə etdiyini
görmək olur.
İ. Avşar rəssamlıqla yanaşı,
elmi fəaliyyətlə də məşğul olur. Belə ki, 1983-cü ildə ali məktəb
diplomu alandan Milli Elmlər Akademiyasının Arxeologiya və
Etnoqrafiya İnstitutunda rəssam
vəzifəsində işləməyə
qərar verib:” Alimlərin müxətlif qazıntılar
zamanı üzə çıxartdıqları nadir maddi-mədəniyyət
nümunələri əgər
əvvəllər mənim
üçün mexaniki təsvir obyekti idisə, yavaş-yavaş həm
də elmi araşdırma mahiyyəti daşımağa
başladı”. Qeyd edək ki,
bir neçə illik ciddi tədqiqatının nəticəsində
o, “Xocalı-Gədəbəy mədəniyyəti
tayfalarının bədii tunc məmulatı (e.ə XIV-VII əsrlər)”
mövzusunda dissertasiya işi yazıb və onu 2005-ci ildə müdafiə
edərək tarix elmləri namizədi elmi dərəcəsi
alıb:” Əldə etdiyim elmi nəticələri arxeologiya
tarixini tədris etdiyim Bakı Dövlət Universitetinin tarix
fakültəsinin tələbələriylə
bölüşürəm. Bu, mənə rəssamlıq
duyğularımı təkrar-təkrar
qanadlandırmağa mane olmur”. Əsərlərim müxtəlif ölkələrdə
vaxtaşırı təşkil olunan sərgilərdə uğurla
nümayiş olunur. Bu vaxta kimi müxtəlif mövzuda əsərlərim
ABŞ, Norveç, Türkiyə, Fransa, Avstriya, BƏƏ və
digər ölkələrdə göstərilib.
Qazandığı uğurlar sənət
axtarışlarının
özünəməxsus və başqalarından fərqləndiyini
göstərir.
Qadının rəssamlıq sənəti
ilə məşğul olmasını özünəməxsus
bir şəkildə izah edən həmsöhbətim qeyd etdi
ki, hər bir qadının daxilində göy
qurşağı kimi, rənglərin qovşağı var:” Hər
bir qadın ixtisasından asılı olmayaraq həm işində
və həm də həyatında
bu rəngli dünyasının şux parlaq rənglərindən
istifadə edərək gözəllik yaratmağa
çalışır. Mən də bir qadın olaraq daim həyatda,
gördüklərimə, eşitdiklərimə rəng verərək
ümumiləşdirib, kətana
köçürürəm. Belə deyərdim ki, hər bir
qadın rəssamın istifadə etdiyi rəng onun, daxili aləmini ifadə edir.”
Məlumat üçün bildirək
ki, İradə Avşar 1975-ci
ildə Ə.Əzimzadə adına
Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Məktəbini,
1983-cü ildə isə Azərbaycan Dövlət Pedaqoji
İnstitutunu bitirib. 1997-ci ildən
Respublika və Beynəlxalq miqyaslı sərgilərdə
iştirak etməyə başlayıb. 2001-ci ildə
İstanbulda ”Enka Renessans” və
“Fəruk” qalereyasında sərgisi açılıb. Onun əsərləri
Dövlət Rəssamlıq Qalereyasında və şəxsi kolleksiyalarda
saxlanılır.
Rəsmləri ilə ürəyindəki
duyğuları göstərən gənc rəssam
Gənc bakılı rəssam Nərmin
Quluzadə isə Mone və
Qogen yaradıcılığının pərəstişkarıdır:”
Azərbaycnlı ustadlardan isə
Böyükağa Mirzəzadə və Sakit Məmmədova
pərəstiş edirəm. Mən gənc rəssam olaraq
Sakit Məmmədovun rəhbərliyi altında
bacarığımı təkminləşdirmək
arzusundayam. Amma avtoritetlərə olan dərin ehtiramım mənə
incəsənətdə öz yolum ilə getməkdə mane
olmur. Qeyd edim ki, təsviri incəsənət
studiyasında məşğul ola-ola böyümüşəm”.Nərminin
dediyinə görə sənətdə şəxsi yolunun
prioritetlərini özü üçün müəyyənləşdirib:”Onlardan
ən birincisi abstrakt incəsənət olub. Studiyalarda
çalışdığım bu illər ərzində gənc
rəssam olaraq sevimli
materiallarımı və sevimli
janrlarımı da müəyyənləşdirmişəm”.
Sonda isə Gənc rəssam Nərmin
Quluzadə bir müddət əvvəl keçirilmiş ilk fərdi
sərgisi ilə bağlı təəssüratlarını
bizimlə bölüşdü:”Mən çox sevinirəm
ki, bu yaşda mənə sərgi
keçirtmək, ürəyimdən gələn
duyğuları rəsmlərimdə nümayiş etdirmək
nəsib olub. Həm də fərəhləndirici hallardan biri
də, mənim sərgimdə respublikanın görkəmli
şəxslərinin iştirak etməsi olub, bu da hər gənc
rəssama qismət olmur”.
GÜNAY
Paritet.- 2010.- 26-27 oktyabr.- S. 12.