Uşaq
turizmini necə inkişaf etdirməli?
Mütəxəssislərin fikrincə, bu sahədə irəliləyişə nail olmaq üçün tarixi və ekoloji dəyəri olan yerlərə ekskursiyalar təşkil edilməsi də orta məktəblərin tədris proqramına salınmalıdır
Bu
gün cəmiyyətimizin
əsas
hissəsini təşkil
edən uşaqların intellektli, savadlı,
dünyagörüşlü
olması, eyni zamanda
öz ölkəsinin
təbiətinə
yaxından bələd
olması, tarixini bilməsi, tarix-memarlıq
abidələri, muzeyləri ilə tanışlığı çox vacibdir. Bu səbəbdən
də uşaqlar
həmin məkanlara
ekskursiya etməli, o yerləri əyani olaraq
görməlidirlər
və həmin
obyektlərə turlar
təşkil olunmalıdır. Azərbaycan
Turizm
Şurasının baş mütəxəssisi, “Baki-tur”
şirkətinin əməkdaşı
Əlixan Mürvətov
bizimlə söhbətində
məktəblilər
üçün bu
cür turların təşkil
olunması və ümumilikdə
ölkəmizdə uşaq
turizmin inkişafı
haqqında məlumat
verdi. O qeyd etdi
ki, hazırda
çalışdığı “Baki-tur”
turizm şirkəti orta səviyyəli turizm işçiləri
hazırlayan 11 saylı
Bakı Peşə Liseyi
ilə müqavilə
bağlayıb:
-Bu liseyin tələbələri
həftədə bir dəfə
bizim şirkətə
praktikaya gəlirlər
və həm
də onlara reklam
məhsulları veririk
ki, məktəblərə
paylasınlar. Qeyd
etdiyim həmin məlumat kitabçalarında
məktəblilər
üçün hansı
ekskursiyaları təşkil
etmək, hansı məkanlara
aparmaq olar, nəqliyyat
haqqında və məktəblilər
üçün təşkil
ediləcək əyləncəli
turlar haqqında
geniş və
əhatəli məlumatlar verilib.
Ə.Mürvətov
bildirdi ki, hansısa
bir məktəb
ekskursiya təşkili
üçün müraciət
etdikdə onlar üçün
maraqlı bir gəzinti
təşkil edirlər: ”Belə ki, “Atəşgah”a, Qobustana,
İçərişəhərə, Bakı ətrafına,
Qubaya və Şamaxıya və başqa bir sıra məkanlara bir günlük
turlar təşkil edirik. Əlbəttə ki,
bu cür turlar bilavasitə məktəbin rəhbərinin bizə müraciətindən sonra reallaşdırılır”. Bu gün
ölkəmizdə uşaq
turizminin o qədər
yüksək
səviyyədə
inkişaf etmədiyini
deyən turizm
mütəxəssisinin fikrincə, uşaq
turizminin daha da
inkişaf etməsi
üçün Təhsil
Nazirliyi tərəfindən maliyyə ayırmalıdır. Nazirlik tərəfindən ancaq ekskursiya məqsədilə
maliyyə ayrılsa,
məktəbdənkənar
ekskursiyalar təşkil
etmək olar:
“Məktəbdə tarix dərsində
şagirdlər Qobustan haqqında keçirsə, bu zaman
hər hansı
bir turizm şirkətinə
müraciət
olunsa və onlar
məktəblilərin
bu məkana
ekskursiyasını təşkil
etdikdə, həmin
məkanla əyani
tanışlıq
olur və öyrəndikləri şagirdin yaddaşında
əbədi
qalır. Hazırda
bu cür
ekskursiyalar pərakəndə formadadır. Buna baxmayaraq bizə müraciət
edən məktəblər
üçün hər
zaman bu cür turlar təşkil
edirik. Onu
da qeyd edim
ki, valideyn və müəllimlər
də mütləq bu turlarda iştirak
edirlər. Həmçinin
uşaqları mütləq bələdçi müşayiət
edir və onlara
lazımi məlumatlar verirlər. Ancaq hələ ki
bu iş pərakəndədir,
çünki biz məktəbləri
məcbur edə
bilmərik, toplu
halında ekskursiya etsinlər”.
“Məktəbdənkənar dərslərin keçirilməsi tədris proqramına salınmalı və mövzuya uyğun
ekskursiyalar təşkil olunmalıdır”
O bildirdi ki, məktəblər
üçün turlar
təşkil edərkən məkanlar
və obyektlər uşaqların
yaşına və
dünyagörüşünə
uyğun olaraq
seçilir:” Belə
ki, 4-7-ci siniflər və 8-11-ci
siniflər üçün
ekskursiya mövzuları müxəlifdir. Yəni
onların dərketmə və qavrama
qabiliyyəti nəzərə
alınır. Məsələn,
5-ci sinif şagirdi
üçün Qobustan haqqında
danışılarkən
onun bu
tarixi abidə haqqında
keçdiyi səviyyədə
ekskursiya aparılır, əsatirlər, eyni
zamanda onlara
Bir
çox ölkələrdə
təhsil sistemində
məktəbdənkənar
dərslər (tarix,
ekologiya, təbiətşünaslıq
və s.) keçirildiyini deyən baş
mütəxəssis bildirdi ki, bunu
təhsil proqramına
salırlar:” Məktəbdənkənar
dərslərin keçirilməsi
tədris proqramına
salınmalıdır. Məsələn, Bakının
tarixi tədris
olunursa, bu həm
məktəbdə,
həm də
İçərişəhərdə və muzeylərimizdə
də tədris
olunsun”.
“Sizin
çalışdığınız
turizm şirkətində
uşaqlar üçün
turların təşkili
qiymətləri
neçəyədir?”-sualını
həmsöhbətim
belə cavablandırdı:”
Adi turistlərlə məktəbli turistlərin
ekskursiya qiymətlərində yarıbayarı fərq
olur. Muzeylərimiz
də bu işdə
bizə dəstək
göstərir,
yəni məktəblilər üçün muzeyə giriş qiyməti
aşağıdır. Bizdə
məktəblilər
üçün turların
təşkilindən
minimum gəlir götürürük.
Əminəm ki, 2011-ci ilin
“Turizm ili” elan
olunması
ölkəmizdə uşaq
turizminində inkişafına
təkan verəcək
və bu il
bu sahədə
inkişaf əldə
olunacaq”.
Respublika Gənc Turistlər
və Diyarşünaslıq
Mərkəzi (RGTDM)
tərəfindən uşaqların elmi dünyagörüşünün
formalaşdırılması, şagirdlərin
asudə vaxtalarını,
istirahətlərini mənalı,
səmərəli
qurmaq üçün maraqlı layihələri
əsasında
bir sıra
ekskursiyalar təşkil
edilir. RGTDM direktor müavini Səlimə
Allahverdiyeva bildirdi ki, mərkəzin
əsas
məqsədi
məktəblərə
turizm-diyarşünaslıq
və ekskursiya işlərinin
təşkili üçün
metodiki köməklik
göstərmək, məktəblilər
arasında kütləvi turizmi təbliğ
və inkişaf
etdirmək müxtəlif
turist tədbirləri
keçirmək, məktəblilərin asudə vaxtlarını,
istirahətlərini
səmərəli
təşkil etməkdir:
-Mərkəzdə
fəaliyyət
göstərən
dərnəklərə
Bakının
rayonlarının ümumtəhsil
məktəblərində
təhsil alan
gənc və
yeniyetmələr
cəlb olunmuşdur.
Bu dərnəklərdə
məşğələlər
müxtəlif
profillər üzrə
aparılır. “Tarix-diyarşünaslıq”,
“ Ədəbi -diyarşünaslıq”,
“Coğrafiya-diyarşünaslıq”,
“Xalçaçılıq”,
“ Piyada -turizm”, “Gənc-turist”,
“Gənc-bələdçi”,
“Gənc-ekoloq”
dərnəkləri öz fəaliyyətlərini
daima genişləndirirlər. Bu
dərnəklərə üzv olanların
əl
işləri, tapıntı,
rəsm işlərindən ibarət “Eko
turizm”, “Diyarşünaslıq” guşəsi
təşkil edilib.
Həmçinin
“2002-2005- ci illərdə turizmin inkişafına
dair” Dövlət
Proqramı çərçivəsində “Babaların
tarixi zəfərə və şəhadət
yolu” layihəsinin
hazırlanmasında mərkəzimizin
böyük
rolu olub. Onu
da qeyd edim
ki, RGTDM -nin
Bakının
və bir çox
rayonlarda yerləşən Uşaq Yaradıcılıq
Mərkəzləri
ilə sıx
əlaqəsi
var.
O
bildirdi ki, son
illər uşaqlar
və gənclər
üçün ekskursiyaların
daha dolğun
və əhatəli
təşkili üçün
RGTDM tərəfindən bir sıra
maraqlı tövsiyələr
hazırlanıb:” Belə
ki, “Doğma
diyara ekskursiya (soraq
kitabçası); məktəbdənkənar
tərbiyə və
təhsil müəssisələrinin turizm və
diyarşünas profilli dərnəklərinin
nümunəvi
tematik planları; məktəblilərin
çoxgünlük
yürüşlərinin
təşkili; məktəbdənkənar müəssisələrdə turizm və
diyarşünaslıq, ekskursiya işinin təşkili
və keçirilməsi haqqında
metodiki məsələlər; Suraxanı
rayonunda yerləşən “Atəşgah” məbədinə
ekskursiya; Azərbaycan
şifahi xalq nümunələrinin
diyarşünaslıq
üçün əhəmiyyəti; Azərbaycanı
sev və öyrən” turist-diyarşünaslıq ekspedisiyası. Qobustan canlı yaddaş; “Qədim mədəniyyətin
İzi ilə” və s.”.
Onun
sözlərinə
görə, mərkəz
öz işini
“Azərbaycanı sev
və öyrən” Respublika Turist Diyarşünaslıq
ekspedisiyasından irəli
gələn
tapşırıqları
nəzərə
alaraq 7 istiqamətə
uyğun olaraq
fəaliyyətini
davam etdirir. Belə
ki, yürüş,
səyahət, ekskursiya və gəzintilərdə
iştirak edən
yeniyetmələr
xalqımızın qədim və zəngin
mədəni
irsinə bələd olur və
öyrənirlər: “Hər
il and
yerimiz olan “Şəhidlər xiyabanı”na
ziyarət təşkil
edirik. Ötən ildə
bu ənənəni davam etdirərək yeniyetmə və gənclərin
vətənpərvərlik tərbiyəsini daha da gücləndirmək üçün Ordubadinin ev muzeyində “Şəhidlər unudulmur”, fevral ayının 25-də isə
Mübariz İbrahimov və “İgidliyinə görə” medalı almış şəhidlərimizə həsr olunan “Mübarizləri olan Vətən
basılmaz” adlı
tədbiri II
Fəxri Xiyabanda təşkil etmişdik.
Bundan başqa “Azərbaycanı
sev və öyrən” ekspedisiyası
üzrə “Bizim irs”
bölməsindən
irəli gələn
tapşırıqlar
“Milli mənəvi
irsimiz bizim
tariximizdir” diyarşünaslıq
olimpiadasında öz
əksini
tapmışdır. Bu
tədbirdə respublikada fəaliyyət
göstərən
turizm-diyarşünaslıq
mərkəzlərinin
dərnək
üzvləri cəlb
olunublar ( 8820 nəfər
bu dərnəklərdə
məşğul olur).
Olimpiada 80 nəfərdən 40
nəfər
iştirak edib,
qaliblər mərkəzin
diplom və hədiyyələri
ilə
mükafatlandırılıb”.
“Ötən il 1790 nəfər uşaq muzeydə, 540 nəfər uşaq ekskursiya gəzinti, tamaşalarda olub”
Ötən il yazıçı,
şair, elm və incəsənət xadimlərinin həyat və yaradıcılıq fəaliyyətini öyrənmək, tarixi abidələrə ekskursiya,gəzinti
işini davam etdirmək, maddi mədəniyyət nümunələrinin öyrənilməsi məqsədiylə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin tabeçiliyində olan
Bakı şəhərində
yerləşən ev, xatirə,
memorial muzeylərlə
müqavilə bağlandığını
deyən S. Allahverdiyeva bildirdi ki, həmçinin
AMEA Milli Azərbaycan
Tarix Muzeyi, Qız
Qalası və Şirvanşahlar
Saray Kompleksi, R.Mustafayev adına İncəsənət
Muzeyi ilə də
bir illik müqavilə
bağlanmışdır:” Belə
ki, il ərzində müqaviləyə
əsasən 1790 nəfər
uşaq muzeydə,
540 nəfər
uşaq ekskursiya gəzinti,
tamaşalarda olmuşdur.
C.Cabbarlının “Aydın” pyesi
və N.Gəncəvinin
“Xeyr və şər” əsərinin
tamaşasına
40 nəfər, “Yatmış
gözəl “ tamaşasına
13 nəfər
baxmışdır. Eyni
zamanda ekskursiya və
gəzinti zamanı ana dilimiz və milli-mənəvi
dəyərlərimizin qorunması, qədim
mədəniyyətimizin
keçdiyi yolllar haqqında məlumatlar dərnək
üzvlərinə çatdırılaraq milli dəyərlərimizə hörmət
aşılanıb, abidələrin
mühafizəsi
yönümündə
gənclərin
böyük
rolu olduğu
qeyd edilib. Bədii estetik
zövqün
inkişaf etdirilməsi
əsas
götürülərək
məktəblilər
incəsənətimizin
görkəmli
xadimlərinin yaradıcılıq
nümunələri
ilə
Mərkəz
tərəfindən
“31 Mart Azərbaycanlıların
soyqırımı”
günü ilə
əlaqədar İstiqlal
Muzeyində tədbir
keçirilib, 2010-cu
ilin “Ekologiya ili
“ elan edilməsi
ilə bağlı, turizm diyarşünaslıq mərkəzləri
ilə əlaqəni
genişləndirmək
məqsədilə
“Təbiəti
qorumaq hamımızın
borcudur” adı altında əl işlərindən
ibarət sərgi-müsabiqə
təşkil olunub:”
Bundan başqa
T.İsmayılov
adına “Uşaq
dünyası” rəsm
qalereysaında keçirilib.
Bu tədbirə
respublikanın bütün
ümumtəhsil müəssisələrində
təhsil alan
şagirdlər cəlb
olunub. “Azərbaycanın tikintiləri üzrə yürüşlərdə” bölməsindən irəli gələn
tapşırıqları nəzərə alaraq yeni tikintilərin qorunub mühafizə edilməsi işini
gücləndirmək məqsədi
ilə “Səngəlçal terminal”ına 7 dəfə ekskursiya təşkil olunub. Ekskursiyada 210 nəfər
şagird iştirak
edib. Həmçinin
“Kütləvilikdən
turizm ustalığınadək” bölməsindən
irəli gələn tapşırıqları nəzərə
alaraq 27 sentyabrda 150 nəfər şagirdin iştirak
etdiyi Beynəlxalq
Turizm günü
qeyd olunub.
Bu ilin
ölkə prezidenti tərəfindən “Turizm ili”
elan olmasını yüksək
qiymətləndirən
müsahibim qeyd
etdi ki, bu
istiqamətdə onlarda
bir sıra
işlər
görəcəklər.
GÜNAY
Paritet.-2011.- 22-24 yanvar.- S.12.