Rəssam
Nazim Məmmədovun sənət dünyası
Rəssamlıq çox
mürəkkəb, fitri istedad tələb edən sənətdir.
Bu gün dünyanın məşhur rəssamlarının
yüz illər əvvəl çəkdikləri əsərlərə
tamaşa edərkən bu sənətin aliliyinə bir daha
inanırsan. Azərbaycanda rəssamlığın dəqiq
yaranma tarixini demək çətin olsa da, xalqımız bu
gün bu sənəti yaradanlara böyük hörmət və
məhəbbət bəsləyir.
2000-ci illərin Azərbaycanın boyakarlığı əlamətdar
hadisə olmaqla yanaşı, respublikamızda rəssamlıq
sənətinin daha da inkişaf etməsindən və əsaslı
surətdə dəyişməsindən xəbər verir. Azərbaycanın
istedadlı rəssamlarının orta və gənc nəsli fəallıq
göstərirdi. Onların yaradıcılığı
ölkəmizin mədəniyyətində yeni bir mərhələnin
başlanmasını müəyyənləşdirdi. Bu
yeniliklər rəssamın daxili aləmini açıb göstərən
müxtəlif rəngarəng əsərlərdir və həmin
əsərlər reallıqdan bir qədər uzaq olsa da, bir o
qədər də müasir dövrün tələbatını
əks etdirirdi. Bu dövrün maraqlı və özünəməxsus
yaradıcılığı ilə fərqlənən rəssamlarından
biri Nazim Tağı oğlu Məmmədovdur.
Nazim Tağı oğlu Məmmədov 27 fevral 1973-cü
ildə Ucar rayonunun Qarabörk kəndində anadan olub.
1990-cı ildə həmin kənddə orta məktəbi bitirərək
Bakı şəhəri 12 saylı Rəssamlıq peşə
liseyinə qəbul olunub. 1994-cü ildə Rəssamlar
İttifaqı tərəfindən öz xahişi ilə
müharibə bölgəsinə göndərilib. Əsərləri
1994-cü ildən Respublikanın müxtəlif sərgi
salonlarında nümayiş olunur. 1996-cı ildən Azərbaycan
Dövlət Teatr Muzeyində çalışır.
Hal-hazırda həmin muzeyin direktor müavinidir. Bir neçə
rəsm müsabiqələrinin qalibidir.
Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyası
2000-ci ildə ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin fərmanı
ilə yaradılmışdır. Akademiya orta ixtisas məktəbləri,
ali məktəb və ali məktəbdən sonrakı səviyyələrdə
olan tədris proqramlarını həyata keçirən və
ali rəssamlıq təhsilinin tələblərinə
uyğun məzmun və keyfiyyət
hazırlığını təmin edən, respublikada
bütün təsviri sənət növləri üzrə
professional kadrlar hazırlayan yeganə ali təhsil müəssisəsidir.
Bu sənət ocağında yerli tələbələrlə
yanaşı, bir çox xarici ölkələrin də tələbələri
sənətin sirlərini öyrənmək üçün
yorulmaq bilmədən çalışırlar. Bu sənət
ocağında Nazim Məmmədov 2001-2005-ci illərdə Rəngkarlıq
fakültəsində Azərbaycanın xalq rəssamı
Böyükağa Mirzəzadənin emalatxanasında təhsil
almışdır. 2005-ci ildən Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının üzvüdür.
Nazim Məmmədovun yaradıcılığı
özündə müasir Azərbaycan incəsənətinin
xarakterik cəhətlərini əks etdirir. Onun əsərləri
klassik rəngkarlığın və qrafikanın vizual
obyektivlik normativlərindən uzaq olub, təsviri incəsənətin
ümumi qəbul edilmiş “oxunaqlıq” kontekstində işlənmişdir...
Nazimin rəngkarlıq əsərləri öz subyektivliyi və
qeyri-normativliyi ilə cəmiyyətin sosial həyatının
ümumi anlayış kontekstindən çıxarılaraq,
müəllifin dərin fərdi və subyektiv
emosiyalarının, bəzən özünün də sonadək
aça bilmədiyi həyəcanların, hiss və
ideyaların ifadəsi kimi təqdim edilir.
Tamamilə aydındır ki, öz daxili aləminin
obrazlarını vizuallaşdırmaqla müəllif mücərrəd
tamaşaçı ilə dialoq qurmaq və ona özü
haqda danışmaq məqsədi daşımır. Burada daha
çox daxili aləmin simvollarının rasional dərki
üçün minimal cəhd göstərməklə,
onların plastik və rəng quruluşunu ifadə etmək məqsədi
qarşıya qoyulmuşdur. Bu əsərlərdə rəssamın
şüuraltı obrazları və görüntüləri
ilkin formasını saxlamaqla tamaşaçıya təqdim
edilir.
Rəssamın əsərlərindəki təhtəlşüur
aləmi təkcə mücərrəd, qeyri fiqurativ rəng və
plastik obrazlar formasında deyil, daha çox kifayət qədər
tanınan detallar və həyat hadisələri şəklində
qeyri-iradi yaradılmış axından boylanan, sonadək
anlaşılmayan, lakin sabit simvollar kimi təzahür edir. Rəssam
yalnız bu qeyri-iradi yaradılan axını estetləşdirərək
onları forma, xətt və rənglərlə ifadə edir,
buradan təzahür edən ideya, məzmun və simvolların
şərhini isə açıq saxlayaraq, bu işi
tamaşaçının öhdəsinə buraxır.
Nazim Məmmədovun erkən işlərində məzmunun
əlamətlərini və personajların həcm-məkan
xarakterliyini tutmağın müəllif metoduna məxsus səciyyəvi
cəhətləri görünür. Professional sənətkarlığa
yiyələnmə yeni mövzuların, obrazların dərin
fərdi dünyagörüşünün təsdiqi sahəsindəki
axtarışlarla paralel aparılırdı.
Professional rəssamlıq təhsili almış Nazim Məmmədov
1998-ci illərin əvvəllərindən başlayaraq öz əsərlərini
ölkəmizdə və xaricdə müvəffəqiyyətlə
nümayiş etdirir. Nazimin ilkin
yaradıcılığına aid edilən əsərlərindən
rəssamın daxili aləminin özünəməxsus ifadəsi
ilə qarşılaşırıq. Burada xəyali, fantastik
başlanğıc vasitəsi ilə müəllif daxili və
xarici aləmlə qurduğu münasibəti ifadə edir.
Artıq bu mərhələdə rəssamın zəngin
simvol və metaforalar vasitəsi ilə özünün daxili
həyəcanları və qiymətləndirdiyi dəyərlərin
ifadəsi ilə qarşılaşırıq. Bu əsərlərdə
real aləmin hadisə və personajlarının mifik
reallığa transformasiyasının müəllif
görümü, xarici aləmin plastik deformasiyası kimi
xarakterizə edilir. Bütün bunları şəffaf
fantomlara (xəyalətlərə) çevirən rəssam, əsərlərində
ayrı-ayrı həyat hadisələrinə öz münasibətini
əks etdirir.
Bu cür real və material olanın, daxili aləmin mifik
təzahürlərinə transformasiyası metodu məxsusi
qrafik üslubda öz əksini tapır ki, bu da bəzən
nöqtəyə çevrilərək, sonda itən incə xətlərlə
ifadə edilir. Bəzən xəttin özü artıq
itirilmişdirsə də, lakin onun məhz buradan keçməsi
hissi bizi hələ uzun müddət tərk etmir. Təsvir
edilən obyektlərin forma və səthləri də belə
dəyişkənlik və xəyaliliyin təzahürü
kimi meydana çıxır. Onlar da beləcə xırda
nöqtələrdən ibarət olub sonadək vahid material
kütlədə birləşmirlər.
Rəssamın xəyali görümü öz əksini
təkcə obrazların məzmununun mənasında deyil
(onların reallığı müəllif üçün
tamamilə aydındır), plastik təsvir üslubunda, şəffaf
və efimer xətlərdə, nöqtələr və rəng
qammalarında tapır.
Rəssamın “Kompozisiya”, “20 Yanvar”, “Bahar gülləri”,
“Kənd mənzərəsi”, “Xocalı faciəsi”, “Mənzərə”
və b. əsərləri bu üslubda yerinə yetirilmiş
real obrazlar qeyri-real konteksdə və mühitdə təsvir
edilmişdir.
Nazim Məmmədov “Kənd mənzərəsi”ndə
öz doğulduğu kəndin (öz evlərinin) mənzərəsini
məharətlə yerinə yetirməyə nail olmuşdur.
Bundan sonra rəssam “mənzərə” əsərində yenicə
qədəm qoyan yaz fəslinin görüntülərinin təbiəti
oyandırması səhnəsi kompozisiya halında
tamaşaçılara təqdim olunması ilə əldə
olunan bədii-estetik dəyərin özünəməxsus
keyfiyyətləri ön plana çəkilir. Bu
yaradıcılıq işində yurdumuzun bərəkətli
torpağının ümumiləşdirilmiş obrazı kimi
əsaslı real səpkidə yox, rənglərin dili ilə
qeyri-səlisliyi öz əksini tapmışdır. Yaz fəslində
bütün təbiət oyanması baş verir, bu nöqteyi əsasdan
ağ, yaşıl, oxra rənglərindən geniş istifadəsi
öz əksini tapmışdır. Əgər desək ki, əsərin
isti koloriti bütün bu cəlbediciliyin və
qürurdoğuruculuğun estetik
daşıyıcısıdır, onda həqiqəti ifadə
etmiş olarıq.
Nazim Məmmədov 1994-cü ildə “20 Yanvar”
qırğınlarına həsr olunmuş rəngkarlıq əsəri
yaradır. Bu əsəri müşahidə edəndə
gözlərimiz önünə öz azadlığı
uğrunda həlak olmuş oğul və qızlarımız
düşür. 20 yanvar 1990-cı il Azərbaycan xalqı
Sovet İmperiyasının silahlarının ifası ilə təqdim
etdiyi yeni il hədiyyəsini bir az sükut, hərdən də
səssiz bir ehtirazla qarşılayırdı. Bəzilərinə
görə, 20 yanvar faciə, bəzilərinə görə
isə qəhrəmanlıq tarixidir. Amma o, hamı
üçün qəbulolunandır ki, o gecəyə nə
ad verilməsindən asılı olmayaraq, bu xalq o tarixi
yaşayıb, yaşadır və yaşayacaq. Əslində
həmin məşəqqətli tarix zaman etibarilə cəmi
24 saat çəkdi. Amma özünə min illərə
sığacaq bir tarixi yerləşdirdi. Azadlıq, müstəqillik
tarixi. Bu tarixi rəssam Nazim Məmmədov öz əsərində
məharətlə təsvir edə bilmişdir.
Rəssam Nazim Məmmədovun əsərləri
Almaniyanın Berlin şəhəri, Bakı Berlin qalereyası
-2007-ci il, Səudiyyə Ərəbistanı-Ciddə və Əl-Riad
şəhəri -2007-ci il, Koreya Seul şəhəri, Lotte
Hotel sərgi Pavilyonu -2010-cu il, Misir Qahirə şəhəri,
Muzeylər mərkəzi 2009-cu il, Qətər Doha şəhəri
2010-cu il, Mədəniyyət və Turizm Naziliyi “Paytaxtdan
bölgələrə” adlı layihə çərçivəsində
keçirilmiş silsilə sərgisində Salyan, Biləsuvar,
Cəlilabad, Masallı, Saatlı, Şirvan, Kürdəmir,
Mingəçevir, Sumqayıt, Xaçmaz bölgələrində
rəsm əsərləri nümayiş etdirilib.
Həmçinin Azərbaycan Dövlət Rəsm
Qalereyasında, Azərbaycan Dövlət İncəsənət
Muzeyində, Norveç Arxeoloji muzeyi, Azərbaycan, Türkiyə,
İsrail, İngiltərədə şəxsi kolleksiyalarda əsərləri
saxlanılır.
Rəssamı bu vizual obrazda yalnız onun öz daxilindəki
mücərrəd obrazla uyğunluğu
düşündürür. Ümumiyyətlə, rəssamın
əsərlərindən alınan təəssürat
çox subyektivdir. Obyektivlik burada yalnız emosional-bədii əhvali-ruhiyyədə
reallaşaraq, rəng və formaların sakit və lirik
harmoniyasında təzahür edir.
Gənc nəslin nümayəndəsi sayılan rəssam
- Nazim Məmmədov əsərləri öz qeyri -
adekvatlığı ilə fərqlənən təkrarolunmaz
və maraqlı obrazlar, süjetlər və kompozisiyalar
toplusudur. Onun rəngkarlıq əsərləri - üzən
rəngkarlıq ilğımlarında müəllif tərəfindən
dəyişdirilmiş dünyadır, burada isə Avropa incəsənətinin
müəyyən dövrü ilə müqayisəsi
aydındır. Yaradıcılığı başqa-başqa
qütblərdən baxılan - burada həm Şərq motivlərinə,
həm də müasir Qərb ifasına rast gəlinir - rəssam
Nazim Məmmədov belə bir sənətkardır.
Samir SADIQOV,
sənətşünas
Paritet.- 2012.- 17-18 yanvar.- S. 14.