“Azərbaycanda kino sahəsində peşəkarlar
çatışmır”
Nəriman Məmmədov : ”Kino
istehsalının rentabelli biznesə çevrilə bilməsi
üçün intellektual mülkiyyətin müdafiəsinə
münasibəti kökündən dəyişdirmək
lazımdır”
Dosye : Nəriman Məmmədov 1969-cu il 10 iyulda Moskvada anadan olub. Ali hüquq və siyasi təhsili vardır. İdarəetmə vəzifələrində
10 ildən artıq təcrübəyə malikdir. 2005-ci ilin aprelindən Azərbaycan Respublikası Beynəlxalq
Ticari Arbitraj Məhkəməsinin arbitridır. 2005-ci ildə “Narimanfilm” kinostudiyasını
təsis edib. Kampaniyanın əsas fəaliyyət növü
sənədli və bədii filmlərin istehsalı, həmçinin
Azərbaycan Respublikası
ərazisində kinolayihələrin
hüquqi müşayiəti
və maddi-texniki cəhətdən təminatıdır.
O, dörd bədii filmin : “Min” (2001, Moskva), “Dağın nəvəsi”
(2002-2006, Bakı), “Pəri-Qala”
(2007, Bakı) və “Sahə” (2009, Bakı) filminin, həmçinin “Mən quşları xatırlayıram...”
(2002, Moskva), “Məhsuldar
otlaqlarda” (2006, Bakı),
“Qobustana qayıdış”
(2007, Bakı) və “Mənim məktəbim”
(2008, Bakı) kimi dörd sənədli filmin prodüseridir.
2005-ci ilin sentyabrında
“Cənubi Qafqaz –Müstəqil Kino Xadimləri
transmilli Assosiasiyası”(IFA-SC)nın təsisçilərindən
biri və idarə heyətinin üzvü olub. 2005-ci ilin oktyabrında Assosiasiyanın İdarə
Heyətinin sədri seçilib. Azərbaycanın
tanınmış kinoprodüseri
Nəriman Məmmədovun “Paritet”ə verdiyi müsahibəsini sizə təqdim edirik. Onunla söhbətə son zamanlar
kino sahəsində baş verən ən mühüm hadisədən başladıq.
<!--[if
!supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
“Kino istehsalçıları,
kinoteatrlar və televiziya Azərbaycan kinosunun tamaşaçıya
çatdırılması yolunda bir zəncirin
manqaları olmalıdırlar”
- Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçıları
İttifaqının yaradılması
Azərbaycanda kinematoqrafiya
sahəsindəki vəziyyətin
dəyişilməsi ilə
əlaqədardır. Bu prosesə
mənim şəxsi münasibətim tam müsbətdir,
belə ki, yeni İttifaqının katibliyində olan təşəbbüs qrupundakı
iştirakım buna əyani sübutdur. Biz hesab edirik ki,
Azərbaycan Respublikası
Kinematoqrafçılar İttifaqı
sadəcə kənardan
müşahidə etməməli,
Respublika Prezidentinin
2008-ci il 4 avqust tarixində təsdiq etdiyi, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin həyata keçirdiyi proqramda fəal iştirak etməlidir. Biz ümid edirik ki, Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçılar
İttifaqının fəal
yaradıcılığı Azərbaycan kinematoqrafiyasının
gələcək inkişafına,
ölkə daxilində,
eləcə də onun hüdudlarından kənarda tanınmasına,
onların peşəkarlıq
səviyyəsinin yüksəlməsinə
və gənc istedadların irəliyə
getməsinə xidmət
edəcəkdir. Bir sözlə, yeni İttifaqın qarşısında
yeni vəzifələr
durur və bununla əlaqədar Şəfiqə xanım başda olmaqla İttifaqın katibliyi qətiyyətlidir. Biz ümidvarıq
ki, bu qətiyyət
yaxın vaxtlarda konkret nəticələrə gətirib çıxaracaqdır.
- Səhv etmirəmsə, on ildən
artıqdır ki, kino sahəsində çalışırsınız. Azərbaycan kino sənayesində hansı qüsurlar var?
- Azərbaycan kinematoqrafiyası zəngin
tarixə malikdir. Bizim fəxr etməli cəhətlərimiz
var, lakin dünya kino bazarı sürətlə
inkişaf edir, müasir kinematoqrafiyadan geri qalmamaq üçün
çatışmayan cəhətlərimizi
görməli və bu çatışmazlıqları
aradan qaldırmaq üçün konkret addımlar atmalıyıq.
Mən belə hesab edirəm ki, bu çatışmazlıqlardan
biri Azərbaycanda kino istehsalçıları,
kinoteatrlar və televiziyanın bir-birinə paralel olmaqla, bir-biri ilə kəsişmədən,
müxtəlif müstəvilərdə
hərəkət etməsidir.
Lakin belə olmamalıdır - kino istehsalçıları, kinoteatrlar
və televiziya Azərbaycan kinosunun tamaşaçıya çatdırılması
yolunda bir zəncirin manqaları olmalıdırlar. Məhz
bu gün, bizə vacib olan, kino istehsalçılarının prokatçılar
və televiziya ilə yaxınlaşması,
birləşməsi məqsədilə
islahatların aparılmasıdır.
Bunun üçün
dövlətin kino sahəsində düşünülmüş
və inandırıcı siyasəti
vacibdir. Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçılar
İttifaqının vəzifəsi
ondan ibarət olmalıdır ki, dövlət siyasətinin
işlənib hazırlanması
və realizasiyası zamanı yeni İttifaqın maraqları nəzərə
alınsın və kinematoqrafçıların səyləri
dövlətin iradəsi
ilə üst-üstə
düşsün.
Ölkəmizdə kino sahəsində
peşəkarlar çatışmır.
Kadrların hazırlanmasındakı
mövcud sistem zamanın tələblərinə
cavab vermir. Alternativ təhsil meydançalarının layihələrini
işləyib hazırlamaq
və həyata keçirmək vacibdir. Prodüserlərə sadəcə
istedadlı yox, o cümlədən səmərəli
və peşəkar kadrlar lazımdır.
“Hazırda
internet hüquqların pozulmasında
əsas mənbə rolunu oynayır”
- Müsahibələrinizdən
birində belə bir fikir söyləmişdiniz
: Azərbaycanda kino haqqında biznes kimi danışmaq çox tezdir. İndi ən yaxşı yol beynəlxalq səviyyədə
tanına bilən keyfiyyətli kino yaratmaqdır. Azərbaycan
kinosu bunu edə bildimi yaxud bilirmi?
- Azərbaycanda kino istehsalının rentabelli
(gəlir gətirən)
biznesə çevrilə
bilməsi üçün
intellektual mülkiyyətin
müdafiəsinə münasibəti
kökündən dəyişdirmək,
bu prosesə cəlb olunmuş və onun ticari dövriyyədə iştirakını
təmin edən adamların maraqlarını
nəzərə almaq
lazımdır. Hazırda
internet kommunikasiya vasitəsindən
intellektual hüquq sahiblərinin kütləyə çatdırılmasında
geniş istifadə vasitəsinə çevrilib
və eyni zamanda bu hüquqların
pozulmasında əsas
mənbə rolunu oynayır. Fayl paylaşma və baxış servisləri demək olar ki, bütünlüklə
əsərlərin qeyri-qanuni
istifadəsinə həsr
olunub, sosial şəbəkələrdə əsərlərin sahibləri
tərəfindən icazəsiz
istifadəsi 60%-dən
yuxarıdır. Bu Azərbaycan
prodüserləri üçün
ciddi mənfi nəticələrə səbəb
ola bilər, onların normal fəaliyyət
göstərməsi və
gələcək inkişafına
mane olaraq, iqtisadi əsaslarının sarsılmasına,
kino istehsalının
investisiya üçün
cəlbediciliyinin azalmasına
gətirib çıxara
bilər. Piratçılıq
ölkəmizdə yaradıcılığın
mükafatlandırılmasına və mədəniyyətin
inkişafına böyük
ziyan vurur.
- Siz həm də hüquqsünassınız. Bildiyim
qədər, Azərbaycan
kinosunun hüquqi bazasını yaratmaq istəyiniz var. Yeni İttifaqda bu məsələni gündəmə
gətirəcəksinizmi?
- Kino istehsalı prosesində kino çəkilişinə lazım olan avadanlığın Azərbaycana idxal edilməsi üçün
normativ-hüquqi bazanın
nizamlanması sahəsində
zəruri dəyişikliklər
edilməsi, həmçinin kino avadanlığının idxalı
və kino istehsalı zamanı təqdim olunan xidmətlərin ƏDV-dən azad olunması vacibdir. Yeni İttifaqının katibliyi
Azərbaycan hökumətinə
təqdim etmək üçün təkliflər
planı üzərində
fəal iş aparır və bu təkliflər ən yaxın zamanda Azərbaycan Respublikasının
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinə təqdim olunacaqdır.
“Bu gün Azərbaycan prodüserləri filmlərin
istehsalına öz kapitallarını qoymaq istəmirlər”
- Prodüseri olduğunuz “Sahə” filmi Azərbaycanla Gürcüstanın
ilk birgə işidir.
Necə fikirləşirsiniz,
müştərək layihə
kimi qarşıya qoyduğu məqsədlərə
çata bildimi?
- Hesab edirəm ki, bəli. ”Sahə” tammetrajlı bədii filmi bir neçə il ərzində Azərbaycanı beynəlxalq
festivallarda təmsil etdi. Film Azərbaycanda,
ABŞ-da, Hindistanda, Rusiyada, Türkiyədə,
Kiprdə, Gürcüstanda,
Rumıniyada, Ukraynada,
Estoniyada, Braziliyada və b. ölkələrdə
nümayiş olundu.
Bu müddət ərzində
biz bir çox şey öyrəndik, maraqlı insanlarla tanış olduq, xarici kinematoqrafçılarla
və distribyutorlarla işgüzar, səmərəli əlaqələr
qurduq. Ona görə də deyə bilərəm ki, layihə müəyyən
məqsədlərinə çatdı,
lakin filmin distribyusiyası üzrə
iş hələ davam edir.
- Azərbaycanda prodüser kinosunun sözün həqiqi mənasında inkişaf etməsi üçün
tam şərait varmı?
Şərait varsa prodüserlərə nə
mane olur?
- Ölkəmizdə
prodüser filmlərinin
çəkilişi üçün
şərait var, amma təəssüf ki, bu gün Azərbaycan prodüserləri kinoteatrlarda
filmlərin prokatından,
onların televiziyada nümayişindən və
DVD buraxılışlarından sərf etdikləri pulu geri qaytara
bilmədikləri üçün
filmlərin istehsalına
öz kapitallarını
qoymaq istəmirlər.
Ona görə də investorların və xarici prodüserlərin kinoya cəlb olunması demək olar ki, qeyri-mümkündür.
- Rəhbəri olduğunuz “Nərimanfilm”
kinostudiyası gənclərlə
sıx işbirliyi qurur. Gənc kinematoqrafçıları necə
qiymətləndirirsiniz?
- Hesab edirəm ki, gənc Azərbaycan
kinematoqrafçıları istedadlı və iddialıdırlar. Bizim əsas vəzifələrimizdən biri
gənc kinematoqrafçılarla
daimi əlaqə qurmaqdır.
Nərmin MURADOVA
Paritet.-2012.-12-13 iyul.-S.13.