QHT-lərin
də dövlət qeydiyyatı “vahid pəncərə”
prinsipi ilə aparılsın
QHT-lər onlar üçün mövcud mühitin sadələşdirilməsini istəyir
Ölkədə
fəaliyyət
göstərən
Qeyri-Hökumət
Təşkilatlarının
bir qrupu prezident
İlham Əliyevə müraciət
edib. Müraciətdə
QHT-lərin fəaliyyətində
müsbət
dəyişikliklərə
səbəb
ola biləcək 10
bənddən
ibarət təkliflər
də yer alıb 21
QHT rəhbərinin
imzaladığı müraciətdə
ictimai birliklər, vətəndaş
cəmiyyəti
institutlarının
fəaliyyəti
üçün mövcud
mühitin daha
da yaxşılaşdırılması
xahiş olunur. Müraciətdə
10 bənddən
ibarət təkliflərdə
QHT-lərin fəaliyyətinə
dair ciddi məqamlar
yer alıb. Sənəddə
deyilir ki, 2010-cu
ildən tətbiq
olunan QHT-lərin
maliyyə hesabatlılığı
sistemi ciddi problemlər
doğurub.
Belə ki, hesabat
formaları çox mürəkkəbdir
və buradakı göstəricilərin
böyük
əksəriyyəti
mövcud QHT-lərin
maliyyə fəaliyyətindən
kənardır. Müraciətdə
deyilir: “Azərbacan
QHT-lərinin mütləq
əksəriyyəti
üçün həmin
göstəricilər
üzrə hər
hansı maliyyə əməliyyatları
aparılmır. Bir
reallıq da
ondan ibarətdir
ki, Azərbaycan
QHT-lərinin böyük
əksəriyyəti
bir-iki nəfərdən
ibarətdir (one
man show) və
bu təşkilatlarda daimi işləyən
mühasiblər
yoxdur. Mühasib
bir qayda olaraq
QHT-nin əldə
etdiyi qrant müddətinə
işə cəlb
edilir. Bu səbəblərdən
kiçik illik
dövriyyəsi
olan QHT-lər
üçün maliyyə
hesabatlarının
ya ləğv
edilməsi (məsələn
Rusiyada 10 000 rubldan az
vəsait əldə
edən QHT-lər
maliyyə hesabatı təqdim
etmir. Avropa ölkələrinin
böyük
əksəriyyətində
isə ümumiyyətlə
QHT-lərin maliyyə
hesabatı tələb
olunmur) və ya
ciddi sadələşdirilməsi
məqsədə
uyğun görünür”.
Daha sonra
müraciətdə
QHT-lərin də
dövlət
qeydiyyatı “vahid pəncərə”
prinsipi ilə aparılması,
Dövlət
Sosial Müdafiə
Fonduna hesabatların
on-layn sisteminin tətbiqi, hüquqi
ünvanın on-layn
rejimində dəyişdirilməsi, qrantların
qeydiyyat sisteminin təkmilləşdirilməsi
və qrant müqavilələrinin
qeydiyyatının
on-layn rejimində
aparılması, qrant
layihələri
üzrə əmək
haqqı ödənişlərinin
sosial sığortadan
azad edilməsi, QHT-lərin
Daxili Audit haqqında
qanunun tətbiqi
dairəsindən
çıxarılması xahiş
olunur. Müraciətdə
həmçinin
ictimai təşkilatların
adının
sonundakı “İctimai Birlik”
ifadəsinin çıxarılmasının
və məqsədəuyğunluğu
bildirilir. Bu, onunla
izah edilir ki, həmin
ifadənin ingilis
dilinə tərcüməsi “Publik
“, yəni “hökumət
təşkilatı” mənasını
verir. Bu isə
bəzi donorlar və ya ekspertlərin
əlavə
suallarına, artıq
izahatlara səbəb
olur. Müraciət
müəllifləri
bu təkliflərinin
müvafiq ictimai
müzakirələrdən
keçərək
formalaşdığını
və bunun ölkədə
vətəndaş
cəmiyyətinin
inkişafına, QHT-lərin
həyata keçirdiyi
ictimai faydalı işlərin
genişlənməsinə
yönəldiyini
bildirirlər.
Məsələ
ilə əlaqədar
Konstitusiya Araşdırmaları
Fondunun ekspereti Zaur
İbrahimli qeyd etdi
ki, vətəndaş
cəmiyəti
hüquqi-demokratik dövlət
quruculuğunda əsas
seqmentlərdən
biridir. Azərbaycanda da güclü
vətəndaş
cəmiyyəti
formalaşıb. QHT-lərə
Dövlət
Dəstəyi
Şurasının
yaradılması ilə
ölkəmizdə QHT-lərin
inkişafında
dirçəliş mərəhələsi
başlayıb Lakin bu
inkişaf prosesinin davamlı olması lazımdır. Bu
sahədə bir
çox maneələr
də var. Tanınmış
21 QHT-nin Prezidentə
ünvanladığı müraciətdə
də məhz
QHT-lərin inkişafına
mane olan səbəblər
göstərilib
və təkliflər
verilib: ”Məsələn, QHT-lərin
qeydiyyatında vahid
pəncərə
sisteminin tətbiqində.
Müraciətdə
də deyilir ki, kommersiya təşkilatları
üçün bu
sistem yaxşı işləyir
və onlar 3 gün
müddətində
qeydiyyatdan keçirlər. Amma
QHT-lər isə
Ədliyyə Nazirliyinə müraciət
etməlidirlər
və onların
sənədləri 1
ay müddətində
yoxlanılmalı və
ya sənədlərlə
bağlı səhv
olsa, onlar yenidən
müraciət
edə bilərlər. Yəni
bu çox vaxt
aparır. Bundan
başqa maliyyə-iqtisadi məsələlər. Bilirik
ki, QHT-lər
könüllülük
prinsipinə əsaslanır
və onların
müstəqil
maliyyə mənbələri
yoxdur. Bununla bağlı
da müraciətdə
xahiş olunur ki, bir
çox sadələşdirilmələr
aparılsın. Maliyyə
Nazirliyinə verilən
illik fəaliyyətlə
bağlı hesabat
çox mürəkkəbdir.
Ordakı bir çox
məqamların
QHT-lərə aidiyyatı
yoxdur. Bu məsələlər
isə daha çox
kommersiya təşkilatlarına
aiddir. Dünya
praktikasında QHT-lər
üçün daha
sadələşdirilmiş
formalar nəzərdə
tutulub. Ümumiyyətlə,
mən hesabatların
verilməməsini
təqdir etmirəm, hesabatlar verilməlidir. Amma
bu hesabatların
verilməsində differensial yanaşma olmalıdır. Məsələn, illik
dövriyyəsi
100 000 manatdan artıq
olan QHT-lər
bu hesabatlara cəlb
edilə bilərlər. Bundan
aşağı dövriyyəsi
olanlar isə daha
sadələşdirilmiş
formada hesabat verə
bilərlər. Burada
əsas
məsələ
odur ki, Maliyyə
Nazirliyinə təqdim
olunan hesabatlar texniki
cəhətdən
daha sadələşdirilsin.
Eyni zamanda başqa
maraqlı bir məqam
QHT-lərin məcburi
qaydada auditə cəlb
olunan təssərüfat
subyektləri sırasına
daxil edilməsidir. Bu Nazirlər
Kabinetinin qərarı
ilə nəzərdə
tutulub. Sonra isə
Milli Məclisin
11 fevral iclasında
da inzibati xətalar
məcəlləsinə dəyişiklik
edilib və burada
da göstərilib
ki, auditdən
yayınma hallarına
görə cərimələrin
miqdarı artırılır. 1
yanvar 2010-cu ildən
QHT-lər auditdən
keçməli
idi. Böyük
bir əksəriyyəti
isə keçməyib.
Bu qanun da
qüvvəyə
minsə QHT-ləri
böyük
miqdarda cərimələr
gözləyir.
Dünya praktikasında
QHT-lər məcburi
qaydada auditə cəlb
olunmurlar. Eyni zamanda
DSMF-yə on-layn
şəkildə hesabatların
verilməsi məsələsi
də vacibdir. Burada da sadələşdirilmə
olsa, QHT-lər
üçün əlverişli olar”.
Vətəndaş
Cəmiyyəti
Problemlərinin Tədqiqi
Mərkəzinin
sədri Elməddin
Hacılı bildirdi ki, bu məsələ
ilə müzakirələr
hələ ötən
ildən gedirdi.
Bu ümumilikdə bütün
QHT-lərin müzakirələr
nəticəsində
formalaşdırdıqları
bir fikirdir: ”Burada
hüquqi ünvan
məsələsi, qrant
müqavilələrinin
qeydiyyat məsələsi
də ciddi problem
yaradan bir məsələdir.
Bu sistemin təkmilləşdirilməsi
lazımdır. Bundan
başqa qrant
layihələri
üzrə əmək
haqqı ödənişlərinin
sosial sığortadan
azad edilməsi
və sadələşdirilməsi
də QHT-lər
üçün vacibdir.
QHT-lərin auditə
cəlbinə də
QHT-lərin etiraz
etməsi çox
labüd haldır. Bundan
başqa mən
QHT-lərin sonundakı
“Publik “, yəni “hökumət
təşkilatı” ifadəsinin
çıxarılmasını
da dəstəkləyirəm. QHT-lərin
maliyyə hesabatlarının
verməsi məsələsi
də var. Burada
Maliyyə Nazirliyi QHT-lərlə
elə davranır
ki, sanki QHT-lər
böyük
dövlət
təşkilatlarıdırlar.
Bu prosesi sadələşdirmək
lazımdır. Eyni
zamanda sadələşdirilmələrin
QHT-lərin qeydiyyatında
da aparılması
yaxşı hal olar.
Çünki, QHT-lərin
qeydiyyata alınması
üçün müxtəlif
sənədlərin
toplanılması zəruridir.
Burada da məsələn
Vergilər Nazirliyində
tətbiq olunan
qeydiyyatda vahid pəncərə
kimi sistemin tətbiqi
yaxşı hal olar”
.
Əlimərdan
Paritet.- 2011.- 17-18 fevral.- S. 12.