Diasporumuz sosial şəbəkələrdən düzgün bəhrələnə bilirmi?

 

“Bəzi zamanlar çox gözəl bəhrələnirik, amma bəzən də bəhrələnmək o yana qalsın, adamı peşman edirlər...”

 

 Sosial şəbəkələr əsl XXI əsr hadisəsi - internet fenomenidir. Sosial şəbəkə - sosial qarşılıqlı əlaqələr, sosial obyektlər (insanlar ya təşkilatlar) kommunikasiyalar arasında sosial struktur düyünlərindən ibarət olan qrupdur. 2010-cu ilin iyun ayı üçün 132 milyon istifadəçi Facebook.com -a baş çəkmişdir 117 milyon portal Myspace.com-un xidmətlərindən öz xeyrinə istifadə etmişdir. Synovate qlobal tədqiqat şirkəti dünyanın 17 ölkəsindən 13.000 respondent arasında sorğu aparmışdır. Tədqiqat ərzində, sosial şəbəkələrin istifadəçilərinin əsasən kimlər olduğu, onların maraq dairələri bu kimi digər oxşar resurslar haqqında maraqlı məlumatlar əldə olundu.

 

İnternet cəmiyyəti (birlik) sosial şəbəkələrin yaxşı nümunəsidir. Bu növ sosial şəbəkə XX əsrin 90-cı illərində internetin inkişaf etdiyi genişləndiyi bir dövrdə daha da çox genişləndi. Belə xidmətin müştərisinə öz haqqında fotoşəkillərini, özünün arzu olunan partnyorun anket sorğusunu doldurmaq təklif edilir, sonra xidmətlə əlaqə üçün ad parol seçilir. Bu növ internet xidmətinin istifadəçilərinə oxşar partnyoru tapmaq üçün vacib imkanı verilmişdir.

Azərbaycan həqiqətlərinin təbliğində müasir informasiya texnologiyalarının tətbiqi diaspor quruculuğu işinin keyfiyyətcə təkmilləşdirilməsi, xalqımızın tarixi müasir həyatı ilə bağlı məlumatların dünya ictimaiyyətinə çatdırılması mexanizmlərinin müasirləşdirilməsi məqsədlərinə xidmət edir. İnformasiya-kommunikasiya texnologiyalarının ictimai həyata təsir imkanlarının yüksələn xəttlə inkişafı diaspor quruculuğu prosesində bu tarixi nailiyyətin daha geniş miqyasda tətbiqini zərurətə çevirir. Maraqlıdır ki, soydaşlarımız diaspor siyasətinin həyata keçirilməsi işində İKT-dən kimi yararlana bilirlər? Azərbaycan İnternet Forumunun sədri Osman Gündüzə görə, Azərbaycanın təbliği tanınması istiqamətində internetdən istifadə olunması daha aktualdır. İnternetin minlərlə xidməti imkanları olduğunu deyən O.Gündüzün fikrincə, diasporumuz Azərbaycanın tanınması istiqamətində bunlardan istifadə etməlidir. Onun sözlərinə görə,  Diasporla İş üzrə Dövlət Komitəsi (DİDK) internetin daha faydalı istiqamətlərini üzə çıxarmalıdır: “ Bundan başqa DİDK elektron formada xidmətlər təklif edə bilər”. AİF rəhbəri həmçinin müxtəlif ölkələrdəki diaspor qurumlarının özlərinin saytlarının yaradılmasının vacibliyini qeyd etdi: “Bu saytlar da şəbəkələşməlidir. Bunların saytlarının kataloqu olmalıdır ki, diasporla məşğul olan insanlar üçün ələçatımlı olsun”.

 Bildiyimiz kimi hazırda ən fəal virtual təbliğat formalarından biri sosial şəbəkələrdir. Diasporumuz bu metoddan istifadəsinə gəlincə O.Gündüz bildirdi ki, nəinki diaspor təşkilatlarımız, bütün dövlət qurumlarımız sosial şəbəkələrin imkanlarından səmərəli istifadə etməlidirlər: “Ancaq məncə indiki səviyyədə bu qənaətbəxş deyil. Prezidentin saytınınTwiter”lə bağlı versiyası var. Ondan başqa yadıma gəlmir ki, hansısa dövlət qurumu sosial şəbəkələrə inteqrasiya olunub, ya yox.  Ümumi olaraq dövlət qurumlarının öz fəaliyyətlərinin sosial şəbəkələrə inteqrasiyası ilə bağlı gördükləri işlər yetərli deyil”.

 

Sosial şəbəkələrdə bizdə prioritet müzakirələr daha çox ictimai-siyasi xarakter daşıyır

 

Həmsöhbətimizin fikrincə, xüsusi olaraq, DİDK-nin  sosial şəbəkələrə inteqrasiyası qurulmalıdır: “İkinci burada təşviqat üçün müxtəlif qruplar təşkil oluna bilər. Burada müxtəlif müzakirələr, informasiya mübadiləsi aparmaq mümkündür”.

 Dünyanın ən məşhur istifadəçisi ən çox olan sosial şəbəkəsi  Facebook”dur deyə burada bu baxımdan müşahidələr apardıq. Axtarış etdikdə  “Diaspora Azerbaijan”, “Azeri diaspora”, “Azərbaycanlı,” “Dünya azərbaycanlıları s. adda profil qruplara rast gəlmək mümkündür. O.Gündüz dedi ki, təkcə qrupu yaratmaq şərt deyil. “Onun dəstəklənməsi, əlaqələrin qurulması, insanları müzakirələrə cəlb etmək, artıq ciddi tələb edir”. Onun sözlərinə görə, sosial şəbəkələrdə bizdə prioritet müzakirələr daha çox ictimai-siyasi xarakter daşıyır: “Sosial şəbəkə əlahiddə bir şey deyil. Bu, cəmiyyətin özünün virtual inikasıdır. Sosial şəbəkələrdə indiki müzakirələr şəxsən məni qane etmir. Təbii ki, biz buna müdaxilə edə bilmirik. Çünki insanları maraqlandırırsa ona uyğun istiqamətlənirlər”.

 Biz, diasporumuzun sosial şəbəkələrdən təbliğat kimi dərəcədə düzgün bəhrələnməsini öyrənmək üçün eləFacebook”da bu məsələni müzakirəyə çıxardıq. İki həmkarımızı çıxsaq bununla bağlı başqa heç bir fikir rəy bildirən olmadı. Təxminən bir həftə sonra daha təşviqedici sözlərlə diasporumuza səslənib bu məsələni  müzakirəyə çıxardıq. Bu dəfə isə təkcə İsveçdə fəaliyyət göstərən Vahid Azərbaycan Dərnəyinin sədri Aygün Coşqun səsimizə səs verdi. Onun rəyini isə olduğu kimi təqdim edirik: “Bəzi zamanlar çox gözəl bəhrələnirik, amma bəzən bəhrələnmək o yana qalsın, adamı peşman edirlər... Sosial şəbəkələrdən insanlar bəzən çox süni şəkildə istifadə edirlər, sırf öz məqsədləri üçün, heç bir şeyi düşünmədən...”

ArazTv”nin rəhbəri, prodüsser Rahim Sadıqbəyli diasporumuzun hələ sosial şəbəkələrdən tam lazımınca faydalana bilməməsindən təəssüflənir. Ayrı-ayrı insanlarımızda bir yaxınlaşma canlanmanın hiss olunduğunu istisna etməyən soydaşımız bunun da məişət səviyyəsindən hələ o tərəfə gedib çıxmadığını dedi: “Çox maraqlıdır ki, bütün dünyanın həm tanınmış tanınmamış şirkətləri, biznes mərkəzləri , həm hökumət qeyri-hökumət təşkilatları bu şəbəkələrdən həddindən artıq çox istifadə edirlər. Bununla onlar ölkələrinin, şirkətlərinin, eləcə təşkilatlarının həm tanınmasına, həm inkişafına çox böyük dəstək olurlar. Yuxarıda da qeyd etdiyim kimi ayrı-ayrı diaspor nümayəndələri çox fəaldırlar, amma bunu sistemli şəkildə demək , çox çətindir”.

Amerikanın səsiteleradio şirkətinin əməkdaşı Dilşad Əliyarlının fikrincə isə, Azərbaycan diaspor üzvləri tədricən bu imkandan daha geniş istifadə edəcəklər: “Bunun çox sadə obyektiv səbəbləri var. Biz bir-birimizi tanımaq, bir-birimiz haqda daha çox məlumat almaq istəyirik”.

Məlumat üçün bildirək ki, ötən il dünyanın ən böyük sosial şəbəkəsi olmağa iddialı “Diaspora” fəaliyyətə başlayıb. “The Next Web” bildirir ki, “Diaspora” sosial şəbəkəsi sayta qeydiyyat ərizəsi yazmış hər kəsə dəvətnamə yollayıb. Ekspertlərin fikrincə, “Diaspora” yetərincə keyfiyyətli olsa da, istifadəçiyə isə unikal imkanlar təqdim etməyən yetərincə səthi məhsuldur.

 Diaspora”nın interfeysiFacebookTwitter”in qarışığına bənzəyir. Lakin yeni sosial şəbəkənin prinsipial fərqi odur ki, istifadəçinin məlumatları ümumi yenilənmə lentinə yerləşdirilmir, “aspekt”lərə bölünür. “Aspektlərisə müxtəlif qruplardır. Bundan başqa, “Diaspora” istifadəçinin fərdi informasiyasının təhlükəsizliyinə təminat verir. “Anti-Facebookimicinə rəğmən “Diaspora” artıqFacebookTwitter”lə inteqrasiya edilib. Xatırladaq ki, “Diaspora” layihəsini Nyu-York Universitetinin bir qrup tələbəsi yaradıb. Hər halda bu sosial şəbəkədə sözünü demək üçün Azərbaycan diasporu da özünü sınaya bilər.

 

 

Hüseyinzadə Fuad

 

Paritet.- 2011.- 21-22 iyun.- S.10.