“Bizim
sözümüz də, əlifbamız da rənglərdir”
Nəvai Məmmədoğlunun rəssam
kimi yetişməsində mərhum şair Akif Səməd
böyük rol oynayıb
İnsan
qəlbini riqqətə gətirən rənglər aləmində
həm gözəllik, həm nəciblik, həm də müxtəliflik bir toplu halında
birləşir. Ən əsası isə rənglərin
toplusundan həyatımızın müxtəlif
anlarını özündə təcəssüm etdirən rəsm əsərləri
yaradılır. Yaradılan rəsm əsərlərinin
peşəkarlığı, rənglərdən hansı
ustalıqla istifadə edilməsi isə rəssamın
professionalığından, təcrübəsindən və dünyagörüşündən asılıdır.
Belə ki, bu gün bizim sizə haqqında söhbət açacağımız rəssamın yaratdığı rəsm əsərləri həqiqətən də insan qəlbini duyğulandırır və uzaqlara aparır. “Bizim sözümüz də, əlifbamız da rənglərdir”- deyən istedadlı rəssam Nəvai Məmmədoğluyla həmsöhbət olub onun rənglər dünyası ilə yaxından tanış olduq. O, bizimlə söhbətə ilk olaraq rəssamlıq haqqında danışmaqla başladı. Rəssamlıq sənətində heç bir qeyri -adilik görmədiyini deyən rəssam bildirdi ki, ola bilər kənardan baxanlar üçün bu sənət bir az qeyri-adi görünsün. Rəssamlıq mənim üçün həm bir fantaziyadır, həm yaradıcılıqdır. Rəssam da elə bil şeir yazır. Sadəcə, bu şeirin sözləri, qafiyələri yoxdur. Onları rənglər əvəz edir ki, bunu da gözlə görüb, hisslə oxumaq olur”.
“Rəssamın hər əsəri sanki bir romandır”
“Ancaq şair-yazıçı
yazır və onu nə qədər
desən, tirajlamaq imkanı olur. Rəssam
isə hər hansı əsəri bir dəfə yaradır və onu geniş tirajlamaq imkanı olmur”-deyən N.Məmmədoğlu qeyd etdi ki,ancaq
rəssamın hər
əsəri elə sanki bir romandır. Elə rəsm əsəri
var ki, onun
haqqında geniş kitab yazmaq olar.
Şairin, yazıçının əsərlərini sözlə
təbliğ edirlər.
Rəssamlar isə sözlərdən
yox, rənglərdən
istifadə etməklə
nəsə deyirlər”.
“Rənglərdən söz
düşmüşkən, sizdə rənglər aləminə maraq nə vaxtdan yaranıb?” sualını müsahibim belə cavablandırdı:” Lap uşaqlıqdan
bu sənətə böyük həvəsim
olub. Müxtəlif şəkillər çəkmək əvvəlcə
bir həvəs idi, sonra isə
sevdiyim bir peşəyə çevrildi”.
Uzun illərin zəhməti nəticəsində yaratdığı
rəsm əsərlərinin
təbliğinə gəlincə
isə N. Məmmədoğlu
bildirdi ki, bu gün bütün
sənətlərdə dəbdə
olan bir “sponsor” sözü var:” Sponsorsuz heç bir sənəti inkişaf etdirmək olmaz. Elə ona görə
də özüm 15 ilə yaxın bizneslə məşğul
oldum ki, heç kəsə ehtiyacım olmasın.
Mənim
nəzərimdə pul
mənəviyyata xidmət
eləməlidir. Biznesdə
qazandığım pulu
öz yaradıcıhğıma
lazım olan avadanlıqqların, rənglərin,
kətanların və
s. alınmasına xərcləyirdim.
Sonra gördüm ki, bizneslə sənət, yaradıcılıq tutmur.
Odur ki, sənəti seçdim və artıq biznesdən aralanmışam. Sənəti inkişaf etdirmək, rəssam kimi təbliğ olunmaq isə xeyli maddi vəsait tələb edir. Bu baxımdan reklam
olunmaq bir az çətindir”.
Əsərlərinin Azərbaycandan kənarda
nümayişinə gəlincə
rəssam bunları dedi:” Mənim bir ara bizneslə
məşğul olmağım
yaradıcılığıma xeyli mənfi təsir elədi. İndi-indi özümə gəlirəm.
Bütün varlığımı artıq rəssamlıq sənətinin inkişafına,
yeni-yeni yaradıcılıq
işlərinə həsr
edirəm. Artıq Türkiyənin
Izmir şəhərində sərgimiz keçirilib.
Yəqin
ki, bu sərgi
mənim də işlərimin tanınmasında
müəyyən rol oynayacaq”.
“Bədbin anlarımda işləyəndə özüm də bilmədən rənglər tündləşir”
“Əsərlərinizə nəzər
saldıqda tünd
rəglərin üstünlük
təşkil etdiyini görürük. Buna səbəb
nədir?” sualını
Nəvai müəllim belə
cavablandırdı:” Açığı
heç özüm bu amilə fikir
verməmişəm. Ola bilsin kənardan baxanlar belə görür. Yəqin ki,
bu da sənətkarın
daxili aləmi ilə bağlıdır.
Məsələn mənim sənətkar
kimi mənən əhvalım xoş, şən olanda rənglərin də rəngi açılır.
Lakin daxilən narahatçıhq olanda, bədbin anlarımda işləyəndə ola bilsin həmin vaxt özüm də bilmədən rənglər
tündləşir. Yəni dediyiniz
amil sənətkarın
əhvalı ilə bağh məsələdir.
Bunun başqa bir səbəbini görmürəm”.
Rəssamlıq tariximizdə çox görkəmli rəssamların
olduğunu deyən N.Məmmədoğlu
xatırlatdı ki,
Səttar Bəhlulzadə,
Toğrul Nərimanbəyov,
Mikayıl Abdullayev, Tahir Salahov kimi
dünya miqyaslı rəssamlarımız var
:”Adını çəkdiyim
rəssamlar dünya miqyaslı böyük korifeylərdir. Tahir Salahov hazırda
bizim canlı korifeyimizdir. Əzim Əzimzadə,
Bəhruz Kəngərli
də həmçinin.
Azərbaycan rəssamlıq sənəti
miniatür janrla başlayıb. Sonralar rəngkarlıq
meydana gəldi və bu sahədə
məşhur rəssamlar
yetişdi. Nəcəfqulu, Böyükağa Mirzəzadə
də böyük rəssamlar idi. Təbii ki, bu sənətkarların
mənim rəssam kimi yetişməyimdə böyük rolu olub. Onlarla şəxsi əlaqəm
olmasa da, əsərlərindən çox
şey öyrənmişəm.
Ona görə də müasir rəssamlar üçün bu sənətkarlar böyük
müəllimdir. Bundan
əlavə M.Ə.Rəsulzadənin
nəvəsi Rais Rəsulzadə
bu səhnədə müəlliminm olub və buna görə
ona minnətdaram. Açığı mərhum Akif
Səməd də mənim rəssam kimi yetişməyimdə böyük rol oynayıb. Baxmayaraq ki, o, şair
olub. Amma sənətdən bezən vaxtlarımda, maddi problemlər məngənəsində çabalayanda
və buna köməyi dəyməyən
rəssamlığı atmaq
istəyəndə Akif
Səməd mənə
mənəvi dayaq olub”.
“Portretini çəkəcəyim adam gərək əvvəlcə daxilimdə
özünə sevgi qazansın”
Ən maraqlı və
yaddaqalan, hansısa bir hadisəyə səbəb olan əsərindən danışan
rəssam bildirdi ki, 1988-ci ildə Meydan hadisələri zamanı Məmmədhüseyn
Şəhriyarın portretini
çəkib. Bu əsər
çox böyük marağa səbəb olub.
Bundan başqa bir sıra məşhur şəxslərin
portretlərini yaradan
rəssam qeyd etdi ki, tanınmışlardan
Atatürkü, Heydər
Əliyevi, Əbülfəz
Elçibəyi, Şəhriyarı,
Yaşar Nurini, Oqtay Rzanı, Arif Quliyevi və
digərlərini çəkib:”O
ki, qaldı kimləri çəkmək
məsələsinə, burada
incə bir nüans var. Belə ki, portretini çəkəcəyim adam
gərək əvvəlcə
mənim daxilimdə özünə sevgi, məhəbbət qazansın
ki, onun portretini yarada bilim”.
Sənətkarın yaradıcıhğı
ilə şəxsiyyəti,
yəni xarakteri arasında paralelliyin olmasının vacib
olduğunu qeyd edən rəssam bildirdi ki, insan necə varsa, yaradıcılığı da
elə olmalıdır:”
Necə ola bilər ki, üzdə bir cür, əməldə isə başqa cür olasan? Mən ikiüzlülüyü heç
vaxt qəbul etməmişəm. Xüsusilə yaradıcı adamların
ikiüzlü olması
qətiyyən qəbul
edilən deyil. İnsanın xarakteri onun
yaradıcılığında görünməlidir. Əgər
xarakteri, şəxsiyyəti
başqa, yaradıcıhğı
isə tamam başqa olarsa, o yaradıcı adamın sənəti əbədi ola bilməz.
Sənətkarın yaradıcılığı onun daxili aləmini
açmalıdır. Ona heç bir obyektiv və subyektiv səbəblər,
zamanın gedişatı
mane olmamalıdır. Əsərlərindən onu yaradanın
şəxsiyyəti görünməlidir”.
Sonda N.Məmmədoğlu gənc
rəssamla öz tövsiyələrini də
verdi: “ Mən
artıq qeyd etdiyim kimi rəssamlıqla
yanaşı hər cürə işə baş vurmuşam və gördüm ki, bunlar seçdiyim
peşə ilə uyğun gəlmir. Ona görə də rəssamlıqla məşğul olan gənclərə tövsiyə
edirəm ki, heç bir çətinliyə baxmadan
seçdikləri peşə
ilə axıra qədər məşğul
olsunlar. Rəssamlığı heç bir
sənət və ya bizneslə qarışdırmaq olmaz.
Türkiyədə çox maraqlı
bir deyim var. Deyirlər ki, Sakın Sabançı adlı milyarder olub. Onun bu dünyadan
köçəndə kəfəninin
cibi yox idi. Ona görə də
sənətin qədrini
bilmək lazımdır”.
Məlumat üçün bildirək
ki, N.Məmmədoğlu
1965-ci ildə şairlər
yurdu Qazaxda anadan olub. 1982-ci ildə
Ağstafanın Zəlimxan
kəndindəki orta məktəbi, 1989-cu ildə
isə N.Tusi adına Pedaqoji Universitetinin Bədii Qrafika fakültəsini bitirib. Müxtəlif mövzularda çoxsaylı
əsərlər yaradıb.
2005-ci ildən Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının üzvüdür.
15-ə qədər şeir və nəsr əsərlərinə
çəkdiyi illüstrasiyalar
dövrü mətbuatda
çap olunub.
GUNAY
Paritet.-2010.- 7-8 sentyabr.- S. 12.