“Hamı filmdən “Cəsur ürək”
filminin effektini almaq istəyir”
Samir Kərimoğlu:”Amma bu,
mümkün deyil, Azərbaycan böyük filmlər çəkməyə
hazır deyi”
Müsahibim “Sirat
körpüsü”, “Niyyət”, “Onun ürəyi”,
“Qanadlarıma sığal çək” filmlərinin rejissoru
Samir Kərimoğludur.
- Noyabr ayında rejissor kurslarına
start verdiniz. Bir az kursların gedişi barədə
bizə məlumat verərdiniz.
- Məşğələlər
həftədə 2 dəfə keçirilir. “İdeyadan
filmin yaradılmasına qədər” adlı tədris
proqramında fərqlənənlər gələcəkdə
sonra mənlə birlikdə film çəkilişləri
zamanı rejissor assistenti kimi fəaliyyət göstərə
biləcəklər. Hazırda kursun
gedişindən razıyam.
- “Niyyət” filmindən sonra çox dəyişik bir
işə imza atdınız. Uşaq filmlərinin
olmadığı bir zamanda uşaqlar üçün “Onun
ürəyi” adlı nağıl-müzikl çəkdiniz.
- Düz
qeyd etdiniz, uşaq filmləri indi heç çəkilmir. Amma bilirəm ki, nazirlikdə bununla bağlı layihələr
var. Burada nazirliyi də qınamaq olmur, çünki güvəniləcək
adamlar azdır. Tək rejissordan söhbət
getmir. Çünki film komanda işidir.
Rejissorun arxasında inandığı
komandası olmalıdır. Komanda
yaxşıdırsa, film mütləq yaxşı
alınmalıdır. Belə bir film
İdeyası bəstəkar Vüqar Camalzadədən gəldi.
Mən ssenarini yazdım və nazirliyə təqdim
elədik. Bəyəndilər və filmin
istehsalına razılıq verdilər. Bilirsiniz,
müzikl çox çətin janrdı. Burada
musiqi, xoreoqrafiya və gözoxşayan görüntülər
mühüm rol oynayır. Nəzərə
alsaq ki, filmimiz həm nağıldı, həm də 3 D
qrafikası ilə çəkilirdi, işimiz üç qat
çətinləşirdi. Sadaladıqlarımı nəzərə
alaraq deyirəm - Azərbaycanda ilk dəfədir ki, belə bir
film çəkildi. Dünya praktikasında isə “Alisa
möcüzələr ölkəsində”, “Üzüklər
hökmdarı” filmləri bu sistemlə çəkilib. Təbii ki, o genişlikdə çəkməyə
texniki cəhətdən imkanımız olmadı. Amma filmin keyfiyyətli alınması
üçün əlimizdən gələni etdik. Bu
baxımdan,
filmimiz eksperimentdi. Mən isə
eksperimentlərdən, çətinliklərdən qorxmuram.
Məncə, rejissorun hər çəkdiyi film o birilərindən
çətin
olmalıdır. Bu, mənə ikiqat
stimul, maraq və zövq verir. Hər bir
film sənin bir məktəbindir, bu məktəbdə
buraxdığın səhvi o birisində təkrarlamırsan.
Rejissor hər cür filmi çəkməyi, hər
cür mövzunu işləməyi bacarmalıdır. Onun hər çəkdiyi təzə film o birilərindən
çətin olmalıdır. Bu ikiqat həyəcan
və zövq verir. Hər nə qədər də
müxtəlif olsa da, filmlərimdə məqsəd dəyişməzdi.
Tamaşaçı filmi hiss etməlidir, film
tamaşaçını tərpətməlidir. Çəkdiyim filmlərin
hamısı öz zövqümdədir, amma
tamaşaçı üçündür. Burada bir az
psixoloji amil də var. Mən başa sala bilmərəm
tamaşaçı nə istəyir, amma onun nə istədiyini
hiss edirəm.
- Quruluşçu rejissoru
olduğunuz “Mən evə qayıdıram” filmi hazırda
hansı mərhələdədir?
- Bu film Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə “Salnamə” kinostudiyasında
istehsal olundu. Müdafiə Nazirliyinin yardımları ilə ərsəyə
gələn film hərbi
vətənpərvərlik mövzusundadır. Ekran əsəri Azərbaycanın
ən çətin illərində rus ordusunda xidmət edən
Tərlan Seyidzadənin qəhrəmanlıq hekayəsindən
bəhs edir. Filmdəki əhvalatlar real
hadisələr üzərində qurulub. Belə
ki, 1992-ci ildə Vətənin ən çətin
zamanında bu igid oğlan böyük qəhrəmanlıq
göstərir. Hərbi Hava Qüvvələrindəki
hər bir əsgər bizim yaratdığımız qəhrəmanı
çox yaxşı tanıyır və qiymətləndirir.
Biz isə bu filmlə onu bütün xalqa
tanıdacağıq. “Mən evə
qayıdıram” filmi Tərlanın simasında Azərbaycanın
şəhid olmuş bütün igidlərinin şərəfinədir.
Məncə, Qarabağ mövzusunda yeni filmlərin
çəkilməsi qanunauyğun haldır. Filmlə tamaşaçılara demək istəyirik
ki, Vətən daim öndə olmalıdır. Filmin hazırlıq müddəti iki ay davam edib.
51 günə isə yaradıcı heyət
çəkilişləri tamamlaya bildik. Çünki
sonra isti günlər gəlirdi. Bildiyiniz
kimi, isti günlərdə çəkiliş aparmaq çox
çətindir. Ona görə, çox
qısa vaxtda filmin çəkilişlərini
yekunlaşdırdıq. Hətta sizə
deyim ki, Qubada təbiətin ən sərt üzünü
gördük. İlk çəkilişimiz fevral ayının 26-da Qubanın Nügədi-2
gölündə idi. Gölün möhkəm
buz bağlaması əsl problem yaratdı. Hətta motorlu qayıqların qıra bilmədiyi
buzun öhdəsindən çəkiliş qrupumuz gəldi.
Nəticədə motorlu qayıqları digər
sahildən 300 metrlik məsafədən iplə dartmalı
olduq. Çox gərgin rejimlə işlədik,
1 həftə davam edən gecə çəkilişlərimizin
yorğunluğuna baxmayaraq çəkiliş prosesindən
razıyam. Amma etiraf etməliyəm ki,
tarixi və geniş həcmli film üçün bu çox
qısa zaman kəsiyidir. Heç bir yerli
tarixi film belə qısa müddətdə çəkilməyib.
Hazırda filmin tamamlama işləri gedir. Post-prodakşın işləri, yəni rənglərin
tənzimlənməsi və filmin kinolentinə
köçürülməsi işini Almaniyada
görürük. Çünki filmin
yüksək keyfiyyətlə ərsəyə gəlməsini
istəyirik. Filmə gələn ilin ilk
aylarında ilk baxış keçiriləcək.
- Necə fikirləşirsiniz, biz
tarixi film çəkməyə hazırıqmı?
- Məncə,
biz tarixi film çəkməyə hələ hazır
deyilik. 1992-ci il yaxın keçmiş olsa
da, insanların geyimi, davranışı çox dəyişib.
Biz təxmini 5 ilə böyük tarixi filmlərə
imza ata bilərik.
- Bildiyimiz qədər, çəkiliş
zamanı canlı səsyazmadan istifadə etmisiniz?
-
Dünyanın qabaqcıl kino ölkələrində istifadə
olunan bu sistem Azərbaycanda az tətbiq
olunub. Çəkiliş zamanı canlı səs yazmaq
həm çətin, həm də bahalı işdir. Bu
çəkilişin müddətini iki qat uzadır. Filmdə xarici
aktyorlar da rol aldığından bu sistemdən istifadə qaçılmaz idi. Çünki müxtəlif ölkələrdən
olan aktyorları ayrıca səsləndirmə üçün
çağırmaq istəmədik. Qeyd edim ki, seçimlərdə filmə uyğun səs tembri olan
aktyorlara xüsusi diqqət yetirdik. Ona görə,
əminliklə deyə bilərəm ki, filmdə
aktyorların səsləri olduğu kimi qalacaq.
- Aktyor seçimində, deyəsən,
bu dəfə də ənənənizə sadiq qalmısınız.
- Bəli,
elə demək mümkündür. Aktyor
seçimində xüsusi incəliklə işləmişik.
Peşəkar aktyorlarla yanaşı, filmə
qeyri-peşəkar, amma obraza uyğun simaları da çəkmişik.
Baş qəhrəman roluna müğənni
Emil Bədəlov çəkilib. Kameraya
çox öyrəncəli olan Emilin biz bu dəfə aktyorluq
bacarığını üzə çıxardıq.
Məncə, bunu
bacardıq da, amma təbii ki, son sözü
tamaşaçılar deyəcək. Bundan başqa, filmdə
xalq artistləri mərhum Yaşar Nuri, Fuad Poladov (müstəntiq
Səlimov), Emil Bədəlov (Tərlan Seyidzadə), Murad
Abdullayev (leytenant Fərhad Məmmədov), Kamran Ağabalayev
(mayor Savalyev), Yaqub Hüseynov, Vladimir Yakovlev, Katerina Fedorova,
Anna Kostenka çəkiliblər. Onu da qeyd edim
ki, filmin quruluşçu operatoru Almaniyadan olan əslən
türk Ayxan Salardır. Müştərək
işimizin bir səbəbi də yaradıcı qrupun əcnəbi
üzvlərinə Azərbaycanda kino sənətinin
inkişafını göstərmək, həmkarlarımızla
dostluq körpüləri qurmaqdır.
- Son zamanlar çəkilən filmlər
birmənalı qarşılanmır. Peşəkarlar filmləri
süni aktyor oyununda, keyfiyyətsiz görüntüdə və
digər başqa məsələlərdə
günahlandırırlar.
- İndi
çəkilən tarixi filmlərə hamı
“alınmadı” damğasını vurur. Niyə?
Çünki hamı filmdən “Cəsur ürək”
filminin effektini almaq istəyir. Amma bu,
mümkün deyil, Azərbaycan böyük filmlər çəkməyə
hazır deyil, pavilyon yox, komanda yox. İndi
hər şey sıfırdan başlayır və bunu qəbul
etmək lazımdı. Filmi çəkmək üçün
sağlam komanda olmalıdır. Mən
həmişə rejissoru dirijorla müqayisə edirəm.
Simfonik orkestrdə
122 nəfərin birinin buraxdığı səhv musiqiyə
təsir edir, eynilə də filmdə də. Tamaşaçı
o səsin hardan gəldiyini bilmir, amma onu eşidir. Nə qədər
ki, bizim komandamız yoxdur, o səhvlər çox olacaq. Məsələnin
digər tərəfinə gələndə, dövlət
rejissora pulu verir və deyir ki, xalq üçün film çək.
Rejissorun borcudur xalq üçün film çəkmək.
Əgər sən-rejissor müəllif filmi
çəkmək istəyirsənsə, pulu özün
tapmalısan.
- Dövlət
xalq üçün film çəkdirir və hazırda ancaq
Nizami Kino Mərkəzində bu filmlərə baxmaq
mümkündür. Ancaq həmin filmlərin piar-kampaniyası
zəif aparılır. Belə şəraitdə də
rejissorlar festivallar
üçün film çəkirlər.
- Festivallara potensial azdır. Çəkdiyimiz
filmlərin ən
yaxşısını artıq xaricilər çəkib.
Festivallar artıq siyasi mövqe alıb, buna görə də,
bəzi Avropa festivalları “Niyyət”i “İslamı təbliğ
edir” bəhanəsi ilə qəbul etmədilər. Amma mənim
üçün belə şeylər əhəmiyyətli
deyil. Qarşıma qoyduğum məqsəd Azərbaycan
tamaşaçısı üçün film çəkmək
idi və bizim tamaşaçılar da filmdən razı
qaldılar. Gələn dəfə Avropa festivalları
üçün film çəkərəm, onlar da məmnun
qalar. Kinomuzun sıfırdan başladığı məqamda
festival sabahın, o biri günün işidir. İndi birinci
növbədə öz tamaşaçımız
üçün film çəkmək lazımdır. Özəl
sektor da olmalıdır kinoda. Biznesmenlər kinoteatrlar
açsalar, kinonun inkişafına nə qədər kömək
etmiş olarlar.
- Film alınmayanda rejissorlar günahı
maliyyədə görürlər.
- Bilirsiniz, maliyyə nə zaman rol oynayır, məsələn,
aktyoru, film üçün daha
yaxşı geyindirə bildiyim halda, pulun azlığından
pis geyindirməyə məcbur olmuşam. Amma rejissorun verdiyi quruluşu heç bir pulla əvəz etmək olmur.
- Kinomuzun gələcəyini necə
görürsünüz
- Bir misal
çəkim, yolda maşın sürürsən ...getdikcə
yollar dəyişir...qarda-yağışda, enişdə -
yoxuşda sən sürməlisən. Biz
hazırda kinoda sükanı əlində olan rejissorlarıq.
Onu hər cür çətinlikdən
çıxartmalıyıq. Biz özümüzdən
sonra gələn nəslə yol açmalıyıq. İnanın, o nəsil gəlir və
demək istədiklərimizi başa düşüb, hiss edirlər. Həmişə
demişəm və indi də deyirəm, kinomuz 5 ilə lazım olan səviyyəyə
çatacaq. Bəziləri film
çəkməyin ciddiyyətini,
ağırlığını dərk etmədən işə
başlamaq istəyir və başlayandan sonra bu
ağırlığın altında qalır, amma bir neçə prodüser mərkəzi
öz məhsulları ilə yaxşı filmlərə imza atıb, bu da o deməkdir ki,
ümid var.
Nərmin MURADOVA
Paritet.-2012.-20-21 dekabr.-S.13.