Əlilliyi olan 60 min uşaqdan 1353-ü
müəssisələrdə gecələyir
Məlahət Hacıyeva: “Təhsil
Nazirliyində övladlığa götürülən
uşaqların mərkəzləşdirilmiş
qeydiyyatında hal-hazırda 35 uşaq var”
İnsan
həyatının ən qayğısız anlarını adətən
uşaqlıq dövrlərində yaşayır. Problemlərdən
uzaq, saf, təmiz uşaqlıq illərini
çoxlarımız həmişə nostalji hisslərlə
xatırlayırıq. Lakin elə uşaqlar var ki, həyatlarının
həmin dönəmi ömrü boyu onlara ağrı verir.
Talelərinə internat evində böyümək yazılan
bu məsum uşaqların yaşam tərzləri eyni olsa da,
onları bu həyatı yaşamağa vadar edən səbəblər
müxtəlifdir. Bu uşaqların arasında valideynləri
sağ olanlar da, onları dünyaya gətirənlərin
üzünü ömrü boyu görməyənlər də
var. Ailə qayğısından məhrum olan bu uşaqlar
böyüdükcə problemləri də artır. Əgər
həmin şəxslər fiziki cəhətdən
qüsurludursa, vəziyyət daha da
ağırlaşmış olur. Uşaqlığın əzablı
anlarından qurtarmamış, mənzil, iş problemləri
onları öz ağuşuna alır. Bu gün internet evlərində
böyüyən uşaqların problemləri, bu sahədə
görülən və yaxın gələcəkdə
görüləcək işlər barədə “Azadinform”un
suallarını Təhsil Nazirliyi De-institutlaşma və
Uşaqların Müdafiəsi İdarəsinin rəisi Məlahət
Hacıyeva cavablandırıb.
- Məlahət xanım, hazırda
internat evlərində nə qədər uşaq var və «Dövlət uşaq müəssisələrindən
uşaqların ailələrə verilməsi
(De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı» Dövlət
Proqramı (2006-2015) ilə bu günədək nə qədər
uşaq ailələrə verilib?
- Təhsil
Nazirliyinin məlumat bazasında olan göstəricilərə
əsasən, “Azərbaycan Respublikasında dövlət
uşaq müəssisələrindən uşaqların ailələrə
verilməsi (De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı
Dövlət Proqramı
(2006-2015-ci illər)”nın
əhatəsində olan
dövlət uşaq müəssisələrində 9776
nəfər uşaq təlim-tərbiyə
alır. Onlardan 3750 nəfəri
müəssisədə gecələyən uşaqlardır,
qalan 6026 nəfər uşaq müəssisənin yalnız təhsil
və günərzi xidmətlərindən istifadə edir, gecəni
isə ailəsi ilə birgə keçirir. Son illərdə
görülmüş işlər nəticəsində
dövlət uşaq müəssisələrində təlim-tərbiyə
alan uşaqların sayı ilbəil azalır. Belə ki,
2008-ci ildə 14389 nəfər, 2009-cu ildə 10055 nəfər,
2010-cu ildə 9874 nəfər,
2011-ci ildə isə 9776 nəfər olub. Gecələyən
uşaqların sayında da illər üzrə azalma
müşahidə olunur. 2008-ci ildə 4055 nəfər, 2009-cu
ildə 3945 nəfər, 2010-cu ildə 3860 nəfər, 2011-ci
ildə isə 3750 nəfər olub.
Müəssisələrdə
gecələyən 3750 nəfər uşaqdan 1409 nəfəri
hər şənbə-bazar, 1790 nəfəri tətil və
bayram günləri evə gedir, qalan 551 nəfər isə
daimi müəssisədə gecələyən
uşaqlardır. Müəssisədə daimi yaşayan 551 nəfər
uşaqdan 183 nəfəri ağır əlilliyi olan
uşaqlardır.
“Azərbaycan
Respublikasında dövlət uşaq müəssisələrindən
uşaqların ailələrə verilməsi
(De-institusionalizasiya) və alternativ qayğı Dövlət
Proqramı (2006-2015-ci illər)”nın icrası ilə
bağlı valideyn himayəsindən məhrum olmuş
uşaqlar üçün müəssisələrdə təlim-tərbiyə
alan 309 nəfər uşağın və onların ailələrinin
fərdi qiymətləndirilməsi həyata keçirilib. Uşaqların
ailələrinin himayəsinə qaytarılması ilə
bağlı onların bioloji ailələri və ya
qohumlarının yaşadığı rayonlara səfərlər
edilərək Yetkinlik yaşına çatmayanların
işləri və hüquqlarının müdafiəsi
üzrə komissiyanın iclasında bu uşaqların ailələrinə
qaytarılması məsələlərinə baxılıb.
Görülən tədbirlər nəticəsində dövlət
uşaq müəssisələrində yaşayan 149 nəfər
uşaq rayon və şəhər icra hakimiyyətlərinin
müvafiq sərəncamı əsasında öz bioloji ailələrinin
və yaxın qohumlarının himayəsinə
qaytarılıb. Müvafiq komissiya tərəfindən ailələrə
qaytarılan uşaqların vəziyyətinin monitorinqi
aparılır və nəticələri barədə məlumatlar
mütəmadi olaraq Təhsil Nazirliyinə ünvanlanır.
- Bu ilin əvvəlindən internat
evlərinə neçə uşaq qəbul edilib?
- Bu
ilin əvvəlindən valideyn himayəsindən məhrum
olmuş internat məktəblərinə və uşaq evlərinə
yerli rayon icra hakimiyyəti başçıları tərəfindən
verilmiş sərəncama əsasən 46 nəfər uşaq yerləşdirilib.
- Bu gün internat evlərində əlilliyi
olan nə qədər uşaq saxlanılır və
hazırda neçə belə internat evi var?
- Azərbaycan
Respublikası Təhsil Nazirliyi sistemində sağlamlıq
imkanları məhdud uşaqlar üçün 11 internat məktəbi
fəaliyyət göstərir. Hazırda ölkəmizdə
60 minə qədər əlilliyi olan uşaq var. Onlardan 1105-i
xüsusi təhsil məktəblərində, 2664-ü
xüsusi internat məktəblərində təhsil alır
(onlardan 1353 nəfəri müəssisədə gecələyir),
7750-si evdə təhsilə, 268-i isə inkluziv təhsilə
cəlb edilib.
- Həmin uşaqların təhsilə
cəlb edilməsi sahəsində vəziyyət necədir və
bu iş hansı formada həyata keçirilir?
-
Sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar psixoloji-tibbi-pedaqoji komissiyanın qərarına
əsasən, xüsusi, evdə təhsilə, eyni zamanda
inteqrasiyalı (inkluziv) məktəbəqədər və ümumi təhsilə yönəldilirlər.
Uşaqlarda fiziki çatışmazlıqların, əqli və
(və ya) psixi ləngimələrin diaqnostikasını
aparmaq, bunun əsasında onların xüsusi təhsilə cəlb
olunması barədə qərar qəbul etmək, valideynlərinə
və ya digər qanuni nümayəndələrinə
müvafiq məsləhətlər vermək, mübahisəli
məsələlərə baxmaq məqsədi ilə Təhsil
Nazirliyinin əmri ilə Bakı şəhəri üzrə
Respublika üzrə psixoloji-tibbi-pedaqoji komissiyaların (PTPK) tərkibi
təsdiq edilir. Psixoloji-tibbi-pedaqoji komissiyaların əsasnaməsi
isə Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabineti tərəfindən
təsdiq olunub. Hər rayon və şəhər təhsil
şöbəsi nəzdində PTPK fəaliyyət göstərir.
Xüsusi təhsil almaq hüququ psixoloji-tibbi-pedaqoji komissiya tərəfindən
verilən sənədlə təsdiq olunur.
- Əlilliyi olan uşaqların 18
yaşı tamam olduqdan sonra onların taleyi necə olur?
- Təhsil
Nazirliyinin sistemində olan sağlamlıq imkanları məhdud
uşaqlar üçün xüsusi internat məktəblərinin
nəzdində fəaliyyət göstərən tədris
emalatxanaları sovet dönəmindən mövcuddur. Müəssisələrin
əsaslı təmir edilməsi və yenidən qurulması
prosesində həmin emalatxanalar yenilənib, müasir inventar və
avadanlıqlarla təchiz olunub. Xüsusi təhsil müəssisələrində
əmək təlimi, peşəyönümü və
peşə hazırlığı işlərinin təşkili
şagirdlərin müstəqil həyata hazırlanması və
sosial uyğunlaşmasının başlıca şərti
hesab olunur. Şagirdlərə əmək təlimi və
peşə hazırlığı dərsləri proqram tələbləri
əsasında təchiz olunmuş emalatxanalarda keçirilir.
Bu dərslər müəyyən edilmiş ümumi vəzifələri
yerinə yetirməklə yanaşı, həm də
şagirdlərin fiziki inkişafındakı qüsurların
bərpasına yönəldilir. Xüsusi təhsil müəssisələrində
əmək təlimi və peşə hazırlığı
Təhsil Nazirliyinin təsdiq etdiyi proqramlar əsasında
aparılır. Xüsusi təhsil müəssisələrində
ciddi qüsurları olan şagirdlər əmək təliminə
oxuduqları sinifdən asılı olmayaraq 12 yaşdan cəlb
edilirlər. Sağlamlıq imkanları məhdud olan
uşaqlar üçün xüsusi internat məktəblərinin
məzunlarına müvafiq təhsil sənədi ilə
yanaşı, dərəcə göstərilməklə
peşə təhsili barədə (dülgər, çilingər,
tikişçi, xalçaçı, dəmirçi və s.
ixtisaslar üzrə) şəhadətnamə də verilir.
18
yaşı tamam olduqdan sonra bu uşaqlar arasından tam kimsəsiz
olan, bununla yanaşı, əlilliyin dərəcəsindən
asılı olaraq tək yaşaması mümkün olmayanlar Əmək
və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyinin nəzdində
fəaliyyət göstərən əlillər evinə
köçürülür. Sağlamlıq imkanları məhdud
olan uşaqlar üçün internat məktəblərində
tam kimsəsizlərin sayı azdır. Onlar əsasən
xüsusi təhsilə olan ehtiyaclarından müəssisəyə
yerləşdirilirlər.
- Əlilliyi olan uşaqlardan
övladlığa verilən olubmu?
-
2010-2012-ci illər ərzində 3 sağlamlıq imkanı məhdud
uşaq övladlığa verilib.
- Övladlığa verilməsi
mümkün olan uşaqların qeydiyyatı
aparılırdı. Hazırda bu siyahıda nə qədər
uşaq var?
- Təhsil
Nazirliyində övladlığa götürülən
uşaqların mərkəzləşdirilmiş
qeydiyyatında hal-hazırda 35 uşaq var. Onlardan 13 nəfəri
7-17 yaş arasında olan tam sağlam, 22 nəfəri isə
4-17 yaş arasında sağlamlıq imkanları məhdud olan
uşaqlardır. Sağlamlıq imkanları məhdud olan 22 nəfər
uşaqdan 7 nəfəri Azərbaycan Respublikası Səhiyyə
Nazirliyinin tabeliyində olan Psixo-nevroloji uşaq evində və
3 nəfəri Körpələr evində, 12 nəfəri isə
Təhsil Nazirliyinin tabeliyində olan Sağlamlıq
imkanları məhdud valideyn himayəsindən məhrum
olmuş uşaqlar üçün 4 nömrəli Respublika
xüsusi internat məktəbində yaşayan
uşaqlardır.
Paritet.-2012.-20-21 noyabr.-S.12.