Yol nişanları beynəlxalq standartlarla uyğunlaşdırılır

 

Mövcud yol nişanları, siqnalları və nişanlanma xətlərinin beynəlxalq aləmdəki standartlarla eyniliyinin təmin edilməsi zəruridir

 

 Hələ 1909-cu ildə Paris şəhərində açılmış avtomobil və onun hərəkəti zamanı təhlükəsizlik problemləri üzrə birinci beynəlxalq konfransda   ilk dəfə olaraq yol hərəkətini tənzimləyən 4 yol nişanı qəbul edilib. Bunlar yol ayrıcı, şlaqbaum, nahamar yol və əyri yol nişanları idi. Bu nişanlar maneələrdən 250 metr qabaqda qurulmalı idi. 1931-ci ildə isə mövcud nişanlar artdığından onları üç qrupa ayırmaq lazım gəldi.

Yol rəmzlərinin bu artımı arxasında ciddi səbəblər dururdu. Avtomobillərin sürətli inkişafı, yolların getdikcə çoxalması hərəkətin təhlükəsizliyini təşkil etmək problemini önə çəkirdi. Avtomobillərin sayının durmadan artması 20-ci əsrin ortalarında artıq onun təhlükəsizliyinin təmin olunmasını problemə çevirib və onun hamılıqla həlli yollarının araşdırılmasını tələb edirdi. Odur ki, 1949-cu ildə Cenevrə şəhərində yol hərəkəti ilə bağlı beynəlxalq konvensiya qəbul olunub, dünyanın əksər ölkələri bu Konvensiyaya qoşulub.

1969-cu ildə Parisdə keçirilmiş   konfransda yol hərəkətinin əsas prinsiplərini göstərən beynəlxalq razılaşmada yol nişanlarına aid ilk tövsiyələr qəbul edildi.

 Yol hərəkəti sahəsində beynəlxalq norma və qaydaların qəbul edilməsi onların yerinə yetirilməsinə nəzarət mexanizminin yaradılmasını tələb edirdi. Bu məqsədlə keçmiş SSRİ-də 1935-ci ildə Dövlət Avtomobil Müfəttişliyi yaradılaraq 1936-cı ildə Daxili İşlər Xalq Komisarlığının tərkibinə verilmiş və Dövlət Avtomobil Müfəttişliyinin ilk Əsasnaməsi 1936-cı ilin 3 iyun tarixində təsdiq edilmişdi.

Hazırda hərəkətin təhlükəsizliyi problemi ümumdünya xarakteri alıb. Bütün sivil dövlətlər bu sahədə regional dövlət proqramlarını qəbul edir, öz normativ bazalarını möhkəmləndirirlər. Müstəqil Azərbaycan dövlətində də bu məsələ ümummilli səviyyəyədək yüksəldilib, 1998-ci ildə “Yol hərəkəti haqqındaQanun qəbul edilib.

 Lakin bu gün Azərbaycan miqyasında yol nişanları öz hərtərəfli həllini gözləməkdə olan əsas problemlərdən biridir. Yol nişanlarının olmaması və ya azlığı şəhərimizdə çox böyük fəsadlar törədir. Rəsmi statistikaya əsasən hazırda Azərbaycanda 950 minə yaxın avtomobil var. Bunun 85%-i minik avtomobilləridir ki, onların da əksəriyyəti bölgə qeydiyyatında olmasına baxmayaraq, Bakıdadır. Bu gün Azərbaycanda hər 105 nəfərə 10 avtomobil düşür. 70 mln. əhalisi olan Türkiyədə və 143 mln. əhalisi olan Rusiyada il ərzində 30 min nəfər yol-nəqliyyat hadisələri nəticəsində həlak olur: “Azərbaycanda isə bu rəqəm 1300-1400 nəfərdir.

Regional İnkişaf Mərkəzinin keçirdiyi   sorğunun nəticələrinə  görə, sürücü və   piyadaların  65%-i İşıqforların və yol hərəkəti nişanlarının qoyulduğu yerlərdən narazıdır.  Onların 12%-i  hesab edir ki,   tıxacların səbəbi işıqforların düzgün yerdə quraşdırılmamasındadır.   Göründüyü kimi, yol nişanlarında düzgün istifadənin əhəmiyyətini hər kəs etiraf edir.

Bundan əlavə, əhalinin, xüsusən də sürücülərin yol nişanlarını tanımaması da yol qəza hadisələrinin yaranmasına səbəb olur. Bu xüsusda ən çox əziyyət çəkən məktəbli uşaqlardır. Statistikaya görə, 2006-cı ilin ilk 8 ayı ərzində baş verən qəzalarda 70 uşaq ölüb, 230-dan artığı isə müxtəlif bədən xəsarətləri alıb.

Hazırda məktəblərdə yol hərəkəti qaydalarını və yol nişanlarını yalnız 1 - 4-cü sinif şagirdlərinə öyrədirlər. Özü də cəmi 20, 25 səhifəlik kiçik bir kitabça vasitəsilə. Bu da, əlbəttə ki, yetərli deyil. Bu problem Bakıda bu səviyyədədirsə, onda bölgələrdəki vəziyyəti təsəvvür eləmək elə də çətin deyil. Sürücülük vəsiqəsi verərkən edilən güzəştlər sürücülərin yol nişanlarını, ümumiyyətlə, yol hərəkəti qaydalarını bilməməsinə səbəb olur və nəticədə qəzalar durmadan artır.

Yol nişanlarının və göstəricilərin quraşdırılmasını,  nəqliyyat və texniki vasitələrin, yol hərəkətinin təhlükəsizliyinin tətbiqinə xidmət edən təşviqat vasitələrinin sifarişinin və istehsalının təmin edilməsi   Baş Dövlət Yol Polisi İdarəsinin əsas vəzifələrindədir. İdarə tərəfindən yol nişanaları üstünlük, qadağan, məcburi hərəkət istiqaməti, məlumatverici-göstərici, servis, əlavə məlumat (lövhəciklər), nəqliyyat vasitələrinin tanınması, yol işlərində istifadə olunan işarələr, yolların nişanlanması üzrə bölünür. Bunların hər birində isə onlarla yol nişanları var və bu nişanların hamısı piktoqrafik olduğundan yazımızda vermək mümkün deyil. Ona görə istəyən dyp.gov.az saytına baxıb lazimi bilgi əldə edə bilər. Yeri gəlmişkən əslində bu, hamımıza vacibdir. Çünki yol nişanlarına sürücülərlə bərabər  piyadalar da riayət etməlidir. O baxımdan piyadaların üzərinə xüsusi vəzifələr və məsuliyyət düşür.  

Qeyd edək ki, ötən ilin may ayında Nazirlər Kabineti “Avtomobil yollarında yol göstəricilərinin yerləşdirilməsi qaydaları” təsdiqləyib. Daxili İşlər və Nəqliyyat nazirliklərinə tapşırılır ki, qaydalara uyğun olaraq və xarici ölkələrin müvafiq sahədə qabaqcıl təcrübəsini nəzərə alaraq, Bakı şəhəri və digər yaşayış məntəqələri daxilində, həmçinin yaşayış məntəqələrindən kənarda olan avtomobil yollarında yol göstəricilərinin 2011-ci ilin iyun ayınadək quraşdırılmasını təmin etsinlər.

Yol göstəricilərinin standarta uyğun olmayan dayaqlarda quraşdırılması qadağandır. Avtomagistrallarda “İstiqamətlərin ilkin göstəricisi” yol nişanları yolayrıcından və ya tormozlama zolağının başlanğıcından 800 metrdən az olmayaraq quraşdırılır. Yol nişanı yolun hərəkət hissəsinin üstündə, bilavasitə tormozlama zolağının başlanğıcında, bu olmadıqda isə yaşayış məntəqələrindən kənarda yolayrıcından 100 metr, yaşayış məntəqələrində isə 50 metrdən az olmayan məsafədə quraşdırılır.

Hərəkət sxemiyol nişanı yolayrıclarında ayrı-ayrı istiqamətlərdə hərəkətin qadağan olunduğunu və ya mürəkkəb qovşaqlarda icazə verilən hərəkət istiqamətlərini göstərmək məqsədi ilə quraşdırılır. Bu yol nişanı bilavasitə yolayrıcının əvvəlində yerləşdirilməlidir. Yol nişanının ilkin olaraq yaşayış məntəqələrində yolayrıcından 50-100 metr, yaşayış məntəqələrindən kənarda isə 150-300 metr məsafədə quraşdırılmasına icazə verilir.

“İstiqamət göstəricisiyol nişanları yaşayış məntəqələrinə və digər obyektlərə (hava limanı, dəniz limanı, dəmir yolu vağzalı, avtovağzal, mehmanxanalar, tibb müəssisələri, təhsil müəssisələri, idman obyektləri, dövlət orqanları və sair) hərəkət istiqamətlərinin göstərilməsi üçün quraşdırılır. Yol nişanları bilavasitə yolayrıclarının və ya yollardan çıxışların qarşısında yerləşdirilir. Yol nişanlarının hər iki istiqamətdə cəmi bir və ya iki hərəkət zolağı olan yolların çıxışlarında, kəsişən yolların hər birində hər iki istiqamətdə, ikidən çox zolağı olmayan yol qovşaqlarında isə yolayrıclarının qarşısında yolun sol tərəfində yerləşdirilməsinə icazə verilir.

Yaşayış məntəqəsinin başlanğıcı” və “Yaşayış məntəqəsinin qurtaracağı” yol nişanları yaşayış məntəqələrində hərəkətin xüsusi tələblərə riayət olunmasını tənzimləyir və müvafiq olaraq yaşayış məntəqəsinin başlanğıcını və ya qurtaracağını göstərmək məqsədi ilə istifadə olunur.

Hər iki istiqamətdə cəmi bir, iki və ya üç hərəkət zolağı olan yollardaYaşayış məntəqəsinin qurtaracağı” yol nişanının sol tərəfdə, qarşı hərəkət üçün nəzərdə tutulmuş “Yaşayış məntəqəsinin başlanğıcı” yol nişanının arxasında yerləşdirilməsinə icazə verilir.

Yaşayış məntəqəsinin başlanğıcı” və “Yaşayış məntəqəsinin qurtaracağı” yol nişanları hərəkət şəraitindən asılı olaraq, yaşayış məntəqələrində olan hərəkətin xüsusi tələblərinin tətbiq edilməsi məqsədəmüvafiq hesab edilməyən yollarda yaşayış məntəqəsinin başlanğıcını və ya qurtaracağını bildirmək üçün istifadə olunur. Hər iki istiqamətdə cəmi bir, iki və ya üç hərəkət zolağı olan yollardaYaşayış məntəqəsinin qurtaracağı” yol nişanının sol tərəfdə, qarşı istiqamətdən hərəkət edən nəqliyyat vasitələri üçün nəzərdə tutulanYaşayış məntəqəsinin başlanğıcı” yol nişanının arxa tərəfində quraşdırılmasına icazə verilir.

Obyektin adı” yol nişanı yaşayış məntəqələri istisna olmaqla, marşrut məntəqələrinin göstərilməsi üçün bilavasitə obyektlərin qarşısında yerləşdirilir.

Məsafələr göstəricisiyol nişanı müvafiq marşrut üzrə yerləşən yaşayış məntəqələrinə qədər olan məsafənin göstərilməsi üçün istifadə olunur, şəhərlərin və başqa iri yaşayış məntəqələrinin çıxışlarında, yol sahələrində isə aralarında 40 km-dən az olması şərti ilə yerləşdirilir.

Kənardankeçmə sxemiyol nişanı hərəkət üçün müvəqqəti bağlanmış yol sahəsində kənardan keçmə marşrutunun göstərilməsi üçün istifadə olunur. Bu yol nişanı yolayrıcından yaşayış məntəqələrindən kənarda 150-300 metr, yaşayış məntəqələrində isə 50-100 metr məsafədə quraşdırılır.

Küçənin istiqamətiyol nişanı yaşayış məntəqəsində müəyyən küçəyə hərəkət istiqamətini göstərir və bilavasitə yolayrıcının qarşısında quraşdırılır. “Kəsişmə yoluna xəbərdaredici və ya qadağanedici nişanlaryol nişanı kəsişən yolda hərəkətin xüsusiyyətləri haqqında məlumat verir və hərəkəti tənzimləmək üçün quraşdırılır.

Həmçinin Azərbaycanda yol nişanlarının beynəlxalq standartlarla uyğunlaşdırılması məqsədlə ötən il Milli Məclisdə bir neçə beynəlxalq sənəd ratifikasiya edildi. Həmin sənədlərYol nişanları və siqnalları haqqındaKonvensiyanın, “Yol nişanları və siqnalları haqqında” 1968-ci il Konvensiyasını tamamlayan Avropa Sazişinin və “Yol nişanları və siqnalları haqqında” 1968-ci il Konvensiyasını tamamlayan Avropa SazişininYolların nişanlanması barədə” Protokolunun təsdiq edilməsi haqqında qanun layihələridir. “İldən-ilə Azərbaycanın yolları dünya standartlarına uyğunlaşdırılır və bu işlərə müvafiq olaraq yol işarələri də beynəlxalq standartlarla eyniləşdirilməlidir”, - parlamentin İqtisadi siyasət komitəsi sədrinin müavini Çingiz Əsədullayev parlamentin iclasında bildirdi.

Qanun layihəsinin müzakirələri zamanı parlamentin deputatı Siyavuş Novruzov qeyd etdi ki, Azərbaycanda yol işarələrinin tənzimlənməsi haqqında çoxlu qaydalar tətbiq edilir.Lakin buna baxmayaraq, biz təcrübədə bu qaydaların yerinə yetirilməməsi ilə üzləşirik”, - o dedi.

Sözügedən sənədlərin qəbul olunmasına səbəb son illərdə ölkəmizdə yol standartlarının keyfiyyətcə yeni mərhələyə qədəm qoyması, yeni yollar, körpülərin salınması, yük və nəqliyyat daşımalarının artması göstərilir. Buna görə mövcud yol nişanları, siqnalları və nişanlanma xətlərinin beynəlxalq aləmdəki standartlarla eyniliyinin təmin edilməsi, eləcə də yollarda hərəkət təhlükəsizliyinin artırılması məqsədi ilə sənədlərin təsdiqi zəruridir.

 

 

F. ABIOĞLU

 

Paritet.-2011.- 11-12 yanvar.- S. 10.