“Milli
tamaşaçımızı kino nümayişi müəssisələrinə
qaytarmaq üçün proqram hazırlığı ərəfəsindəyik”
Oqay Mir-Qasım: “Gənc
kinematoqrafçılara ilk təcrübələrini həyata
keçirmək üçün geniş imkanlar yaratmaq
lazımdır”
Bildiyiniz kimi, bu yaxınlarda bir qrup sənət
adamı Azərbaycan Respublikası Kinematoqrafçılar
İttifaqının yaradıldığını elan
etdi. Azərbaycanın xalq
artisti, kinorejissor Oktay Mir-Qasım da
İttifaqın təşəbbüs qrupunun və idarə
heyətində təmsil olunur.
ARKİ-nin hansı məqsədlərlə
yaradılması və gələcək fəaliyyəti barədə
Oktay müəllimlə həmsöhbət olduq.
-Bu tam təbii
bir haldır. Çünki biz azərbaycanlıların əksəriyyəti
dava xoşlamır və davaları ancaq son həddə
çatandan sonra eləyirik. Ona görə də,
kinematoqrafçılar uzun zaman səbr edib, bu vəziyyətə dözəndən sonra nəhayət çox müdrik və
təmkinli qərar qəbul ediblər ki, gəlin, bir işlək
və kinematoqrafiyaya fayda gətirəcək təşkilat
yaradaq. Bəli, bilirəm bu qəribədir ki, Azərbaycan Kinematoqrafçılar
İttifaqı mövcud olduğu halda ona paralel olaraq Azərbaycan
Respublikası Kinematoqrafçılar İttifaqı
yaradılır. Vəziyyəti bilməyən adamlara bu, bəlkə
də çox qəribə görünə bilər. Ənənəvi
olan Azərbaycan Kinematoqrafçılar İttifaqı uzun illərdir
ki, fəaliyyət göstərir
və bəndəniz də 1967-ci ildən onun üzvü olub. O zamankı
İttifaq həmişə
çox faydalı işlər görüb, milli
kinematoqrafiyanın, ictimiyyətin həyatında böyük
bir rol oynayıb. Amma uzun müddətdir ki, bu İttifaq
yalnız şəxsi maraqlara qulluq edir. İndi mən istəyirəm,
bir balaca arayış verim. Beş ildən çoxdur ki, mənim
ənənəvi İttifaqa
ayağım dəymir. Və mən bu barədə
fikrimi bir neçə dəfə söylədim, baş verən
hadisələri qəbulolunmaz, dağıdıcı əməllər kimi qiymətləndirib,
İttifaqın rəhbərliyinin
ekzotik siyasət apardığını vurğuladım.
Mütləq qeyd edim, mənim münasibətim indi baş verən
hadisələrlə bağlı deyil. Düzdür, bir çox məsələlərdə
bizim mövqelər üst- üstə düşmür, amma
söhbət başqa məsələdən gedir. Mətbuatı
izləyirəm və heç münasibətimi də bildirmək
istəmirəm, çünki hər şey bəllidir. Amma o
zaman mən fikrimi təklikdə bildirmişdim. Mənim fikirlərim
“rəhbər olan adamların” əməlləri ilə zidd
idi. Mən sadəcə olaraq bir neçə dəfə
onların səhvlərini qeyd edirdim. Onlara təklif edirdim ki,
İttifaqın həyatını uçuruma aparan
bütün məsələləri ictimaiyyət arasında
da müzakirə edək. Təklikdə qaldım və ezamiyyətdə
olanda tələsik və əvvəldən
planlaşdırılmamış qurultay keçirdib, məni
katiblikdən uzaqlaşdırdılar. Neçə illər
katibi olduğum İttifaqı, sevdiyim kollektivi özümə
artıq doğma saymadım. Orada açıq- aşkar saymamazlığın,
eqoizmin, qanunsuzluğun hökm sürməsini mətbuatda
söyləmişəm. Üstəlik qarşı tərəf
də mənə böhtanlar atıb, ünvanıma çox
ağılsız və yersiz iradlar söyləyib.
Özünü günahkar sayan adam həmişə belə
yersiz və düşünülməmiş sözlər
deyir. Amma bu mənə maraqlı deyil. Cəmiyyət bilməlidir
ki, bu, bu gün, dünən, srağagün üzə
çıxmış problem deyil, uzun zaman mövcud olan
problemdir. Bəzi adamlar özlərini sadəcə itiriblər.
Sağlam adamlara xas olmayan hərəkətlər edirlər.
“Ənənəvi İttifaqın bu vaxta qədər
keçirdiyi tədbirlərin hamısı şəxsi
mövqelərə qulluq edib”
-Azərbaycan Respublikası
Kinematoqrafçılar İttifaqı kinonun inkişafı
üçün nələr edəcək?
-Yığıncaqda
da dedim ki, təklikdə və tənhalıqda qalan,
özünü kimdənsə ayıran insan kinematoqrafçı ola bilməz.
Kinematoqrafiya fəaliyyəti kollektivliyi,
doğmalığı “ailəvi”liyi
tələb edir. Yalnız bu təqdirdə
sən uğurlu iş görə bilərsən.
Çünki kinonun prosesi bunu tələb edir.
Kinematoqrafçının psixologiyası mütləq
kollektiv və birlik istəyir. Amma təəssüflər
olsun ki, uzun zaman bizim heç bir işlək orqanımız
olmayıb. Düşünürəm ki, hökumət
orqanlarına da ictimaiyyətin köməyi, rəyi, peşəkar
fikirlər lazımdır. İndiki səviyyəyə
qalxmış Azərbaycanımız tam layiqdir ki, onun çox sanballı film festivalı
təsis olunmalıdır. Hər bir milli kinematoqrafiya yüksək
səviyyəyə qalxmaq istəyirsə dünya bazarına,
dünya kino aləminə daxil olmalıdır. Ənənəvi
İttifaqın bu vaxta qədər keçirdiyi tədbirlərin
hamısı baş aldatma,
xırda, cılız, eqoist, şəxsi mövqelərə
qulluq edən tədbirlər idi.
Şübhəsiz ki, biz böyük məmnuniyyətlə
bu yığıncaqda iştirak etdik və indi
qollarımızı çirmələyib ciddi iş görməyə
hazırıq.
-Bizim kinonun ən böyük problemi
nədir və yaxud nələrdir
ki, siz daha çox onun üzərinə
fokuslanacaqsınız?
-Düzünü
desəm, bəzi məsələlər var ki, biz onu həll
edə bilməyəcəyik. Hamı bilir ki, bizdə texniki
problemlər az deyil, ona görə də texniki inqilab
olmalıdır. Bu da vəsaitlə
bağlıdır. Sirr deyil ki, müasir texnika böyük vəsait
tələb edir. Biz bu məsələdə sadəcə məsləhətçi
mövqedə çıxış edə bilərik. Daha sonra
kadr məsələsi gəlir. Bildiyiniz kimi kadrları Mədəniyyət
və İncəsənət Universiteti hazırlayır və
uğurları da az deyil. Bizim universitetin tələbələri
zaman-zaman dünya festivallarında iştirak edir və
mükafatlar da qazanırlar. Amma bu, istədiyimizdən
azdır. Bizim universitet texniki baza baxımından
kasıbdır. Əgər “Azərbaycanfilm” kinostudiyası zəngin
bazaya malik olarsa, universitetin tələbələri
üçün də o baza rolunu oynayacaq. Hesab edirik ki, gənc
kinematoqrafçılara ilk təcrübələrini həyata
keçirmək üçün geniş imkanlar yaratmaq lazımdır.
Universitet bunu edə bilmir, çünki ona ayrılan vəsait
ancaq tədris proqramına çatır. Bundan başqa qeyd
edim ki, film haqqında tədqiqatlar azdır. Bu məsələni
ənənəvi İttifaq heç vaxt qaldırmayıb. Biz
sadəcə olaraq kinoşünaslığı itirmişik.
Milli kino məhsulunu qiymətləndirmək üçün
normal, dünyəvi
ölçüləri bərpa etmək lazımdır.
Jurnalistlər yəqin ki, mənim bu sözümdən inciməz.
Onlar kino haqqında çox bəsit,
primitiv məqalələr və informasiyalar verirlər. Ona
görə də, film haqqında, növləri arasında
olan fərq - bu məsələdə heç bir ciddi material,
tədqiqat və araşdıran mütəxəssis yoxdur. Əvvəllər
kinoşünaslar var idi, amma sonra onlar da harasa səpələndilər.
“Bəzən hətta çox
ağılsız reprikalar səsləndirilir”
-Yerli filmlərin göstərilməsi
məsələsi də çox mühüm və vacib məsələlərdən
biridir. Bu istiqamətdə ARKİ-nin
fəaliyyəti necə olacaq?
-Bəli,
bu, birinci məsələlərdəndir. Milli
tamaşaçımızı kino nümayişi müəssisələrinə
cəlb etmək, daha doğrusu,
qaytarmaq üçün proqram hazırlığı ərəfəsindəyik.
Bəzən tamaşaçıları kinoteatrlara cəlb etmək
üçün görüşlər təşkil edəcəyik. Bilirsiniz, dünya təcrübəsi
var, hətta bəzən ilk baxışdan bəsit və
primitiv qəbul olunacaq tədbirlərdən başlamaq
lazım olur. Məsələn, viktorinalar, sual-cavablar, milli və
xarici aktyorlarla görüşlər, mühazirələr,
maarifləndirici tədbirlər, təbliğat və təşviqat,
gənclər və yaşlı nəsil üçün
müxtəlif cəlbedici tədbirlər təşkil edəcəyik. Bir sözlə,
tamaşaçımızı prosesin içinə cəlb
edib maraqlandırmaq- budur bizim məqsədimiz. Bu istiqamətdə
proqram düşünmüşük və həyata
keçirməyə hazırıq. Biz yaşa dolmuşuq, bizdən
sonra daha gənc nəsil kinoya gəlir. Bəzən hətta
çox ağılsız reprikalar -atalar və oğullar- da səsləndirilir.
Amma bilmək lazımdır ki, ata olmayanda övlad dünyaya gəlmir.
Və indi ata olan şəxs nə vaxtsa övlad olub. Onlar
arasında ardıcıllıq və müvazinət var. Əgər
ağıllı insanların bir yerə cəm olduğu Azərbaycan Respublikası
Kinematoqrafçılar İttifaqı yaradılıbsa, demək
hər kəs üçün orda həm təşkilati, həm də yaradıcı sahadə
iş, vəzifə var. Dünya təcrübəsindən
də bilirik ki, İnqmar Berqman
90 yaşına qədər film çəkirdi, Kurasava da həmçinin.
Bu, idman deyil ki, 30 yaşında pensiyaya çıxasan.
Düşünürəm ki, ayrı -ayrı sadəlövh insanlar kiminsə fitvasına gedib,
bu məsələni qaldırırlar ki, çox istənilən
birlik alınmasın.
“Biz Azərbaycan olaraq heç kimin
köməyi olmadan bu cür ağır filmi çiynimizdə
aparırıq”
--
Oktay müəllim, bilirik ki, 1819-cu ildən Azərbaycanda
məskunlaşmış almanların 1941-ci ildə Stalinin əmri
ilə deportasiya olunmasından bəhs edən yeni filminizin üzərində gərgin
iş prosesi gedir. Bilmək istərdim, film indi hansı mərhələdədir?
-Filmin
çəkilişi və montajı artıq sona
çatıb. Qarşıda isə səsləndirmə
işləri olacaq. Deyim ki, bu proses çox uzun və mürəkkəb
şəkildə aparılacaq. Çünki filmdə əsas
üç dil - Azərbaycan, alman, gürcü dili və əlavə
rus, ingilis dili də var. İlkin olaraq film Azərbaycan dilində
olacaq, çünki milli filmdir.
Amma bununla yanaşı, milləti alman, gürcü olan qəhrəmanların
hamısı öz dillərində danışacaq. Azərbaycanlı
gürcü ilə həyatda olduğu kimi necə rusca
danışırsa, filmdə də elə danışacaq. Ona
görə də, proses çox ağırdır. Səs
yazılışı Azərbaycandan başqa,
Gürcüstanda və Almaniyada olacaq, çünki filmdə
çəkilən aktyorların bura gəlməsi çox
baha başa gəlir.
-Film tam olaraq nə vaxt hazır
olacaq?
-Bu filmə
2009-cu ildə başladım. Hazırlıq, çəkiliş,
neçə dəfə iş dayandırıldı. Film 3
ölkədə - Azərbaycan, Almaniya, Gürcüstanın ən
ucqar yerlərində lentə alınıb. Hətta bəzi
Almaniya səhnələri də vəsaitin
azlığından Bakıda çəkilib. Amma Allaha şükür, bunu
heç kim filmə baxarkən hiss etməyəcək. Hazırda filmin mətnini redaktə
edirik. Olduqca çətindir. Təsəvvür edin, filmdə
iki cür alman dili işlənir. Biri müasir, digəri ənənəvi
alman dili. Ona görə indi
alman professoru, filoloqu ilə birgə mətni redaktə edirik.
Bu məsələlərə o da çox diqqətlə yanaşır.
-Dediniz ki, film Almaniyada, Gürcüstanda da çəkilib.
Film birgə istehsal olmayacaq ki?
-Ola bilərdi,
amma olmadı. Bunu əvvəldən düşünmək
lazım idi. Bizdə - Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyində film planlaşdırıldığı kimi
Almaniyada da planlaşdırılır. Artıq iş işdən
keçib. Bir yandan baxanda bu, başımızın
ucalığıdır. Biz Azərbaycan olaraq heç kimin
köməyi olmadan bu cür ağır filmi çiynimizdə
aparırıq.
Nərmin MURADOVA
Paritet.-2012.-28-29 iyun.-S.9.