Şuşanın
tarixinə tutulan yeni
“bədii güzgü”
Əsrarəngiz gözəlliyinə görə yurdumuzun dilbər guşəsi kimi tanınan, tuş gəldiyi tarixi təzadlı hadisələrin qarşılığında həm də hamı tərəfindən “alınmaz qala” kimi qəbul edilən Şuşa çoxdandır ki, təsviri sənət ustalarının əsərlərində tərənnüm olunmaqdadır. Onların arasında yerli rəssamlarla yanaşı, çoxlu sayda dünyanın ən müxtəlif ölkələrindən “Qafqazın konservatoriyası”na üz tutan gözəllik aşiqi də vardır. Şəhərə olan bu sonsuz maraq salındığı vaxtdan bu günə kimi davam etməkdədir.
Etiraf
etmək lazımdır ki,
hamımızın qürur qaynağı kimi qəbul
etdiyi bu qala-şəhər itiriləndən sonra onun bədiiləşdirməsinə
maraq duyulası dərəcədə
çoxalmışdır. Rəssamlar tarixə ekskurs edərək
arxada qalan və şəhərin inkişafında önəmli
yer tutan hadisələri bədii görüntüyə
çevirməklə yanaşı, onun gözoxşayan mənzərələrini,
eləcə də işğalçılara qarşı
apardığı mübarizəni rəng və cizgilərlə
əbədiləşdirməyə
çalışmışlar. Bütün bu təsviri sənət
əsərlərini bütünlükdə qədim şəhərin acılı-şirinli taleyinə
tutulan və bütün zamanlar
üçün bütün mənalarda əhəmiyyət kəsb
edən tarixi-bədii qaynaq-sənəd saymaq olar. Şəhərə olan bədii
marağın bu günlərimizdə də davam etməsi, əlbəttə
ki, çox yaxşı haldır. Bu mənada istedadlı
qrafika ustası Tahir Məcidovun yaratdığı
“Şuşa” triptixinin adını çəkməklə,
oxuculara bu lövhələrin bədii məziyyəti barəsində
söz açmaq istərdik.
Öncə
deyək ki, Tahir Məcidov Azərbaycanımızı tərənnüm
edən çoxsaylı qrafika əsərlərinin müəllifidir.
Müxtəlif janrları əhatə edən bu lövhələrdə
hadisələrə, görkəmli şəxsiyyətlərin
obrazlarına, təbiət motivlərinə, maddi-mədəniyyət
nümunələrinə və təbii sərvətlərə
özünəməxsus bədii dillə münasibət
bildirilmişdir. Elə bu bənzərsizliyin nəticəsidir
ki, həmin əsərlər milli təsviri sənət irsimizin
ayrılmaz hissəsinə çevrilmişdir.
Adından da göründüyü
kimi rəssam Şuşaya həsr etdiyi qrafik əsərləri
tiptix, yəni üçlük formasında həll
etmişdir. Belə ki, onlardan biri şəhərin qədim mənzərəsinə,
digərləri isə bu gününə və gələcəyinə
həsr olunmuşdur.
Qeyd
etmək lazımdır ki, nəzəri baxımdan rəssamın
əsərlər üçün seçdiyi iri format (95 x 72
sm) ona kompozisiyaların əhatəli görünməsinə
imkan versə də, bu geniş təsvir səthində akvarel
texnilkasının təravətini, başqa sözlə desək,
axıcılığını sona qədər qoruyub saxlamaq
üçün duyulası çətinliklər törətməli
idi. Bu bədii-texniki proses nə qədər qaçılmaz
olsa da, deməliyik ki, Tahir Məcidov bunun öhdəsindən
ustakıqla gəlmişdir. Odur ki, son nəticədə
“Şuşa” triptixi şərəfli tariximizi yaddaqalan biçimdə gerçəkləşdirməklə
yanaşı, həm də akvarel texnikasında bu vaxta qədər
işlənən qrafik lövhələr qalereyasına
çox layiqli töhfə olmuşdu. Elə isə dediklərimizə
sizdə əminlik yaratmaq üçün rəssamın
Şuşa ünvanı
lövhələrini şərh etməyə
çalışaq...
“Şuşanın
qədim görünüşü”ndə elə adına müvafiq olaraq
şəhərin çoxlarına oxuduqları tarixi mənbələrdən
məlum olan mənzərəsi və insanları
canlandırılmışdır. Şəhərin qədim mənzərəsi yaz fəslində
görüntüyə gətirildiyindən
bütünlükdə əsərə bəyaz rəng
çalarları hakimdir. Bənzərsiz tikililərin gül
açmış-yarpaqlanmış azman ağaclarla vəhdətdə
təsviri şəhər mənzərəsinin cəlbediciliyini və ürəkaçanlığını
şərtləndirmişdir. Şəhərin
alınmazlığını qoruyan
möhtəşəm qala divarları,
qürurdoğurucu məşhur Gövhər Ağa məscidi,
müxtəlif memarlıq tikililəri və bulaqlar başı buludlara “söykənən”
və çox ifadəli siluetə malik olan ağacların əhatəsində
diqqətçəkən və yaddaqalandırlar. Əsərin
mövzunun açımına yönəli kompoziyası da
çox maraqlıdır. Kompozisiyanın lap aşağı
hissəsində - laləli torpaqda ucalan qala divarları
önündə şirin-şirin söhbət edən
qocaların qarşısındakı mizi bəzəyən səməni
bu motivin şəhərin Novruzlu günlərinə təsadüf
etdiyini sərgiləyir. Bir qədər yuxarıda
musiqiçilərin görüntüyə gətirilməsi də
səbəbsiz olmayıb, şəhərin haqlı olaraq “Qafqazın
konservatoriyası” adlandırılmasına əyanilik gətirilməsinə
xidmət edir. Əli qavallı üç uşağın və
onların qonşuluğunda Üzeyir Hacıbəyli və
Bülbülün abidələrinin təsviri
tamaşaçını
buraların çox qədimlərdən “musiqi
beşiyi” kimi tanınmasının səbəbsiz
olmadığına inandırır. Əli kitablı
Xurşidbanu Natəvanın rəssam tərəfindən
üzü şəhərə yönəli, bulaq
yaxınlığında təsviri də məqsədli olub həm
də xeyriyyəçiliyi ilə məşhur olan şairənin
yeni quruculuq arzuları ilə yaşadığını
göstərir...
Rəssamın
triptixin mərkəzi “Şuşa bu gün” hissəsini soyuq
qış mənzərəsinə bələməsi də təbiidir.
Hələ ki, düşmən tapdağında olan
Şuşanın indiki mənzərəsi fəslindən
asılı olmayaraq hamımızın gözündə
“yaralı”, əvvəlki hüsnündə canlanmır. Elə
rəssam da bundan çıxış edərək əvvəlki əsərindəki
şəhərin cəlbediciliyini soyuq və özünəməxsus kimsəsizliklə
əvəzləmişdir. Kompozisiyaya işğalçı
düşmən obrazının
daxil edilməməsi də məqsədlidir. Ancaq əslində qara niyyət
daşıyıcısı rəmzi kimi qəbul olunan
bayquşların və qara
qarğaların az qala görünməyən qala divarları və tikanlı məftillər
üzərindəki təsvirləri elə düşmənin
obrazlarıdır. Demək olar ki, bir kimsənin gözə dəymədiyi
şəhərin mənzərəsində diqqətçəkən
yeganə dəyişiklik bu gün “Güllələnmiş
heykəllər” kimi tanınan abidələrin şəhəri
dövrələyən tikanlı məftillərin
qonşuluğunda “üşümələridir”. Gəlin
etiraf edək ki,
boşaldımış
şəhərin bu qədər obrazlı və təsirli mənzərəsinə
ilk dəfədir ki, rast gəlirik. Qənaətimizcə, rəssamın
bədii-estetik baxımdan çox uğurlu sayıla biləcək
bu əsəri mübariz ruhlu olmaqla, “əsirlikdə” olan qədim
şəhərimizin azad olunmasına bədii-mənəvi
çağırışdır. Bu mənada əsərin
öz önəmli məqsədini , tamaşaçı hisslərinə
təsir edə bilmə missiyasını uğurla yerinə
yetirdiyini söyləmək olar...
Triptixin
üçüncü hissəsi isə “Şuşa gələcəkdə”
adlanır. Duyulası rəssam təfsiri varlığı ilə bizi hər
zaman ruhlandıran sənətkarlar ocağının
düşmən tapdağından azad olunmuş bahar
ovqatlı mənzərəsi ilə
qarşılaşdırır. Üzeyir, Natəvan və
Bülbül yurdu yenə də əvvəlki kimi ürəkaçandır...
Bərpa olunmuş “güllələnmiş heykəllər”
öz ənənəvi məkanındadır. Süjetdə
xoş niyyətli rəssam təxəyyülünün məhsulu
olan detallar da az deyil. Şəhərdə Bakıdakı Beynəlxalq
Muğam Mərkəzinə oxşar tikilinin, eləcə də
müxtəlif məhəllələrdə göydələnlərin
ucaldılması və s. bu qəbildəndir. Şaquli kompozisiyanı ulu öndərimiz
Heydər Əliyevin tunc heykəlinin
tamamlaması isə yeniləşən Şuşanın azad
olunmasını və çiçəklənməsini
arzulayan mərhum ölkə başçısının istəyinin
onun layiqli davamçısı İlham Əliyev cənablarının
başçılığı ilə artıq gerçəkləşdirildiyinin
ifadəsidir...
Sonda
demək lazımdır ki, akvarel rəngləri ilə çəkilmiş
“Şuşa” triptixi bədii-estetik dəyərləri ilə
yanaşı, həm onu seyr edənlərdə Vətən
torpağına sonsuz sevgi düşmənə isə nifrət
aşılyan təsirli və uzun müddət yaddaşlardan
silinməyəcək sənət nümunəsidir. Belə əsərlərə
isə həmişə ehtiyac vardır. İnanmaq istərdik
ki, “Şuşa” triptixi yaxın vaxtlarda muzey ekspozisiyasında
yer almaqla, ictimaiyyətin də mənəvi zövq
qaynağına çevriləcəkdir.
Ziyadxan ƏLİYEV,
Azərbaycan Respublikasının
əməkdar incəsənət
xadimi
Paritet.-2012.-3-5 noyabr.-S.16.