Sərgi-müsabiqədə 249 əlilin 1100-dək
yaradıcı işi təqdim olunub
Artıq
bir neçə ildir ki, Əmək və Əhalinin Sosial Müdafiəsi
Nazirliyi tərəfindən həyata keçirilən bütün sosial
müdafiə yönümlü tədbirlərlə yanaşı əlillərin cəmiyyətə
inteqrasiyasının təmin edilməsi, ənənəvi olaraq
onların istedadlarının aşkara çıxarılması məqsədilə əlillər
arasında tətbiqi sənət, musiqi-bədii yaradıcılıq və
idman üzrə ümumrespublika tədbirləri keçirilir. Ötən həftə
sonu artıq ənənə halını alan bu sərgi bu il Tofiq İsmayılov
adına Uşaq-Gənclər Sarayının rəsm qalereyasında keçirilib. Əlillərin
VII Ümumrespublika yaradıcılıq sərgi- müsabiqədə yaradıcı əlillərin
rəsm işləri, xalça, toxuma, hörmə, bədii tikmələri,
ağac üzərində işləri, suvenir, model və maketlər,
musiqi alətləri, keramika və dulusçuluq məmulatları, məişətdə
işlədilən əşya və alətlər nümayiş etdirilib. Sərgi-müsabiqədə
əlilik səbəbi müxtəlif olan 249 nəfərin 1100-dək
yaradıcılıq işi təqdim olunub. Sərgi iştirakçılarının 154 nəfəri
qadın, 38 nəfəri sağlamlıq imkanları məhdud 18 yaşadək
uşaqlar, 11 nəfəri Qarabağ müharibəsi əlilləridir.
Sərgi
iştirakçılarından Memarlıq və
İnşaat Uriversitetinin məzunu Camal
Abdullayev bildirdi ki, 1991-ci ildən
Qobustan Tarixi Memarlıq abidəsinin tədqiqinə başlayıb:”
Qobustanda apardığım tədqiqat işləri mənə təsviri sənətlə
məşğul olmağa stimul verdi. Bundan sonra bu işlə məşğul olmağa
başladım. 1997-ci ildə tədqiqatlarım
əsasında AzTV-də film çəkilib. Uzun illər Qobustanda
apardığım tədqiqatların nəticəsi olaraq məndə “İN-SAN”
rəsmini işləmək ideyası yarandı”.
Sözügedən
əsərin bir neçə
variantını işlədiyini deyən C.Abdullayev qeyd etdi ki, bu rəsmin
forması 11 ilə tapılıb.1995-ci ildən 2006-cı il mayın 28-nə qədər bu rəsmin 10 variantını
işləyib: “Bu, 10-cu variantdır. Sərgilərdə heç vaxt nümayiş
olunmayıb. “Tariximizi dünyaya birlikdə tanıdaq” adlı saytda isə bu əsərin şəkli və
haqqında məlumat yerləşdirilib.2007-ci ildə ölkəmizdə
keçirilmiş Bədii Gimnastika Çempionatında
Qobustana həsr olunmuş tədqiqatlarımdan və bu əsərdən
istifadə olunub. Bu iş mənim professional qrafika işimdir”.
O,
müəllifi olduğu mürəkkəb və möcüzə dolu əsərini belə şərh etdi:” Əsərdə
Yaradanın insan bədəninə
gizlətdiyi kainatın quruluşu, olmuşlar və olacaqların sirri
açılır. Rəsmdə Adəm və Həvvanın ilk günahı işlədənə
qədərki məqamı göstərilib. Rəsm bütünlüklə qədim
Çin təfəkkürü olan “İN-YAN”-ın rəmzi obrazı üzərində
qurulub”.
Rəsmin mərkəzində Yer kürəsinin
göstərildiyini deyən tədqiqatçı-rəssam qeyd etdi ki, rəsmdə
bir tərəfdə gündüz-xeyirlə, digər tərəfdə
gecə-şərlə ifadə olunub:” Yer kürəsinin ətrafında
əbədi həyat rəmzi olan dairəvi hərəkətlə
fırlanan paltarsız Adəm və Həvva göstərilib. Adamın başı
günəş rəmzini bildirməklə yer kürəsinin gündüz hissəsini işıqlandırır. Həvvanın alnı ay olmaqla gecəyə
nur saçır. Həvvanını qara, uzun saçları Yer kürəsinin gecə hissəsini
örtük təki örtür. Onlar bir-birinin dabanından yuxarı, ayağın topuğundan
arxa hissədəki çörək yerindən öpməklə İlahi Feyz aləmində, Tanrının
insana başlanğıcda verdiyi əbədi həyatı dövr etməklə
yaşayırlar. Çünki hələ ilk
günah baş verməyib. Buna görə də ölümdən əsər-əlamət
yoxdur”.Onun sözlərinə görə, bu fəlsəfi əsərdə
təsvir edilmiş Adəm və Həvvanın
ətrafında İblis və Mələk dövr edir:”İri ölçülü ilan bədənli,
qadın sifətli varlıq, qadın xislətli iblisi, keçəl başlı, kişi
sifətli böyük varlıq kişi xislətli mələyi ifadə edir. Onların
hər ikisinin qurşaqdan yuxarısı göstərilib.Çünki nə mələyin, nə də ki İblisin
cinsi yoxdur. Ağ və qara qaranquşlar canlı aləmi ifadə edir. İblis və məlkdən sonra
görünən göy rəngli səma kainatın ənginliyini ifadə
edir”.
Ümumilikdə
isə çərçivə bütün aləmləri dövrəyə
alaraq himayəsində saxlayan “ o bir olan”ı ifadə edir və Həm başlanğıc, həm də son qaz
fiqurlu,”İN-YAN” formalı dairədə tamlanır”.
“Bu
işin davamı olacaqmı sualını?”- C.
Abdullayev belə cavablandırdı:” Yox bu işin davamı olmayacaq. Artıq bu iş
haqqında danışılan rəsm əsərinin onuncu və sonuncu
variantıdır. Amma hazırda Qaxda tətbiqi sənətlə məşğulam.
Ağac üzərində oyma işi görürəm. Bu sənətlə özümün
gündəlik həyatımı təmin etmək üçün məşğul oluram. Materiallar hazır
verilir və üzərində oyma işlərini edirəm. Əsasən
sifarişlər əsasında işləyirəm”.
Hazırda
Bakının Sabunçu rayonunda toxuculuq sənəti
ilə məşğul olduğunu deyən Raya Mirzəyevə söylədi
ki, çərçivədə qres üsulu ilə şəkillər işləyir:”
Mən uzun illərdir ki, bu işlə məşğul olmağa başlamışam. İşlərim
həmişə sərgilərdə nümayiş olunub. Qres üsulu ilə
portret işləmək və
toxumaq çox çətindir”.
Musiqi
beşiyi olan Şuşa şəhərində dünyaya göz açmış Şakir Səmədov hazırda Göyçayda yaşayır və sənətini
davam etdirir. Onun dediyinə görə, musiqi alətləri
hazırlamağa həvəsi çox kiçik yaşlarından başlayıb:” Təxminən
1980-ci illərdən bu işlə məşğul olmağa başlamışam. İlk
hazırladığım musiqi aləti tar olub.
O zaman Şuşa şəhərində Musiqi Alətləri fabriki
vardı, orda işləməyə mən də çox böyük həvəs
göstərdim. Həmin fabrikdə
işləmək üçün isə gərək
bir il şəyird kimi çalışaydın, sonra isə usta işləyə bilərdir.
Mənim isə bu sənətə həvəsim o qədər
çox idi ki, 15 gün şəyird olduqdan sonra
bütöv bir tar alətini düzəltdim. Həmin o
ilk işimin təəssüratı ilə bu gün də yaşayıram”.
İlk
hazırladığı tarı hazırda Bakı şəhərində yaşayan dostuna hədiyyə
verdiyini deyən Ş.Səmədov bildirdi ki, özüdə Şuşada musiqi
məktəbində tar ixtisası üzrə təhsil alıb:” Tarın çanaq
hissəsi tut ağacından, qol, kəllə hissəsi isə qoz armud ağacından düzəldilir. Tar
yeganə alətdir ki, onun üz pərdəsi heyvanın ürəyinin pərdəsindən
hazırlanır. Bir tar alətini hazırlamaq üçün 4-5 ay vaxt sərf edilir”.
O
sənətiylə bağlı maraqlı bir xatirədə danışdı və
bildirdi ki, görkəmli musiqiçi maestro Niyazinin 70 illik yubileyində,
hazırladığı tar alətini ona hədiyyə edib. Uzun illərdir
ki, bu sənətdə çalışan usta bildirdi ki, Həyatda insana hər
şeydə xəyanət ola bilər,
ancaq sənətdən yox. Sənət
insanla daimidir və həmişə
onun yanındadır. Bu səbəbdən də mən öz işimdən
zövq alıram.
Azərbaycanın
sənətkarlıq məkanı olan Şəki şəhərində qədim
tarixə malik olan xalq sənəti təkalduzla məşğul olan,
Dövlət Rəssamlar İttifaqfının üzvü Güləndam Alxasova bildirdi
ki, ilk dəfə 16 yaşında milli kuklalar hazırlayıb, 18 yaşında sənət istiqamətini dəyişib, əsasən
təkalduz sənəti ilə məşğul olmağa başlayıb: ”Bu sənəti
marağı olan insan üçün öyrənmək asandır. Mənim hazırda tələbəm
olmuş, 50-ə yaxın davamçım var”.
Təkalduz
sənəti üzrə
kompozisiyalar işləməyin daha asan olduğunu deyən
G.Alxasova bildirdi ki, portret işləmək çətindir:” Bir portret
beş-altı aya hazır olur. Hazır əsərin satış qiyməti, əsərin
məzmunundan və naxışlardan asılıdır.
Bir
də bu işlərin hazırlanmasında ipək saplardan istifadə
olunur. Əvvəlcə adi karandaşla çertiyoju kətan üzərində
çəkirik sonra isə üzərində işləyirik”.
Orda
hazırda bu sahə ilə məşğul olan insanların toplaşdığı İctimai Təşkilata rəhbərlik
etdiyini deyən Alxasova bildirdi ki, təşkilatı yaratmaqda məqsədləri
əlil, ancaq istedadı olan insanları öz ətrafında toplamaqdır:”
Onlarla daha çox əl işləri ilə
məşğul oluruq. Bu əl işləri də müxtəlif sahələr
üzrə tətbiqi və təsviri sənət nümunələri
və tikmələr və sair.
Bu işləri görməkdə məqsədimiz bu sənədi həm yaşatmaq və həm də gənclər arasında yaymaqdır. Ümumiyyətlə,
təkalduz Şəkinin özünün qədim sənətidir. Təkalduz
yəni, tək əllə işlənilir”.
Şəkiyə
turistlərin çox axışdığı yer olduğunu deyən Gülandam xanım qeyd etdi
ki, Şəkiyə əcnəbi qonaqlar tez-tez gəlir:” Şəki şəhər
İcra Hakimiyyətinin başçısına minnətdarıq ki, sənət əsərlərimizi
sərgiləmək üçün bizə
Sənətkarlar qalereyası adlanan məkan ayırıb. Bu
qalereyada daim işlərimizi ildə bir neçə dəfə nümayiş
etdiririk. Şəkidə də hər üç evdən biri sənətkar
ailəsidir. Onun üçün belə bir sənət məkanının olması
çox vacibdir. Şəkiyə gələn
əcnəbi turistlər bütün sənət
növləri ilə, o cümlədən təkalduzla da çox
maraqlanırlar, bizim qalereyaya üz tuturlar və daha çox abstrakt kompozisiyalar alırlar”.
Nəzərə çatdıraq ki, ümumilikdə
sərgi-müsabiqədə 30 müəllifə
mükafat təqdim olunub.
Günay
Paritet.- 2009.- 26 noyabr-2 dekabr.- S. 13.