“İncəsənət
yaxşı rifahın sənətidir ”
Bəhram Osmanov: “Elə ölkələr var ki, orada
teatrın olmasına lüzum yoxdur. Onlar öz
etnik adət-ənənələri ilə
daha gözəl yaşayırlar”
“Azadinform”un
suallarını Gənc Tamaşaçılar Teatrının
baş rejissoru, Əməkdar incəsənət xadimi Bəhram
Osmanov cavablandırıb.
- Uzun illər Akademik Milli Dram
Teatrında rejissor kimi çalışdınız. Gənc
Tamaşaçılar Teatrına gələndən sonra bu dəyişikliyə
uyğunlaşa bilmisinizmi?
- Gənc
Tamaşaçılar Teatrı ilə 1992-ci ildən
yaradıcı ünsiyyətdəyəm. Burada ara-sıra
tamaşalar hazırlamışdım. İndi isə
yavaş-yavaş alışıram,
kollektivi tanımağı öyrənirəm. Burada
çalışan başqa rejissorlarla bərabər yeni pyeslər
səhnələşdirmək
istəyirik. Xarici ölkələrdən
tanınmış rejissorlarla işbirliyi qurmağı
planlaşdırırıq. Artıq bu istiqamətdə
danışıqlar aparırıq. Bir sözlə, yeni,
bambaşqa bir teatr qurmaq istəyirik.
- Bəhram Osmanov Gənc
Tamaşaçılar Teatrına nəyi gətirdi?
-
Teatr yaranandan bu günədək hər zaman nəsə
axtarır. Hər dövrün də özünün
aktyorları, rejissorları olur. Mənim deyəcəyim qəddarcasına
səslənə bilər. Lakin kim ən yaxşıdırsa,
onlar bizim ətrafımızda olacaq. Kim dövrlə
ayaqlaşa bilmirsə, o, istər-istəməz geridə
qalacaq. Geridə qalanlar isə nə istəyir etsinlər,
özləri bilər. Biz
yaxşıları qorumalıyıq, onları öz ətrafımızda
birləşdirib, Azərbaycanda elitar
tamaşaçını bir yerə yığmağı
bacaran teatr yaratmaq istəyirik.
- Digər teatrlarla da
yaradıcı ünsiyyətinizi davam etdirirsinizmi?
-
Akademik Milli Dram Teatrında keçən mövsüm may
ayında Hüseynbala Mirələmovun “Gəncə
qapıları” tamaşasını hazırladım.
Hazırda repertuardadır. Tamaşa getdikcə inkişaf edir.
Vaxtım olanda gedib tamaşaya baxıram, gedişatı ilə
maraqlanıram. Musiqili Komediya Teatrının direktoru Əliqismət Lalayevlə söhbətlərimiz
olur. Yəqin ki, bina hazır olandan sonra tamaşa
hazırlayacağıq.
- Bir neçə bundan öncəni
nəzərə alsaq, insanların teatra marağı artıq
öz yerini tapıbmı?
-
İncəsənət yaxşı rifahın sənətidir.
Kasıb ölkədə incəsənət yaddan
çıxır. Son 10 ildə, daha dəqiq isə 5 ildə
özümüz də heyrət edirik ki, bizim
düşüncələrimiz tamaşaçının
düşüncəsindən geridə qalır. Ona görə
də bu gün tamaşaçıdan öndə getməyə
çalışırıq. Azərbaycanda rifah kifayət qədər
yaxşıdır və bunu hər gün tamaşa salonunda
görürük. Valideynlər övladlarını
götürüb ürəklə tamaşalarımıza gəlir.
Mənim və teatrın digər otaqlarına gün ərzində
tamaşalarla bağlı 50-60 zəng gəlir. Bu, artıq qələbədir.
Axşam tamaşalarımıza tamaşaçı
özü gəlir. O bilir ki, istədiyi mövzuya, istər
klassik, istər müasir mövzularda səhnə əsərlərini
izləyə biləcək. Tamaşaçılar yavaş-yavaş teatra öyrənir,
ayaq açır. Bunu Azərbaycana gələn qonaqlar da
görürlər. 21-ci əsrdə güclü aktyor
potensialımız var. Biz də çalışırıq
ki, onları qoruyaq.
- Azərbaycan tarixində qalan və
qalacaq aktyor və aktrisa kimdir?
- Bu
siyahı da uzundur. Lakin mənim üçün əzizi,
bütövlükdə bir kübarlıq, bir xanımlıq
nümunəsi olan, ömrünün sonunadək sənətə
qulluq etməyi bacaran sənətkar Hökümə
Qurbanovadır.
- Müasir dövrün teatr
tamaşalarının aktual mövzuları hansıdır?
-
Mövzu əbədi insanlıqdır. Cəmiyyət nə qədər
inkişaf edirsə, insanlar bir gün anlayır ki, o, nəyinisə
itirir. İnsan əvvəlcə mədəsini
düşünür, mədə tox olandan sonra o
başlayır mənəvi dəyərlər
axtarmağa. Avropa ölkələrinin dramaturqları ən
sadə mövzulardan yazırlar: ailədə bir-birinə olan
münasibət, qadın-kişi məhəbbəti,
etibarlılıq, övladın valideynlərə, valideynlərin
övladlara olan münasibəti, valideynlərin
övladlarının oxuduğu məktəbə, məktəbin
şagirdlərə münasibət. İnkişaf etmiş
ölkələr üçün bunlar bizə adi gəlir.
Çünki adətən onlar inkişaf etməkdə olan
ölkələrə əxlaq dərsi keçir. Lakin
görürük ki, dövlət bu barədə
düşünmür. Dövlətin yaratdığı
xüsusi sosial fondlar ədəbiyyat, incəsənət,
insanlığın növbəti mərhələdə əxlaqı
və tərbiyəsi ilə məşğul olur. Yoxsul
ölkələr daha çox sosial mövzulara
üstünlük verir. Elə ölkələr var ki, orada
teatrın olmasına lüzum yoxdur. Onlar öz etnik adət-ənənələri
ilə daha gözəl yaşayırlar. Heç onlara bizim
bilib öyrəndiyimiz teatrı təbliğ etməyə də
ehtiyac yoxdur. Dünyada 250 ölkə var, bunlardan 220-də bizim bildiyimiz ənənəvi
teatr mövcuddur.
- Hazırda hansı
mövzuların qabardılmasına ehtiyac var?
- Bu
gün 3 yaşında uşaq da internetin, kompüterin nə
olduğunu bilirsə və əgər valideyn bunun
qarşısını ala bilmirsə, bunun fəsadını
göstərməliyik. Bu gün internet və kompüterləşmə
bizim üçün dərddir. Bütün dünyada internet
sevişmələr, internet tanışlıqlar, internet
mağazalar, internet alış-verişi baş alıb gedir.
Canlı ünsiyyət məhvə doğru gedir. Bunun
qarşısını almaq mümkün deyil. Bunlar insanların
ölümünə səbəb olur. Bu mövzuda pyeslərin
yazılması üçün sifarişlər veririk. Elmin
lazımlılığını gənclərə sübut
etmək lazımdır. Bu problemi də mütləq teatr həll
etməlidir. Ailə-məişət münasibətləri də
teatra gətirilməlidir. İnsanlar bir-birilərinə yaxın
olmalıdırlar.
- Teatrı biznes sahəsinə
çevirmək lazımdır,
yoxsa o, hər zaman elit sənət növü olaraq
qalmalıdır?
- Biz
teatrı biznesə çevirməyə
çalışırıq. Əgər
hazırladığımız tamaşalara insanlar baxmırsa,
maraq göstərmirsə, bu, aktyor və rejissoru sındırır.
Yəni ona pis gəlir ki, mən ən gözəl rolumu, ən
gözəl tamaşamı yaratmışam, amma baxan azdır.
Biz teatrın kütləviliyinə
çalışırıq,
amma yenə də olmur. Çünki gələn
tamaşaçı teatral deyil. Teatrlar tamaşaçı
müəyyən elitadır. Elita yüksək vəzifədə
olan demək deyil, elita - ədəbiyyatı bilən, sənətin
inkişafını izləyən və bunu müzakirə etməyi
bacaran kütlədir. Teatr hər
zaman elit sənət olub və nə qədər inkişaf
etsə də, incəsənət olaraq qalacaq.
Paritet.-2012.-15-16 noyabr.-S.16.