“Gənc
Tamaşaçılar Teatrının dünyaya
açılan pəncərələrinin sayı daha da
artdı”
Mübariz Həmidov: “Kukla
teatrı üçün mütəxəssislər
yetişdirən baza yaradılmalıdır”
Bu il teatr məkanı
üçün ən mühüm
xəbərlərdən biri
Azərbaycanın Uşaq və Gənclər
Teatrlarını birləşdirən ASSİTEJ-ə üzv olması
oldu. Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrı
ASSİTEJ-in Milli Mərkəzi, teatrın rəhbəri, əməkdar artist
Mübariz Həmidov isə mərkəzin sədri elan olundu.
Mübariz bəylə söhbətimizi də mərkəzin gələcək
fəaliyyəti və
teatrın yeni layihələri
ətrafında qurduq.
-
Mübariz bəy, ASSİTEJ-ə üzv olmaq ideyası necə
yarandı və bu üzvlüyün Azərbaycan
teatrlarına nə kimi faydası olacaq?
- Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrı öz
tamaşaçılarını bu il bir sıra yeni layihələrlə
sevindirdi. Bunlardan da ən birincisi uşaq və gənclər
teatrlarını birləşdirən Beynəlxalq ASSİTEJ- ə
üzv olmaq idi. İdeya Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyindən konkret olaraq Ədalət Vəliyevdən
gəldi. Bildiyiniz kimi, o, teatrla çox bağlı adamdır
və həmişə
müşavirələrdə, iclaslarda qeyd edirdi ki, artıq Azərbaycan
teatrlarının nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlara
üzv olmağının vaxtı yetişib. Biz beynəlxalq
təşkilatlarla
maraqlandıq. Və uşaq və gənclər
teatrlarını birləşdirən ASSİTEJ-ə sənədlərimizi
göndərdik. Arxiv materiallarını qaldıranda məlum
oldu ki, bizim teatr vaxtilə hələ sovet dövründə
yəni, 1960-65-ci illərdə ASSİTEJ- in üzvü olub. O
illərdə Zaqafqaziya gənc tamaşaçılar
teatrlarının bir neçə dəfə ASSİTEJ- in fəaliyyət
proqramları çərçivəsində müxtəlif tədbirləri,
treninqləri keçirilib. Hətta hazırda bizdə
çalışan aktyorların bir neçəsi həmin tədbirlərin
iştirakçıları da olublar. İndi həmin aktyorlar
yeni seçilmiş idarə heyətinin tərkibindədirlər
. İndiki üzvlük isə tam başqadır.
Dünyanın 85 ölkəsi belə bir təşkilatın
üzvüdürsə, Azərbaycan kimi iqtisadi, mədəni
cəhətdən iri addımlarla inkişaf edən bir ölkə
niyə ASSİTEJ- in üzvü olmasın? Çünki buna
bizim bütün imkanlarımız var. Mədəni
ocaqlarımız xüsusən teatr binalarımız ən
yüksək səviyyədə təmir- bərpa və yeni avadanlıqlarla
təchiz olunub. Bizim kifayət qədər istedadlı
aktyorlarımız, rejissorlarımız var. Sənədlərimizi
göndərəndən sonra çox qısa müddətdə
bizə məktub gəldi ki, Fransada keçirilən
ASSİTEJ- in növbəti qurultayında böyük səs
çoxluğu ilə Azərbaycan quruma üzvlüyə qəbul
olunub. Bizim teatrı ASSİTEJ -in Azərbaycanda Milli Mərkəzi
elan ediblər. Bu nə deməkdir? Bununla Gənc
Tamaşaçılar Teatrının dünyaya
açılan pəncərələrinin sayı daha da
artdı. Üzvlüyə qəbul olunandan bir neçə
gün sonra hər gün müxtəlif ölkələrdən
məktublar gəlir. Bizi tədbirlərə, seminarlara dəvətlər
edirlər. Elə bu yaxınlarda iki məktub
almışıq. Biri 2012-ci ilin aprel ayında Nyu- Yorkda
keçiriləcək simpozium,
digəri isə Yaponiyada gələn ilin noyabr ayında
baş tutacaq Uşaq və Gənc
Tamaşaçılar Teatr Festivalına dəvətdir. Onu da qeyd edim ki, biz
ASSİTEJ - in Milli Mərkəzi olaraq yeganə ölkəyiq
ki, ilk toplantımızı ASSİTEJ- in prezidenti İverta
Hardinin iştirakı ilə keçirdik.
2014-cü ildə Azərbaycanda Gənc
Tamaşaçılar Teatrlarının Beynəlxalq Teatr
Festivalı keçiriləcək
-Mərkəz nə işlər
görəcək?
- Gələn
ilin fevral ayında ASSİTEJ -in növbəti toplantısı
Bakıda keçiriləcək. Qeyd edim ki, bu toplantı hər
il dünyanın ən müxtəlif ölkələrində
keçirilir. ASSİTEJ-in 20
daimi üzvü olan dövlətlərin nümayəndələri
Azərbaycana gələcəklər. Onlar toplantıdan sonra
Azərbaycan teatrları ilə tanış olacaqlar. Artıq mərkəzin
tədbirlər planı hazırdır. Teatrımızın gənc
aktyorlarının inkişafını daha da genişləndirmək
üçün müxtəlif ölkələrdən
tanınmış teatr mütəxəssislərini dəvət
etməklə ustad dərsləri təşkil edəcəyik.
Bundan başqa dünyanın
tanınmış teatr rejissorlarını dəvət etməklə
yeni tamaşanın quruluşlarını onlara həvalə etmək istəyirik. ASSİTEJ-in üzvü olan ölkələrdə ustad dərsləri
keçmək və orda tamaşalara quruluş vermək məqsədilə Azərbaycandan da rejissorların göndərilməsi
qarşıdakı planlarımızdan biridir. Bu mübadilə
prosesi olacaq. Yəni belə çıxmasın ki, Azərbaycan
teatrının heç nədən xəbəri yoxdur. ASSİTEJ- in prezidenti İverta
xanım da bildirdi ki, bu gün Azərbaycan teatrlarından
öyrənilməli şeylər çoxdur. Azərbaycanda elə
peşəkar rejissorlar var ki, onları dünyanın istənilən
ölkəsinə tamaşalar hazırlamaq məqsədilə
göndərmək olar və inanıram ki, uğurlu iş də
ortaya çıxacaq. Bundan əlavə qeyd edim ki, Milli Mərkəz
olaraq 2014-cü ildə Gənc Tamaşaçılar
Teatrlarının Beynəlxalq Teatr Festivalını
keçirməyi planlaşdırırıq. Bu barədə
nazirlikdə razılığa gəlinib. Artıq bizim festival
təşkil etmə təcrübəmiz var. Bundan əvvəl, Kukla
Festivalını, I və II Teatr Festivallarını
keçirmişik. Yəni təcrübə
artıq toplanır. Kukla
Festivalı çərçivəsində ölkəmizə
gələn qonaqlardan biri Birləşmiş Ərəb Əmirliklərinin
Fuceyra Beynəlxalq Monodram Festivalının direktoru Məhəmməd
Seyf-əl-Alhamla çox
maraqlı söhbətlərimiz oldu və həmin teatrla
yaradıcılıq mübadiləsinin baş tutması ehtimalı var.
Gürcüstanın Batum Dövlət Teatrı bizimlə
qarşılıqlı yaradıcılıq əlaqələri
qurmaq istəyir. Yəni, ASSİTEJ- ə üzv olan
dünyanın müxtəlif ölkələri ilə əməkdaşlıq
etmə şansımız var. Mərkəzin fəaliyyət
planının bir hissəsi çərçivəsində
noyabrın 28,29,30 və dekabrın 1-i Azərbaycanda Gənclərin Ümumrespublika Teatr Festivalı keçiriləcək.
Bu festivalın keçirilməsi ideyası Milli
Məclisin Mədəniyyət Komissiyasının
üzvü, millət vəkili Jalə Əliyeva tərəfindən
gəldi. Festivalın münsiflər heyəti
tamaşalara baxış keçirəcək və dekabrın 1 -də
qaliblər müəyyən ediləcək. Birinci
festival vətənpərvərlik mövzusunda milli qəhrəman
Mübariz İbrahimovun xatirəsinə həsr olunub. Devizimiz ulu öndərin “Mən həmişə fəxr
etmişəm ki, azərbaycanlıyam” kəlməsidir.
“Ola bilər ki, biz də nə vaxtsa
kukla tamaşası hazırladıq
-Kukla Festivalını
xatırlatdınız. Festival
tamaşalarının bəziləri sizin teatrda da
nümayiş olundu. Yəqin,
festival
tamaşalarına
baxdınız. Sizcə, uşaq, kukla teatrları sahəsində
bizim nə kimi çatışmazlığımız var?
- Məncə,
Azərbaycanda
kukla teatrı üçün mütəxəssislər
yetişdirən baza yaradılmalıdır. Vaxtilə Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin rektoru Timuçin Əfəndiyev
universitetdə
kukla mütəxəssisləri hazırlayan
bölmənin açılması təklifi ilə
çıxış etmişdi. Ümid edirəm ki, bu məsələ
yenidən gündəmə gələr. Beləcə,
kukla teatrı üçün akyorların, rəssamlarının
yetişməsinə şərait yaradılar.
Çünki indi onlar
teatrın içində öyrənən, püxtələşən
adamlardır. Onlar da bacardıqlarını edirlər.
-Mövzunu davam etdirib, belə bir sual
vermək istəyirəm. Festivalın bəzi
tamaşalarında müasir texnikadan çox məharətlə
istifadə olunmuşdu. Həmin
tamaşalar sizdə Azərbaycanda da bundan istifadə etməyin
lazımlığı düşüncəsini
oyandırdımı? Yaxud da festival bu istiqamətdə nə
kimi təcrübə qazandırdı?
- Bu
festivaldan konkret nəyi əxz etdik? - bunu
demək yalan olar, amma şəxsən bəzi tamaşalarda mənim
özümü maraqlandıran bir neçə cəhət
oldu. Məsələn, Gürcüstan
Teatrının əllərlə göstərdikləri
tamaşa diqqətimi çəkdi. Düşündüm
ki, tamaşalarımızın müəyyən yerlərində
o texnikadan istifadə etmək mümkündür. Yaxud “Hərdəmxəyal”
tamaşasında ayrı -ayrı xırda maraqlı elementlər
var idi ki, mən
də zaman -zaman teatrımızda
uşaq tamaşaları hazırlayan rejissorlara bunu məsləhət
görmüşəm. Hətta bəzi
tamaşalarımızda biz buna cəhd etmişik. Məsələn,
rejissor Vaqif Əsədovun ”Adsız”
adlı orta məktəbin yuxarı sinif şagirdləri üçün bir tamaşası
var. Tamaşanın
bir yerində aktyorlar barmaqlarında bəzi element edirlər və
bu da tamaşaçı tərəfindən çox
yaxşı qəbul olunur.
Ümumiyyətlə, teatrımız
janrı istənilən əsərə müraciət etməyə
imkan yaradır. Ola bilər ki, biz də nə
vaxtsa kukla tamaşası hazırladıq.
“Niyəsə
təhsilə rəhbərlik edən şəxslər məktəb
- teatr əlaqələrinə əngəl olurlar”
- Teatr-tələbə əlaqələrini
möhkəmlətmək naminə İctimai Siyasi Universitetlə
maraqlı layihə həyata keçirmisiniz. Bilmək istərdim
bu, başqa universitetlərə də şamil olunacaqmı?
- Bəli,
əlbəttə. Teatrda “Teatr, təhsil, mənəviyyatımız”
adlı layihə çərçivəsində ildə 4 dəfə
ali təhsil ocaqlarının rəhbərliyi,
müəllim və tələbələrdən ibarət
mini konfrans keçiririk. İki ildir ki, bu layihə mütəmadi
olaraq
keçirilir. Lap əvvəl
məktəblərlə başladıq, indi ali
təhsil ocaqları ilə davam edirik. Məqsəd
tələbələri teatra cəlb etməkdir. Axı
bu gün repertuarımızda ali məktəb tələbələri,
məktəb şagirdləri üçün maraqlı
olan tamaşalarımız çoxdur. Mən
bilsəm ki, hansısa tamaşamızdan tamaşaçı
narazı gedir, gərəkli tədbirləri görürəm.
Hər tamaşadan sonra mənə hesabat gəlir. Qeydlər
varsa, o sahəyə məsuliyyət daşıyan adamlara bu
qeydlər bildirilir. Tamaşanın bədii
səviyyəsini daim formada saxlamaq üçün bu məsələlər
həmişə nəzarətdədir. Amma
teatra gələn tamaşaçılar da bilməlidir ki, teatr
mədəniyyət müəssisədir. Uşaqlarını
tamaşaya gətirən valideynlər bir biletə özü
də girib tamaşaya baxsa, bəs biz digər bilet alanları
harda oturdaq.
- Sözünüzdən belə
çıxır ki, hələ də bizdə
tamaşaçı mədəniyyəti çox
aşağıdır.
-
Bildiyiniz kimi, əvvəllər teatrımızda rus bölməsi
fəaliyyət göstərirdi. Həmin
tamaşalara gələn rus dilli
tamaşaçılarımız belə deyildi. Onlar bunu çox gözəl bilirdilər. Uşağını teatra gətirir, tamaşaya yola
salır, gedir işini görür, sonra gəlir
uşağını aparır. Amma mən
həmişə deyirəm ki, istənilən halda
tamaşaçı tamaşadan narazı gedirsə, onlar
haqlıdırlar. Günah bizdədir.
Zal soyuqdusa, demək tamaşaçı
haqlıdır. Bayaqkı fikrimin davamı olaraq deyim ki, məktəb
şagirdləri bu gün Gənc Tamaşaçılar
Teatrına gəlmirsə, sabah Akademik Dram Teatrlarının
tamaşaçısı olmayacaq. Bu
tamaşaçını yetişdirmək məsələsidir.
Bu teatr 1928-ci ildə
Xalq Maarif Komissarlığının nəzdində
yaranıb. İndi də pedoqoqlar burda fəaliyyət
göstərirlər. Amma niyəsə təhsilə
rəhbərlik edən şəxslər məktəb-teatr əlaqələrinə
əngəl olurlar. Konkret olaraq məktəb
direktorlarına tapşırıq verilib ki, teatr biletləri
alınmasın. Söhbət məcburi
bilet satışından getmir. Sadəcə bizim
teatrın pedoqoqlarına siniflərdə şagirdlərə
tamaşalar barədə məlumat verməyə şərait
yaradılmasını istəyirik. Mən birdəfəlik
tamaşaçının əleyhinəyəm. Məcbur
gələn adam ikinci dəfə gəlməyəcək.
Biz ona çalışırıq ki, bir dəfə gələn
adam , ikinci dəfə də teatra gəlsin. Və
gəlirlər də. Elə tamaşalar
olur ki, 70-80-100-120 bilet alırlar.
- Sonda bir az da Gənc
Tamaşaçılar Teatrının yeni tamaşaları barədə
məlumat vermənizi istərdim.
- Bu
günlərdə ingilis dramaturqu Uilyam Şekspirin “Romeo və
Cülyetta” əsərinə hazırlanan yeni tamaşanın
premreyası ərəfəsindəyik. Bir
neçə gündən sonra isə “Buzovna kəndinin macəraları”
əsəri üzərində işə
başlayırıq. Əgər
çatdıra bilsək, ilin sonuna kimi təhvil verəcəyik.
Çatdıra bilməsək, keçid
tamaşa kimi qeyd olunacaq və gələn ilin əvvəllərində
təqdimatını keçirəcəyik.
Nərmin MURADOVA
Paritet.-2011.-29-30 noyabr.- S.12.