“Azərbaycanfilm”
kinostudiyası bölünəcək
Yusif Şeyxov: “Niyə biz Ceyms
Kameronun maraqlarını gözləyirik, amma Eldar Quliyevə
deyirik ki...”
Bu il dövlət müstəqilliyimizin
20 illini qeyd edirik. Bu 20 ildə kino sahəsində görülən
işlərə nəzər salmaq, əldə olunan
uğurlardan və gələcək perspektlərdən xəbərdər
olmaq üçün Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin Kinematoqrafiya şöbəsinin Filmlərin
təbliği və qeydə alınması sektorunun müdiri
Yusif Şeyxovla həmsöhbət olduq. Həmsöhbətimin
sözlərinə görə, milli kinematoqrafiyanın
istehsalat, texniki və informasiya bazasının gücləndirilməsi,
eləcə də bu sahə üzrə maarifləndirmə
işinin təşkili Azərbaycan dövlətinin mədəniyyət
sahəsində siyasətinin tərkib hissələrindəndir.
Avropa şirkətləri Azərbaycanda
işləmək arzusundadır
-İnamla
demək olar ki, bu gün bir çox başqa sahələrimiz
kimi mədəniyyət sahəsinin kino qolu öz inkişaf
dövrünü yaşayır. 20 ilin ilk mərhələlərində
tənəzzül dövrü çox oldu və uzun çəkdi,
xüsusilə kinoda. Bu əlbəttə ki, kinonun maliyyələşdirilməsi
ilə bağlı idi. Bildiyiniz kimi, kino sənət
növü olmaqla yanaşı, eyni zamanda da çoxlu maliyyə
vəsaiti tələb edən industriyadır. Yəni
böyük istehsalat sahəsidir. Amma ölkənin maliyyə
imkanları genişləndikcə kinoya ayrılan vəsait də ildən-ilə
artır. Bu isə yeni filmlər, yaradıcı adamların
işlə təmin olunması deməkdir və nəticə
etibarı ilə kinonun inkişaf etdirilməsidir.
Üç il bundan qabaq “Azərbaycan
kinosunun 2008-2018 -ci illər üzrə inkişafına dair
dövlət proqramı” qəbul olundu. Üzümüzə
gələn 10 il müddətinə hesablanmış bu
proqramın icrası ilə əlaqədar artıq bir
çox işlər görülüb. Onlardan ən
mühümü “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının maddi-texniki bazasının müasir kino
istehsalı tələblərinə uyğun texnoloji
avadanlıqla təchiz edilməsi və yenidən
qurulmasıdır. Bu istiqamətdə müəyyən
addımlar atılıb. Hazırda dünyanın
aparıcı şirkətləri ilə danışıqlar
aparılır. Onların arasından bizim şərtlərimizə
cavab verən ən yaxşı təkliflər
axtarırıq. Avropada belə şirkətlər az deyil və
onlar Azərbaycanda işləmək arzusundadırlar. Texnika
ildən- ilə inkişaf edir. Bu məqamda da geridə
qalmış texnologiyalardan istifadə əl vermir. Qabaqcıl
texnologiyaları əldə etmək əsas şərtdir. Həmin
proqramın icrasının davamı olaraq Dövlət Film
Fondu inşa edildi. Fondun yeni binasının inşası və
müasir texnoloji avadanlıqla təchiz edilməsi Azərbaycanda
kino irsimizin qorunması, bərpası deməkdir.
Cənubi Qafqazda ən iri kino
nümayişi müəssisəsi
-Proqramın
digər bəndində “Nizami” kinoteatrının yeni texnoloji
avadanlıqla təmin edilməsi və burada
tamaşaçılar üçün müasir tələblərə
cavab verən xidmətlərin təşkili idi ki, tezliklə
bu sahədə də bütün işlər başa
çatacaq. “Nizami” kinoteatrı nəinki ölkəmizdə
eləcə də Cənubi
Qafqazda ən iri kino nümayişi müəssisəsinə
çevriləcək. Orada Avropanın ən qabaqcıl kino şirkətləri
tərəfindən istehsal edilmiş və
quraşdırılmış ən müasir avadanlıqlar qurulub. Dörd baxış zalı olacaq, onlardan ən
böyük zalın ekranının
eni 18 metrdir. Azərbaycanda ikinci belə bir ekranlı zal
yoxdur. Həmin ekranda 3D formatda
filmlərə tamaşa etmək mümkün olacaq. Əminliklə
deyə bilərəm ki, “Nizami” kinoteatrında olan imkanlar nəinki Azərbaycanda, hətta
dünya ölkələrinin əksəriyyətində belə
yoxdur. Orada hazırda çox intensiv iş aparılır.
Türkiyədən, Almaniyadan, Rusiyadan eləcə də yerli mütəxəssislər
çalışır. Quraşdırılma, montaj işləri
oktyabr ayının axırına kimi qurtara bilər.
-“Nizami” kinoteatrından söz
düşmüşkən, onun bir zalında Azərbaycan filmləri
nümayiş olunacaq. Artıq indidən proqram tutulubmu?
-Bu
il bir neçə film - “Əlavə təsir”, “Aktrisa”, “Buta”,
“Vəkil hanı?”, “İlahi məxluq”- təhvil verildi. Həmin
filmlərin Bakıda ancaq premyeraları keçirilib.
“Nizami” kinoteatrı istifadəyə veriləndən sonra
sözügedən filmlərin proqram əsasında repertuarı
tutulacaq və tamaşa etmək arzusunda olanlar rahatlıqla gəlib
filmlərə baxa biləcəklər.
-Sözünüzdən belə
çıxdı ki, repertuara ancaq bu ilin filmləri daxildir.
Ötən illərdə çəkilən filmlərin taleyi
bəs necə olacaq?
-Əlbəttə, onlardan da proqrama salınan olacaq. Bundan
başqa qeyd edim ki, “Nizami” kinoteatrında müxtəlif
premyeralarımız da olacaq. Bu vaxta qədər premyeralarımızı
Heydər Əliyev Sarayından başlayaraq Muğam Mərkəzində,
Teatr Xadimləri İttifaqında, Gənc
Tamaşaçılar Teatrında və daha haralarda
keçirdirdik. İndi öz kinoteatrımız olacaq və
orda tədbirlərimizi keçirəcək biləcəyik.
“Nizami” eyni zamanda Beynəlxalq Kino Mərkəzi statusunda fəaliyyət
göstərəcək. Orada beynəlxalq festivallar
keçiriləcək, xarici kino şirkətləri ilə əlaqələr
qurulacaq. Ümumiyyətlə, bu kinoteatr bizim xarici əlaqələrimizin qurulduğu bir yer olacaq.
-Hazırda nazirliyin tabeliyində
neçə kinoteatr var?
-Onu dəqiq
deyə bilməyəcəm. Bakıda dörd kinoteatr var:
“Dostluq”, “Vətən”, “Şəfəq”, “Nizami”. “Dostluq” kinoteatrında məlum olduğu kimi Bakı Bələdiyyə
Teatrı yerləşdirilib. Qeyd edim ki, nazirliyin tabeliyində
olan kinoteatr binalarında mədəniyyət
mərkəzi yaratmaq layihəsi var. Burada təkcə kino
deyil, məsələn, təmir bitəndən sonra “Dostluq” Mədəniyyət
Mərkəzində həm film nümayiş olunacaq, həm teatr tamaşaları göstəriləcək,
eyni zamanda da konsertlər təşkil olunacaq. Yeri gəlmişkən,
“Nizami” kinoteatrında da konsert keçiriləcək. “Şəfəq”
kinoteatrında isə Dövlət
Pantamimo Teatrı yerləşdirilib və ora kosmetik
təmir olunub. Yəni, orada sadəcə köhnə
kinoteatrın foyesində tamaşa göstərmək
imkanı yaradılıb. Əslində onun kino salonu istifadəsiz
qalır. Və onu film nümayişi üçün
yararlı hala gətirmək üçün xeyli vəsait tələb
olunur. Bu istiqamətdə işlər görülür. Əlbəttə,
hər şeyi birdən həll etmək mümkün deyil.
“Bakı” kinoteatrı yanğın nəticəsində
sıradan çıxmışdı, yerində...”
-Bəs rayonlardakı kinoteatrlar necə
olacaq?
-Lənkəranda
yerləşən böyük kinoteatrı gələn il təmir etdirəcəyik. Gəncədə
“Bakı” kinoteatrı yanğın nəticəsində
sıradan çıxmışdı, sökülüb və hazırda yerində Gəncə
Filarmoniyası tikilir ki, orada həm
də filmlər nümayiş olunacaq. Bundan başqa, gələn
il həm də Salyanda “Babək”
kinoteatrında yenidənqurma işlərinə
başlanacaq.
-Yusif bəy,
kinoteatrların tikilməsi vaxt alır, amma il- ildən çəkilən
filmlərin sayı çoxalır. Filmləri də göstərməyə
yer olmayanda qoyulur rəfə.
-Sözünüzü
burda kəsib, əlavə etmək istəyirəm ki, film
yayımı üçün bir neçə variant
mövcuddur -filmlərin
kinoteatrda, televiziyada və elektron daşıyıcılarda
nümayişi. Bunlar bərabərhüquqlu yayımlardır.
“Etiraf etməliyik ki, bizdə kinoteatr
şəbəkəsi çox zəifdir
-Amma o yayımlar mərhələ -mərhələ
baş verir. Əvvəl kinoteatr, sonra DVD və daha sonra
televiziya.
-Mərhələ
- mərhələ o ölkələrdə olur ki, orada bütün bu prinsiplər
işləyir. Bizdə kinoteatr şəbəkəsi çox
zəifdir. Bunu etiraf etməliyik. Bizim filmlər televiziya
kanalları üçün açıqdır. Filmlərin
hardan əldə edilib,
nümayiş olunması bütün televiziya
kanallarına çox gözəl məlumdur. Amma onlar bunu
etmirlər. İş burasındadır ki, Ceyms Kameronun
filmi hansısa Azərbaycan
kanalında göstəriləndə ona müəyyən məbləğdə pul ödənilir.
Amma mərhum rejissor Həsən Seyidbəylinin filmi efirdə
nümayiş olunanda onun varislərinə pul çatmır.
Niyə? Yaxud rejissor Ayaz Salayev kanalda göstərilən
filmindən pul qazanmamalıdır?
Niyə biz Ceyms Kameronun maraqlarını gözləyirik,
amma Eldar Quliyevə deyirik ki, filmə filan qədər pul verməliyik
deyənə hələ onu göstərmək istəmirik.
“Film İstehsalı Mərkəzi
yaranacaq”
-Dövlət proqramında
yaradılması nəzərdə tutulan Film İstehsalı Mərkəzi
ilə bağlı işlər nə yerdədir? Ümumiyyətlə,
bu mərkəz necə fəaliyyət göstərəcək?
-Burda
söhbət “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının
bazasında təsərrüfat hesablı Film
İstehsalı Mərkəzinin yaradılmasından gedir. Bunun
icrası yaxın bir neçə
ilə nəzərdə tutulub. Nazirlikdə belə qərara
gəlinib ki, “Azərbaycanfilm”də bayaq
danışdığımız yenidənqurma, yeni
avadanlıqla təchiz olunma başa çatdıqdan sonra o
studiya bölünsün. Yəni, yerində “Azərbaycanfilm” prodüser mərkəzi və Film İstehsalı Mərkəzi
yaranacaq. Çəkiliş, səs yazma, lent aşkarlama,
rekvizit, qrim və s. həmin istehsalat mərkəzində cəmləşəcək.
Və “Azərbaycanfilm” eləcə də digər özəl
və qeyri -özəl prodüser mərkəzləri həmin
Film İstehsalı Mərkəzinin xidmətlərindən
istifadə edə biləcəklər. Mərkəz dövlətin olacaq.
Amma nə vaxtsa ola bilər ki, dövlət onu özəlləşdirməyə
çıxara bilər. Çünki dövlət öz əlində özünün strateji əhəmiyyətli
sahələrini saxlayır.
-Bir neçə il bundan əvvəl
dövlət ilk dəfə prodüser mərkəzlərinə
sifarişlə film çəkmək imkanı verdi. Amma son
iki ilin çəkilən filmlərinə baxanda
görürük ki, onlar “Salnamə” və “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının istehsalı olan filmlərdir. Niyə
özəl prodüser şirkətləri gözə dəymir?
-Azərbaycanda
kino prodüserlik institutunu yaratmaq, ümumiyyətlə özəl
sektoru inkişaf etdirmək nazirliyin vəzifələrindən
biridir. Bunun üçün nazirlik çox işlər
gördü və görür. Gənclərə
ünvanlanmış “Bu meydan, bu ekran” müsabiqəsindən
tutmuş tammetrajlı film müsabiqələrinə qədər çoxlu sayda prodüser mərkəzlərinin
layihələri maliyyələşdirildi. İndi artıq elə mərhələyə
gəlib çatmışıq ki, o prodüser mərkəzləri
müəyyən təcrübə toplayıblar, müəyyən
imkanlara malikdirlər. İndi prodüserlər öz
funksiyalarını tam hüquqda həyata keçirməyə
qadirdirlər. Yəni, prodüser mərkəzinin təqdim
etdiyi layihənin smetası 1
milyon manatdırsa, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi onun
600 min manatını verir, 400 min manatını isə
prodüser mərkəzinin öhdəsinə buraxır. Bu
şərtlərə əməl olunursa, problem yoxdur. “Sahə”,
“Buta” filmləri məhz belə çəkilib. Elə bilirəm
ki, bu, doğru yoldur. Bir çox ölkələr- Rusiya, Türkiyə bu prinsiplərlə
işləyirlər.
“Dolu” filminə böyük ümidlər
bağlayırıq”
-Bu il daha hansı filmlərin
premyeralarının
keçirilməsi planlaşdırılır?
-Noyabrın
ikisində Muğam Mərkəzində bu yaxınlarda beynəlxalq
festivaldan mükafatla dönən gənc rejissor Arzu
Urşanın “Göyə qalxan top yerə də dəyər”
filminin, noyabrın 15-də isə Ənvər Əblucun “Tərsinə
çevrilən dünya” filminin premyerası olacaq. Gələn
ildə isə Yuli Qusmanın
“Qorxma mən səninləyəm-2” , Türkiyə ilə birgə
istehsal olunan “Mahmud və Məryəm”,
Mirzə Fətəli Axundovun 200 illiyi ilə bağlı
“Sübhün səfiri” və
“Dolu” filmi nümayiş olunacaq. Qeyd etmək istəyirəm
ki, “Dolu” filminə böyük
ümidlər bağlayırıq. Bundan başqa, “Mən evə
qayıdıram”, “Çölçü”, Rusiyanın “Weit
Media” və “Səlnamə” kinostudiyanın birgə istehsalı olan Mirbala Səlimlinin
öz ssenarisi əsasında çəkdiyi “Qırmızı bağ” filmi də
var.
-Bəs gələn ilin film
istehsalına dövlət
büdcəsindən ayrılan vəsaitin həcmi barədə nə deyə bilərsiniz?
-Onu
deyə bilərəm ki, builki büdcədən az olmayacaq.
Nərmin MURADOVA
Paritet.-2011.-25-26 oktyabr.-S.16.