“Müstəqillik
ən qiymətli sərvətimizdir”
Aqiyə Naxçıvanlı: “Azərbaycan
Müəllimlər İnstitutu yeni tədris ilinə tam
hazırdır”
Hər hansı cəmiyyətin,
xalqın, millətin ən ümdə milli ideyası
azadlıq və müstəqillik qazanmaqdır. Düz 20 il əvvəl
Azərbaycan xalqı da bu ideya uğrunda mübarizə apararaq
yenidən müstəqilliyini qazanmağa nail oldu. Amma bu, xalqımız
üçün heç də asan başa gəlmədi.
Bunun
üçün xalqımız min bir dərdin, sərin
içindən keçməli oldu... O günlərin
şahidi olanlara bunu xatırlamaq nə qədər çətin
olsa da, o qədər də fərəhli və
qürurvericidir. Elə Azərbaycan Müəllimlər
İnstitutunun rektoru, millət vəkili, professor Aqiyə
Naxçıvanlı ilə də müstəqillik tariximizi
xatırlayarkən bu çulğaşıq duyğular hiss olunurdu. Onun sözlərinə
görə, müstəqillik ən qiymətli sərvətimizdir
və bunu qoruyub saxlamaq üçün hamımız əlimizdən
gələni etməliyik.
-20
il bundan qabaq Azərbaycan xalqı bəlkə də müstəqillik
haqqında düşünməyə belə qorxurdu. Amma hər
bir xalqın daxilində həmişə müstəqillik
qazanmaq arzusu olub. Sadəcə, buna bir səbəb lazım
idi. Böyük bir imperiyada müstəqillik qazanmaq çətin
bir məsələ idi. Buna baxmayaraq, elə hadisələr
baş verdi ki, Azərbaycan xalqı da öz səsini
qaldırdı və bu müstəqilliyi əldə etdi.
Ancaq, biz gördük ki, buna görə Azərbaycan xalqının
başına hansı müsibətlər gəldi.
Tarix
dəfələrlə sübut edib ki, müstəqilliyi
qoruyub saxlamaq, onu qazanmaqdan qat-qat çətindir.
Çünki, tarixdə biz belə hadisələrlə də
rastlaşmışıq. Bildiyimiz kimi, həmin dövrdə
insanlar meydanlara çıxdılar, sovet imperiyası
qırğınlar törətdi. Ümumiyyətlə, Azərbaycan
xalqının timsalında bütün dünyaya sübut etmək
istəyirdilər ki, xalq səsini qaldırmasın, yoxsa təzyiqlərə
məruz qalar. Buna baxmayaraq, bunlar hamısı baş verdi.
Ancaq, doğurdan da, bu müstəqilliyi az bir müddətdə
əldə etmiş olsaq da, onu saxlamaq mümkün
olmamışdı. Dövlətin daxilində hərc-mərclik
baş vermişdi. Səriştəsiz rəhbərlər bunu
başqa bir səmtə çevirdilər. Azərbaycan
xalqının müstəqillik əldə etməsində
müstəsna xidməti olan yeganə insan Ulu Öndərimiz
Heydər Əliyevdir. Nəinki biz, o hadisələrin
şahidi olan insanlar, gələcək nəsillər də
bunu bilməlidirlər. Bu hadisələr hər il qeyd olunmaqla
gələcək nəsillərə
çatdırılmalıdır. Əgər Ulu Öndəri
Azərbaycan xalqı müdriklik göstərib hakimiyyətə
dəvət etməsə idi müstəqilliyimizi itirmiş
olardıq. Artıq, 20 ildir biz
müstəqil dövlətik. Bəlkə də, tarix
üçün az bir məsafədir, ancaq Azərbaycan
xalqı olaraq böyük bir yol keçmişik. Ona görə
biz indi deyirik ki, müstəqilliyimiz əbədidir, dönməzdir.
Bunun da çox gözəl bünövrəsi Ulu Öndərimiz
tərəfindən qoyulub. Heydər
Əliyevin ən böyük əsəri müstəqil Azərbaycan
Respublikasıdır. Bizim də, gələcək nəsillərin
də vəzifəsi bunu qoruyub saxlamaq və nəsildən-nəslə
ötürməkdir.
-
Yeni Azərbaycan Partiyasının Azərbaycanın
müstəqillik yolunda hansı rolu var?
- Ulu
Öndər Heydər Əliyevi istəyən insanların
hamısı YAP-ın üzvlüyünü qəbul edənlər
olublar. Ulu Öndərimizin bizə
miras qoyduğu üç şey var; müstəqil Azərbaycan,
YAP və İlham Əliyev. Onun ideyalarını, siyasi kursunu
həyata keçirən indiki Prezidentimiz İlham Əliyev
olmadan mən Azərbaycanın inkişafını təsəvvür
edə bilmirəm. Mənə elə gəlir ki, Ulu Öndərimizin
düşündükləri nələr varsa, hamısı
bu gün həyata keçirilir. Ulu Öndərimizin indi ruhu
şaddır. Çünki, o gördüyü müstəqil
Azərbaycandır. Şübhəsiz ki, bunda Prezident İlham
Əliyevin xidmətləri əvəzsizdir.
- Azərbaycan xalqı müstəqilliyini
dada, onu hiss edə bilirmi?
-
Bilirsiniz, mənim yaşda olan insanlar müstəqillikdən əvvəlki
və indiki dövrün fərqini elə gözəl hiss
edirlər ki. Biz kim idik? Moskvanın razılığı
olmadan Azərbaycana heç bir kadr təyinatı baş
vermirdi. Hansısa bir məsələnin həll edilməsində,
tədbirin keçirilməsində, ümumiyyətlə, hər
cəhətdən biz Moskvaya tabe olan insanlar idik. Ən gözəl nemət,
azadlıq, sərbəstlik- mən müstəqilliyi belə
ifadə edərdim. Görün, demokratiya, söz
azadlığı bizdə necə inkişaf edib-bunlar bizim
üçün əlçatmaz idi. Fransadan bizə işlə
bağlı bir qonaq gəlmişdi. O, Azərbaycanda əvvəllər
də olmuşdu. Heyranlıqla dedi ki, Azərbaycan normaya
sığmayan sürətlə inkişaf edib. Bu inkişaf bizim
gözümüzün qabağında olub. Azərbaycan bir
vaxt zülmət içində idi. Hamı həyəcan
içində yaşayırdı. İndi biz əmin-amanlıq
içində yaşayırıq. Bu azadlığı
görmək, duymaq və özündə hiss etmək
lazımdır. Mən indi azad ölkənin azad vətəndaşıyam.
Bundan böyük nemət nə ola bilər?
- Bəs, Azərbaycan sovet sisteminin
təhsilindən ayrılaraq, müstəqil, demokratik təhsil
sistemini özündə tətbiq edə bilibmi?
-
Öncə onu deyim ki, bu illərdə bütün sahələrdə
uğurlu inkişaf gedir, ələlxüsus da təhsil sahəsində.
Mən təhsil işçisi olaraq onu deyə bilərəm
ki, bu sahədə çox böyük uğurlar var. Bəli,
biz sovet təhsil sistemindən qopub müstəqil təhsil
sisteminə keçmişik. Özümüz islahatlar
keçiririk. Azərbaycanın milli təhsil modelini qururuq. Biz
özümüz inteqrasiya olunuruq və dünyada yaxşı
nə varsa onu da öz sahəmizə qəbul edə bilirik. Əvvəl
bir sistem idi. İstəsən də, istəməsən də
o sistemlə işləyirdin. Amma
indi baxın görün hansı ölkələrlə
müqavilələr, memorandumlar bağlamışıq. Nə
vaxtsa biz fəal təlim
metodları, müasir təhsil, Boloniya sistemi haqda
danışa bilərdikmi? Bunlar hamısı yeni istiqamətlərdir
ki, biz təhsil sahəsində tətbiq etmişik.
-
Etiraf edək ki, sovet təhsil sistemindəki heç də hər
şeyin üstündən xətt çəkmək olmaz.
-
Ümumiyyətlə, biz özümüz sovet təhsil
sisteminin məzunlarıyıq. Mən heç də demirəm ki, sovet sistemində hər şey pis olub. Ümumiyyətlə, arxaya baxanda keçdiyimiz yolu silib yenidən yol çəkməyə,
yenidən təhsil sistemi yaratmağa da ehtiyacımız yoxdur. Biz, sadəcə,
sovet sistemində bütün yaxşı nə varsa onları
götürməli və
əlbəttə ki, onu öz milli
mənəvi dəyərlərimizlə
zənginləşdirməliyik. Bu, çox vacib
bir cəhətdir.
Yəni,
onu azərbaycanlılaşdırmalı
və öz milli modelimiz üzərində qurmalıyıq.
- Milli Məclisin elm və təhsil komitəsinin üzvü kimi necə hesab edirsiniz, bu sahədə
daha hansı qanunların qəbul olunmasına ehtiyac var?
- Təhsil mürəkkəb
səhədir deyə,
burada bir çox problemlər var və onların
hamısı bir-bir müzakirə olunmalıdır.
Bildiyimiz
kimi, müəllimlərin
yaşı ilə bağlı məsələ
müzakirə olundu, qaldı yarımçıq.
Məncə, bu, başa
çatdırılmalıdır. Məktəb
müəllimi, institut
müəllimi ilə
bağlı yaş həddi konkret qoyulmalıdır. Yəni, yaşlıların
təhsili, inkuliziv təhsillə bağlı
qanunlar işlənilsə
daha yaxşı olar. Hesab edirəm ki,
yaşlıların təhsili
məsələsi mütləq
müzakirə olunmalıdır.
Fikirimcə, payız sessiyasında
təhsillə bağlı
yeni qanunlar qəbul olunsa, pis olmaz.
- Bəs, Azərbaycan müəlliminin
biliyi, savadı müasir dövrün tələblərinə cavab
verirmi?
- Məncə, bəzi müəllimlərdə keçmişin
stereotipləri indi də qalıb. Hələ də bəzi müəllimlərin düşüncə
tərzini dəyişmək
lazımdır. Onların müəllim
tələbə münasibətlərində
dəyişikliklər olmalıdır.
Onlar dəyişmək istəmirlər.
Belə müəllimlər bizdə
də var, digər institutlarda da, bunu inkar
etmək olmaz. İndi kompüterdən, internetdən,
elektron lövhələrdən
və başqa informasiya kommunikasiya texnologiyalarından istifadə
edə bilməyən
müəllimlərimiz var. Bu, bizim bəlamızdır.
İndi tələbələr daha çox müasir texnologiyalardan
istifadə edə bilirlər, nəinki bəzi müəllimlərimiz.
Bu baxımdan müəllimlərimizin
üzərinə çox böyük
vəzifələr düşür. Onsuz da bu
yenilikləri bilmədən, artıq müəllim auditoriyaya girə bilmir. Ona görə,
müəllim auditoriyaya girəndə bir neçə ədəbiyyatdan istifadə
etməlidir və uşaqlara da təklif etməlidir ki,
bu ədəbiyyatlardan bəhrələnsinlər.
İndi orta məktəbləri
deyə bilmərəm, ələlxüsus ali
məktəblərdə müəllimlərin işləməsi
çətinləşib. Buna
görə, öz üzərlərində
həddindən artıq işləməlidirlər. Çünki bizim tələbələrimiz
müasirləşib, multimedia
texnologiyalarından çox sərbəst
istifadə edə bilirlər. Hətta, bir
çox auditoriyada tələbə
kənar materiallardan istifadə edərək
müəllimin səhvlərini tutur.
Artıq, tələbə müəllimin tribunadan
mühazirəsini dinləmək istəmir. O, müəllimi daha çox açıq
söhbətə, dialoqa gəlməyə
dəvət edir. Müəllim də əgər
buna tam hazır deyilsə,
ona çətin olur.
Bunun üçün
də biz ildə 10 mindən artıq
müəllimi yeni kurslardan
keçiririk. Yəni, onlar
yeni innovativ
texnologiyanı, yeni fəal təlim
metodlarını öyrənirlər. Bizdə bütün
müəllimlər, kim istəsə multimedia ilə açıq dərs deyə bilir. Bizim internet
kabinetlərimiz, kompüter mərkəzlərimiz,
treninq otaqlarımız var.
Yəni, müasir şəkildə dərslərin
keçirilməsi üçün bütün imkanlarımız var.
-
Aqiyə xanım, qarşıdan yeni dərs ili gəlir.
Bəs, Azərbaycan Müəllimlər İnstitutu yeni dərs
ilinə necə hazırlaşır?
-
Gördüyümüz kimi, Ulu Öndərimizin siyasi varisi
İlham Əliyev bu ərəfədə əsasən məktəblərdə
olur. Çünki təhsil
dövlətin ən prioritet istiqamətlərindən
olduğu üçün, cənab Prezident də çox
maraqlıdır ki, təhsil ocaqlarımız yeni dərs ilinə
hazır olsun. Biz də təhsil sahəsində uğurlar əldə
etməyi qarşımıza məqsəd qoymuşuq. Filiallarla
birlikdə, hər il AMİ-yə 2 minə qədər tələbə
qəbul olunur. Bu il də dövlət sifarişimiz və
özəl qəbul var. Biz də, artıq, neçə
müddətdir yeni dərs ilinə hazırlaşırıq.
Tədris planları yenilənib, bəzi dərsliklərə
yenidən baxılıb, kabinetlər təmir olunub, eləcə
də kitabxanamız, yeməkxanamız, yataqxanamız, treninq
otaqları tam hazırdır.
Bizdə
bu il bir yenilik də o olacaq ki, vahid bir geyim formasına
keçmək istəyirik. Tələbələrə 5-6
çeşid vermişik ki, ona uyğun forma
hazırlasınlar. Nəzərə almaq lazımdır ki,
bizim funksiyalarımız başqa institutlardan bir az fərqlidir.
Biz bakalavr və magistratura təhsilindən başqa, regionlarda
olan müəllimlərin ixtisaslarının
artırılması və təkmilləşdirilməsi
işinə də baxırıq. Ona görə də, metodik
kabinetlərimiz onların üzünə açıqdır.
Əminliklə deyə bilərəm ki, biz yeni tədris ilində
tələbələri və dinləyiciləri qəbul etməyə
tam hazırıq. Fürsətdən istifadə edib
bütün müəllimləri, tələbələri,
şagirdləri və valideynləri yeni dərs ili münasibətilə
təbrik edirəm.
Fuad HÜSEYNZADƏ
Paritet.- 2011.- 10-12 sentyabr.- S. 5.